Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 11:03   #1361
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Bedoel jij volgende studie?
Wat zijn de risico's?

* Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt.

* Een te hoge dosis kan heftige angstgevoelens of neerslachtigheid veroorzaken. Lichamelijk kan het heel onbehaaglijke gevoelens veroorzaken (duizeligheid, misselijkheid), tot paniek en flauwvallen toe. Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat diegene dan kan doen. Wel kan een ander proberen te kalmeren.

* Het 'flippen' door een te grote dosis komt vooral voor bij onervaren gebruikers (jongeren, buitenlandse toeristen, e.d.). Dit risico is een stuk groter wanneer hasj gegeten wordt, omdat de gebruiker dan minder goed in de gaten heeft hoeveel hij binnen heeft gekregen.

* THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het kortetermijn geheugen. Logisch nadenken wordt moeilijker, de draad van een gesprek wordt uit het oog verloren. THC en werken, huiswerk maken of studeren gaan dan ook niet samen. Deelname aan het verkeer onder invloed van THC is gevaarlijk en daarom verboden.

* Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.

* Er zijn aanwijzingen dat er een relatie is tussen cannabisgebruik en het ontstaan van psychische stoornissen zoals schizofrenie, depressie en angst.

* Mensen die kampen met onderliggende psychische problemen of die aanleg hebben voor psychische stoornissen vormen een risicogroep. Het gebruik van hasj kan deze problemen verergeren en wordt daarom afgeraden.

* De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.

* THC is aangetoond in moedermelk. Voor hasj en weed geldt hetzelfde als voor alcohol, tabak en andere drugs: gebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding is af te raden. De meeste wetenschappers achten het niet bewezen dat langdurig gebruik leidt tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.

* Naarmate je meer of vaker gebruikt loop je meer risico.

Bron: http://www.trimbos.nl/default640.html
Na het lezen van deze 'studie' zou men toch denken dat een normale mens (en zeker een moeder) al het mogelijke zou doen om het gebruik ervan te ontraden en moeilijk verkrijgbaar maken?

Ik begrijp natuurlijk dat de smoorverliefden en andere afhankelijken al het mogelijke zullen doen om (op vooral een goedkope manier) aan hun tutter te geraken.
Ik rook alleen maar crack.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 11:45   #1362
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Bedoel jij volgende studie?
Wat zijn de risico's?

* Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt.

* Een te hoge dosis kan heftige angstgevoelens of neerslachtigheid veroorzaken. Lichamelijk kan het heel onbehaaglijke gevoelens veroorzaken (duizeligheid, misselijkheid), tot paniek en flauwvallen toe. Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat diegene dan kan doen. Wel kan een ander proberen te kalmeren.

* Het 'flippen' door een te grote dosis komt vooral voor bij onervaren gebruikers (jongeren, buitenlandse toeristen, e.d.). Dit risico is een stuk groter wanneer hasj gegeten wordt, omdat de gebruiker dan minder goed in de gaten heeft hoeveel hij binnen heeft gekregen.

* THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het kortetermijn geheugen. Logisch nadenken wordt moeilijker, de draad van een gesprek wordt uit het oog verloren. THC en werken, huiswerk maken of studeren gaan dan ook niet samen. Deelname aan het verkeer onder invloed van THC is gevaarlijk en daarom verboden.

* Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.

* Er zijn aanwijzingen dat er een relatie is tussen cannabisgebruik en het ontstaan van psychische stoornissen zoals schizofrenie, depressie en angst.

* Mensen die kampen met onderliggende psychische problemen of die aanleg hebben voor psychische stoornissen vormen een risicogroep. Het gebruik van hasj kan deze problemen verergeren en wordt daarom afgeraden.

* De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.

* THC is aangetoond in moedermelk. Voor hasj en weed geldt hetzelfde als voor alcohol, tabak en andere drugs: gebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding is af te raden. De meeste wetenschappers achten het niet bewezen dat langdurig gebruik leidt tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.

* Naarmate je meer of vaker gebruikt loop je meer risico.

Bron: http://www.trimbos.nl/default640.html
Na het lezen van deze 'studie' zou men toch denken dat een normale mens (en zeker een moeder) al het mogelijke zou doen om het gebruik ervan te ontraden en moeilijk verkrijgbaar maken?

Ik begrijp natuurlijk dat de smoorverliefden en andere afhankelijken al het mogelijke zullen doen om (op vooral een goedkope manier) aan hun tutter te geraken.
Ja, ik bedoel o.a. deze studie.
Ik heb natuurlijk meer dan 1 van de 285 pagina's gelezen. Zo heb ik ook de risico's van andere drugs gelezen. Zo heb ik ook gelezen dat cannabis minder verslavend en minder schadelijk is dan alcohol.
Natuurlijk ontraad je in de eerste plaats drugs. Tot nu toe ben ik daar tamelijk goed in geslaagd, want mijn kinderen gebruiken geen enkele drug, behalve cola en chocolade, en de oudste ook koffie. Alhoewel al hun vrienden alcohol drinken, en mijn kinderen aanzien worden als abnormaal omdat ze geen pinten drinken.
Cannabis illegaal houden betekent niet dat het niet verkrijgbaar is. Zo realistisch ben je toch om dit in te zien? Aangezien het onmogelijk is cannabis te bannen uit de maatschappij, vind ik dat het beter is dat de kwaliteit van dit product gecontroleerd wordt, en de softdrugs- en harddrugs-markt gescheiden wordt, wat alleen kan bij legalisering.

Stop eens met te insinueren dat iedereen die pro-legalisering is, gebruiker en dus verslaafd is. Je denkt toch ook niet dat iedereen die alcohol gebruikt ook verslaafd is?
Ik gebruik geen cannabis.
Als ik cannabis zou willen gebruiken, dan kweek ik dit in mijn tuin. Eenmaal zaad of stekjes kopen, en ik heb genoeg cannabis om het jaar rond stoned rond te lopen, en goedkoper dan om het even welke illegale of legale cannabis.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 12:29   #1363
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Overlast niet echt, tenzij de geburen de politie bellen omdat het stinkt.

Wat het wel is, is internationale drugstraffiek en handel en bezit. Met een paar jaar bak ben je er vanaf.
Ik denk niet dat ik de bak in vlieg voor 3 gram wiet België binnen te smokkelen. Hier vlieg je de bak nog niet eens in als je een auto steelt, tenzij je nog een voorwaardelijke straf staan hebt mss.

Trouwens, het is de burgemeester van Maastricht die klaagt over overlast. Maar ik zie niet in hoe ik hem overlast bezorg, integendeel zelfs, ik breng nog wat geld in zijn laatje.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 12:46   #1364
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik de bak in vlieg voor 3 gram wiet België binnen te smokkelen. Hier vlieg je de bak nog niet eens in als je een auto steelt, tenzij je nog een voorwaardelijke straf staan hebt mss.
Voor internationale drugstraffiek en handel en bezit gaat u weldegelijk de gevangenis binnen, eenders om hoeveel gram het gaat.

Maar uiteraard moet u dat niet geloven, neem gerust de proef op de som volgende maal dat er drugscontrole is aan de Nederlandse grens.

Als u denkt dat de politie niet geinterresseerd is in die drie gram drugs, vertel me dat eens wat ze aan de Nederlandse grens staan te doen met hun drugscontroles?

Wie passeerd erdaar op weg terug naar Belgie van de koffieshop? De grote dealers met 500 kilo of de jongens met hun drie gram?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 13:56   #1365
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor internationale drugstraffiek en handel en bezit gaat u weldegelijk de gevangenis binnen, eenders om hoeveel gram het gaat.

Maar uiteraard moet u dat niet geloven, neem gerust de proef op de som volgende maal dat er drugscontrole is aan de Nederlandse grens.

Als u denkt dat de politie niet geinterresseerd is in die drie gram drugs, vertel me dat eens wat ze aan de Nederlandse grens staan te doen met hun drugscontroles?

Wie passeerd erdaar op weg terug naar Belgie van de koffieshop? De grote dealers met 500 kilo of de jongens met hun drie gram?
Laat ze maar eens in de gevangenis sukkelen.
Kunnen ze dan eindelijk zelf eens één en ander over drugs leren daar.
Oud 30 november 2008, 14:07   #1366
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dit is lachwekkend.

Ik ken talloze mensen die gecontroleerd zijn aan de Belgisch-Nederlandse grens, waaronder ikzelf. De meesten hebben hun enkele grammetjes moeten afgeven, maar krijgen zelfs GEEN boete. Enkelen hebben hun grammetjes zelfs gewoon terug mee gekregen.

Tot nu toe heeft er van die hoop NIEMAND een BOETE of een GEVANGENISSTRAF gekregen.
Maar ja, ik zou het eens aan de praktijk moeten ondervinden zeker?

De politie is inderdaad op zoek naar drugsrunners, die behalve grote hoeveelheden hasj, speed, coke... de grens trachten over te smokkelen. De samenwerking tussen de Ned. en de Belgische politiediensten is trouwens redelijk goed op dat vlak.
Oud 30 november 2008, 14:08   #1367
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb jij er dan al gezeten ofzo?
Oud 30 november 2008, 14:08   #1368
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Wat zijn die cannabisgebruikers toch crimineeltjes...
Oud 30 november 2008, 14:15   #1369
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is lachwekkend.

Ik ken talloze mensen die gecontroleerd zijn aan de Belgisch-Nederlandse grens, waaronder ikzelf. De meesten hebben hun enkele grammetjes moeten afgeven, maar krijgen zelfs GEEN boete. Enkelen hebben hun grammetjes zelfs gewoon terug mee gekregen.

Tot nu toe heeft er van die hoop NIEMAND een BOETE of een GEVANGENISSTRAF gekregen.
Maar ja, ik zou het eens aan de praktijk moeten ondervinden zeker?

De politie is inderdaad op zoek naar drugsrunners, die behalve grote hoeveelheden hasj, speed, coke... de grens trachten over te smokkelen. De samenwerking tussen de Ned. en de Belgische politiediensten is trouwens redelijk goed op dat vlak.

Ok, de politie staat aan de grens te controleren op drugs maar er wordt niemand opgepakt en of beboet.

"Goedenavond meneer, hebt u drugs bij?"

" Ja agent, ik kom net van de koffieshop."

"Ah ok, dat is in orde zo, rijdt u maar verder."

Verschaeve
Oud 30 november 2008, 14:27   #1370
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij er dan al gezeten ofzo?

Jaja.
Oud 30 november 2008, 14:28   #1371
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Zou het een optie zijn om jongeren die heterdaad betrapt worden met drugs dit voorrecht te ontzien of hun periode tot erkenning ertoe te verlengen. Ik bedoel zou dit hen overtuigen om er niet mee te beginnen voor ze 18 zijn?
Voor sommige jongeren die overwegen cannabis te gebruiken werkt dit misschien. Anderen zullen er eens goed mee lachen, maar die zullen er altijd zijn. Misschien moeten we eens kijken welke methodes we gebruiken om het begin van alcoholgebruik bij jongeren uit te stellen? Of welke manieren we gebruiken om jongeren te leren omgaan met alcohol.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 14:29   #1372
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteindelijk zijn ze dat.
Niet dat ze dat zelf willen geloven natuurlijk.
Oud 30 november 2008, 14:30   #1373
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want over drugs kennis tentoon spreiden, dat kan jij zeker niet.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 30 november 2008 om 14:31.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 14:31   #1374
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens uw middeleeuwse zwart-wit mening
Oud 30 november 2008, 14:37   #1375
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kan je misschien eens uitleggen wat er crimineel is aan het gebruiken van cannabis?
Oud 30 november 2008, 14:45   #1376
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je misschien eens uitleggen wat er crimineel is aan het gebruiken van cannabis?

Het staat in tegenstelling van wat de meeste denken of willen denken nog altijd in de strafwet.
Oud 30 november 2008, 14:51   #1377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat in tegenstelling van wat de meeste denken of willen denken nog altijd in de strafwet.
Cannabis gebruiken is crimineel, enkel en alleen omdat het in de strafwet staat.
Cannabis gebruiken op zich, is dus niet crimineel. Correct, goed dat je dit inziet.
Oud 30 november 2008, 14:53   #1378
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Correct, goed dat je dit inziet.
Inzicht is niet weggelegd voor dergelijke oude heren die zich willen bezig houden met politiek, maar niet eens weten wat dat is.
Oud 30 november 2008, 14:59   #1379
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:

Allemaal verslaafden, dus patiënten, die hun medicijn gaan kopen in Nederland:

24 FEBRUARI 1921. - Wet betreffende het verhandelen van giftstoffen, slaapmiddelen en verdovende middelen, psychotrope stoffen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen.

Art. 18. § 1. Onverminderd de vergunning bepaald bij artikel 3, § 1 is iedere invoer van een psychotrope stof onderworpen aan een voorafgaande vergunning van de Minister. Deze bepaling is niet van toepassing op het vervoer door reizigers in het internationale verkeer van kleine hoeveelheden geneesmiddelen die psychotrope stoffen bevatten voor hun persoonlijk gebruik die zij op wettelijke wijze hebben verkregen, ...

Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 30 november 2008 om 15:00.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 15:01   #1380
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Allemaal verslaafden, dus patiënten, die hun medicijn gaan kopen in Nederland:

24 FEBRUARI 1921. - Wet betreffende het verhandelen van giftstoffen, slaapmiddelen en verdovende middelen, psychotrope stoffen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen.

Art. 18. § 1. Onverminderd de vergunning bepaald bij artikel 3, § 1 is iedere invoer van een psychotrope stof onderworpen aan een voorafgaande vergunning van de Minister. Deze bepaling is niet van toepassing op het vervoer door reizigers in het internationale verkeer van kleine hoeveelheden geneesmiddelen die psychotrope stoffen bevatten voor hun persoonlijk gebruik die zij op wettelijke wijze hebben verkregen, ...
Is er geen voorschrift nodig voor psychotrope stoffen?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be