![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zou er iets in het water zitten?
![]() |
#1522 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
West-Vlamingen zijn dan weer hardwerkende zakenlui met een koopmansgeest vermengd met een scheutje gesloten ruigheid op persoonlijk gebied, daar zie ik ook hun trots.
![]() |
![]() |
#1523 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Corse schrijft: Ik heb niets tegen Nederlanders, in de grond zijn ze niet slecht. Ze zijn verslaaft en legaliseren drugs en paddestoelen, ze zijn gierig en houden van hun lelijke koningin, het zijn koopmannen die de totale planeet bedrogen hebben en daardoor nergens nog kunnen komen, buiten de VS, daar zijn ze welkom. Ik vermoed dat 'onder' bedoelt. Tja, altijd die spraakverwarring tussen Noord en Zuid !
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 31 december 2009 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen zelfs dat hij in Friesland, Utrecht als Holland gewoond heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U ziet, de geschiedenis herhaalt zich .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 |
|
![]() jazeker, heeft zelfs in 'mijn' mooie stadje gewoond.
![]() |
#1528 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen het dagboek van Beeckman gevonden werd, bleek dat Beeckman al veel ideeen had voordat Descartes ze publiceerde. Het is dus Descartes die plagiaat pleegde. Laatst gewijzigd door Spinoza : 4 januari 2010 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijft dan nog überhaupt de vraag waarom mijn geestesvader Descartes - wiens talenten onomstotelijk werden bewezen - oneindig veel meer bekend raakte dan zijn Noord-Hollandse 'vriend'. Ik voltrok tot nu toe ook nog maar 60 jaar op deze aardkloot. Maar ze leerden mij (en mijn Nederlandse vrienden uit Limburg en Brabent) wel dat men 'vreselijk moet oppassen met Noord-Hollanders'. Oplichters eerste-klas. En neen, dat maakt mij geen Hollander-hater. Wel een Noord-Hollander-gewaarschuwde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | |
|
![]() Citaat:
daarover zijn we het eens.
![]() |
![]() |
#1531 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu ja, ik ken enkel Zuid-Hollanders, van de Hollanders die ik ken. Verder ken ik ook mensen uit Groningen en Drenthe. Die laatsten vind ik 'koeler' overkomen trouwens.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 januari 2010 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik gebruikte slechts jouw terminologie. Ik acht plagiaat niet bewezen. Zoiets is ook moeilijk te bewijzen. Maar je kan zelf opzoeken dat Descartes meermaals heeft verklaard dat Beeckman zijn belangrijkste leermeester was. Bovendien zijn er verklaringen uit meerdere bronnen dat Descartes het Journael van Beeckman uitvoerig heeft bestudeerd. Vandaar mijn reactie op jou hierboven. Als er al sprake was van plagiaat, dan lijkt het me aannemelijker dat Descartes de echte dief was. Het is aan jou om het tegendeel te bewijzen, want jij kwam als eerste met die beschuldiging. En nog even over waarom Descartes zoveel bekender is. "Door de herontdekking in 1905 van zijn dagboek (Journael) werden veel details over zijn wetenschappelijk werk bekend. Beeckman deed vele ontdekkingen maar publiceerde niets." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |
|
![]() Citaat:
Aardige, gastvrije (ja bijna bourgondische) luitjes die Zuid-Hollanders.
![]() |
![]() |
#1536 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat acht ik enkel aanvaardbaar in literaire en poëtische kringen. Dat is hier niet het geval. Hier gaat het om plagiaat en rechtskundigheden, waar uzelf de volle nadruk op legt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, is dat een bewijs ? Het enige dat we hieruit kunnen afleiden is dat Descartes kon schrijven en Beeckman mogelijk niet. Maar dat lijkt me geen waardige stelling. Een Hollander zorgt er wel voor dat zijn naam in de boekskes komt. Al of niet via een klerk of boekdrukker. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
|
![]() Citaat:
Denk maar aan de boekdrukkunst. Hollanders zijn niet zo eergierig als u doet voorkomen. In tegendeel, bescheidenheid wordt hier als deugd beschouwd, wat sommigen onder u weer doet besluiten dat we een 'niet boven het maaveld uitkomen' cultuur hebben. tis ook nooit goed.. ![]()
![]() |
![]() |
#1539 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus vanaf nu zijn alle Limburgers (far)west-moffen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, ze zijn alleen maar gevaarlijk als ze maximaal één kilometer ten zuidwesten van een windmolen wonen. Ik ben wel vaker in Noord-Holland geweest en nog nooit gebeten.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |