Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2009, 15:40   #1521
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Toch wonen die nog onder de rivieren en daarom horen ze bij "de Goeden"
Juist boven de rivieren daar wonen "de Slechten"
Waarschijnlijk komt het door die rivieren
zou er iets in het water zitten?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 15:51   #1522
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik meen me te hebben laten vertellen dat Antwerpenaren dikkere nekken hebben.
Daarin overdrijven ze wel, maar de mythe wil dat de Antwerpenaar zichzelf als meer aanziet dan hij werkelijk is. Verder bestaan er ook stereotypes over onze vermeende oppervlakkigheid.
West-Vlamingen zijn dan weer hardwerkende zakenlui met een koopmansgeest vermengd met een scheutje gesloten ruigheid op persoonlijk gebied, daar zie ik ook hun trots.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 18:19   #1523
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmmm, ik heb even gezocht naar de kern van je betoog, maar helaas...
De laatste van het jaar. Om het af te leren.

Corse schrijft: Ik heb niets tegen Nederlanders, in de grond zijn ze niet slecht.
Ze zijn verslaaft en legaliseren drugs en paddestoelen, ze zijn gierig en houden van hun lelijke koningin, het zijn koopmannen die de totale planeet bedrogen hebben en daardoor nergens nog kunnen komen, buiten de VS, daar zijn ze welkom
.

Ik vermoed dat 'onder' bedoelt. Tja, altijd die spraakverwarring tussen Noord en Zuid !

Laatst gewijzigd door Cyrano : 31 december 2009 om 18:21.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 16:06   #1524
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Antwerpse haven ging overstag
met een forse daling aan overslag.
En ook Rotterdam
bleef niet zonder schram.
Maar in Zeebrugge hijst men de vlag !
Des, het niveau van je dichtkunst verhoogt nóg altijd !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:55   #1525
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut onjuist ! Belgen hebben/hadden een groot minderwaardigheidscomplex, iets wat we nog nooit bij de Hollanders hebben mogen opmerken. Die weten het altijd beter. Met het belerend vingertje, weetjewel ! De heetstgeblakerden onder hen komen zich hier zelfs op een Belgisch binnenlands politiek forum mengen, kunjenagaan !
Dan heb je vast deze draad gemist

En wie ben jij om over mij wat te vinden ? Ik verdedig mijn standpunten. Meer niet.

Ik daag u uit dit te bewijzen. Ik ben altijd BELGICIST geweest. Wat niet wegneemt dat ik mij kritische uitlaat over iederen, Vlamen, Walen én Hollanders ! Nogmaals, staaf uw beweringen. U vergaloppeert zich in perceptie waardoor u totaal ongeloofwaardig wordt.

Zoals ik elders al vaak schreef (maar waar u vast overkeek) werk ik al jaren dagelijks samen met Nederlanders tot grote tevredenheid van beiden. Ik zorg voor honderden tonnen EURO's inkomsten voor hen per jaar. Op kerstavond had ik Eindhovense vrienden op bezoek. Ik ken honderden Nederlanders en ben daar heel formeel in : we werken graag samen. Maar omdat u aandringt op recht-voor-de-raapse-waarheden : wij werden samen meermaals bedrogen door Noord-Hollanders. Maar dat mag ik niet zeggen op straffe hier uitgescholden te worden voor Hollander-hater.
Overigens, wat mij betreft, ik moei mij niet op een Hollands binnenlands forum. Zo betuttelend ben ik niet.

a. Als ik uw raad nodig heb, zal ik het wel vragen. Weer zo'n typisch noord-hollands trekje.
b. U bent niet in staat een nuchtere tekst te lezen zonder u te bezondigen aan perceptie van luidruchtig gescheld van uw opponent. Gescheld dat er helemaal niet is. Als een Vlaming recht-voor-zijn-raap is, wordt hij al onmiddellijk van schelden beticht.

O ja, wat schelden betreft : ooit dit gelezen ?

Volgens Trouw, een Nederlands dagblad,
gaat geen ander land zo hard en zo plat.
Een potje gescheld
doet er flink opgeld.
Zo hebben ze daar dan ook eens wat.

Trouw
Ga in vrede, beste vriend.
U bent van harte welkom op welk Nederlands forum dan ook. De tijd van Belgenmoppen is voorbij. En uw avatar, is dat niet een in Nederland groot geworden filosoof ?
Ik meen zelfs dat hij in Friesland, Utrecht als Holland gewoond heeft.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 22:08   #1526
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
U bent van harte welkom op welk Nederlands forum dan ook. De tijd van Belgenmoppen is voorbij. En uw avatar, is dat niet een in Nederland groot geworden filosoof ?
Ik meen zelfs dat hij in Friesland, Utrecht als Holland gewoond heeft.
Absoluut. Hij sprak en schreef zelfs Nederlands. Hij moest echter breken met één van zijn Noord-Hollandse vrienden toen die plagiaat pleegde met zijn werk.

U ziet, de geschiedenis herhaalt zich ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 22:17   #1527
Hollander

Standaard

Citaat:
Absoluut. Hij sprak en schreef zelfs Nederlands. Hij moest echter breken met één van zijn Noord-Hollandse vrienden toen die plagiaat pleegde met zijn werk.

U ziet, de geschiedenis herhaalt zich ....
jazeker, heeft zelfs in 'mijn' mooie stadje gewoond.
Oud 4 januari 2010, 16:22   #1528
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij was het juist andersom:

Citaat:
Door zijn journaal weten we meer over zijn relatie met Descartes. Descartes was in eerste instantie een leerling van Beeckman. Beeckman bracht de jonge Fransman enthousiasme bij voor de wetenschappen en daagde hem uit. Descartes was zich hiervan bewust en dankte verschillende keren zijn meester en vriend hier voor. Hij biedt hem in 1619 een stuk over muziek aan: Compendium Musicae. Maar hun vriendschap was niet zonder wrijving, en verschillende keren botsten ze over een meningsverschil. Descartes brak tenslotte in 1629 met Beeckman omdat hij het niet kon verdragen dat hij veel aan Beeckman te danken had.
Bron: Wikipedia

Toen het dagboek van Beeckman gevonden werd, bleek dat Beeckman al veel ideeen had voordat Descartes ze publiceerde. Het is dus Descartes die plagiaat pleegde.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 4 januari 2010 om 16:22.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 17:19   #1529
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij was het juist andersom:

Bron: Wikipedia

Toen het dagboek van Beeckman gevonden werd, bleek dat Beeckman al veel ideeen had voordat Descartes ze publiceerde. Het is dus Descartes die plagiaat pleegde.
en waarom verbaast het mij niet dat dit weer de reactie is van een Hollander ? Die daarvoor beroep doet op een door Hollanders aangevulde Wikipedia ?

Blijft dan nog überhaupt de vraag waarom mijn geestesvader Descartes - wiens talenten onomstotelijk werden bewezen - oneindig veel meer bekend raakte dan zijn Noord-Hollandse 'vriend'.

Ik voltrok tot nu toe ook nog maar 60 jaar op deze aardkloot. Maar ze leerden mij (en mijn Nederlandse vrienden uit Limburg en Brabent) wel dat men 'vreselijk moet oppassen met Noord-Hollanders'. Oplichters eerste-klas.

En neen, dat maakt mij geen Hollander-hater. Wel een Noord-Hollander-gewaarschuwde.
Oud 4 januari 2010, 18:51   #1530
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik voltrok tot nu toe ook nog maar 60 jaar op deze aardkloot. Maar ze leerden mij (en mijn Nederlandse vrienden uit Limburg en Brabent) wel dat men 'vreselijk moet oppassen met Noord-Hollanders'. Oplichters eerste-klas.

En neen, dat maakt mij geen Hollander-hater. Wel een Noord-Hollander-gewaarschuwde.
Die Noord-Hollanders zijn inderdaad verschrikkelijke lieden.

daarover zijn we het eens.
Oud 4 januari 2010, 18:53   #1531
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nu ja, ik ken enkel Zuid-Hollanders, van de Hollanders die ik ken. Verder ken ik ook mensen uit Groningen en Drenthe. Die laatsten vind ik 'koeler' overkomen trouwens.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 januari 2010 om 18:54.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 19:17   #1532
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Nu ja, ik ken enkel Zuid-Hollanders, van de Hollanders die ik ken. Verder ken ik ook mensen uit Groningen en Drenthe. Die laatsten vind ik 'koeler' overkomen trouwens.
"Koel" overkomen is geen probleem. Oplichterij is wat anders.
Oud 4 januari 2010, 19:21   #1533
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dus Descartes die plagiaat pleegde.
Ik daag u uit deze bewering te staven. Ik maak uw bewering alvast over aan mijn verlichte vrienden in Frankrijk, hen verwittigend dat jouw onderbouwde aanval schriftelijk wordt toegelicht.
Oud 4 januari 2010, 20:11   #1534
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik daag u uit deze bewering te staven. Ik maak uw bewering alvast over aan mijn verlichte vrienden in Frankrijk, hen verwittigend dat jouw onderbouwde aanval schriftelijk wordt toegelicht.
Laat anderen er even buiten, ik heb geen behoefte aan jouw "verlichte vrienden in Frankrijk".

Maar goed, ik gebruikte slechts jouw terminologie. Ik acht plagiaat niet bewezen. Zoiets is ook moeilijk te bewijzen. Maar je kan zelf opzoeken dat Descartes meermaals heeft verklaard dat Beeckman zijn belangrijkste leermeester was. Bovendien zijn er verklaringen uit meerdere bronnen dat Descartes het Journael van Beeckman uitvoerig heeft bestudeerd. Vandaar mijn reactie op jou hierboven. Als er al sprake was van plagiaat, dan lijkt het me aannemelijker dat Descartes de echte dief was. Het is aan jou om het tegendeel te bewijzen, want jij kwam als eerste met die beschuldiging.

En nog even over waarom Descartes zoveel bekender is.

"Door de herontdekking in 1905 van zijn dagboek (Journael) werden veel details over zijn wetenschappelijk werk bekend. Beeckman deed vele ontdekkingen maar publiceerde niets."
Oud 4 januari 2010, 20:49   #1535
Hollander

Standaard

Citaat:
Nu ja, ik ken enkel Zuid-Hollanders, van de Hollanders die ik ken.
Zuid-Hollanders zijn de echte Hollanders, niet zoals die neppers uit Noord-Holland.
Aardige, gastvrije (ja bijna bourgondische) luitjes die Zuid-Hollanders.
Oud 4 januari 2010, 20:54   #1536
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat anderen er even buiten, ik heb geen behoefte aan jouw "verlichte vrienden in Frankrijk".
Dat ruikt naar de taal van de lafaard die zich plots ontmaskerd voelt. Geen begrip voor. Ik eis gerechtigheid. Denk maar niet dat een Hollander een Vlaming zomaar mag overtroeven. Als je hard wil gaan, wij ook. Harder.

Citaat:
Maar goed, ik gebruikte slechts jouw terminologie.
Dat acht ik enkel aanvaardbaar in literaire en poëtische kringen. Dat is hier niet het geval. Hier gaat het om plagiaat en rechtskundigheden, waar uzelf de volle nadruk op legt.

Citaat:
Ik acht plagiaat niet bewezen. Zoiets is ook moeilijk te bewijzen. Maar je kan zelf opzoeken dat Descartes meermaals heeft verklaard dat Beeckman zijn belangrijkste leermeester was.
En is dat voor u een bewijs ? Bij elke pensioens-speech wordt gesteld dat de betrokkene "onmisbaar" was voor de firma. Is hij daarom ook effectief de "leermeester" geweest ? En heeft hij daarom claims te uiten over de ontwikkelingen die zijn 'leerling' uitbracht ? Stel dat Nonkel Bob Boudewijn de Groot leerde gitaar spelen. Moet Nonkel Bob daarom percenten binnenrijven op diens muzikale prestaties ? Ik kan me idd voorstellen dat dat de natte droom is van de Hollander.

Citaat:
Bovendien zijn er verklaringen uit meerdere bronnen dat Descartes het Journael van Beeckman uitvoerig heeft bestudeerd. Vandaar mijn reactie op jou hierboven. Als er al sprake was van plagiaat, dan lijkt het me aannemelijker dat Descartes de echte dief was.
Geef die bronnen aub. Ik stuur ze door naar het Franse Descartes-centrum voor een ernstige repliek. Ik stel me hierbij de vraag waarom Amsterdam wel een Maison Descartes opent maar geen Huize Beeckman. Weegt die man dan niet zwaar genoeg ?

Citaat:
Het is aan jou om het tegendeel te bewijzen, want jij kwam als eerste met die beschuldiging.
Absoluut niet. Mijn voorvader heeft bewezen wat hij kan. Jouw Beeckman heeft enkel beweringen.

Citaat:
En nog even over waarom Descartes zoveel bekender is. "Door de herontdekking in 1905 van zijn dagboek (Journael) werden veel details over zijn wetenschappelijk werk bekend. Beeckman deed vele ontdekkingen maar publiceerde niets."
Tja, is dat een bewijs ? Het enige dat we hieruit kunnen afleiden is dat Descartes kon schrijven en Beeckman mogelijk niet. Maar dat lijkt me geen waardige stelling. Een Hollander zorgt er wel voor dat zijn naam in de boekskes komt. Al of niet via een klerk of boekdrukker.
Oud 4 januari 2010, 21:00   #1537
Spinoza
Minister-President

Standaard

Je hebt gelijk.
Oud 4 januari 2010, 21:03   #1538
Hollander

Standaard

Citaat:
Tja, is dat een bewijs ? Het enige dat we hieruit kunnen afleiden is dat Descartes kon schrijven en Beeckman mogelijk niet. Maar dat lijkt me geen waardige stelling. Een Hollander zorgt er wel voor dat zijn naam in de boekskes komt. Al of niet via een klerk of boekdrukker.
Dat is niet noodzakelijk waar. Er zijn wel meer momenten in de geschiedenis geweest waar een Nederlander (ook Vlamingen) aan de wieg hebben gestaan van belangrijke ontwikkelingen, maar dat de eer daarvoor naar derden is gegaan.
Denk maar aan de boekdrukkunst.

Hollanders zijn niet zo eergierig als u doet voorkomen. In tegendeel, bescheidenheid wordt hier als deugd beschouwd, wat sommigen onder u weer doet besluiten dat we een 'niet boven het maaveld uitkomen' cultuur hebben.

tis ook nooit goed..
Oud 4 januari 2010, 21:17   #1539
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Allemaal Noord Hollanders volgens descartes-jr.

Dus vanaf nu zijn alle Limburgers (far)west-moffen.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 21:20   #1540
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach, ze zijn alleen maar gevaarlijk als ze maximaal één kilometer ten zuidwesten van een windmolen wonen. Ik ben wel vaker in Noord-Holland geweest en nog nooit gebeten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be