![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kon hij anders een junk worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat een alcoholist nog aan drank kan geraken dat het daarom de beste keuze is. Zijn drank is ook zuiver, maar daarom niet goed voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat je alle drugs gereguleerd in de markt wil zien. Zodat dus ook een heroine junk aan zijn heroine kan komen.Je beweert dat, wanneer de markt gereguleerd wordt, een junk dan aan heroïne kan geraken; maar hij kan er nu ook al aan geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat ons het rode licht afschaffen want sommigen rijden nu ook al door het rode licht... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom bekijken jullie drugs niet per verslavinsfactor? IPV iets te verdedigen waarvan je enkel internet verslagen hebt gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 |
Minister
|
![]() Red het land, sta geen drugs toe.
Maar neem aub dat aanbod van Nederland toch nog maar eens in overweging. Een shop tegen de grens voor Belgen. Ze moeten een Belgisch paspoort hebben of mogen niets kopen. Uw pas is uw pasje. Aangezien het zo dichtbij de grens is kan er geleverd worden van dezelfde bronnen als in Nederland. Waarom niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 30 april 2011 om 07:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet heel België naar de coffeeshop in Nederland. Zeer milieuvriendelijk; en zeer realistisch! In Nederland is de achterdeur nog altijd niet gereguleerd/gelegaliseerd. Dat wil zeggen dat de kweek en groothandel nog altijd in handen is van criminele organisaties. met alle gevolgen van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nochthans een goed systeem, je ziet dan als je Nederland binnenrijdt met de wiet aan de andere kant de Belgische politie staan die de kleine gebruiker koeieneert. Vroeger al geloofde niemand dat we drugs naar Nederland smokkelden, er stond dan ook nooit conrtrole. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 |
Minister
|
![]() LOL Xenon. Ik snap wat je bedoelt.
Doch zijn er veel hobbykwekers in Nederland die 2x600 watt hangen en hun onkosten terug recupereren bij een coffeeshop. Ze halen rond een kilo een verkopen daarvan minstens de helft. Er zijn ook coffeeshops zoals die van Greenhouse die zich volledig zelf bevoorraden. Ja, het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. Drugs wordt langs alle kanten gesmokkeld ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wat het eigenlijk nu al is, zie Kim Kay. En bekijk heel goed haar rug, de wonden van het spuiten. Nu krijg ik als "argument" dat dit uitzonderingen zijn? Terwijl de realiteit is dat het bij opiaten helemaal geen uitzonderingen zijn. Dit door de hoge verslavingsfactor die jullie prompt negeren. Citaat:
Ik wil dat jullie één ding niet negeren: Er zijn drugs zo verslavend waarvoor je al uw idealen, principes, geliefden opzij schuift om toch maar in die roes te komen. Laatst gewijzigd door Alienation : 1 mei 2011 om 15:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar hoe meer de politiek er aan kwam, hoe meer het verziekt werd. Wat maakt een hobbykweker die zijn onkosten terug recupereert in een shop crimineel? Maar zo is het niet meer... Vroeger waren zelfs de commerciële telers gewone mensen vanuit de maatschappij. Maar het politieke gedoe helpt het om zeep, spreken we hier van een politiek agenda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar jij doet alsof legalisering/regulering gelijk is aan ter beschikking stellen van iedereen. Ik weet nu nog altijd niet hoe jij de zwarte economie, de sponsoring van criminele organisaties en de kosten van het kat en muis spel wil tegen gaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hij werkt wel in het zwart, betaalt geen belasting, geen RIZIV. Wat is er op tegen dat die legaal en in het wit werkt? Dank zij het beleid van de laatste jaren in Nederland is die hobbykweker inderdaad verdwenen en zijn het de "echte" criminele organisaties die er zich mee bezig houden. Goed bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |||
Minister
|
![]() Heroïne is illegaal. Toch kan men door middel van opiaten de werkzame stof tot zich opnemen.
Een junkie maakt liever een lang verhaal kort en koopt voor 20 euro zijn gram heroïne. Citaat:
"De gevolgen van een verbod". Waan je journalist en begeef je eens onder de mensen die zich volspuiten in kraakpanden. Vraag hen naar hun verleden en welke meerwaarde de drugs hen gebracht heeft. Zoek dan de uitzonderingen die matig opiaten gebruiken en zeg het mij. En dan komen we terug op "wat heeft dat er mee te maken". Kim Kay bekwam het legaal en moest ook gecollecteerd worden. Niet omdat deze zuiver was, maar omdat deze EVEN verslavend is. Dat is de essentie die ik in uw hoofd wil brengen. Waarom wil je dat in godsnaam niet in zien Artisjok? ![]() Citaat:
Maar geldt dit ook voor drugs die in hun zuiverste vorm ook schadelijk en verslavend zijn? Dat wil ik toch even nagaan . Citaat:
Ik zou al tevreden zijn met een uitbreiding van ons reeds bestaand gedoogbeleid. Maar als er mensen langs de zijlijn staan te roepen om meerdere drugs daarin toe te voegen, dan denk ik dat er eerder teruggeschroefd zal worden. Decriminaliseren van eigen drugsgebruik vind ik wel realistisch en kan mij daarin aansluiten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom denk je dat ik dat niet wil inzien? Waarom denk je dat ik dat nooit geprobeerd heb? Ik was nochtans nieuwsgierig naar het effect en ik kon er aan geraken. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 1 mei 2011 om 16:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij zo iemand die graag mee profiteert van de overheid maar niet wil meebetalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik mag aannemen dat ik ook onderdeel van de maatschappij ben? En ik zie liever een uitbreiding van het Nederlands beleid over geheel de EU (wereld), dan een toevoeging van verslavende drugs. Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel zuiverder de cocaïne kan? Te zuiver is dodelijk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er ooit legale cannabis komt die lokale shops zouden bevoorraden, is het uiteraard niet meer dan normaal dat dat belast wordt. Ik zou mij met een legalisering niet geroepen voelen drugs te verkopen, noch in haar illegaliteit. Wel zou ik overwegen in een legalisering mijzelf te bevoorraden. |
|
![]() |
![]() |