Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2021, 10:47   #1521
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom dan blijven stemmen op PS en PTB?

Dat doe je niet als je wil dat je regio economisch vooruitgaat hé. Dat doe je enkel als je individueel zoveel mogelijk belastingontvangsten wil incasseren.
Ik heb ook al op de PVDA gestemd. En dan?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:48   #1522
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het zoveelste orgaan erbij.
Gewoon de verantwoordelijken achter de veren zitten lijkt mij veel effectiever.
Stel bijv. dat verzekeringsmaatschappijen het Waals Gewest zouden aansprakelijk stellen, omdat zij vinden dat door hun getreuzel er extra schade is komen te ontstaan, die dan op hen onthaald wordt, en dat dat in de honderdduizenden euro's loopt.
Ik denk dat ze dan wel veel rapper in actie zouden schieten.
Denk je dat? Uiteindelijk zijn het toch weer diezelfden die het moeten ophoesten, met name de bevolking. Waar haalt het Waals, net als alle andere gewesten of politieke instellingen, zijn centen denk je?
Oud 5 augustus 2021, 10:49   #1523
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Eventjes terug de zaken in perspectief plaatsen en de nulmeridiaan uit de Vlaams-nationalistische kontgaten hijsen. Een vriend van mij die op dit ogenblik in Griekenland zit, postte vanmorgen onderstaande citaat.

'Op goed 100 km van hier staat de bakermat van de Olympische spelen bijna in brand. Ondertussen puft Vancouver, verzuipen West Europa en delen van Azië. Het Amazonewoud kreunt en de polen smelten... Maar het is allemaal de schuld van de dam in Eupen. Het is enkel wachten op een link met de boerkini's.'
Turkije brandt letterlijk en figuurlijk. Erdogan staat op de rand van de afgrond. Nog een klein duwke.........
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:50   #1524
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Is in de hele context een futiliteit, Strijder.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 5 augustus 2021, 10:51   #1525
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hier klopt iets niet.
Want deze vrouw en haar gezin kunnen de hulp in roepen van de federale instelling voor gehandicapten.
En deze instelling kan dan zelfs gewoon een leegstaande verblijfplaats opvorderen.
De dame is dan nog een prioriteitsslachtoffer, wat wil zeggen dat een gezond slachtoffer plaats moet ruimen voor haar, als zij hulp vraagt aan overheidsinstellingen.
Ik had, als invalide, van die mensen eens een attest nodig, omdat de energiemaatschappij dat moest hebben. Ik belde hen op, werd zeven keer doorgestuurd naar iemand anders alvorens uiteindelijk de hoorn werd opgelegd. Ik hield vol, maar na een viertal keer de carrousel te hebben afgewerkt, gaf ik het op.
Na enkele weken, langs een sociaal assistente, kreeg ik een email adres van iemand van een andere dienst. Die man zocht uit naar wie ik moest mailen en stuurde me het adres op.

Nu, ik contacteerde de persoon langs email, drie maand later kreeg ik antwoord. Hij was wel beleefd, hij legde me uit dat het zo lang duurde omdat hij op vakantie was geweest.

De eerste drie keer dat hij me het attest in bijlage opstuurde stond er een verkeerd adres op. De vierde keer kreeg ik het attest dat mijn juiste adres weergaf.

Heeft zo'n vijf a zes maand geduurd.

Ik wens de mensen in Wallonië veel succes als ze de hulp van daar gaan krijgen.
Oud 5 augustus 2021, 10:51   #1526
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Denk je dat? Uiteindelijk zijn het toch weer diezelfden die het moeten ophoesten, met name de bevolking. Waar haalt het Waals, net als alle andere gewesten of politieke instellingen, zijn centen denk je?
Wat het Waals gewest betreft, moet ook de vraag worden gesteld wat ze uiteindelijk doet met haar centen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:52   #1527
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet de frustratie wel heel groot zijn.
Oud 5 augustus 2021, 11:10   #1528
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beschavingsziekte.
We zijn als maatschappij teveel met liflafjes en futiliteiten bezig, men steekt disproportioneel veel tijd en geld in zaken zoals bv UNIA, hulplijnen voor van alles en nog wat, maar civiele bescherming is blijkbaar te duur om degelijk te organiseren. Als de natuur zijn duivels eens loslaat, staat de overheid te koekeloeren.
2!
Reken daar maar de staatshervorming bij !
Terug naar één land één regering. Efficentie noemen ze dat.

Citaat:
Het is nu afwachten welke idioot gaat aankondigen dat 'er dringend een parlementaire onderzoekscommissie moet komen' in plaats van noodmaatregelen te nemen.
Ik wil hier wel die rol op mij nemen.
Nu na de politieke ramp van de preventie van en de hulp na de natuurramp zou er wel eens een grondig mogen onderzocht worden door een onafhankelijke apolitiek commissie wat er mis is gelopen.

Dat zou wel eens wat anders zijn dat de op voorhand voorspelbare scheet in een fles omtrent pfos. Zoals ik in mijn eerste post omtrent dat onderwerp stelde, eindigt het op een voorspelbare sisser. Hopelijk heeft Demir met haar zotte kuren de Weyts in een lastig parket gebracht als ooit zou uitkomen dat de Weytsdading ons veel geld voor niets gaat kosten.

Maar de komplete chaos, het stuitende amateurisme en de kleingeestige communaitaire spelletjes van godbetert het rode kruis, zouden wel eens aan de schandpaal mogen genageld worden.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 11:18   #1529
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
2!

Ik wil hier wel die rol op mij nemen.
Nu na de politieke ramp van de preventie van en de hulp na de natuurramp zou er wel eens een grondig mogen onderzocht worden door een onafhankelijke apolitiek commissie wat er mis is gelopen.

Dat zou wel eens wat anders zijn dat de op voorhand voorspelbare scheet in een fles omtrent pfos. Zoals ik in mijn eerste post omtrent dat onderwerp stelde, eindigt het op een voorspelbare sisser. Hopelijk heeft Demir met haar zotte kuren de Weyts in een lastig parket gebracht als ooit zou uitkomen dat de Weytsdading ons veel geld voor niets gaat kosten.

Maar de komplete chaos, het stuitende amateurisme en de kleingeestige communaitaire spelletjes van godbetert het rode kruis, zouden wel eens aan de schandpaal mogen genageld worden.

Ter verduidelijking : uiteraard mag een politicus NADAT de hulpverlening eindelijk ooit eens op kruissnelheid is, en de getroffenen niet langer als zigeuners in tentjes moeten zien te overleven een parlementair onderzoek eisen. Niks mis mee, en zelfs noodzakelijk.

Maar als er eentje dat NU zou aandurven, mag hij van mijn part aan een lantaarnpaal opgehangen worden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 11:22   #1530
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
2!
Er zijn hier BUB'ers die u met plezier hun partijkaart verkopen.
Oud 5 augustus 2021, 11:33   #1531
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem
Vele getroffen mensen hebben GEEN medische hulp nodig.
Maar heel andere hulp.
Opruimen, opbouwen, herbeginnen,....

Tuurlijk hebben de overheden gefaald.
In eerste instantie is het een natuurramp waar geen mens iets aan kan doen.
Maar in de preventie en de afhandeling hebben zowel de lokale, de gewestelijke en de federale overheid zeer zwaar gefaald.
En niet alleen in Wallonië
Alle overheden en instanties hebben op alle vlakken gefaald.
En dat niet alleen in België.
Want hoewel de getroffen gebieden in Duitsland en Nederland kleiner zijn dan in België, loopt de hulpverlening daar even slecht.

Citaat:
Ook de krijgsmacht heeft niet als eerste basisopdracht aan hulpverlening bij natuurrampen te doen.
Hoe gek het ook klinkt, want de krijgsmacht is een zwaar bewapende dienst, is hulpverlening bij het bestrijden van gevaren voor de Belgische bevolking weldeglijk de opdracht van de krijgsmacht.
En het ergste is dat onze krijgsmacht daarvoor wereldwijd heel hoog aangeschreven staat.
Op logistiek en medische vlak staat de Belgische krijgsmacht zelfs binnen de top 5 en is die zeer gevraagd en actief in het buitenland.

Citaat:
Ik kan alleen maar vaststellen dat onze politici zitten te emmeren over hulp hier en bijstand daar, maar als er in België echt hulp moet geboden worden, dan is alles wegbespaard en onder het huichelachtige mom van efficientie ge gesaneerd of erger nog, nooit uitgevoerd.
Deze bende politiekers, van uiterst links tot uiterst rechts hebben wij niet meer nodig. Er moet dringend een tabula rasa van de politiek komen....met terug geschikte mensen. Niet meer met die beroeps die in de politiek zijn gestapt omdat iets anders aanvangen met hun leven niet lukte.
De Belgische politiek is inderdaad een ramp.

Onze politici lopen echt rond met het idee dat er in België geen grote rampen kunnen gebeurden en de de plaatselijke overheden en hulpdiensten wel alle rampen aankunnen.

Maar zelfs bij een kleine heide brand moeten ze de hulp van derde inroepen en hopen dat de buurlanden komen helpen de boel onder controle te krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 11:35   #1532
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Maar als er eentje dat NU zou aandurven, mag hij van mijn part aan een lantaarnpaal opgehangen worden.
Klopt helemaal.
Politiekertjes moeten zich ver weg houden van kritiek op de preventie en nasleep van de ramp in Wallonië.

Politiek heeft in deze (preventie en nazorg van de natuurramp) zijn totale nutteloosheid bewezen.
Wij zouden die pipo's moeten kunnen verantwoordelijk stellen voor de rechtbank. Hoewel ze daar allicht fluitend naar toe zullen gaan.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2021 om 11:59.
Oud 5 augustus 2021, 11:36   #1533
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik had, als invalide, van die mensen eens een attest nodig, omdat de energiemaatschappij dat moest hebben. Ik belde hen op, werd zeven keer doorgestuurd naar iemand anders alvorens uiteindelijk de hoorn werd opgelegd. Ik hield vol, maar na een viertal keer de carrousel te hebben afgewerkt, gaf ik het op.
Na enkele weken, langs een sociaal assistente, kreeg ik een email adres van iemand van een andere dienst. Die man zocht uit naar wie ik moest mailen en stuurde me het adres op.

Nu, ik contacteerde de persoon langs email, drie maand later kreeg ik antwoord. Hij was wel beleefd, hij legde me uit dat het zo lang duurde omdat hij op vakantie was geweest.

De eerste drie keer dat hij me het attest in bijlage opstuurde stond er een verkeerd adres op. De vierde keer kreeg ik het attest dat mijn juiste adres weergaf.

Heeft zo'n vijf a zes maand geduurd.

Ik wens de mensen in Wallonië veel succes als ze de hulp van daar gaan krijgen.
Heb daar anders nog nooit problemen mee gehad.
Oud 5 augustus 2021, 11:43   #1534
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ter verduidelijking : uiteraard mag een politicus NADAT de hulpverlening eindelijk ooit eens op kruissnelheid is, en de getroffenen niet langer als zigeuners in tentjes moeten zien te overleven een parlementair onderzoek eisen. Niks mis mee, en zelfs noodzakelijk.

Hebben ze tijd nodig om hun onbekwaamheid te maskeren? Ik zou hen dat zeker niet gunnen. De uitvoerende macht kan ondertussen wel de nodige maatregelen treffen. Alhoewel...... zowel de Franstalige overheden als de federale overheid blijven compleet in gebreke. Zielig en onbegrijpelijk.
Oud 5 augustus 2021, 11:58   #1535
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Alle overheden en instanties hebben op alle vlakken gefaald.
En dat niet alleen in België.
Want hoewel de getroffen gebieden in Duitsland en Nederland kleiner zijn dan in België, loopt de hulpverlening daar even slecht.
Klopt
Dus het dirigeren van het politieke geklooi in één richting is totaal belachelijk.
De totale politiek heeft gefaald, internationaal.

Citaat:
Hoe gek het ook klinkt, want de krijgsmacht is een zwaar bewapende dienst, is hulpverlening bij het bestrijden van gevaren voor de Belgische bevolking weldeglijk de opdracht van de krijgsmacht.
En het ergste is dat onze krijgsmacht daarvoor wereldwijd heel hoog aangeschreven staat.
Op logistiek en medische vlak staat de Belgische krijgsmacht zelfs binnen de top 5 en is die zeer gevraagd en actief in het buitenland.
Ik geloof u op uw woord omtrent de taak van het leger.
Maar ook hier is de inzet van het leger een politieke beslissing.
Om wat islamitische waanbeelden weg te jagen, was de beslissing snel genoeg genomen.
Nu sleept deze beslissing aan en aan en aan. En geen rechtse die van Vivaldi eist om het leger in te zetten.

Citaat:
De Belgische politiek is inderdaad een ramp.
Ik vrees, zoals u zelf u post begon, dat politiek internationaal een ramp is.
Nederland en duitsland doen het niet beter.
(Het Nederlandse formatie drama bewijst genoeg dat het daar geen haar beter is dan hier)

Citaat:
Onze politici lopen echt rond met het idee dat er in België geen grote rampen kunnen gebeurden en de de plaatselijke overheden en hulpdiensten wel alle rampen aankunnen.
Idd.
Meer algemeen, politici hebben geen enkele voeling met de realiteit. En mijn excuses, maar heel persoonlijk vind ik de rechtse politici het ergste van allemaal.

Citaat:
Maar zelfs bij een kleine heide brand moeten ze de hulp van derde inroepen en hopen dat de buurlanden komen helpen de boel onder controle te krijgen.
Zelfs al een loonly looser, een onbenulltje van het zevende knoopsgat, een pief poef paf geweertje steelt en gaat lopen, moeten ze al de helft van de Europese legers optrommelen om zulk nulletje te neutraliseren. En dan vinden ze hem nog niet (????)

Oud 5 augustus 2021, 12:30   #1536
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt
Dus het dirigeren van het politieke geklooi in één richting is totaal belachelijk.
De totale politiek heeft gefaald, internationaal.
De politiek faalt op alle vlakken, ook de bestrijding van corona is gewoon een klucht.

Citaat:

Ik geloof u op uw woord omtrent de taak van het leger.
Maar ook hier is de inzet van het leger een politieke beslissing.
Om wat islamitische waanbeelden weg te jagen, was de beslissing snel genoeg genomen.
Nu sleept deze beslissing aan en aan en aan. En geen rechtse die van Vivaldi eist om het leger in te zetten.
Humanitaire hulp verlenen aan de eigen bevolking is zelfs de eerste opdracht van defensie.
De beslissing om het Belgisch leger in te zetten, ligt volledig bij de uitvoerende macht.
Naast de ministers, kunnen ook burgemeesters en gouverneurs de krijgsmacht vorderen om taken ten dienste van de bevolking uit te voeren.
Wat ook is gebeurd na de aanslagen in Brussel door de burgemeester van Anwterpen en de gewest-regering van het BHG.

Citaat:

Ik vrees, zoals u zelf u post begon, dat politiek internationaal een ramp is.
Nederland en duitsland doen het niet beter.
(Het Nederlandse formatie drama bewijst genoeg dat het daar geen haar beter is dan hier)

Idd.
Meer algemeen, politici hebben geen enkele voeling met de realiteit. En mijn excuses, maar heel persoonlijk vind ik de rechtse politici het ergste van allemaal.

Zelfs al een loonly looser, een onbenulltje van het zevende knoopsgat, een pief poef paf geweertje steelt en gaat lopen, moeten ze al de helft van de Europese legers optrommelen om zulk nulletje te neutraliseren. En dan vinden ze hem nog niet (????)
Het probleem is dat men niet meer gewend is rampen te moeten aanpakken en oplossen op eigen grondgebied.
En de mensen die ervaring hebben, door hun opdrachten buiten Europa niet wil inzetten.
Oud 5 augustus 2021, 13:11   #1537
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'En dan?' Dat antwoord heb ik al gegeven hé:

Citaat:
Dat doe je enkel als je individueel zoveel mogelijk belastingontvangsten wil incasseren.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 augustus 2021 om 13:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 13:13   #1538
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!

Zwitserland is op zo goed als elk vlak een absoluut voorbeeld. Dat ze daar een dertigtal regeringen hebben, doet geen afbreuk aan de efficiëntie. Integendeel.

Idem voor Duitsland.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 13:14   #1539
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
De politiek faalt op alle vlakken, ook de bestrijding van corona is gewoon een klucht.
In België mogen we op dat vlak niet klagen. Vivaldi charmeerde mij met een relatief coherente aanpak (vergeleken met het hak op de tak coronabeleid in Nederland).

Op gebied van de afhandeling van de Waalse natuurramp, gaat Vivaldi onder het totaal absolute nulpunt.
Het is dan ook niet Frank Van Den Broecke die daarvoor verantwoordelijk is.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2021 om 13:15.
Oud 5 augustus 2021, 13:16   #1540
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zwitserland is op zo goed als elk vlak een absoluut voorbeeld. Dat ze daar een dertigtal regeringen hebben, doet geen afbreuk aan de efficiëntie. Integendeel.

Idem voor Duitsland.
De ramp aan de Arh is ook geen voorbeeld wat hulpverlening betreft. Integendeel indien mogelijk nog erger dan in Wallonië

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be