![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is maar een overgangsfase he. Na een tijdje, als de zaken voldoende uitgedund zijn, kalmeert zich dat, denk ik. Of niet, wat dan wil zeggen dat DAT de keuze van de mensen is hee. En alles hangt af in welke mate VEEL burgers gelijkgezind zijn, en bewapend. ZELFS als er zo een heethoofd met een machinepistool rondgaat, is die nog alleen, tegen honderden of duizenden gewapende burgers he. Het hangt wel af van uw "burgerzin" en die van de anderen of "iedereen politie agent" kan werken of niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2021 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Regimes die op zulke leest geschoeid zijn bestaan al. Kijk maar in het midden oosten. Trouwens degenen die zichzelf het best kunnen bewapenen zijn wellicht dezelfden die nu aan de macht zijn. De meest welgestelden kan zich immers het beste bewapenen. Als je naar een echte democratie wil, dan zal het toch moeten zijn als de wil van de meerderheid. En als ik u een beetje kan volgen, dan wil u gewoon rechtstreekse democratie. Elke wet wordt dan voorgelegd aan de gehele bevolking. Enkel dan heb je geen aristocratie. Als het gewapenderhand is, dan dwingt een select groepje zijn wil af aan de meerderheid, en dan kan je stellen dat dat select groepje een aristocratie is dat vooral zichzelf zal bevoordelen. Als je stelt dat onze parlementaire democratie geen democratie is. Dan kan ik nog enigzins volgen. Maar pleiten voor complete anarchie, dat is pleiten voor chaos. Ofwel krijg je dan : In elke straat gelden er dan waarschijnlijk andere wetten Of een krachtige dictator grijpt de macht over verschillende straten, misschien zelfs zoveel straten dat het een heel land omvat. U heeft een vreemd beeld van democratie en een vreemde visie. Democratie is inspraak van de burger. Niet het gewapenderhand neerslaan van de burger. Ik hoop nooit wakker te worden in een wereld volgens uw visie. En ik ben vrij zeker dat je zelf niet zou overleven in zulk een wereld. Laatst gewijzigd door lancalot : 5 oktober 2021 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En het zal stabiliseren als er nog maar eentje overblijft. Dan is ineens het klimaat probleem ook opgelost. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar kan Greta Thunberg nog een puntje aan zuigen hee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bordje had je beter al bij de eerste post bovengehaald.
![]() |
#1527 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat kan je binnen een groep mensen waarvan de neuzen min of meer in dezelfde richting staan, en je in de grond met het essentiele akkoord bent ; het is dan enkel over details dat men democratische beslissingen neemt. Zo een groep, die voor de essentiële zaken in de grond akkoord is, die daar consensus over heeft, en waar democratie enkel maar over de details gaat, dat heet "een volk". Daar hebben de leden genoeg overeenkomsten, genoeg affiniteiten met elkaar, om het oftewel met elkaar eens te zijn, oftewel te aanvaarden dat je in de minderheid bent voor een punt, en dat uw affiniteit voor die groep groter is dan de frustratie om U moeten neer te leggen bij die meerderheidsbeslissing. En in zo een groep waar iedereen gewapend is, kan een bullebak met een wat groter geweer niet de plak zwaaien, omdat die met zijn wat groter geweer het toch moet opnemen tegen heel veel andere geweren. Het is enkel een ongewapende bevolking die direct te overmeesteren is, niet vele huisvaders en moeders met wapens. Citaat:
Citaat:
Ik zie de "meerderheid" van een democratie dan ook gewoon als een soort van schijngevecht. Men legt zich neer bij de meerderheid, omdat, mocht men daarvoor gaan vechten, het de meerderheid zou zijn die toch zou winnen, en al dat bloedvergieten kan vermeden worden door direct het resultaat van de strijd te aanvaarden. Citaat:
Citaat:
Vandaar dat iedereen politie agent is he. Meer niet. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het idee niet dat mensen denken dat er "leiders" nodig zijn, leiders die gewoon andere mensen zijn zoals zij, en zoals hun vijanden. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2021 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en gaat hij screenshots van de facebookpagina van D'Haeseleer, verdacht maken omdat het artikel hem niet aanstaat. Zo kennen we het rechts nationalistje weer. Armoede troef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1532 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb die bron gepost. Zoek ze zelf maar. Ik doe geen twee keer voor hetzelfde geld werk. Kwestie van efficiëntie. Verder zie ik dat u mijn opmerkingen in verband met de screenshots van D'Haeseleer niet kunt loochenen. Sterk dat zelfs Franstaligen hem op Facebook volgen. Niet uit sympathie natuurlijk, maar om met de lafaards van de reguliere pers uit het Noorden te kunnen samenspannen. Die - zo merk ik - maken daar da gretig gebruik van, maar vergeten in hun hevigheid hun sporen te wissen, de dommekloten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1535 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...vlaamse-leeuw/ De Wever zegt dat het de strijdvlag werd na WO I van de radicalere Vlaamse Beweging en dat is ze nu ook nog.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 oktober 2021 om 18:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1537 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Schrijf eens wat minder enigmatisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 |
Minister-President
|
![]() Als je dan nu nog steeds niet weet heeft dat weinig met enigmatisch te maken. Ik heb er als "luiwannes" speciaal een post in chronologische volgorde over gemaakt omdat het voor jou te veel van je werktijd vergde. Het heeft dus eerder te maken met "begrijpend lezen".
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |