![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 2 september 2005 om 13:46. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k vraag me alleen af waarom jij persistent dat ervaart als een vorm van discriminatie .... tenzij dat dat natuurlijk het onzin-onderdeel is van het doel ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 2 september 2005 om 13:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
|
![]() Citaat:
Turkije, het volkrijkste land van Europa, belangrijke bondgenoot en in de toekomst ook commercieel partner, moet gepaaid worden. Er kan dus begrip zijn voor hun eis dat de Armeense genocide in de doofpot moet gehouden worden. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 |
Europees Commissaris
|
![]() We begeven ons op glad ijs & willen zoiets doen in de aard van het vaststellen van het geslacht der engelen nl. massamoorden.. een juridisch begrip dat reeds voor WO II bestond vergelijken met "genocide" en dan ook nog "genocide"
gaan vergelijken met "etnische zuivering". Om zo te komen tot de befaamde "historische kritiek" ofte "negationisme"... Het negotionismeverbod slaat op de eerste "genocide" nl. het perfide vergassen van grote groepen mensen met oa. als motief om een heel volk in Europa te vernietigen de zgn. "Endlösung". In de eerste plaats is het zo dat het systeem in de eerste plaats ontwikkeld werd in functie van de eleminatie van zgn. ongeneeselijke geesteszieken. Intussen was het oostfront in die mate geëvolueerd dat een normale "verovering en bezetting" zoals toen reeds internationaal gereglementeerd in de conventies van Genève totaal geen sprake meer was : ongewenste elementen zoals burgemeesters, leden van de KP werden gewoon zonder proces opgehangen, gefussileerd en de stap om in één moeite door de leden van het vijandige volk mee te doden was vlug genomen. Vanuit deze illegale executies naar de "Holocaust" of de systematische vergassing was een kleine stap, kwestie van efficiënt en snel te werken. Het is precies dat samengaan van rationele methode en onmenselijkheid dat in wezen het "verschil" maakt.. Het is ook over dat "verschil" dat het bij de negationisten te doen is.. over het aantal slachtoffers wordt er niet veel stennis gemaakt - die zijn door ontberingen gestorven , liever dan door gaskamers.. Zo ook de "Armeense genocide" .. dat waren slachtoffers van een lange mars en misdadige "jonge turken -officieren" die overigens egens die feiten berecht zijn ! De turkse "genocideontkenning" is dus een puur semantische zaak. "Massamoorden" zijn bv. de uitroeing van de belgische stammen door de beschaafde romeinen. De indianenstammen door de europese kolonisten, de zwarte Afrikanen door niet in de laatste plaats de belgen (vlamingen en walen)... "Etnische zuiveringen" : dat is nog eens een plezant onderwerp. De meest spectaculaire "etnische zuivering" ging door op het einde van WO II - het veeltalige tot Esperanto inspirerende Bijlastock is toen ééntalig Pools geworden.. Witrussen werden met geweld vanuit het oosten van Witrusland naar het oosten van het vooroorlogse Polen gebracht, de Polen die daar woonden werden naar het Oosten van duitsland (het westen van het huidige Polen)verplaatst en de Duitsers moesten de Oder oversteken : allemaal onder het motto : oorlogje verliezen = gebied afgeven. De Serviërs deden recent nog eens een poging om ook zo'n spelletje te spelen, voor alle duidelijkheid : dit is ook een oorlogsmisdaad. Recent doet ook de staat Israël mee aan zulke spelletjes, maar om het wat moeilijk te maken laten ze eerst toe dat men zich op "nieuw koloniaal wingewesten" gaat vestigen vooraleer met de beste (?) politieke bedoelingen wat met de mensen te sollen. Wat heeft dit nu met "vrije meningsuiting" en "heksenjacht op FDW" te maken ? De kwestie is deze : vrije meningsuiting is fundamenteel en staat voorop. Wetenschap is echter andere koek : men mag wetenschap niet met vrije meningsuiting verwarren. Het is geen kwestie of "evolutie" of "creatie", zomin als het een kwestie is "relativiteit" vs "kwantumfysica" vs "snaartheorie". We kunnen niet volgens onze smaak de wetenschap voor een gedeelte uitvegen en met de aldus bekomen halve waarheden aan "vrije meningsuiting" gaan doen. Galilei kon nog banggemaakt worden en de wetenschap afzweren voor een hersenspinsel, zo'n systeem gaan we niet opnieuw invoeren onder het mom van "vrijheid van mening". Men wil de indruk wekken dat er een bevoorrechte kaste zou zijn zoals de "Islamieten" en die mogen niet beledigd worden en dat is een aanslag op de "vrije meningsuiting". Dit is Larie (met hoofdletter) : als er mensen graag beledigende taal tegenover elkaar gebruiken, mag iedereen dit boertig en onbeschaafd vinden, gestraft zal je er echter niet voor worden. Je mag in dit land zelfs de belgische vlag op de grond leggen en erop schijten ! Wat niet mag is de mensen die hier wonen in groepen onderverdelen en haat zaaien en ze ophitsen tot geweld.. dat is een kwestie van zelfverdediging : zelfs de dwazen die zich hiertoe lenen hebben er geen belang bij dat morgen hun huis door fanatici wordt in brand gestoken en erger.. De kwestie van Turkije & de onderhandelingen tussen Turkije en de EU is iets van heel andere orde ; die onderhandelingen zijn nog niet gestart en het is volgens mij eigenlijk zeer positief dat de kwestie Cyprus momenteel in het focus van die onderhandelingen staan. Dat de Armeense genocide niet in dat brandpount staat is normaal : veel EU lidstaten hebben een koloniaal verleden, waarin ze misdaden pleegden die eveneens nooit als dusdanig werden erkend, als we wachten tot alle zonden van 100 jaar (ca) juridisch kompleet uitgeklaard zouden zijn vooraleer aan internationale politiek te doen, kunnen we beter stoppen.
![]() |
#1527 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier heb ik slechts één woord voor over: ONNOZELAAR! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Egidius,
Het wansmakelijke aan mijn vorige post - ik vind het inderdaad van slechte smaak getuigen om één dode minder erg te vinden dan 10 miljoen - is het gaan afwegen een dorp platbranden vergelijken met een treintje met mensen vergassen. Politiek bedrijven heeft altijd iets met handen vuil maken vandoen : sommige Grieken hebben inderdaad sommige Turken op Cyprus ook héél onheus behandeld enz... De mensheid is puur wetenschappelijk gezien een recente soort waar er nog maar héél weinig differentiatie is (puur biologisch gesproken). Deze aanzienlijke groep van individuen in "soorten/rassen" onderverdelen is onwetenschappelijk biologisch gezien althans. Wie gaat er echter ontkennen dat er enerzijds Anderlechtsupportes zijnen anderzijds Club Brugge fans ? Als ik in een touringbus stap vol met Balten als enige "Westerse Europeaan" dan weet ik dat er verschillende groepen mensen bestaan... Alle chinezen zien er gelijk uit, tot je er een paar kent : die haal je er vanzelf uit. Op het eerste zicht bestaat de mensheid uit diverse grote groepen, die her en der samen maatschappijen vormen. Nader beschouwd wonen ze toch meer door elkaar dan dat je zou denken. Een sterk staaltje van "ingelepelde" vooroordelen zag ik recent in een reportage over een familie Antwerpse Joden die uitgeweken zijn naar Israël. Het tienermeisje zei dat ze daar nl; niet bang moet zijn om als "vuile jood" betitelt te wordenen dat is een zeer groot voordeel. Tijdens dezelfde uitzending kwam een officiële mevrouw van de Israëlische immigratiedienst verkondigen dat de staat Israêl eigenlijk verwacht dat ingevolge haar geste om alle Joden die in Arabische staten wonen in Israël te verwelkomen de tegenprestatie nl. Israël "arabenfrei" te maken eigenlijk niet meer dan normaal zou zijn. Nu ja : hier moeten we nu niet dieper op in gaan, zulke verklaring is gewoon oorlogsargumentatie. Laat ons het derhalve meer op micromaatschappelijk gebied berkijken: ik kan niet voor iedereen spreken en je hoort veel zaken die met een klomp zout moeten verteerd worden. Heel mijn leven heb ik met buren, kennissen en zelfs familie te maken gehad die ofwel een andere religie aanhingen, anders georiënteerde scholen frekwenteerden, geïmmigreerd waren enz.. globaal gezien waren de moeilijkste mensen gewone vlaamse buren , die mijn BBq blusten (met de dure beefsteak er nog op), aan achterklap deden en vriendschappelijke relaties met andere buren ondergroeven enz.. Carrièrematig ben ik het best door vreemde bazen behandeld (Noren, Duitsers, Canadezen) en het slechtst door aan nepotisme lijdende vlamingen. Maar vanzelfsprekend zijn dat geen zaken die je kan veralgemenen - "de" Vlaming is geen nepotistische verzuurde buur, net zomin als de vriendelijke turkse gebuur van mijn nonkel in Jamburg die voor mij een waterpijp uit Istambul meebracht het model van de universele turk... Ja : je mag gerust de mensen in "groepen" verdelen - maar relativeer die groepen om je wereldbeeld wat positief te houden !
![]() |
#1530 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Belgische joden zijn gedeporteerd. Dit maakt dat in België deze feiten ontkennen heel gevoelig liggen. In Duitsland, tot enkele tientallen jaren terug bezet gebied door oost en west, geld net hetzelfde, deels opgelegd door de bezetter (aan het westen dan toch), deels omdat een groot deel van de duitse bevolking ook slachtoffer was. Over naar Armenië. Ik denk niet dat je in je hoofd moet halen om in Armenisch gebied de massamoorden te gaan ontkennen. Turkije heeft zo'n bezetting niet ondergaan, en een land die uit eigen beweging z'n eigen oorlogsmisdaden aan de grote klok gaat hangen. Dus in Turkije zal er geen spontane beweging zijn deze misdaden ontkennen als strafbaar te maken. Over naar België: Onze staat kan binnen europa wel degelijk dit punt op tafel leggen, maar wat deze genocide ontkennen een strafbaar feit maken, dan ben je echt wel heel ver, wij hebben er niet rechstreeks mee te maken gehad. Wij kunnen enkel internationaal wat bereiken. Nu over aan jouw: wie A zegt zegt liefst ook B, anders keldert je geloofwaardigheid. Op wat zou die verschillende behandeling volgens u berusten ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus ja, het wordt dringend tijd dat ook het ontkennen van die genocide streng wordt aangepakt met afdwingbare nationale en internationale wetten.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik veronderstel dat men in de tijd dat er nog veel getuigen van de concentratie- en uitroeiingskampen in leven waren en de jeugd overal konden vertellen van wat ze meegemaakt en gezien hadden, men dacht dat niemand ooit die feiten zou gaan ontkennen of goedpraten. Helaas bleek dat wel te gebeuren. En steeds meer naargelang de getuigen ouder werden en stierven. Vandaar die wetten.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet meer of minder dan jij of een ander dacht ik.. van de oorspronkelijke topic is nog weinig sprake ik loop alleen wat achter met reacties |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar of Israël nu nog sinds de invoering ervan nog moet gepaaid worden ? : dat kunnen we natuurlijk wel toeschrijven aan de traagheid waarmee zulke wetten tot stand komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, het zal wel niet meer mogelijk zijn om dat allemaal te ontwarren. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jep .... dringend tijd ..maar dan zit je weer met censuur tov vrije meningsuiting v/h individu het zou beter zijn moesten de overheden door afdwingbare internationale wetten aangepakt worden op elke vorm van censuur betreffende internationale waarheden maw overheden behouden het privilege censuurwetten uit te schrijven voor de bevolking ( met de veronderstelling door de bevolking ) die plaatselijk noodzakelijk zouden zijn zolang ze de waarheid (?) niet ontkrachten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net zoals dit trouwens |
|
![]() |
![]() |