![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterker nog, zelfs in absolute cijfers verslaat Nederland België moeiteloos: 17.800 doden <-> 25.000 doden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 augustus 2021 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Klopt totaal niet. De verantwoordelijke federale ministers bij een ramp zijn di van Binnenlandse Zaken, die van Defensie en die van Volksgezondheid (Vandenbroucke dus).
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanaf zondag hebben we een corona-app nodig om Nederland binnen te rijden. Ik heb zelf ingegeven en wist dat die dag ging komen. Ach ja, je kan niet winnen tegen de bierkade en ik blijf nog altijd kritisch. Alsof die gegevens al niet geregistreerd stonden, hé? Het is niet omdat ik een app heb dat de situatie voor mij anders is nu.
België zie ik nog wel volgen. Ik ben vooral benieuwd hoe vaak ik aan de kant zou gezet worden door de Koninklijke Marechaussee. Controle zal steekproefgewijs verlopen, immers. In het begin van de crisis, toen de grens effectief dicht was, stonden ze aan de kant van de weg kentekenplaten te observeren. Niets nieuws. Waarschijnlijk zouden ze mijn geldige status eraan koppelen ofzo na één controle, als ze efficiënt willen zijn. Ze zullen enkel het verkeer dat door de zuidergrens trekt controleren, omdat Duitsland zelf al genoeg controleert. Vooral de rode status in Frankrijk en Zuid-Europa is de reden, ook al is Nederland zelf ook rood nu, ze hebben wel alles onder controle in Nederland zelf. Laatst gewijzigd door Weyland : 5 augustus 2021 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet vergeten dat Nederland +/- 17.300.000 inwoners heeft en België slechts +/-11.500.000 inwoners telt. Maar gek genoeg heeft Nederland 28.139 overlijdens meer in 2020 tegenover 2019. Terwijl België slechts 18.105 overlijdens meer heeft in 2020 tegen 2019. https://www.uitvaart.nl/infotheek/ac...tecijfers-2020 https://www.uitvaart.nl/infotheek/ac...tecijfers-2019 https://statbel.fgov.be/nl/themas/be...chting/sterfte Er klopt dus iets niet aan de cijfers die men doorgeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kunnen daarna de hulp inroepen van de provinciegouverneur, die op zijn beurt de hulp kan inroepen van de gewest regering en de federale regering. En de burgemeesters kunnen direct de krijgsmacht en de civile bescherming vorderen voor humanitaire hulp aan hun bevolking. De burgemeesters kunnen echter geen NGO vorderen, daar is het enkel de provinciegouverneur of het gewest bevoegd voor. De minister van binnenlandse zaken kan bij een gemeente en/of provinciegrens overschrijdende ramp wel de bevoegdheid uit handen van de lagere niveaux nemen. De minister van defensie is enkel bevoegd op het ogenblik dat er een vreemde mogendheid het land aanvalt met zijn gewapende krijgsmacht. De minister van volksgezondheid is elke bevoegd als de volksgezondheid in gevaar is. De minister van justitie is dan weer bevoegd als het om gewapende enkelingen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De neerslagramp is provincie-overschrijdend. Dus federaal kan en moet Verlindien optreden. Voor de logistieke hulp is Defensie aangewezen, dus Dedonder. Als u denkt dat dergelijke ramp geen invloed heeft op de volksgezondheid dan twijfel ik aan uw inschatting. Dus federaal is de minister van Volksgezondheid, dus Vandenbroucke , verantwoordelijk. Van Cauwelaert heeft dit trouwens bevestigd in Terzake van eergisteren.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 augustus 2021 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als uitvlucht stelt dat niet veel voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is er idd een enorme blunder gemaakt door de VLAAMSE regering (verant Beke) die in het begin van woozzorgcentra gewoon sterfcentra hebben gemaakt. Ook het telmechanisme is totaal anders. België overtelde, volgens mij doordat alle sterfgevallen waar covid 19 bij betrokken was te tellen. Ook sterftes door onderliggende aandoeningen. Nederland telt alleen de sterftes die positief alleen aan covid kunnen worden toegegschreven. Al bij al doet België het veel beter dan Nederland op dit gebied. Dankzij Vivaldi en niet in het minst door FVDB. Maar dat is eigenlijk een totaal andere discussie en hier dus off topic.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2021 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De sterftecijfers waren hoger in Brussel en Wallonië (in verhouding met bevolkingsaantal). Beke heeft fouten gemaakt, maar de toestand in Franstalig België was NOG rampzaliger. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | |
|
![]() Citaat:
En daar komt Nederland eigenlijk slechter uit dan België. Wat Brussel en Wallonië betreft in de periode februari 2020 - augustus 2020, ga ik dat eens nakijken. Ik durf u niet tegen te spreken op moment omdat ik geen cijfers heb.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2021 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://www.sciensano.be/nl/pershoek...-covid-19-2020 Voor de rest is dit off topic.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 augustus 2021 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.cebm.net/covid-19/excess...tries-in-2020/ Dit zijn de data voor 2020. 12% oversterfte in België, 7,2% in Nederland. Kan u me even uw cijfers bezorgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts 15.000 extra doden in Nederland (2020). Nederland moet het in 2021 al hééél wat slechter hebben gedaan om België in te halen, zeker als we het gaan herberekenen naar populatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |
Minister-President
|
![]() Het is ook het bewijs dat Vlaanderen het qua overdterfte veel beter deed dan de twee andere gewesten.
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb cijfers die tot 10% oversterfte voor Nederland rapporteren. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021...r-dan-verwacht MAAR https://www.parool.nl/nieuws/belgisc...ww.bing.com%2F Citaat:
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 augustus 2021 om 16:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die onder-rapportering verdwijnt wanneer men oversterfte gaat vergelijken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | |
|
![]() Citaat:
Toen het nog het unitaire België was draaiden de zaken niet goed. Gewoon omdat het lang geleden was, weten de mensen dat niet meer, of ze hebben het niet meegemaakt. Ze hebben 'nostalgie' naar iets dat ze nooit gekend hebben. Een beetje zoals je 'terug' zou willen naar een compleet agrarische samenleving, je kunt daar wel een ideaalbeeld van hebben, maar dat komt totaal niet overeen met hoe het werkelijk was.
![]() |