Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2011, 23:05   #15661
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en dan? mag een gewone burger geen mening hebben misschien?
*KNIP*

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 11 augustus 2011 om 13:31.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 23:12   #15662
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
al gehoord over het Belgicisme en zijn vooroordelen tegen alles wat te maken heeft met Nederland?
verder hoeft u niet te zoeken.
Nog zo één... Blijkbaar is een Vlaming die een onafhankelijk Vlaanderen wil maar niets moet weten van toenadering tot NL en niet van NL'ers houdt dus aangetast door belgicisme?

De simpelheid stond blijkbaar weer in reclame in de winkelrekken...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 05:42   #15663
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Deze namiddag luisterde ik naar de radio, meer bepaald naar Nederland 1. De uitzending was –zoals vaak op Nederland 1- interessant, en het ging over de samenwerking tussen de Belgen en de Nederlanders in Baarle-Hertog/ Baarle Nassau, een ingewikkeld mozaïek van België en Nederland, als we de inwoners mogen geloven. En dit op een zeer klein lapje grond.

En wat ik hoorde, lijkt misschien wel ongelooflijk, maar niet voor mij. Zelf op dit stukje grond waar Nederlanders en Belgen kriskras door mekaar wonen, is er een verschil in uitspraak voor wat het Nederlands betreft. De Nederlandse burgemeester van Baarle-Nassau was getrouwd met een Belgische en de reporter vroeg hem: ‘en uw kinderen, spreken die met de Belgische tongval of met de Nederlandse'? Of anders gezegd: ‘spreken ze nu Vlaams of Hollands?’. En de goede man moest bekennen dat zijn kinderen met de Hollandse tongval spraken. Er is dus wel degelijk een verschil in taal, in de manier van spreken, in de uitdrukkingen tussen ons Vlaams en hun Hollands. De Belgische burgemeester van Baarle-Hertog opperde bovendien dat er eveneens duidelijk een cultureel verschil tussen de twee gemeenschappen en dat hij dat maar goed vond ook.

Awel, ik vind dit ook goed.
Die Belgen zijn dus ver-Hollands.
Dat wisten we eigenlijk al, ze rammen ons al decennia de taalunie door de strot.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 08:42   #15664
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ploeggenoot Vincent Kompany was vol lof.

Mertens begon in Ljubljana voor het eerst aan de wedstrijd bij de Rode Duivels. "Hij doet het fantastisch", reageerde Kompany tegenover Sporza. "België heeft er opnieuw een topspeler bij. Als hij nu nog dat Hollands accent afleert, is het helemaal top."

bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/ni...t_afleren.html
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 08:53   #15665
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat die Mertens dan maar met al z'n soortgenoten oprot naar z'n eigen land. Die Belgen vullen hun zakken en vervuilen onze lucht. We zijn ze liever kwijt dan rijk.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 09:06   #15666
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ja, en dan zat Kompany een paar jaar terug maar te janken over racisme en onverdraagzaamheid op de tribunes...

Laatst gewijzigd door SDG : 11 augustus 2011 om 09:08.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 10:04   #15667
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die Belgen zijn dus ver-Hollandst.
Dat wisten we eigenlijk al, ze rammen ons al decennia de taalunie door de strot.
'calimero'

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:17   #15668
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
een gewone burger wel, jij daarentegen. ik weet niet wat ik van iets halfslachtig moet denken.
kent gij dat spreekwoord, *nog mossel nog vis* wel die is van toepassing op u.

het stinkt alle twee even erg.
Wat kent u van dat gezegde? Het luidt "Noch vlees noch vis". Let vooral even op de juiste spelling van het aaneenschakelend voegwoord 'noch', dat letterlijk 'ook niet' betekent.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:23   #15669
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wat kent u van dat gezegde? Het luidt "Noch vlees noch vis". Let vooral even op de juiste spelling van het aaneenschakelend voegwoord 'noch', dat letterlijk 'ook niet' betekent.
Wat is uw punt nu ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:26   #15670
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Deze namiddag luisterde ik naar de radio, meer bepaald naar Nederland 1. De uitzending was –zoals vaak op Nederland 1- interessant, en het ging over de samenwerking tussen de Belgen en de Nederlanders in Baarle-Hertog/ Baarle Nassau, een ingewikkeld mozaïek van België en Nederland, als we de inwoners mogen geloven. En dit op een zeer klein lapje grond.

En wat ik hoorde, lijkt misschien wel ongelooflijk, maar niet voor mij. Zelf op dit stukje grond waar Nederlanders en Belgen kriskras door mekaar wonen, is er een verschil in uitspraak voor wat het Nederlands betreft. De Nederlandse burgemeester van Baarle-Nassau was getrouwd met een Belgische en de reporter vroeg hem: ‘en uw kinderen, spreken die met de Belgische tongval of met de Nederlandse'? Of anders gezegd: ‘spreken ze nu Vlaams of Hollands?’. En de goede man moest bekennen dat zijn kinderen met de Hollandse tongval spraken. Er is dus wel degelijk een verschil in taal, in de manier van spreken, in de uitdrukkingen tussen ons Vlaams en hun Hollands. De Belgische burgemeester van Baarle-Hertog opperde bovendien dat er eveneens duidelijk een cultureel verschil tussen de twee gemeenschappen en dat hij dat maar goed vond ook.

Awel, ik vind dit ook goed.
System, het is doodsimpel. Lees even wat u zelf zegt:

Citaat:
Deze namiddag luisterde ik naar de radio, meer bepaald naar Nederland 1. De uitzending was –zoals vaak op Nederland 1- interessant
Kennelijk hebt u geen problemen met (het luisteren naar) Radio 1 als opiniezender, die u ' interessant' vindt, ondanks het gebruik van Nederlands-Nederlands als variant van die ene taal die wij, in al haar gevarieerdheid gebruiken.

Meer heb ik - en IS ook - niet te zeggen ...

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 11 augustus 2011 om 11:27.
Oud 11 augustus 2011, 11:29   #15671
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is uw punt nu ?
Dat Sarkozy daarvan een punt maakt ...
Oud 11 augustus 2011, 11:35   #15672
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Nog zo één... Blijkbaar is een Vlaming die een onafhankelijk Vlaanderen wil maar niets moet weten van toenadering tot NL en niet van NL'ers houdt dus aangetast door belgicisme?

De simpelheid stond blijkbaar weer in reclame in de winkelrekken...
Hoeveel van die Vlamingen zijn er eigenlijk? Ik ken er nochtans twee: EddyBal en u.
Oud 11 augustus 2011, 13:49   #15673
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ja, en dan zat Kompany een paar jaar terug maar te janken over racisme en onverdraagzaamheid op de tribunes...
Volgens mij is het gewoon wat plagerij, ik zal er niet te veel aandacht aan schenken. Over 'vrienden' is het blijkbaar gepermitteerd het daar over te hebben; bij AGOVV, FC Utrecht en nu PSV zullen ze het dan weer over zijn Vlaamse tongval hebben gehad, daarbij hier heeft hij als talent tenminste een kans gehad.
Oud 11 augustus 2011, 14:06   #15674
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Volgens mij is het gewoon wat plagerij, ik zal er niet te veel aandacht aan schenken. Over 'vrienden' is het blijkbaar gepermitteerd het daar over te hebben; bij AGOVV, FC Utrecht en nu PSV zullen ze het dan weer over zijn Vlaamse tongval hebben gehad, daarbij hier heeft hij als talent tenminste een kans gehad.
Wat doe jij toch altijd ontzettend naief en bagatelliserend over dit soort gedrag bij de Belgen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 14:18   #15675
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat doe jij toch altijd ontzettend naief en bagatelliserend over dit soort gedrag bij de Belgen.
Dus een aantal van mijn landgenoten vergroten dit soort dingen dan weer tot onnodige proporties.

Kortom wat mij betreft, is het beste er niet te veel aandacht aan schenken.
Oud 11 augustus 2011, 14:26   #15676
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus een aantal van mijn landgenoten vergroten dit soort dingen dan weer tot onnodige proporties.

Inderdaad.
Oud 11 augustus 2011, 20:33   #15677
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat hebben wij in Nederland al veel te lang gedaan. Altijd wordt het gedrag van de Vlamingen met de mantel der liefde bedekt. Het is nu tijd voor de harde aanpak. Wat mij betreft krijgen de Vlamingen voortaan te horen dat als ze niet snel normaal gaan doen, ze vriendschappelijke betrekkingen met Nederland wel kunnen vergeten. Moet je eens kijken wat voor een gedragscorrectie dat zal bewerkstelligen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 11 augustus 2011 om 20:33.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 21:03   #15678
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Maar dat hebben wij in Nederland al veel te lang gedaan. Altijd wordt het gedrag van de Vlamingen met de mantel der liefde bedekt. Het is nu tijd voor de harde aanpak. Wat mij betreft krijgen de Vlamingen voortaan te horen dat als ze niet snel normaal gaan doen, ze vriendschappelijke betrekkingen met Nederland wel kunnen vergeten. Moet je eens kijken wat voor een gedragscorrectie dat zal bewerkstelligen.
Helemaal mee eens. Als die Belgen oorlog willen, dan kunnen ze het krijgen! Het is te hopen dat Rutte snel zijn verantwoordelijkheid neemt en dat gezuig van de Belgen keihard afstraft!
Oud 11 augustus 2011, 21:14   #15679
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Als die Belgen oorlog willen, dan kunnen ze het krijgen! Het is te hopen dat Rutte snel zijn verantwoordelijkheid neemt en dat gezuig van de Belgen keihard afstraft!
oproep tot geweld is verboden Van Poppel.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 21:21   #15680
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
oproep tot geweld is verboden Van Poppel.
Ik roep niet op tot geweld; ik wil alleen dat Rutte zijn verantwoordelijkheid neemt. De Nederlanders moeten niet over zich heen laten lopen door de Belgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be