Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2015, 23:51   #1561
Frank51
Banneling

Standaard

Moon bases:

https://www.youtube.com/watch?v=R6QNzH4x1rY
Frank51 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 06:13   #1562
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Goed dat u het beseft
Ondertussen dat u doet alsof ik niets anders doe dan mondbewegingen analyseren gaat u stilzwijgend voorbij aan de vele andere berichten die ik schreef, o.a. als antwoord op bewijsmateriaal dat u zelf aangehaald hebt.

De mondbewegingen van Armstrong...dat is een detail dat me opviel (waarom gaf ik al aan). Iets wat me niet meer als 10 minuten kost. U gebruikt dat of aliens of om het even wat om de discussiepartner pogen belachelijk te maken. Wie durft in vraag te stellen of te twijfelen is een zot?
Ik vraag bewijsmateriaal - al sinds jaren - en je geeft me niets. Werkelijk niets.

Het enige wat jij en co doen, zijn zaken die jullie niet begrijpen of "verdacht" vinden uit context nemen, veel groter maken dan ze zijn en tegenargumenten straal negeren.

En maar denken dat jullie en kritisch slim zijn, terwijl jullie jezelf belachelijk maken.

Dus ga je nu eens eindelijk beginnen met bewijs te leveren, en niet het zoveelste "mja maar het zou toch kunnen..."-fluttheorietje ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 06:18   #1563
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat een interview met Van Allen waar hij geconfronteerd wordt met zijn eerdere stelling dat de Van Allen belts dodelijk zou zijn voor de mens. Hij is daar heel dubbel. Aan de ene kant zegt hij dat hij bij achter de resultaten van zijn onderzoek blijft staan, aan de ander kant wil hij niet meer zeggen dat ze dodelijk zijn. Een vergissing wil hij niet erkennen, maar toch is hij van mening veranderd.
Bewijs eens dat de Van Allen belt dodelijk is voor de mens.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 07:04   #1564
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb niet heel het topic doorlezen MAAR ALS de landing fake is, hebben ze die stenen dan opgevist met een schepnet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 07:41   #1565
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Allez vooruit, de Russen - de gezworen aartsvijanden van de VS, en zeker in de jaren 60 - zitten ook al in het complot.

Altijd in voor een grapje, die Russen.

Aan hoeveel duizenden mensen die in het complot zitten komen we ondertussen ?
Neem er de tijd voor kiko ...
Oud 24 juni 2015, 07:56   #1566
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb niet heel het topic doorlezen MAAR ALS de landing fake is, hebben ze die stenen dan opgevist met een schepnet?
volgens die 'gelovers' wel, dat ondertussen vele tienduizenden deze stenen hebben onderzocht en toegeven dat dit 'alien' stenen zijn, zijn van geen tel meer.
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 09:55   #1567
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheMoonDanceR Bekijk bericht
Wow!

Binnen de eerste 15 seconden wordt al de eerste klap uitgedeeld door een ex-astronaut!

waarschijnlijk is die gast psychotisch geworden door het door jaren heel liegen!

En ze willen niet op de bijbel zweren dat ze geweest zijn!

Telling!!!!!
Idd dat ging ik ook nog als argument aanhalen
Oud 24 juni 2015, 10:00   #1568
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wie zegt dat die maanstenen van de maan komen?
Ze kunnen evengoed uit sierra nevada komen.
Die dat ze gegeven hebben aan holland was al fake. Wat een grap.
Ze brengen duizenden kilo maanstenen mee en ze kunnen nog geen steentje van 150 gram missen? Maanstenen werden trouwens aan meerdere landen gegeven als 'bewijs'.
Een foefelarij dus
Oud 24 juni 2015, 10:07   #1569
Frank51
Banneling

Standaard

Wat blijft er over van bewijs dat ze op de maan geweest zijn: niets!
Reflectoren werden geplaatst door onbemande missies, maanstenen zijn fake
Videobeelden kunnen fake zijn. Niets hebben ze.

Ik denk er steeds meer aan dat ALLE apollomissies onbemand waren zoals de eerste drie.

Laatst gewijzigd door Frank51 : 24 juni 2015 om 10:08.
Oud 24 juni 2015, 10:40   #1570
Frank51
Banneling

Standaard

In 2010 hebben ze de russische reflector gevonden.
Zoek artikel : lost soviet reflecting device rediscovered.
Het bewijs dat de russen op de maan landden?
Oud 24 juni 2015, 10:56   #1571
Drosamadaris
Minister

Standaard

Ohow, is Mark Peeters hier ook terug wakker geworden?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 13:38   #1572
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wie gelooft er een Amerikaan?
Gewoon zielig!
Oud 24 juni 2015, 16:00   #1573
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vraag bewijsmateriaal - al sinds jaren - en je geeft me niets. Werkelijk niets.
Integendeel. U bekijkt het materiaal niet. Daarom dat u er niet op reageert. Beschuldig dan tenminste andere niet de aanwijzingen richting bemande maanlanding niet te bekijken. Ik reageerde uitgebreid op de video die u aanbracht. Op de interessantste ervan toch. die van Collins. Geen reactie van u. Die andere 5 minuten video had ik al eerder gezien en vind ik niet de moeite om op te reageren. Dat u daarmee afkomt betekent dat u zich totaal niet verdiept heeft in wat de hoax gelovers nu eigenlijk zeggen.

Bekijk tenminste die amper 1 minuut durende videootjes die Frank hier plaatste over de bewegingen van de astronauten op de maan. Perfect te imiteren op aarde trouwens via simpele middelen. Dat is ook bewezen. Een van de zovele aanwijzingen.

Citaat:
Het enige wat jij en co doen, zijn zaken die jullie niet begrijpen of "verdacht" vinden uit context nemen, veel groter maken dan ze zijn en tegenargumenten straal negeren.
WTF vent. Het is gewoon omgekeerd. Je weigert zelfs 1 minuut videootjes te bekijken.

Citaat:
En maar denken dat jullie en kritisch slim zijn, terwijl jullie jezelf belachelijk maken.
Dat is eerder uw strategie...pogen belachelijk te maken. Wat niet moeilijk is met wat hulp van Aliengelovers. Serieuze hoax onderzoekers houden zich echter niet bezig met ruimteschepen op de maan en dergelijke.

Citaat:
Dus ga je nu eens eindelijk beginnen met bewijs te leveren, en niet het zoveelste "mja maar het zou toch kunnen..."-fluttheorietje ?
u staat niet open voor 'bewijzen'. U bent een Apollobeliever. Had u een creationist geweest ik had geen ander gedrag verwacht. Men moet geloven. Twijfelen mag niet. Zich onthouden te oordelen mag niet. Dan ben je een ketter.

Maar zoals Parcifal toegeeft. Het gaat om vele aanwijzingen. Maar wel in de twee richtingen. Een proces dient beide kanten aan het woord te laten. En als men dat doet is 'reasonable doubt' mijns inziens de evidentie zelve in dit geval.

Een extra gegeven dat ook weinig geweten is dat het Space shuttle programma eigenlijk duurder was dan het Appollo programma. In absolute cijfers toch. Rekening houdend met inflatie weet ik het niet op dit moment. Maar het is wel een aanwijzing dat het "het is te duur om terug te gaan" en "we waren in staat te gaan omwille van de enorme financiële inspanning" wel eens wat overdreven statements zouden kunnen zijn.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2015 om 16:02.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 16:26   #1574
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wie gelooft er een Amerikaan?
Gewoon zielig!
Het is niet 'de Amerikaan'. Het is de koude oorlog aan ene kant en een van hubris gevulde machtige elite die geen idee had hoe de communicatietechnologie zich zou ontwikkelen en dat video massaal toegankelijk zou zijn, of dat er internet zou mogelijk zijn. Een tiende van een seconde een reflectie van een kabel in beeld is geen probleem als je het uitzenden van die beelden kan controleren en weet dat de mensen die toch niet kunnen opnemen.

De moord op Kennedy. Daaraan kan je ook zien dat de elite tot uitgebreide scams in staat was. De mindset was er. Of geloven de Apollo gelovers ook in de eenzame moordenaar theorie misschien?

Dat soort van zaken dient geen kwestie van geloof te zijn. Er is een duidelijke controverse rond Kennedy of de bemande maanlandingen, ook al pogen overheidsinstanties en volgelingen de niet gelovers in de officiële theorieën als marginaal in aantal en paranoid van ingesteldheid af te doen.

Van de Amerikanen gelooft blijkbaar 84 % in de maanlanding. De rest gelooft in een hoax of twijfelt (VS polls). Van de Britten, partner van de VS nochtans, denk ronduit 25 % dat de maanlanding een hoax was (in 2009). In de rest van de wereld zullen die percentages waarschijnlijk meer in de richting van geloof in een hoax gaan. Ik heb er geen gegevens over, maar het zou me niet verwonderen dat een meerderheid van de Russen gelooft dat de maanlanding een hoax was.

Moeten we die mensen dan allemaal gaan afdoen als conspiracy wackos? Zo'n houding is weinig respectvol. Ze duidt eerder op het eigen extremisme in geloofszaken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2015 om 16:55.
Oud 24 juni 2015, 16:44   #1575
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheMoonDanceR Bekijk bericht
maanstenen??
Over die maanstenen is heel wat te zeggen, maar het is meer domein van geologen.

Wat u hier schrijft is verbazend en wordt niet in twijfel getrokken: Armstrong gaf Nederland een stuk versteend hout afkomstig van de maan. Ik schat dat de maan ooit vol bomen stond die dan geoogst werden door Aliens.

Interessant is de Apollo stenen te vergelijken met andere onderzoeken naar de samenstelling van de maan. ESA deed een onderzoek met telescoop naar de inhoud van het stof veroorzaakt door een door wetenschappers veroorzaakte impact van een object op het maanoppervlak. Maar na een decennium zijn daar nog geen resultaten openbaar van beschikbaar (voor zover ik weet). Alhoewel aangekondigd voor een jaar na het experiment.

De Chinese maanlanding in 2013 gebeurde in een gebied tussen de 6 Apollo landingen in. Interessant is dat ze rotsen vonden die erg afwijkend zijn van samenstelling van de Apollo rotsen. Die Apollorotsen lijken allemaal op elkaar op bepaalde gebieden zoals in de hoeveelheid silicium dioxide. De Chinese rotsen hebben 11 keer minder silicium dioxide. En dat is niet het enigste verschil. De Chinezen maakten hun resultaten wel wereldkundig. Ze namen twee samples op verschillende plaatsen en die samples zijn bijna identiek.

Moeilijk hier een eigen oordeel te vormen, itt tot de foto's of videobeelden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2015 om 17:02.
Oud 24 juni 2015, 16:51   #1576
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
Ik denk er steeds meer aan dat ALLE apollomissies onbemand waren zoals de eerste drie.
Bemande vluchten naar low earth orbit is waarschijnlijker. Minder faken nodig en minder mensen die betrokken dienen te zijn in een mogelijk complot. Een paar honderd hoogstens.

Website
Oud 24 juni 2015, 19:28   #1577
Frank51
Banneling

Standaard

Hierzo. Het artikel van de gevonden reflector op de Maan. Het bewijs dat je ze daar niet persoonlijk moet gaan planten en dat het dus onbemand kan.

Lost Soviet Reflecting Device Rediscovered on the Moon

A long lost light reflector that was left on the surface of the moon by the former Soviet Union has been rediscovered by a team of American physicists after nearly 40 years using lasers beamed from Earth.

The French-built laser reflector was sent aboard the unmanned Soviet Luna 17 mission, which landed on ?the moon on Nov. 17, 1970 and released a robotic rover that roamed the lunar surface and carried the sought after laser reflector.

The Soviet lander and its rover, called Lunokhod 1, were last heard from on Sept. 14, 1971.

"No one had seen the reflector since 1971," said Tom Murphy, an associate professor of physics at the University of California San Diego. Murphy leads a team of scientists in a long-term effort to use laser reflectors to measure the shape of the lunar orbit and look for deviations in Einstein's Theory of General Relativity.

"We routinely use the three hardy reflectors placed on the moon by the Apollo 11, 14 and 15 missions, and occasionally the Soviet-landed Lunokhod 2 reflector ? though it does not work well enough to use when illuminated by sunlight," Murphy said. "But we yearned to find Lunokhod 1."

Murphy and his team occasionally looked for the Lunokhod 1 reflector over the last two years, but had no luck finding it until recently.

The breakthrough came last month, when the high-resolution camera on NASA's Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) obtained images of the landing site. The camera team identified the rover as a sunlit speck on the image, which turned out to be miles away from where Murphy and his team had been searching. Until now, the precise location of the rover's reflector had been unknown.

Kan er iemand die foto's ontvangen van de LRO? Gekraakt?
Lijkt me interessant om mee te kijken. Dank. Of mag dat weer niet?
Oud 24 juni 2015, 19:39   #1578
Peche
Banneling

Standaard

Eerlijk, wat is info waard vandaag?
Ge moet met iets nieuws afkomen. Iet beter dan reptillians nog.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 19:47   #1579
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bemande vluchten naar low earth orbit is waarschijnlijker. Minder faken nodig en minder mensen die betrokken dienen te zijn in een mogelijk complot. Een paar honderd hoogstens.
Dus ze konden mensen in low orbit brengen. Check.
Ze konden tuigen op de maan laten landen in 1 stuk. Check.
Ze konden perfect een voortstuwing bouwen die een bemande capsule
in een baan om de maan brengt. Check.

WAT precies is dan de grote obstructie die een bemande missie naar de maan onmogelijk maakt?
Dat opgeblazen verhaal van straling in de Van Allen - gordels?
Is dat echt alles?

Tja, dat is maar magertjes als je denkt dat dat een game changer is.

Citaat:
By February of 1964, NASA was confident that Apollo crews would be passing through the belts fast enough that the spacecraft’s skin and all the instrumentation lining the walls would be enough protection. It might seem foolhardy in hindsight for NASA to have accepted the risks of send astronauts through the Van Allen belts without extra protection, but it was a minor risk in the scheme of the mission.
To monitor radiation exposure during the flights, Apollo crews carried dosimeters on board their spacecraft and on their persons. And these readings confirmed NASA had made a good choice. At the end of the program, the agency determined that its astronauts had avoided the large radiation doses many feared would ground flights to the Moon. Over the course of the lunar missions, astronauts were exposed to doses lower than the yearly 5 rem average experienced by workers with the Atomic Energy Commission who regularly deal with radioactive materials. And in no case did any astronaut experience any debilitating medical or biological effects. And beside, the Apollo astronauts were former test pilots. Flying to the Moon, radiation exposure included, was still a safer day at the office than putting an experimental aircraft through its paces in the skies above Edwards Air Force Base.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 19:48   #1580
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
Kan er iemand die foto's ontvangen van de LRO? Gekraakt?
Lijkt me interessant om mee te kijken. Dank. Of mag dat weer niet?
Enkel in ruil voor je bankkaart en alle codes, ok?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be