Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 augustus 2010, 04:23   #1561
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

De onderhandelingen kunnen nog slagen, als Milquet compleet van het scenario verwijdert wordt.

Nu ik er zo over denk, mag ze blijven. Des te meer ze stookt, des te sneller België splitst. Want dat is haar uiteindelijke doel, ben ik van overtuigd. Maar dat zal ze waarschijnlijk niet laten gebeuren voor ze haar fameuze corridor naar Brussel heeft.

Als het dan, na de splitsing, eenmaal op bepalingen van grondgebied aankomt, zit je daar met die vooraf bepaalde corridor naar Brussel, waardoor het feitelijk deel van Wallonië is. Dan zitten al die bedrijven met hun hoofdzetels meteen in Wallonië. Zit de hoofdstad van Europe in Wallonië. Dan als Vlamingen dat deel terug eisen, staat gelijk aan een oorlogsverklaring. Dat zijn we dan voor goed kwijt.

Een beetje vooruit kijken is altijd goed voor de planning.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 14 augustus 2010 om 04:23.
Nexer is offline  
Oud 14 augustus 2010, 05:55   #1562
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En de Wal hebben gelijk want VL zegt: we hebben jullie niet meer nodig;
welnu dan moeten ze niet opkijken wanneer WAL beslissingen neemt, zonder rekening te houden met VL.
de zenne vol vergif lozen is ook een van uw logisch gevolgen.
uiteraard
born2bewild is offline  
Oud 14 augustus 2010, 06:54   #1563
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat mij niet lachen.
Laaat mij niet stikken van het lachen ...

Brussel, één stad en 18 dorpen, met 'verloren ruimtes' als de keuninklijke paleizen, de ghetto's van vreemdelingen ..

vergelijken met de ekonomische kracht van Vlaanderen, samengesteld uit:
- de zeehavens van Antwerpen, Gent, Zeebrugge
- de luchthaven van Zaventem (min de koninklijke suite, die bestaat op dat stukje grond)
- de nog bestaande autoindustrie Volvocars en Volvotrucks, Ford Genk
- Sidmar nu arcelor Gent
- de gouden driehoek van Zuid-West-Vlaanderen
- de chemie langs het Albertkanaal
- het toerisme van de Vlaamse kust
- zo van die dinges gelijk baggermaatschappijen, wereldwijd bekend
- en wat vergeet ik nu allemaal ...

tegenover wat in Brussel ? Een audi-fabriek en de erfenis van de worsten van Vanden Boeynants ?
Afin, als ik uw betoog zo lees zijn de Brusselaars voor u al gedeclasseerd.
Henri1 is offline  
Oud 14 augustus 2010, 07:09   #1564
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat mij niet lachen.
Laaat mij niet stikken van het lachen ...

Brussel, één stad en 18 dorpen, met 'verloren ruimtes' als de keuninklijke paleizen, de ghetto's van vreemdelingen ..

vergelijken met de ekonomische kracht van Vlaanderen, samengesteld uit:
- de zeehavens van Antwerpen, Gent, Zeebrugge
- de luchthaven van Zaventem (min de koninklijke suite, die bestaat op dat stukje grond)
- de nog bestaande autoindustrie Volvocars en Volvotrucks, Ford Genk
- Sidmar nu arcelor Gent
- de gouden driehoek van Zuid-West-Vlaanderen
- de chemie langs het Albertkanaal
- het toerisme van de Vlaamse kust
- zo van die dinges gelijk baggermaatschappijen, wereldwijd bekend
- en wat vergeet ik nu allemaal ...

tegenover wat in Brussel ? Een audi-fabriek en de erfenis van de worsten van Vanden Boeynants ?
Brussel is al lang geen industriestad meer, hoor, hoewel er uiteraard nog industrie is en er plaats is voor bijkomende industrie ...
(dit gezegd zijnde, Speurneus heeft het waarschijnlijk over gemiddelden, want Brussel heeft absoluut geen dubbele BNP dan Vlaanderen, zou triestig voor Vlaanderen zijn)
Oud 14 augustus 2010, 07:39   #1565
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het Brussels dialect is geen variant van het Nederlands.
Waar haalt U nu weer zoiets ?
Ziehier de ravages die België aangericht heeft in ons geestelijk landschap: hier hebben we iemand die in alle ernst - en bijna verontwaardigd- beweert dat het Brussels geen dialect van het Nederlands zou zijn. En die daarna vanzelfsprekend verwacht nog serieus genomen te worden...

We zullen een eeuw nodig hebben om te ontbelgen en ons verstand terug te krijgen.
Oud 14 augustus 2010, 07:54   #1566
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb al langer vermeld dat er gaten zitten in de stap-voor-stap redenering

ik geef een voorbeeldje : ondanks de perceptie dat het autonomiestreven in B vlaams zou zijn ... zijn het wel uitsluitend de Franstaligen geweest die de unitaire partijen GESPLITST hebben (op t moment dat duidelijk werd dat er teveel vlamingen zijn, wanneer die op hun rechten (aantallen=plaatsen op de lijsten gingen staan)

net als met het einde van B ... het zijn totnutoe UITSLUITEND franstaligen geweest die op regeringsniveau met het einde van B gedreigd hebben (cfr de institutionele atoombom etc)
Ik denk niet dat we dat soort van bedreigingen nog gaan meemaken.
Dat zou onmiddellijk de eigenlijk enorm zwakke positie van Frankofonia blootleggen.
De Vlaamse zwakheid ligt tn onze oren.
"It's the psychology, stupid"
Oud 14 augustus 2010, 08:22   #1567
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan is het duidelijk dat jij het verschil niet kent tussen De Zuidelijke Nederlanden en Zuid-Nederland. Tijd dat je eens je geschiedenis gaat opfrissen.
Het is nogal evident dat voor la Belgique, dat ontstaan is op een totaal onwettige manier door afscheuring van de Verenigde Nederlanden, de term "Zuidelijke Nederlanden" taboe is. Dus zul je daaromtrent niet gauw iets vinden in een Belgisch officieel document zoals de grondwet.
De zuidelijke Nederlanden waren de 'Belgische' Nederlanden ofte de Oostenrijkse Nederlanden.Punt uit. En wat die zuidelijke Nederlanden nu precies inhielden qua gebied, zit u op die kaart hieronder. U moet er geen science fiction-verhaal van maken omdat het toevallig in uw politiek kraam past. Want die tendens ontwikkelt u regelmatig.

Wat uw zogenaamde bewering mbt tot de 'onwettigheid' van het ontstaan van België, was dat maar evenzo met het kuntsmatig ontstaan van VKN onder Willem I , waar Noord en Zuid bij mekaar werden geklutst zonder dat de mensen uit het zuiden hun akkoord gaven met die schijnhereniging. En wat erger is in dit verband: Willem I het vervalste het referendum waaruit moest blijken dat de elite in het zuiden ook voorstander was van het VKN. Tenminste,dat beweren de Nederlandse historicae Hermans en Hooghiemstra in hun boek 'Voor de troon wordt men niet ongestraft geboren'. En zij kunnen het weten wat ze mochten putten uit archieven van het Nederlands koningshuis. Het VKN begon reeds vanaf het begin met vals spel en met Willem I als volleerd valsspeler.

Daar kan men overigens nog aan toevoegen, dat elke 'omwenteling' of 'revolutie' in principe 'onwettig' is, vermits zij de bestaande rechtsorde omverwerpt.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 08:42.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:27   #1568
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Behalve als er twee of meer met elkaar strijdige rechtsordes gelden voor een gebied dat zich afscheid/rebelleert/etc?
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:28   #1569
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De zuidelijke Nederlanden waren de 'Belgische' Nederlanden ofte de Oostenrijkse Nederlanden.Punt uit. En wat die zuidelijke Nederlanden nu precies inhielden qua gebied, zit u op die kaart hieronder. U moet er geen science fiction-verhaal van maken omdat het toevallig in uw politiek kraam past. Want die tendens ontwikkelt u regelmatig.

Niet dat het voor iets nodig was, maar toch altijd leuk dat jij zo aanschouwelijk bevestigt dat speurneus er ferm naast zat toen hij beweerde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Voor mij zijn de zuidelijke nederlanden het gebied onder de moerdijk tot aan de Belgische grens.
Mooi hoe Belgicisten zelf toegeven dat ze maar kunnen bestaan bij gratie van van feitenvervalsing hé.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 augustus 2010 om 08:29.
E. Gidius is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:34   #1570
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, als ik uw betoog zo lees zijn de Brusselaars voor u al gedeclasseerd.
Ik zou gottomme nog compassie met die Brusselaars krijgen, als ze niet zo véél moeite zouden doen om zichzélf te declasseren.

Ik ga maar een zakdoekske bovenhalen, ge kunt nooit weten dat ik almeteen toch nog begin te snotteren.

Wat voor cinéma, zeg!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:36   #1571
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou gottomme nog compassie met die Brusselaars krijgen, als ze niet zo véél moeite zouden doen om zichzélf te declasseren.

Ik ga maar een zakdoekske bovenhalen, ge kunt nooit weten dat ik almeteen toch nog begin te snotteren.

Wat voor cinéma, zeg!
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:38   #1572
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet dat het voor iets nodig was, maar toch altijd leuk dat jij zo aanschouwelijk bevestigt dat speurneus er ferm naast zat toen hij beweerde:

Mooi hoe Belgicisten zelf toegeven dat ze maar kunnen bestaan bij gratie van van feitenvervalsing hé.
U maakt er zich veel te vlug vanaf.

De Zuidelijke Nederlanden zijn historisch de Oostenrijkse of Belgische Nederlanden.

Maar als men verder teruggaat in de tijd, zijn er inderdaad stukken van de Nederland (katholieke gebieden) die er eigenlijk niet thuishoorden bij die Calvinistische Republiek, maar die met geweld werden ingelijfd bij deze Republiek. Ik heb het hier natuurlijk over de Staatsgebieden of de Generaliteitslanden. En in die zin heeft Speurneus wel gelijk. Want als men op het kaartje kijkt, dan blijkt het dat de gebieden in het Oranje eigenlijk overeenkomen met de gebieden die Speurneus aanduidt als de intitiële Noordelijke gebieden. En horen de gele gebieden eigenlijk tot het zuiden.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 08:44.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:41   #1573
Hollander

Standaard

Citaat:

De Zuidelijke Nederlanden zijn historisch de Oosterenrijkse of Belgische Nederlanden.

Maar als men verder teruggaat in de tijd, zijn er inderdaad stukken van de Nederland (katholieke gebieden) die er eigenlijk niet thuishoorden bij die Calvinistische Republiek, maar die met geweld werden ingelijfd bij deze Republiek. Ik heb het hier natuurlijk over de Staatslgebieden of de Generaliteitslanden. En in die zin heeft Speurneus wel gelijk. Want als men op het kaartje kijkt, dan blijkt het dat de gebieden in het Oranje eigenlijk overeenkomen met de gebieden die Speurneus aanduidt als de intitiële Noordelijke gebieden. En horen de gele gebieden eigenlijk tot het zuiden.

en waaróm horen deze volgens u tot 'het zuiden'?
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:44   #1574
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Zuidelijke Nederlanden zijn historisch de Oosterenrijkse of Belgische Nederlanden.
De "Belgische" Nederlanden?

Hebt u dat zelf uitgevonden of komt het van Pirenne?

Citaat:
Maar als men verder teruggaat in de tijd, zijn er inderdaad stukken van de Nederland (katholieke gebieden) die er eigenlijk niet thuishoorden bij die Calvinistische Republiek, maar die met geweld werden ingelijfd bij deze Republiek. Ik heb het hier natuurlijk over de Staatslgebieden of de Generaliteitslanden. En in die zin heeft Speurneus wel gelijk. Want als men op het kaartje kijkt, dan blijkt het dat de gebieden in het Oranje eigenlijk overeenkomen met de gebieden die Speurneus aanduidt als de intitiële Noordelijke gebieden. En horen de gele gebieden eigenlijk tot het zuiden.

En de relevantie van dat alles is?

De Nederlanden zijn de Nederlanden. Er zijn zuidelijke en er zijn noordelijke Nederlanden. Waar de grens tussen beide al dan niet ligt is irrelevant. Of wil u een demarcatielijn zoals tussen Noord- en Zuid-Korea?
Oud 14 augustus 2010, 08:50   #1575
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
en waaróm horen deze volgens u tot 'het zuiden'?
Omdat ze quasi volledig katholiek waren. Overigens, de Republiek zelf beschouwde deze gebieden als 'vreemde' en te wantrouwen katholieke gebieden, vermits deze streken gedurende geruime geen deel mochten uitmaken van de Staten Generaal en louter dienden als een soort bufferstaat om de eerste stoot van een inval vanuit het zuiden op te vangen. Gebieden dus die dan ook kort moesten worden gehouden. En dit omdat de Republiek vreesde dat bij een eventuele hernieuwde katholieke aanval vanuit het zuiden, deze gebieden zich zouden scharen aan de kant de invallers. En dat was meer dan waarschijnlijk een terechte vrees.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 08:55.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 08:55   #1576
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze quasi volledig katholiek waren.
Niet te geloven. Anno 2010 loopt er en Limburger rond die vindt dat landen moeten ingedeeld worden op basis van hun voormalige godsdienst...

Ik zal u zelfs nog wat helpen: in uw "Generaliteitslanden" eten ze meer friet dan boven de rivieren, de pralines zijn er beter, en ze verbruiken meer Orval. Te wapen!
Oud 14 augustus 2010, 09:00   #1577
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet te geloven. Anno 2010 loopt er en Limburger rond die vindt dat landen moeten ingedeeld worden op basis van hun voormalige godsdienst...

Ik zal u zelfs nog wat helpen: in uw "Generaliteitslanden" eten ze meer friet dan boven de rivieren, de pralines zijn er beter, en ze verbruiken meer Orval. Te wapen!
U maakt er alweer een potje van. Wat u allemaal oreert, beweer ik helemaal niet.

Ik zeg gewoon dat Speurneus eigenlijk ook gelijk heeft met zijn bewering indien we de dingen historisch bekijken. Zelfs nu hebben de Maastrichtenaars en de Brabanders het smalend nog vaak over 'Hollanders' wanneer ze het over het noorden hebben. Dat u dat allemaal niet zo graag hoort, neem ik er graag bij.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 09:02.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:03   #1578
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs nu hebben de Maastrichtenaars en de Brabanders het nog vaak over 'Hollanders' wanneer ze het over het noorden hebben. Dat u dat allemaal niet zo graag hoort, neem ik er graag bij.
Ik hoor dat graag hoor, regionale verschillen binnen de Nederlanden zijn boeiend en horen bij de folklore. Net zoals dat pakweg in Frankrijk of Duitsland het geval is.

U hebt het trouwens ook altijd over de Hollanders, niet alleen voor de mensen van boven de rivieren maar voor alle Noord-Nederlanders.
Oud 14 augustus 2010, 09:05   #1579
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

De Zuidelijke Nederlanden zijn historisch de Oostenrijkse of Belgische Nederlanden.

Maar als men verder teruggaat in de tijd, zijn er inderdaad stukken van de Nederland (katholieke gebieden) die er eigenlijk niet thuishoorden bij die Calvinistische Republiek, maar die met geweld werden ingelijfd bij deze Republiek.
Ik ben Belgica Foederata toch wel erkentelijk voor het verhinderen van een nog veel schandaliger uitbreiding van Belgica Regia dan deze die geschiedenis heeft gemaakt.

Het is wel een beetje spijtig van dat geweld, dat vind ik ook niet zo plezant, maar omdat er toen nog geen Blauwhelmen waren (zelfs niet in de toenmalige SF) durf ik stellen dat Belgica Foederata geen andere keuze had.

Als het van mij had mogen afhangen, had El Rey natuurlijk tot in de eeuwigheid amen naar zijn Belgica kunnen blijven fluiten.

Ik liet hem daarbij overigens graag de vrijheid dat naar eigen goeddunken in Gregoriaanse modi, Flamenco-toonladders of atonale improvisaties te doen. Z'n Habsburgse pruillip had hem ten andere ongetwijfeld in staat gesteld een nummertje beat-boxen ten beste te geven waarvan zelfs ik onder de indruk zou zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:08   #1580
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoor dat graag hoor, regionale verschillen binnen de Nederlanden zijn boeiend en horen bij de folklore. Net zoals dat pakweg in Frankrijk of Duitsland het geval is.

U hebt het trouwens ook altijd over de Hollanders, niet alleen voor de mensen van boven de rivieren maar voor alle Noord-Nederlanders.
Ik wel ja, maar de Maastrichtenaars niet.

A propos, toen de mensen van de Fifa hier waren om te inspecteren of België en Nederland geschikt zouden zijn voor het weldkampioenschap voetbal, had de afgevaardigde het in het Engels over 'Holland', toen hij het had over Nederland. Het is maar dat u het weet.

-

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 09:13.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be