![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Naar waar zou u trouwens terugvliegen filosoof? Het Middenoosten wellicht? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U suggereert toch niet dat de Russische pseudo-joden, de na WOII geëmigreerde Europese Joden of de Falasha's al tweeduizend jaar in Israël wonen?
![]() |
![]() |
#1563 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb je één reden om aan te nemen dat dat jou vizeert? Ben jij Turk dan? ik dacht van niet. Citaat:
Citaat:
Vroeg men je zelfs maar ooit, je the bekeren? Kreeg je ooit moslims aan de deur die je dringend de koran en de soenna willen aansmeren? Gristenen kwamen al dikwijls aandringen. Bij jou niet? J�*, men merkt dat moslims aanwezig zijn in de maatschappij. Jou schijnt dat je te veel. Je wil ze niet horen of zien. Je wil niet dat ze er zijn. Dergelijke eisen schreef je dikwijls genoeg. De term daarvoor is haat. En toch zijn ze er. Hier geboren, hun ouders hier geboren. Zonder leger. Pas je maar aan aan die werkelijkheid. Het leven van een hater moet droevig zijn. Deelneming. Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 16:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of was dat niet wat je bedoelde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En uw zoveelste geplengde krokodillentranen over het droppen van illegalen naar waar ze vandaan kwamen pakken niet. Citaat:
Citaat:
En ja, er is me al eens door een muzel gevraagd me te bekeren. Moslims aan de deur nog niet, wél islamitische propaganda in de brievenbus. En een jojo op mijn werk met bekeringsijver die nogal moeite heeft met het zinnetje "neen, ik ben niet geïnteresseerd om het geleuter van uw koran op te volgen" Van gggristenen heb ik één keer aan de deur last gehad. Heb die twee jehova's op de koffie uitgenodigd (ik wou wel eens lachen namelijk) en ben de discussie met ze aangegaan. Nog voor de koffie klaar was, waren ze reeds vertrokken om nimmer weder te keren. Ik sta nu blijkbaar op hun zwarte 'niet-te-bekeren' lijst. Citaat:
En verder nog dit: Ja, men merkt dat antimulticulturalisten aanwezig zijn in de maatschappij. U schijnt dat te veel. U wil ze niet horen of zien. U wil niet dat ze er zijn. Dergelijke eisen schreef u dikwijls genoeg. Citaat:
Mijn innige deelneming. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nml: qua: inburgeringsplicht en patriottisme. Dit fenomeen is waarschijnlijk de oorzaak van de existentiële problemen van al deze ontaarde jonge mensen. Wellicht werden hun voorouders destijds hiervan wel ingelicht maar, zullen deze wel met een beledigingsgevoel en geraakt in hun hoogmoed, deze waarnemingen genegeerd hebben. Redenen temeer dat het na een halve eeuw probatie, voor alle partijen wenselijk zou zijn er de passende conclusies uit te trekken. De falende 'Etniës' en 'Culturen' en al deze, die het niet veel verder hebben geschopt dan de 'Staatsgevangenissen' dienen de weg naar het verre Oosten gewezen te worden. Daar zullen zij dan met iets meer levenservaring in rust, vrede en aan hun rythme, de enkele eeuwen beschavingsachterstand kunnen bijbenen. Tja U zal wel merken dat het met mij wel 'zo een beetje draagt', maar ik, vertrouw erop dat U en uw makkertjes mijn boodschap wel zo een beetje:aan kant zullen laten liggen hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat vooral om de idee dat er plots een bepaalde groep aan je deur staat, vindt dat er binnen jouw huis vanalles verandert moet worden naar hun goeddunken en in hun voordeel, en tegelijkertijd dit huis half afbreken, met name indien je er niet mee akkoord blijkt te zijn. Dat is wat (onder andere) de gemeenschap uit het Midden Oosten in België en bij uitbreiding in andere Westerse landen doet. Het westen is thans vroeger al eens andere landen op een gelijkaardige manier binnengevallen, met de religie onder de arm... om er mensen voor haar te werk te stellen en er regels op te leggen. Het wordt liefst niet aan die periode herinnert en hiervoor nog steeds met de nek aangekeken door vele landen. Terecht! Terzijde vind ik het bijzonder cynisch dat degenen die zich hier de meest religieuzen tenderen te noemen en die alles zouden doen voor de door hun aanbeden God, zichzelf moreel ver verheven voelen boven allen met een andere zienswijze. Tegelijkertijd bedienen ze zich van geweld, criminaliteit, discriminatie, provocatie, ... alsof het een lieve lust is. Wat mij betreft is iedereen die zich daarvan bedient, religieus af. Ik denk niet dat dit nog eens met religie te maken heeft, maar alles met een soort veroverings- of vergeldingsdrang waarbij religie het excuus is. (Al dan niet zodanig ingepeperd door de beleidsmensen.) Tal van mensen die niet-religieus zijn, hebben bijgevolg een veel integerder, consequenter en eerbiedwaardiger waarden- en normenkader, dan de Islam.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2011 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | |
|
![]() Citaat:
In welke mate heb jij je aan hun aangepast, filosoof? Sta je op de uitkijk wanneer de zoveelste overval - gewoon overdag - wordt gepleegd? Ah neen juist, je bent links geworden en predikt dat wij ons moeten aanpassen aan nieuwkomers, terwijl er tal van landen zijn die prima aangepast zijn aan hun gewoonten. Als zij die gewoonten zo graag willen blijven cultiveren, heb ik een simpele oplossing voor hun. Die kan je wel al raden zeker? Komaan Filo, geef toe dat dit de wereld op zijn kop is. Ik ga ook niet naar de Arabische wereld om daar de verwijdering van alle Islamitische symbolen en een kerk te eisen. Als je star wil vasthouden aan de gebruiken die overeenkomen met de gebruiken in een bepaald land, ga je toch niet elders wonen waar men totaal andere gebruiken heeft om dan de inwoners van het nieuwe land te gaan vertellen dat ze zich moeten aanpassen aan jou? Dat is geschift, met name omdat wij al ervaring hebben met vele gebruiken die zij nu nog uitvoeren en geleerd hebben dat het vooral tot weinig leidt. Ze vragen ons met andere woorden om terug in de tijd te gaan. Maar evolutie komt nu eenmaal doordat mensen leren dat de vorige 'oplossing' of 'omgangsstijl' of wat dan ook, niet afdoende was. ![]() Trouwens, ook met het toelaten van extreemrechtse ideologien hebben wij Europeanen al erg veel ervaring. Ik dacht dat we geleerd hadden uit die recente fout? Maar jij behoort allicht niet tot de mensen die ieder jaar naar Normandië of elders gaan om familie die daarvoor gestorven is te bezoeken hé? Ik geloof dat ik je vooral een gebrek aan kennis van onze eigen geschiedenis moet gaan verwijten, naast een gebrek aan elementaire kennis van de logica. Zodra komen er Afrikanen uit de brousse naar hier, eisen dat we alle gebouwen platgooien, te beginnen met de ziekenhuizen en de scholen. Dat staat in hun land immers ook niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik vind dat het moet, moet het gebeuren. Verder hebben jullie te zwijgen en te pikken. ![]() Maar goed, vertel eens Filo. Hoe zie jij dat aanpassen concreet? Enkele hekele puntjes: gelijkheid tussen man en vrouw (discrimatiewet), hoge criminaliteit (strafrecht), gevangenissentekort, woontekort, overlast, veiligheid, intolerantie t.o.v. blanken, intolerantie tov holebi's, intolerantie tov niet-Moslims, ... Hoe ga je die matchen met onze westerse basiswaarden van vrijheid en gelijkheid? Verhofstadt weet het niet, Leterme weet het niet, Merkel niet, Sarkozy niet, Wilders niet, de nieuwe premier van Nederland niet, in Scandinavië zitten ze met de handen in het haar, in de V.S. zitten ze met enkele trauma's (iets met vliegtuigen en torens), ... ze kijken samen met mij reikhalzend uit naar je antwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 |
Banneling
|
![]() 'Mijn hoofddoek mijn vrijheid' is één van de slogans in de betoging..
Een allochtoonse jongeman in de betoging ziet het zo : 'allah zal de vrouwen die geen doek dragen later ter verantwoording roepen' Leuke vrijheid.. Een Genkse marrokkaan van middelbare leeftijd ziet het zo : 'Ik ben al 40 jaar hier en bij ons draagt niemand een doek, ze moeten zich maar aanpassen of naar een land gaan waar dit een geloofsbasis is..' ![]() ![]() bron : HBVL gedrukte versie Niet te geloven hoe belachelijk de dhimmies zich weer gemaakt hebben in dit geval, Genk is een echte multiculstad, geen door linkiewinkies aan importmarginalen verpatste wijken/steden in ruil voor een francofone linkse stem... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 maart 2011 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wij leven momenteel in een land met een meerderheid aan slechtzienden en waar de blinden het voor het zeggen hebben.!!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
|
![]() Citaat:
Filosoof. Iédereen heeft het recht om van zijn land of zijn streek te houden. Vele Vlamingen alsook Walen alsook andere West-Europeanen, zagen hun geliefde streek waar iedereen mekaar kende, waar kleinhandelaars leefden, waar een gemoedelijke en familiale sfeer heerste en waar criminaliteit hoogst zeldzaam was veranderen. Dat je aan je geboortestreek waar je levenslang, van generatie op generatie, hebt gewoond, gehecht bent is echt niet zo uitzonderlijk. Des te meer daar het hier om een bijzonder goed georganiseerd, conflictenvrij en zelfs geografisch gezien interessant land ging (relatief weinig natuurrampen) in vergelijking met de rest van de wereld. Dat je dan ook heimwee hebt, als je je eigen regio plots nog amper herkent, er vreemde talen in hoort spreken, er mensen ziet die de bushokjes afbreken en de ruiten inslaan, er kinderen en jongeren zowel overdag als 's nachts volcontinu op straat rondhangen omdat de ouders een opvoeding overbodig vinden, kinderen die al snel de wet van de straat kennen en bijgevolg anderen gaan intimideren, ... een kalasjnikov tegen het hoofd lopen, horen dat je nieuwe buren waarmee je nooit eens kon praten een bom waren aan het maken om te laten ontploffen op de gezellige wekelijkse markt, die nu overigens ook niet meer herkenbaar is maar meer wegheeft van een bazar uit het midden-oosten, enzovoort. Ik bedoel komaan, wees eens even redelijk: wat zou jij kiezen? En hoe durf je zoiets haat te noemen tegen een andere cultuur. Een grotere kortzichtigheid heb ik zelden gezien. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarmee u dus de stelling van Sus Iratus mee onderuit helpt. Waarvoor dank.
![]() |
![]() |
#1577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sus had het over de eeuwenlange aanwezigheid van joden in het gebied, die er dus 2000 jaar geleden ook al woonden (noteer: toen woonden er nog geen islamieten!!!! en nee ook geen Russische joden! straf hé!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn 'pseudo´joden ministe?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |
|
![]() Citaat:
![]() Groot gelijk heeft hij. Inderdaad, Filosoof heeft een punt wanneer hij zegt dat samenlevingen evolueren. Een verandering moet bovendien ook ergens beginnen, om dan eventueel van daaruit verder te kunnen groeien. Maar een verandering in negatieve zin, een verandering terug naar vroeger, terwijl daar geen reden voor is èn terwijl er landen op overschot zijn waarin de cultuur gelijkaardig is en waarbij deze praktijken geen uitzondering vormen. Men kan zelfs een land of regio kiezen, afhankelijk van de mate en striktheid waarmee men de Koran wenst op te volgen. Dat men dan nog Islamlanden bij wil creëren op een totaal andere plaats waar die cultuur totaal niet aan de orde is, gewoon omdat er op die plaats (meer) geld te rapen valt, is puur kolonialisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ministe van Agitprop kwam dan vanuit het niets wat over jeauden zeveren. |
|
![]() |
![]() |