![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1561 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
bv. Bryan et al, 1988 20 jaar geleden dus ![]() Citaat:
En dat ondertussen dus al wordt overgenomen door Jos Verhulst, door jou, door AdrianHealy hieronder. http://forum.politics.be/showpost.ph...60&postcount=4 Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jules : 13 april 2008 om 12:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zou het uitspitten van de wetenschappelijke vaklitteratuur ook tot je "kritisch onderzoek" behoren, zoals het zou moeten, dan had je geweten dat er 2 kampen van wetenschappers zijn, één die stelt dat GW het aantal orkanen doet toenemen, en een ander die juist stelt van niet. De 2 groepen bekampen elkaar met wetenschappelijke studies gepubliceerd in de vaklitteratuur (wetenschappelijk onderzoek ten top, en zoals het hoort, dont you just love science ![]() Maar ach, wetenschap is kwatsj he. Tot zover je gebiaste "kritisch onderzoek". En kom nu aub niet af met Al Gore, want op dat punt is ook zijn filmke kwatsj.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Banneling
|
![]() De vlees industrie maakt de meeste vervuiling mensen, dus ga maar niet zeiken over een paar auto's want jullie willen gewoon niet stoppen met vlees eten dus geven jullie maar iets anders de schuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
ook hier, een startplaats van mij mag je betwijfelen zoveel je wil, maar weet dan dat je basisreacties uit de chemie betwijfelt
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | |
|
![]() Citaat:
zijn laatste publicatie gelezen in Nature trouwens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ok, maar er wordt hier heel vaak gesuggereerd dat de wetenscahppers 1 front vormen. Ik ben het met je eens dat dat absoluut niet zo is. En ja , ik blijf er bij dat de wetenschap kletskoek(kwatsj) is omdat het gecontroleerde kletskoek(kwatsj) is! Ja en ook Al Gore is kwatsj. Trouwens, al die GW is kwatjs! En veel de lulkoek op dit gebied kan je zelfs begrijpen zonder achterlijk wetenschappelijk onderzoek. Zoals ik al eerder heb gezegd, de 'wetenschap' verblind mensen voor de echte 'feiten'. en dit by design! Ik heb geloof daar al eens verwezen naar literatuur die daar over gaat. Meeste 'wetenschap' is echt kwatsj. en kom niet aan met dit of dat danken we aan de wetenschap, want het meeste is er ondanks de wetenschap. Maar je de PR machine van de wetenschap loopt op volle toeren. kan ik ook niks aan doen Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 14 april 2008 om 06:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ioniserende straling kan een probleem zijn voor de volksgezondheid. in de tijd van de bovengrondse kernexplosies kon men de radioactiviteit zien toenemen. Men zag het probleem in. De bovengrondse explosies werden gestopt en men kon zien hoe de gemeten waarden daalden. In de links die je aanhaalde staan enkele basisprocessen beschreven maar niets over hoeveelheden, vermindering van die hoeveelheden en hun gevolgen op meetresultaten. In de link over de ozonlaag lees ik daarbij tegenstrijdige koppen: dat het gat praktisch verdwenen is en iets later dat het gat onveranderd is. Wat is de invloed geweest is van het veranderen van de drijfgassen in spuitbussen of koelvloeistof in ijskasten? Men spreekt er niet meer over. Was dit geld goed besteed of heeft dat geen belang meer? Zure regen ongeveer idem. Ik ben nog in TsechIë geweest toe veel bruinkool gebruikt werd. Tijdens een mistige periode was het verschrikkelijk. Het prikte in de ogen. Het kan ook niet goed geweest zijn voor de bomen. Toen heb ik eminente scheidkundigen horen twijfelen aan het verhaal van de zure regen. Nu hoort men er niets meer van. Is het stoppen van de bruinkool inderdaad zo spectaculair geweest. Wordt dit bewezen door het aantal hectaren bos dat vroeger ziek werd en nu niet meer? Waarschijnlijk zijn dergelijke zaken minder goed te meten dan ioniserende straling maar toch. Eerst een enorme hype en dan niets meer maakt en mens wantrouwig. Het betaalde geld is alleszins verdwenen. Valentijn
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
thema's uitmelken. Raar he? dat we nooit eens (substantieel) geld geschonken worden omdat er 'iets' ontdekt is. De geldstroom gaat steeds dezelfde kant op.Weg van het volk. All by design! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 14 april 2008 om 08:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bijlagen: achtereenvolgens de forecast voor 2020, en de hoeveelheid zure regen gevallen in 1980 en 2000
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ohja, over de nefaste invloed op technologische ontwikkeling door overheidsintenties om technologische ontwikkeling te stimuleren zie ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Let op de komende reacties van onze wetenschapsdesk ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 14 april 2008 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 14 april 2008 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1574 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wacht, je spreekt van de veelmisbruikte claim uit 1956? Waar Dobson al in 1968 (Applied Optics, 387-405, vol. 7 no 3, 1968), voor de grote CFC en ozonafbraak"hype", al verklaarde dat: Citaat:
eerste verbod gebruik van CFC in spuitbussen (1978 VS). Massaal protest van de industrie volgde, met name over het gebruik van CFCs voor andere toepassingen (Vreemd, als "De Industrie" de katalysator is van het CFC-verbod). Ma soit, we lezen verder... Citaat:
hoe komt het dat, ondanks de massieve uitstoot van CO², er dan geen dikke laag CO² gevormd wordt? Wind bestaat niet? Er gebeurt geen mengen van luchtlagen? Toch vreemd dat we gewoon kunnen ademhalen dan... Citaat:
Citaat:
Een beetje "kritisch onderzoek" levert dit op: eerste patent (patent n°1,886,339) voor een "Refrigerating Apparatus" werd ingediend in 1928. In de jaren 30 werden er een aantal andere patenten ingediend (patent n° 1,833,847; 2,005,706; 2,007,706; 1,953,216), de laatste in 1935, die betrekking hebben op CFC's. Du Pont was niet het enige bedrijf dat freon op de markt bracht (Atofina Chemicals (formerly Elf Atochem), Ineos Fluor (formerly ICI Klea) and Honeywell (formerly Allied Chemical and Allied-Signal) produceerden en verkoopten 12-CFC). In 1951 al registreerde het latere Honeywell Inc. de merknaam Genetron (gaseous halogenated hydrocarbons). Patentschending? bron De opvolger van Freon wordt ook geproduceerd door Honeywell, Ineos Fluor, Atofina Chemicals, Hangzhou Sibolan Heating and Refrigerating Equipment CO, ... Op de markt gebracht in de jaren 90 van de vorige eeuw (een gat van 10 jaar!). Deze opvolger is echter ook niet onbesproken (meer dan 1000x potenter dan CO²), en Europa heeft beslist om het gebruik van deze te verbieden vanaf 2011 (als ik het me goed herinner tenminste). Is dan ook weer het patent vervallen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 14 april 2008 om 15:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik vermoed dat hij data aanhoudt van ''achter de schermen' en dat zal ik vragen aan hem, ik heb contact met hem. Of hij er tijd voor heeft is een andere vraag. Maar goed, ik wel er mee zeggen dat ik de officiele data in ieder geval voor geen meter vertrouw, en daar hecht ik dus in een argument, in de meeste gevallen. extreem weinig waarde aan. Net zo als voor die GW bullshit. Alleen wetenschappers schijnen niet te kunnen begrijpen dat het niet klopt. Mischien zijn ze 'intelligent' genoeg om ieder absurd standpunt te kunnen verdedigen, en zich daarmee vastzetten. (intelligentieval) En... je weet wat ik van de wetenschap, had hem ook ooit hoog zitten: Citaat:
Laatst gewijzigd door Pindar : 15 april 2008 om 06:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.stpns.net/view_article.ht...48673199785839 Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er ligt sneeuw op de Botrange op 15/04/08 . Lang leve Global warming.
![]() |
#1579 | |
Banneling
|
![]() well....
Citaat:
beschouw de meeste officiele theorien maar als coverstories! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 15 april 2008 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |