Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2008, 18:21   #141
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jamaar, jamaar, dat was allemaal geen ECHT communisme.
Zeker wel, en met die "slachtoffers" van het Proletariaat heb ik absoluut geen medelijden.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 18:24   #142
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Mag ik nu eens lachen.

USSR, geen vrije meningsuiting. Stalin vergeten ofzo?

Noord-korea, zelfde maar dan met Kim

Cuba, hebben ze ook hun politieke gevangenen. Ché schoot er zelf een paar dood.

DDR, Stasi vergeten?
USSR: Stalin verdedigde de Unie tegen vijanden van het Volk.
Chroesjtsjov heeft met zijn destalinisatie de fundamenten van perestrojka gelegd, die leidde tot het uiteenvallen van de Unie.
De Dictatuur van het Proletariaat is er niet voor niks, maar was er tot Chroesjtsjov voor de bescherming van het Volk, en tegen de vreselijke uitbuiting die het Volk tegenwoordig moet verduren in Oost-Europa.

Democratische Volksrepubliek Korea: Hetzelfde met Kim Jong-Il, met het verschil dat de DVRK wel het zuivere communisme weet te behouden.

Cuba: dood van reactionairen. Als die niet dood waren hadden ze de macht gegrepen, met tienduizenden doden tot gevolg. Ze waren berecht en terecht ter dood veroordeeld.

DDR: De Stasi verdedigde de DDR tegen zij die het land wilden vernietigen.
Minder acties tegen contrarevolutionairen hebben geleid tot de val van de Muur en de vernietiging van de regering van het Volk.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 26 januari 2008 om 18:28.
Oud 26 januari 2008, 18:29   #143
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, hoewel ik ze geen van alle moet; er is verschil tussen de ideeën van Jezus (absoluut geweldloos jegens anderdenkenden) en Moh (geweld opdragend tegen andersdenkenden). Vergelijk de inhouden van koran en nieuw testament.

De christenen op kruisvaart èn die in de 80-jarige oorlog, of minstens hun geestelijke raadslieden, moeten geacht worden te hebben geweten hoe fout zij zaten; de koran geeft geen ruimte tot vergelijkbare wankelmoedigheid.
Probeer mij niks wijs te maken over de Koran, die ligt namelijk bij mij thuis.
De Koran laat op fundamentele vragen veel (te veel) interpretatie over.

Oud 26 januari 2008, 18:31   #144
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
USSR: Stalin verdedigde de Unie tegen vijanden van het Volk.
Chroesjtsjov heeft met zijn destalinisatie de fundamenten van perestrojka gelegd, die leidde tot het uiteenvallen van de Unie.
De Dictatuur van het Proletariaat is er niet voor niks, maar was er tot Chroesjtsjov voor de bescherming van het Volk, en tegen de vreselijke uitbuiting die het Volk tegenwoordig moet verduren in Oost-Europa.

Democratische Volksrepubliek Korea: Hetzelfde met Kim Jong-Il, met het verschil dat de DVRK wel het zuivere communisme weet te behouden.

Cuba: dood van reactionairen. Als die niet dood waren hadden ze de macht gegrepen, met tienduizenden doden tot gevolg. Ze waren berecht en terecht ter dood veroordeeld.

DDR: De Stasi verdedigde de DDR tegen zij die het land wilden vernietigen.
Minder acties tegen contrarevolutionairen hebben geleid tot de val van de Muur en de vernietiging van de regering van het Volk.
Wat een gezever.

Dus als iemand kritiek uit tegen de staat dan mag ie vermoord verworden door de staat. Want dat is hetgene wat u nu verdedigt.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 18:34   #145
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wat een gezever.

Dus als iemand kritiek uit tegen de staat dan mag ie vermoord verworden door de staat. Want dat is hetgene wat u nu verdedigt.
Als iemand tegen het Volk in opstand komt, moet hij verwijderd worden, hetzij in oorlogstijd door executie (bv. Cubaanse revolutie), hetzij in de gevangenis (USSR onder Stalin, DVRK).
Als ik deelneem aan de Revolutie ga ik het de reactionairen ook niet kwalijk nemen dat ze tijdens de strijd op me schieten. Jij lijkt nu zo hypocriet wel te zijn.

Oud 26 januari 2008, 18:42   #146
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand tegen het Volk in opstand komt, moet hij verwijderd worden, hetzij in oorlogstijd door executie (bv. Cubaanse revolutie), hetzij in de gevangenis (USSR onder Stalin, DVRK).
Als ik deelneem aan de Revolutie ga ik het de reactionairen ook niet kwalijk nemen dat ze tijdens de strijd op me schieten. Jij lijkt nu zo hypocriet wel te zijn.
U draait gewoon rond de pot en verdedigt gewoon misdadige regimes.

Als er één hypocriet is bent u het wel.

* Er is geen vrije meningsuiting in het communisme.

* De pers stond onder staatscontrole

* Er is geen bewegingsvrijheid in het communisme.

Een revoltie duurt geen 50 jaar. In de sovjetunie was de revolutie in de jaren 30 gedaan en toch werden er mensen opgepakt enkel omdat ze kritiek hadden.

Volgens mij bent u gewoon een meelopertje dat niets kent van het communisme.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 18:49   #147
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Minstens op het stuk van doodmaken, verminken en discriminatie overduidelijk.
Oud 28 januari 2008, 11:38   #148
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leg me dan eens uit in welke zin Esperanto tegen de Revolutie olv Stalin in opstand is gekomen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:22   #149
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En wat is dat verschil dan? Het gaat in beide gevallen om een door de hersenen geconstrueerd beeld. Je weet evenmin of die 'concrete mensen' wel echt reëel bestaande wezens zijn als je weet of er zoiets is als 'de mens' als abstract begrip (abstract begrip, wat bedoel je daar eigenlijk mee?).
Ik bedoelde dat de constructie 'mens', wat wij denken dat een mens is, de dingen die wij associeren met het 'mens' zijn, dat dit een creatie is van zowel de eigen mind als de sociale omgeving. Een abstract begrip, en niet concreet.

Concreet bestaat er wel een mens als zijnde de reële samenstelling van C, O , H en N-atomen in sprecifieke verbindingen, maar deze 'mens' als som van de moleculen is niet hetzelfde als de mens als som van al wat een mens voor staat, als som van de menselijke gedachten en geschiedenis.

Beide soorten 'mens' zijn voor mij even reëel. En hoewel ik als tiener aan aanhanger van Hume's visie was, geloof ik nu niet langer in de mogelijkheid dat de volledige mij omringende wereld een constructie van mijn eigen geest zou zijn.

Ik heb hier geen bewijzen voor natuurlijk, aangezien bewijzen per definitie gebaseerd zouden zijn op empirie in deze contekst. En empirie is hier dus geen bewijs, want het is de emprische gewaarwording zelf die in vraag wordt gesteld.
Oud 31 januari 2008, 17:09   #150
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb er hier ook 1 liggen met een handige kernwoord index, rarara onder welke kernwoorden de meeste pagina's staan...
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn

Laatst gewijzigd door godisanidiot : 31 januari 2008 om 17:09.
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 20:07   #151
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha

Dus jouw logica volgend mag ik, als ik straks deelgenomen heb aan de rechtse revolutie, wanneer die revolutie eenmaal is doorgevoerd jou gewoon tot opstandeling en vijand van het Volk verklaren, je vervolgens (laten) oppakken, daarna een schijnproces aandoen en je tenslotte tegen de muur zetten om geëxecuteerd te worden?
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 14:16   #152
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Aha

Dus jouw logica volgend mag ik, als ik straks deelgenomen heb aan de rechtse revolutie, wanneer die revolutie eenmaal is doorgevoerd jou gewoon tot opstandeling en vijand van het Volk verklaren, je vervolgens (laten) oppakken, daarna een schijnproces aandoen en je tenslotte tegen de muur zetten om geëxecuteerd te worden?
alof je dat niet sowieso van plan was
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 20:03   #153
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Links geeft dus kritiek op zowel rechtse fanatici als op islamietische fanatici.

Geert Wilders denkt dat hij "kritiek" geeft op de Islam, maar wat hij eigenlijk doet is als een gestoorde fundamentalistische mufti tewerk gaan. Wilders is nog fanatieker dan de meest islamofascistische moslim-radicaal.

En dat is wat links aanklaagt. Door het feit dat links óók de rechtse fanatici bekritiseert, denkt rechts dat wij de Islam niét bekritiseren.

Dat is dus de infantiele denkfout van rechts. Ze kunnen deze discussie duidelijk niet aan, en vervallen daarom in hetzelfde radicalisme als dat van de moslims die ze denken te "bekritiseren".
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 20:56   #154
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Links geeft dus kritiek op zowel rechtse fanatici als op islamietische fanatici.

................
Dat beweer jij; geef eens bronnen ipv vertelsels?
Oud 23 maart 2008, 06:58   #155
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Geert Wilders denkt dat hij "kritiek" geeft op de Islam, maar wat hij eigenlijk doet is als een gestoorde fundamentalistische mufti tewerk gaan. Wilders is nog fanatieker dan de meest islamofascistische moslim-radicaal.

En dat is wat links aanklaagt. Door het feit dat links óók de rechtse fanatici bekritiseert, denkt rechts dat wij de Islam niét bekritiseren.

Dat is dus de infantiele denkfout van rechts. Ze kunnen deze discussie duidelijk niet aan, en vervallen daarom in hetzelfde radicalisme als dat van de moslims die ze denken te "bekritiseren".
Links valt de islamitische fanatici zo dikwijls aan, dat het niet meer opvalt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 10:34   #156
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Minstens op het stuk van doodmaken, verminken en discriminatie overduidelijk.
De bijbel staat toch ook bol met gruwelijke verhalen. Vaders die hun zonen moeten doden en van dat soort slag.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 10:44   #157
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Links valt de islamitische fanatici zo dikwijls aan, dat het niet meer opvalt...
(Gematigd) rechts valt islamitische fanatici aan, zolang het geen nadeel oplevert. Zodra Wilders' film mogelijk schade voor het Nederlandse bedrijfsleven oplevert, moet respect worden betracht.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 23 maart 2008 om 10:44.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 14:39   #158
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
De bijbel staat toch ook bol met gruwelijke verhalen. Vaders die hun zonen moeten doden en van dat soort slag.
Ik hoef die doctrines "geen van zessen" maar de islam promoot èn practiseert gruwelijke dingen NU en was er nog niet in "die" oertijd die de overigen overwegend ontgroeid zijn, is dus voor de moderne mens onmiddellijk schadelijker te achten.

Ik vermoed trouwens dat je "klok-en-klepel" doelt op het in de koran uit het oude testament met zoonsverwisseling overgenomen verhaal waaraan het huidige offerfeest is gekoppeld.

Jij probeert maar wat in het wilde weg, napratend van horen zeggen want jij kent de boeken niet eens.
Oud 24 maart 2008, 08:43   #159
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Abou Jahjah is nasserist. Dat een deel van de aanhang van de AEL moslim fundamentalistisch was, kan zijn maar de organisatie op zich was dat zeker niet, dacht ik.
De AEL als zodanig is voor de sharia. Jahjah heeft dat herhaaldelijk en duidelijk gezegd en alleen linkse ezels zoals jij wensen daar naast te kijken. Meer bepaald gaf Jahjah het voorbeeld van het afhakken van handen; zie bv. hieronder. Ook stenigen is volgens Jahjah OK, als de juiste sharia-voorwaarden maar vervuld zijn. Het is wél waar dat volgens Jahjah zelf de meeste AEL-leden nog extremer waren dan Jahjah.

In feite is de juiste vraag niet, of de AEL fundamentalistisch is. De vraag is, of de AEL islamitisch is, en dientengevolge de sharia-barbarij wenst door te voeren. Het antwoord op deze vraag is bevestigend.

Noteer ook dat Jahjah, in tegenstelling tot de linksen, vindt dat men over deze kwestie niet moet liegen.

AEL wil sharia via democratie invoeren
Jahjah: Als er honger heerst en iemand steelt een brood, hak je hem niet de hand af
door Kustaw Bessems en Hélène Butijn
TROUW 2003-03-08

DEN HAAG, TILBURG - Is de Arabisch-Europese Liga nu vóór of tegen de sharia, de wetgeving ontleend aan de Koran? Vóór, zegt leider Dyab Abou Jahjah. De liga wil islamitische wetten invoeren in Nederland en de rest van Europa, maar wel via de democratie. Hij hield dit zijn gehoor voor tijdens een lezingenreeks in Nederland.

Jahjah voltooit vandaag in Amsterdam zijn toernee van een week. De Libanese Belg kwam de lancering van de Nederlandse tak aan de Arabisch-Europese Liga (AEL) opluisteren. In het concept-programma van AEL Nederland staat dat die tegen de 'blinde toepassing' van de sharia is. ,,Sommige media hebben hieruit geconcludeerd dat de AEL tegen de sharia is. Ten onrechte'', aldus Jahjah.

,,Wij wijzen de sharia niet af. Een moslim kan niet tegen de sharia zijn, want het is zijn plicht om hiernaar te streven. Alleen vinden wij dat je de sharia niet aan anderen moet opleggen. Je moet proberen haar langs democratische weg te verwerkelijken.''

Jahjah zegt dat de sharia niet alleen uit straffen bestaat, maar een totaalpakket van rechten en plichten is. De sharia voorziet bijvoorbeeld in maatregelen tegen armoede. ,,Als er in een land honger heerst en iemand steelt een brood, hak je hem niet de hand af. Als alle voorzieningen er zijn en hij steelt, dan mag je hakken.''

Hiernaar gevraagd, veroordeelt Jahjah de dreigende steniging van overspelige vrouwen in Nigeria. ,,Want daar genieten burgers nog niet alle islamitische rechten.'' Hij wijst er verder op dat een ontrouwe vrouw volgens islamitisch recht niet zómaar mag worden gestenigd. ,,Vier getuigen moeten de daad met eigen ogen hebben gezien. Dat soort waarborgen wordt vaak vergeten. Het beeld van islamitische wetten is gebaseerd op de excessen.''

Geïnspireerd op de sharia wil de AEL onder meer de verkoop van alcohol door supermarkten verbieden en de huwbare leeftijd voor meisjes verlagen naar zestien. ,,Volgens de islamitische waarden en normen is een meisje volwassen met veertien, dus een meisje van zestien is dat zeker.''

Moslims die in Nederland op eigen houtje islamitische straffen willen uitdelen, vindt Jahjah extremistisch. ,,Maar ik vind de mensen ook extremistisch die zeggen: islam is alleen mijn persoonlijke spiritualiteit, zonder politieke connotatie. Dat is een marginaal groepje.''

Jahjah vindt dat moslims hun streven naar de sharia niet moeten verhullen. ,,Je moet niet liegen over de islam. Zelfs de meeste autochtonen hebben dat door.''
Oud 24 maart 2008, 10:37   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
(Gematigd) rechts valt islamitische fanatici aan, zolang het geen nadeel oplevert. Zodra Wilders' film mogelijk schade voor het Nederlandse bedrijfsleven oplevert, moet respect worden betracht.
En verdedigd (gematigd) links de vertoning van deze film (indien hij bestaat). De islamitisce stemmers komen (voor het moment toch) wel bij (gematigd) links terecht. Janssens zijn partij zit vol met moslims.
En het meest gekke verbond, in Belgie ooit gesloten, met als bindmiddel hun gemeenschappelijke haat tegen amerika, was dan wel tussen den ael en het extreemlinkse pvda.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be