![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weliswaar : de afrekening volgt wellicht pas bij de volgende verkiezingen, en dan zijn we weer zowat een jaar verder. Een vol jaar eerste minister van de Belgiek zijn : dat had mémé Leterme nooit van haar kleinzoon verwacht, dus da's eigenlijk al straf op zich, zal Yveke denken. Een mens kan nu eenmaal niet méér verstand en talent gebruiken dan hij heeft, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 januari 2008 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Het moet wel plezant zijn om als VB-er aan de zijkant te staan en de mannen, die de Vlaamse zaak in een stroomversnelling hebben gebrach, voor al het lelijke van de straat uit te schelden…
Op het feit dat ze (verplicht) langs die zijlijn moeten staan, daar hebben ze uiteraard geen kritiek op... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 21 januari 2008 om 21:45. |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#145 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er staat toch niets in de wet over het vrijwillig aanbieden van faciliteiten door de gemeente zélf, in andere talen? Citaat:
Bron: Steunpunt Taalwetwijzer: Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 januari 2008 om 22:57. |
|||
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Het onofficiële antwoord is dat een gemeente rustig diensten in andere talen kan verlenen als ze dat wil. De officieel Franstalige gemeenten Plombières, Welkenraedt en Baelen in het oosten van België, tussen Voeren en de Duitstalige Gemeenschap, verlenen vrijwillig (!) en onofficieel (!) faciliteiten aan de vele Duitstalige Belgen die daar de laatste jaren zijn komen wonen (in de DG zelf zijn ze verdrongen door Duitsers, die net over de grens gaan wonen - in de gemeente Raeren heeft 50% van de bevolking een Duits paspoort!). |
|
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je haalt hier volgens mij faciliteiten en onderwijs door elkaar. Faciliteitengemeenten zijn inderdaad verplicht om anderstalig gemeenteonderwijs te voorzien als 16 ouders daarom vragen. Dit staat los van de faciliteiten op administratief vlak. Zo heeft enkel Komen een Nederlandstalige school, terwijl dit in Moeskroen en Edingen niet het geval is.
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zoals onafhankelijkheid voor mij geen fetisj is, is ook "België" dat niet. Structuren interesseren mij maar op de tweede plaats: machtsverhoudingen zijn de prioriteit. België kan gedekoloniseerd worden en er kunnen normale machtsverhoudingen tussen Vlamingen en Franstaligen komen, en dat hangt imho uitsluitend af van de Vlamingen. Uitsluitend in dat geval zie ik een toekomst voor België, en ik denk dat er goede redenen zijn om eerst deze oplossing na te streven. Onafhankelijkheid is een noodoptie. |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie momenteel tegen onafhankelijkheid pleit, die pleit in de praktijk voor een status quo, wat op dit moment de facto een Belgicistische houding is. niet meer, maar ook niet minder. en dat is net omdat Vlaanderen de politieke macht om de machtsevenwichten te wijzigen NIET in handen heeft. |
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan voor onafhankelijkheid een hypothetische weg uitstippelen: als er in Vlaanderen een flinke meerderheid pro komt, en als meer dan de helft van de Vlaamse volksvertegenwoordiging uit independentisten bestaat. Je hebt met andere woorden een meerderheid van VB, NVA en (misschien) LDD nodig. Zie je dat mogelijk binnen de vijf jaar? Dan denk ik dat een evolutie naar een Vlaamse burgermeerderheid die haar democratische macht wil gebruiken om de Belgische verhoudingen recht te trekken, net een ietsje realistischer is. Hoe ik dat denk te kunnen bereiken? Afgezien van het feit dat de evolutie in die richting aan het gaan is, door te blijven pleiten voor politiek zelfrespect en tegelijk niet blind te zijn voor de mentale evolutie in Wallonië. Het volstaat dat jij en ik, en alle Vlaamsgezinden op dit forum en erbuiten, de knop in hun hoofd omdraaien en de slachtofferpositie opgeven. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik respecteer ten volle het zelfbeschikkingsrecht van Vlamingen én Walen. en ik denk dat een meerderheid van individuele independentisten (die eventueel zelfs bereid zijn hun overtuiging zwaarder te laten wegen dan hun partijloyauteit) in het Vlaams parlement een reële mogelijkheid vormt voor 2009. alvast realistischer en concreter dan jou contraproductieve droom van een 'veranderd' België ... jou verhaal is dat dat Vlamingen er al 30 jaar toe verleidt om toch nog maar eens CVP of PVV in hun (oppositie)Vlaamsgezindheid te vertrouwen. die partijen (SP-a // CD&V // Open VLD) zijn echter steeds België behoudende partijen gebleken, en hebben steeds het verraad van de Vlaming bezegeld ... en toch blijven ze mensen als jij vinden om dat Belgische vakbondsliedje te zingen ... ![]() tegenover mijn concreet en realistisch scenario blijf jij wat mij betreft de rattenvanger van Laeken spelen ... laat t duidelijk zijn dat in die politieke doelstelling (meerderheid Vlaams parlement) zogezegde 'vlaams-nationalisten' zoals jij maar bvb ook zoals BdW mijn werkelijke opponenten zijn (en niet de Franstaligen) want het is die strategie van stap voor stap en van toegeving naar toegeving die de Vlaming telkens een rad voor ogen draait en in slaap wiegt. dus Godsvrede ok, maar dan wel tussen mensen die werkelijk naar Vlaamse autonomie streven, en niet met Belgische behoudsgezinde krachten, voorts met alle respect, Kortaf, maar een Vlaams Nationalist als jij ... kan ik missen als kiespijn Laatst gewijzigd door Anna List : 22 januari 2008 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb daar geen verhaal tegen (en wil het ook niet hebben): ainsi soit-il. Tegen sectarisme is geen kruid gewassen. Gelukkig heb ik binnen het Blok, ook bij zijn aanhangers hier op het forum, al mensen gevonden met een opener geest. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'sectair' hoe je dat rijmt met mijn volstrekt legalistisch democratisch streven naar een meerderheid in het Vlaams parlement ... is mij een volstrekt raadsel ... het schuim staat mij dan ook niet op de lippen die sneer richting Blok ![]() |
|
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() De Walen Vlaams medicijn willen doen slikken, jouw eis tot retributie, is dat niet gebaseerd op een 'slachtofferpositie'?
#157 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat allemaal om te verstoppen dat je niet in staat bent een concrete tactiek naar onafhankelijkheid uit te stippelen maar dat wel van mij eist. Tssss.... Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 11:56. |
|||
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Imho is dat gericht op een genezing en daardoor beëindiging van een zeer reële historische slachtofferpositie, in tegenstelling tot het koesteren, voeden en bestendigen ervan.
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta me toe dat ik daar niet in geloof. Belgique heeft de tegenstanders van de annexatie van 1830 niet om hun akkoord gevraagd, noch heeft ze ook maar één Vlaming gevraagd of hij het goed vond verfranst te worden. Belgique DEED het gewoon en zal dat blijven doen. Als jij de rollen dus wil omdraaien kan je dat enkel doen zoals dat in 1830 gebeurde. Maar ook dat wil je niet. Eerlijk blijven Kortaf!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2008 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het evemin eerlijk van jou dat je al wie niet akkoord gaat met jouw stelling verwijt dat hij/zij een reële historische slachtofferpositie koestert, voedt en bestendigt.