![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die hele controleprocedure wordt enkel verstrengd en is er t.g.v. de vraag van ouders. Wat mij betreft stoppen ze beter met die hele controle. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pardon als t woord bijzit u niet aanstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft U het ook steeds over de nieuwe schnabbel van papa?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft U het ook steeds over de nieuwe schnabbel van papa?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten eerste, die jeugdkampen verdienen geld aan uw kinderen. Het minste wat ze kunnen doen is zorgen voor behoorlijke accommodaties die zijn ingericht op deze tijd. Maar het hoéft niet wat mij betreft maar dan krijg je vanzelfsprekend dit soort reacties van kinderen en hun ouders. Citaat:
Ik krijg toch een vervelend gevoel bij begeleiders die kinderen een doucheruimte injagen, er op stáán dat ze naakt zijn en dan ook nog eens zo nodig moeten controleren. Wees eerlijk, Savatage, het is niet meer van deze tijd. Elke leraar weet ondertussen hoe hij zich heeft te gedragen t.o.v. leerlingen. Elke school, elke jeugdinstantie, heeft inmiddels huisregels voor omgang met minderjarigen. Dat ouders zich vragen stellen hoe één en ander is geregeld is niet meer dan logisch. Een gefrustreerde jeugdleider die er op staat dat kinderen naakt douchen, dit wil controleren en ouders belachelijk maakt die zich daar vragen bij stellen vind ik op zijn minst onprofessioneel. Hij krijgt in ieder geval MIJN kinderen niet mee. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Circe ... een kind met een klasiek gezin is een zeldzaamheid ... met dezelfde 'opvoeders' gedurende een schooljaar ook stillaan ... sta me toe dat ik in die toestanden idd geen moreel verschil zie tssn t gedrag van de mama of de papa ... de nieuwe vriendin vd mama is trouwens ook geen nieuwigheid meer hoor ... en ja die term bijzit was denigrerend bedoeld, heb geen enkel probleem met dat toe te geven ... waarom pikeert het jou zo ? dit lijkt me alleen allemaal een beetje off topic |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neurotisch?
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mondelinge vertaling van 'concepts of order'.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tja, dat soort kampen was niet bevorderlijk voor de relatie met mijn ouders. De laatste keer dat ze me ernaar toestuurden, heb ik na mijn terugkeer zes maanden geen woord meer gezegd.
Ik was zo woedend...twee weken uitgeleverd worden aan een stel sportgekken met een kindercomplex. Overlevingstochten..2 dagen lang langs asfaltbanen sjokken met zo'n oranje container op je rug om dan 's nachts ergens in een bos onder zo'n vochtig stuk plastic te gaan liggen, en altijd wel een mierennest in de buurt dat in het midden van je diepe slaap plots actief wordt ![]() Stoere jongens die blauwe plekken, schrammen en andere wondjes verzamelden als zichtbare tekenen van mannelijkheid. Roekeloze idioten werden aanzien voor durvers, waar je bewondering voor moest hebben. Zo herinner ik mij een jongen die langs een boomstam naar beneden gegleden was waardoor het vel van de binnenkant van zijn benen afgestroopt was. Kijk eens, hij huilt niet. Stoere, flinke jongen! Terwijl hij meer geholpen was met de wetenschap: je bent een kluns die beter niet in bomen klimt, denk aan je vel. Huilen deed hij misschien niet, maar verongelukken en daarover klagen des te meer. Een wandelende verzekeringsnachtmerrie. En dan die voortdurend losbarstende samenzang van je 'hiya, hiya, ho' of 'de boom stond op de berg' of 'vogelke gij zijt gevangen' en 'tikke takke, tikke takke, ring, ring, ring'. Die sfeer van geforceerde kampvuurromantiek. Begeleiders die menen dat kinderen van 6 tot 16 allemaal op hetzelfde intellectuele niveau staan en dus allemaal als debielen toegesproken moeten worden: traag, monosyllabisch en overdreven articulerend/gesticulerend ![]() Sommige leidsters die hun ontluikende moederinstincten eens op iets anders wilden uitproberen dan gewone poppen... Het was trouwens dat type dat altijd ongevraagd kwam kijken 'of ik me wel goed waste'. En maar niet begrijpen dat ik me uit alle macht aan haar greep probeerde te ontworstelen omdat ik al genoeg had aan 1 moeder in dit universum. Het voorwerp worden van overdreven, te lang opgekropte affectie is meestal de ergste vorm van vernedering die je in dergelijke context kunt ondergaan ![]() I so f**king hated it....zodra ik mocht ging ik dan nog liever werken tijdens vakanties.
![]() |
#150 |
|
![]() Ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Zulke procedures zijn nodig ... niet alleen om de jongeren te beschermen maar ook de begeleiders. Als er een degelijke procedure is en die wordt gevolgd kan later niets worden verweten als er dan toch iets mocht misgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen raken nu eenmaal opgewonden van naakte lichamen, of je wilt of niet. Het is aan uw hersenen om de driftmatige opwinding te corrigeren. Het is niet voor niks dat het grootste taboe in Nederland aangetrokken tot uw eigen kinderen is (enkele maanden geleden in hun grote taboeshow). En dat is normaal, die ouders die hun kind(eren) niet als mooiste en schoonste wezen op de aarde beschouwen daar is het pas echt gevaarlijk voor het kind. En dat er een minderheid is die er in hun ontwikkeling niet in slagen hun driften te corrigeren is ook zo, op alle vlakken, anders hadden we hier geen verkrachtingen, moorden, e.d. meer. mensen die zich bedekken hebben iets te verbergen, wie iets te verbergen heeft is angstig en angst is een zeer slechte leermeester.
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met zo'n budget ben je ook beperkt tot de goedkopere grote gebouwen, de typische kampeerplaatsen. Behoorlijke accomodaties horen daar niet bij. Citaat:
Pas op, je moet als ouder je kinderen daar ook tegen beschermen, kost wat kost. Maar af en toe eventjes bezinnen en kijken of je niet te gek bezig bent met allerlei regeltjes naast de kwestie is van essentieel belang. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Dit topic lijkt zich wel te ontwikkelen naar een tweedracht tussen enkele forummers, helaas dreigen we in een soort kringdiscussie terecht te komen waar geen einde aan komt en uitmondt in een welles / nietes spelletje, wat uiteindelijk tochv vrij zinloos is. Het mag duidelijk zijn dat er omtrent dat douchetoezicht verschillende meningen en opinies circuleren, op zich niets mis mee, ware het niet dat enkele personen er dan niets beters op vinden om anderen (onrechtstreeks) van verdachte ideeën en handelingen te beschuldigen, van een heksenjacht gesproken !
Ik neem mij dan ook voor een laatste keer te posten in dit topic, daar sommigen toch niet bereid zijn tot enige constructieve en wederzijds respectvolle discussie over te gaan, we vallen ook allemaal (ik incluis, ik beken) zeer veel in herhaling en ik denk wel dat de verschillende standpunten nu wel duidelijk naar voren zijn gekomen. Toch wil ik hierbij nog een aantal puntjes op de 'i' zitten, of jullie mij nu geloven of niet, ik weet dat ik niets verkeerd doe en hoe sommigen hierover mij denken laat mij eerlijk gezegd steenkoud ! - Zoals sommigen hier suggereren, worden wij helemaal niet rijk of zo van dat jeugdkamp, zoals gelukkig iemand anders aanhaalde zijn wij allemaal vrijwilligers en we offeren onze vrije tijd hier dan ook graag voor op (en neen, niet alle begeleiders zijn studenten of scholieren, in onze monitorsploeg zitten ook heel wat werkende mensen met maar vier of vijf weken vakantie per jaar !). Wij doen deze begeleiding heel graag, maar eisen wel van de kinderen, en liefst bij uitbreiding ouders, een minimale vorm van respect. Loze beschuldigingen of verdachtmakinge kunnen we uiteraard missen als kiespijn. Bedenk ook goed dat zonder de talloze vrijwilligers die talrijke jeugdkampen inrichten, de vaak 'werkende' ouders (of ze gaan graag onder hun twee op reis zonder de kinderen erbij) veel meer geld kwijt zijn om hun kinderen tijdens vakantieperiodes op te vangen. Of vinden jullie het beter en veiliger ze gewoon de godganse dag op straat te laten spelen, welke risico's loop je dan !? - Op ons kamp zijn er allemaal professionele en gekwalificeerde begeleiders, de minste 'opleiding' is een monitorscursus op pakweg 17-jarige leeftijd. Vele leiders zijn ook in hun 'professionele' bestaan bezig met kinder- en jeugdwerking (opvoeder, onderwijzer, CLB, jeugdconsulent, etc.) Wie niet bekwaam is, wordt geen leider, zo simpel is het ! Dit in tegenstelling tot de scouts en de chiro, met alle respect, waar je vaak op basis van leeftijd of lidmaatschap bijna automatisch doorgroeit naar het leidersbestaan. Let op, de meeste scouts- en chiromensen leveren puik werk en verdienen dan ook oprecht mijn respect. - We hebben wel degelijk een strategie binnen ons leidingsteam qua toezicht bij het douchemoment of in de slaapblokken. Voor de moeilijke verstaanders in dit topic herhaal ik het nog eens één maal: wij doen altijd minstens toezicht met twee begeleiders, nooit alleen, juist om potentiële wantoestanden te voorkomen ! Dat toezicht houden is bij ons zeker geen synoniem van 'bekijken' of naar de kinderen 'kijken', eerder aanwezig zijn in de buurt en ingrijpen wanneer nodig blijkt. Als sommigen hier vanalles bij fantaseren bij dit toezichtmoment, zegt dat meer over hen dan over mij (of over de rest van de leiding). - Ter informatie: de bezettingsgraad van mijn kamp is steeds 100 %, we moeten zelfs mogelijke deelnemers weigeren. De tevredenheidsgraad is ook bijzonder hoog, daar de meeste kinderen steeds meegaan tot ze buiten de leeftijd vallen (ouder dan 13). Een aantal van onze deelnemers 'stoot' na verloop van jaren door tot leiding, op voorwaarde dat ze een cursus en stage gevolgd hebben. Ook de ouders zijn laaiend enthousiast over ons kamp, wij organiseren 'in het jaar' een paar activiteiten met zowel kinderen als ouders samen, er is dus een open communicatie. Als er ouders problemen met dat douchetoezicht zouden hebben (met de nadruk op zouden), willen wij hier altijd in alle kalmte uitleg over verschaffen en een dialoog aangaan. Wij respecteren andere meningen, ook al onderschrijven zij niet de kampregels. Na een gesprek zien de meeste ouders echter wel in dat dat toezicht vaak onontbeerlijk is. Als ze echt radicaal tegen de kampregels zijn en er een principekwestie van maken, mogen de ouders - ook na inschrijving - hun kind altijd van het kamp weghouden, ze krijgen het geld zelfs terug. Maar in de praktijk is dit nog nooit voorgevallen bij ons, hoe zou dat nu toch komen? - Zoals iemand beschreven heeft, ken ik ook inderdaad kampen waar het niet leuk toeven is en waar kinderen tot allerlei 'onmenselijke' activiteiten gedwongen worden. Maar valt ons kamp over dezelfde kam te scheren, vermits wij een tevredenheidsgraad van quasi 98 % hebben? (er is er altijd wel eentje bij die zoveel heimwee heeft dat het kamp nooit goed kan zijn). Conclusie: ik wil mezelf (en de rest van de leiding) niet graag 'bestoeffen', maar gelet op de tevredenheid van kinderen, ouders en begeleiders en het succes van de vakantie, vind ik dat ik goed - net zoals duizenden andere begeleiders - vrijwilligerswerk aflever dat vooral nuttig is en de kinderen een aangename (en verantwoord veilige) tijd bezorg. En zij denken er net zo over ! Dat hier enkele individuen zijn die hun kinderen niet met mij willen 'meegeven', dat is hun probleem ... zeker niet het mijne. Ik sta recht in mijn schoenen, iedereen mag 'ter controle' ons kamp komen bezoeken en vragen stellen, wij doen niets dubieus of 'duister' met de deelnemers. Aan die individuen zou ik zeggen: hou u kinderen thuis, trek ze een ruimtepak aan, laat ze zich niet wassen en steek ze in een steriele kamer, dan lopen ze zeker geen enkel 'gevaar'. Het grappige bij dit alles is dat jullie mij eigenlijk toch niet kennen, kunnen jullie nu nog wel met een gerust geweten je kinderen met mij meesturen (als ze dat natuurlijk zouden mogen) zonder dat jullie weten wie die verduivelde 'freespirit' nu eigenlijk is? (héhé, binnenpretje ...). Om op het niveau van onze blote boezem-lover Anna List af te sluiten: Als jij, zoals je lijkt uit te schijnen, zelf met kinderen en jongeren werkt, zou ik geen collega van je willen zijn. Als je hier de mensen al zo makkelijk beschuldigd van 'verdacht' gedrag, wat moet dat dan wel met je werkmakkers zijn? O nee, sorry, daar kan je je niet verschuilen achter een duister pseudoniem ... daar kennen ze je echte naam en ben je misschien te laf om kleur te bekennen? Het is van mezelf ook laf dat ik mijn identiteit niet wens prijs te geven, ik weet het, maar dit is vooral noodzakelijk om mij tegen paranoïde geesten zoals jij te beschermen. Maar jouw pseudoniem lijkt me niet zo slecht gekozen ... misschien tijd voor een broodnodige zelf-anna-lyse ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Gelooft er nu écht iemand dat er wat dan ook zal of zelfs kan gebeuren als 10 kinderen samen onder de douche staan in hun blootje en de jeugdleider komt binnen? Voor 10 getuigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Schepen
|
![]() wat als dezelfde soort van techniek in een scheiding in de strijd rond de zorg van kinderen wordt toegepast?
zie postings in de draad van 8000 kinderen die één van hun ouder niet meer willen zien meerbepaald de bijdrages van moeders tegen incest http://forum.politics.be/showpost.ph...84&postcount=6 & http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=10 http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=11 Met deze techniek wordt je als ouder automatisch in die 2strijd (2-kamp met beide ouders in een wurggreep) worden geplaats of terrechtkomen bij valse aantijgingen of overbezorgdheid. Dit is een pleidooi om in te zien hoe moeilijk/gevoelig dit soort van problematiek is, niet om strafbare praktijken goed te praten. RR Laatst gewijzigd door roderidder : 19 februari 2008 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Of de omgedraaide vraag, u zegt dat er nooit niets kan gebeuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien omdat ik mijn kinderen steeds vrij heb opgevoed bestaat bij ons het "onderbroekensyndroom" totaal niet. Ik heb geen van beide dochters tenminste nooit horen reclameren over het gezamenlijke omkleden in de grote ruimte van het zwembad, ook dat was (hopelijk) onder begeleiding. Ik begrijp Freespirit daarom héél goed: in het post-dutroux tijdperk is er ineens een soort heksenjacht ontstaan liefst tegenover vrijwilligers die hun vrije tijd opofferen om met een bende kinderen op kamp te gaan; Dat er soms (regelmatig? laten we hopen van niet) malversaties gebeuren dat betwijfel ik niet. Maar dat die dan persé "onder de douche" gebeuren als men in één grote ruimte staat lijkt me inderdaad weinig waarschijnlijk. Ik heb ooit één (1) krantenartikel gelezen waarbij een pedo-begeleider kinderen lastig viel in het privé douchehokje. Ik begrijp Freespirit wel en ga helemaal niet mee in de denkpiste dat indien Freespirit hier een vraag over stelt, of een probleem heeft met de paranoia van sommige ouders, er vast "iets" met hem niet in orde moet zijn. Ikzelf zou me ook blauw ergeren aan zulke opmerkingen. Met mij is zeker niet "iets" niet in orde. Maar ouders die daar zo'n levensgroot probleem van maken, kunnen beter zèlf met hun kinderen op kamp gaan, in plaats van ze uit te besteden aan goedkope vrijwilligers!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2008 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |