![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België is 150 jaren geleden in mekaar gefutseld. Vlaanderen 30 jaar geleden. Het 'Volk der Verenigde Nederlanden' is nooit in mekaar gefutseld. En dit omdat het nooit heeft bestaan. U bent opnieuw iets in mekaar aan het futselen. Fustsel maar op. U kunt er maar blij mee zijn. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2008 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het neigt naar schrik en luiheid. En jaren later zegt men: "och, de verandering was niet slecht, we hebben het beter" "Ik? Uitgesproken tegen het idee? Nationalisten uitgelachen? Nooit gedaan hoor..."
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 maart 2008 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gezegd en waar het op neerkomt: u poneert dingen die niet zijn. Noch in de geschiedenis noch in de realiteit. En of het in de toekomst zo zal worden? Ik hoop het voor u, indien dit u wens is. Waarom zou ik u nu uitlachen? Waarom zou ik nu schik hebben? Van wie wel? Maar als u afkomt met de bewering dat de 'Lage Landen', of de 'Neder Landen' één volk is, dan ben ik verplicht u tegen te spreken, want dit is niet zo volgens de geschiedenis. Evenmin voelen de betrokken bewoners van deze 'neder-landen' dit zo aan. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2008 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was jij het trouwens niet de twee Limburgen wilde herenigen? En zijn de Nederlandse Limburgers soms geen Nederlanders?
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Ja, maar net zoals Vlamingen Vlamingen zijn (tot aan de Kempen dan maar
![]() En uiteraard ben ik tegen een opgedrongen nuance vanuit één regio, dat zal zo blijven. Maar Vlaanderen is een sterke tegenpool voor Holland.
![]() |
#148 |
|
![]() Steben, we leven in 2008. Het "dietsland" wat u voor ogen hebt bestaat niet en zal nooit bestaan. Vlamingen zijn een volk gewórden, en dit ironisch genoeg door het bestaan en het handelen van de Belgische Staat sinds haar oprichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 maart 2008 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2008 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 maart 2008 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreek voor jezelf, System!
![]() Ik ben Limburger én Vlaming én Nederlander. Als er iets is dat ik NIET ben dan is het wat er op mijn Belgische paspoort staat!
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandse Limburgers willen zich helemaal niet afscheiden van Nederland om te kunnen verenigen met het Limburg aan de andere kant van de Maas. System weet dat evengoed als jij en ik. Zijn negationisme zal hem dus geen fluit vooruit helpen. Waar System van droomt zal overigens NOOIT in een Belgisch staatsverband mogelijk zijn, maar wél met een onafhankelijk Vlaanderen. Vlaanderen waar Limburg officieel toe behoort, en ook zonder de goedkeuring van System nog lang zal blijven behoren!
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Het Vlaanderen van nu moet men steeds situeren in een Belgische context. En dat heeft niets met Belgicisme te maken. Dat heeft te maken met de wil tot federalisering van de staat België. Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2008 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Er is nooit een 'oude strijd' in de Lage Landen geweest. Die bestaat alleen in uw hoofd. De Verenigde Nederlanden in 1815 zijn ontstaan als bufferstaat na de val van Napoleon. En daaruit heeft België zich losgemaakt. Het Nederland van nu is terug te brengen tot een toevallig ontstaan door het religieus katholiek fanatisme van Spanje, samen met een gebied (Limburg) ontfutseld aan het toenmalig België.Anders was er nooit een Oranjeland van nu geweest. Van geschiedenis gesproken: jullie beloven nog altijd trouw en onderdanigheid aan de koning van Spanje, tenminste, indien we uw Wilhelmus moeten geloven.
Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2008 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB verdedigt de nazi-ideologie niet (meer), het is de meest rabiate aanhanger van het Amerikaanse imperialisme geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |