Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film...
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! 17 32,08%
best meevallen. 21 39,62%
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... 2 3,77%
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. 13 24,53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 00:33   #141
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry Moby maar nu vertel je onzin.
Dat jongeren niet luisteren komt niet door de vrijheid die hen hier gegeven wordt, en ja; ze gaan naar de disco en naar gesloten lezingen waar de ware islam gepredikt wordt, de grootste fout die je kunt maken is een broeder in de moskee zetten als ambtenaar, Salafisten nemen wel moskees over en zetten aan tot conflict, het respect voor ouders betekent niet dat ouders nog invloed hebben op hun jongeren, het gaat niet over stoer doen maar wel degelijk over brainwashen! Trouwens; over alcohol en meisjes wordt ronduit hypocriet gedaan hoor. Aangezien ik zelf ervaring heb met salafisten en nog kan ik alleen maar concluderen dat jij dat milieu eigenlijk helemaal niet kent?
Anders begrijp ik niet waarom je hier zaken minimaliseert.

Laatst gewijzigd door alice : 29 maart 2008 om 00:33.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 01:05   #142
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
De enquête laat geen details van de stemmers zien, dus je mag eerlijk zijn!

Ik heb de 'film' gezien, en mijn eerste reactie was...owkay... . Dit trok dus echt op niets. Als hij hiervan een 1 april grap gemaakt zou hebben, dan zou het nog grappig geweest zijn. Maar de inhoud is afkomstig uit de media, waarvan veel MOSLIMS ook slachtoffer van zijn; er werd een zorgvuldige selectie gemaakt wetend dat het maar om bepaalde groeperingen gaat, dus angst en haat zaaien tegen onschuldigen;...Het is écht een schandalige actie en hoofdzakelijk omdat dit van een erkende politieker komt. Politiek is niet meer het iets waarover je trots moet zijn als beoefenaar.
Het gaat hierom : als de moslims nu alles in de fik steken en het kot afbreken, wel...dan heeft Wilders dus de bewijzen geleverd dat hij gelijk heeft. Het is dus afwachten geblazen, op wat er de komende dagen gebeurt.
De film zelf vond ik niet speciaal, zulke dingen zien we dagelijks op het nieuws, wél allemaal waar dus, spijtig genoeg, haat-speeche's en koranverzen inbegrepen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 01:12   #143
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims hadden beelden verwacht in de zin van de Koran verscheuren, deze door het toilet doorspoelen, de profeet die de liefde bedrijft,...
De beelden zijn schokkend, maar die hebben we zo vaak gezien dat het de mensen niet veel doet. De boodschap is wel duidelijk en dat is dat moslims allemaal een gevaar zijn, ook al zijn wij ook slachtoffers van dezelfde (handjevol) radicalen. Het project van Wilders is volledig mislukt en dat voel je ook bij de mensen. Hij heeft ons niets duidelijk gemaakt buiten de belediging die we nu wel gewend zijn van de man met de overleden kapper.
Persoonlijk vind ik beelden van een neukende profeet (op voorwaarde dat het niet met kinderen is) véél minder schokkend als beelden van kinderen die gebrainwasht worden en moeten herhalen dat joden apen en zwijnen zijn, ook het mottige kapsel van Wilders kan daar niet tegen op. Trouwens, wat haar- en klederdracht betreft kan je beter zwijgen als je de moslims verdedigen wil, van lelijke en belachelijke kleding, en monsterachtige baarden kennen die ook wat !
Oud 29 maart 2008, 01:18   #144
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel waren het er? Is het nu zo moeilijk om de "DIE radicalen" te gebruiken ipv moslims? Alle moslims staan op dezelfde lijn als de Europese. Het liefst smijten we al die terroristen in de bak en erger, want ook wij en onze kinderen reizen met dezelfde treinen en vliegtuigen. Landen als Marokko treden hard op tegen dezelfde mensen, omdat ze ook onze vijanden zijn. Het enige probleem ligt bij jullie woordkeuze. Verander deze en je we zitten weer op dezelfde lijn. Maar dat zal niet gebeuren, want het gaat niet over deze situaties, desnoods bedenken de racisten iets anders.

Ik moet opeens aan iets grappigs denken, toen er nog geen sprake was van deze situaties.
"Alle vreemdelingen willen niet werken....ze pakken onze werk af!" Geert Hoste over het VB Er zal dus altijd wel een reden zijn.
Het is ": al die vreemdelingen willen niet werken OF ze pakken ons werk af (door het voor minder te doen)"
Oud 29 maart 2008, 01:26   #145
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wat vindt je van deze. De Dhimmie-Doki's zullen dit politiek correcte apartheidsdenken beslist geweldig vinden.
Een laffer gedrag is moeilijk voor te stellen...Walgelijk, en dramatisch.
Oud 29 maart 2008, 01:37   #146
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meesten wonen hier al 30 jaar en de jongste generatie is zo gemoderniseerd dat zelfs de islam weinig kans heeft op overleven hier.

Een mens zou zich beginnen afvragen waarom een deel van de jongeren op school slechte resultaten behalen door de gebrekkige kennis van het Nederlands.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 maart 2008 om 01:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 02:30   #147
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je Abou Jahjah al vergeten soms? Die heeft nooit de verkiezingsdrempel gehaald, ook al leven hier zoveel moslims? Hoeveel bewijzen heb je nu eigenlijk nodig dat wij daar niet naar streven en dat we tevreden zijn met ons rechtssysteem? Ik hoop dat je niet blond bent...want het is nochtans meermaals gepost geweest.

De Marokkanen hebben 1 groot probleem met Marokko en dat is de chaos in hun systeem. De jonge koning heeft veel geïnvesteerd om alles vlotjes te verlopen, en hij kijkt als af van het Europese. Daar worden geen handen afgehakt (wat een verschrikkelijk idee ook!), of andere verschrikkelijke zaken. Soms denk ik dat sommige VB aanhangers echte idioten zijn die niet verder gekomen zijn dat het kleuterklas.
Het klopt dus toch: racisme maakt blind
circe IS blond

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 maart 2008 om 02:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 03:59   #148
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moby ; de reden waarom Jahjah met stille trom vertrokken is ligt aan het totale gebrek aan eenheid binnen de moslimgemeenschappen en het wantrouwen vanuit Berbers naar wie niet tot hun subgroep hoort. Bovendien lustte de oudere generatie hem niet; ze vonden hem eigenwijs en wie dacht hij wel te zijn door hen te vertellen wat ze wel of niet moesten doen? Ik heb van vooral oudere Marokkanen die kritiek vaak over Jah Jah gehoord. Er zijn wel groepen Marokkanen die dat hele rechtssysteem niet willen; de jongens van de ware islam bijvoorbeeld.De reden is simpel: volgens hen mag niets boven het woord van Allah staan en voor hen is religie een totalitair gegeven. Voor hen regelt Fikh en sharia sociale en juridische aspecten en dat streven ze ook hier wel degelijk als systeem na, anders moet je me eens uitleggen waarom dit aan jongeren onderwezen wordt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 12:38   #149
The Iron Maiden

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Wij hebben helaas geen goede vertegenwoordigers. Wij hebben geen woordvoerders die ons kunnen oproepen. Geen organisatie, geen acties.
Jullie wonen hier al 30 jaar ofzo en nog altijd geen woordvoerders??? Right.

Citaat:
Ik heb nog nooit een afvallige tegengekomen.
Tuurlijk niet, want ze worden vermoord of moeten vluchten.

Citaat:
Geef ons goede woordvoerders en we komen met 100.000 op straat om te betogen tegen elke onrecht.
Jullie kunnen wel met 100.000 op straat komen om de boel af te breken en auto's in brand steken. Waarom komen jullie dan niet op straat om te betogen tegen die extremistische moslims?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Is die meneer dan echt zo dom om te geloven dat het verbieden van een boek de wereld zou kunnen verbeteren?"
Mein Kampf is toch ook verboden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Pffff...voor mij verdient dit zelfs geen enquete !
Kun je er niet tegen misschien dat de waarheid getoond wordt?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 23:17   #150
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De spot drijven met de christelijke godsdienst is verheven tot 'kunst', denk maar aan de affiche van het muziekcentrum Amuz in Antwerpen waarbij met een christelijk symbool wordt gespot, wat kwetsend kan zijn voor veel gelovigen. Niemand die zich daar druk over maakt en er is geen enkele christen die het ooit maar in zijn/haar hoofd zou halen om gevoelens van gekwestheid om te zetten in geweld. Wat moslimpjes betreft, gaan zelfs politici uitzoeken of die niet op hun lange teentjes zouden kunnen zijn getrapt door een filmpje....want ze zouden hun gevoelens van gekwetstheid wel eens kunnen afreageren op een gewelddadige manier, want een aantal die kleine kleutertjes, moslimpjes genoemd, zou zijn frustraties wel eens kunnen afreageren door het gebruik van geweld.

Hugo Claus heeft zijn leven lang zijn afkeer van de kerk en haat voor het christelijke steeds duidelijk naar buiten gebracht (wat zijn recht was natuurlijk). In zijn diepgewortelde haat voor het katholicisme zei hij bij het voorbijgaan van de mooie kathedraal in Antwerpen vaak : 'dynamiteren die boel'.
In pers en media werden zijn afkeer voor het christelijke, nog eens goed in de verf gezet, alsof dit normaal en progressief zou zijn. De pers voegde eraan toe dat hij met zijn laatste wilsbeschikking,euthanasie, de kerk nog een een hak heeft gezet. Waarom zou Wilders dan zijn afkeer voor de religie die islam heet niet mogen uiten, ook hij heeft dit democratisch recht. Gevoelens van afkeer of wat dan ook zijn vrij in een DEMOCRATIE.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 07:15   #151
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook op school geweest in Borgerhout en ken dit gedrag maar al te goed. Niets om je erover zorgen te maken.
Niets om je zorgen over te maken? Dat is toch wel een heel vreemde uitspraak. Het openbaar wangedrag van een aantal allochtone jongeren is imho één van de grotere problemen van de westerse samenlevingen. Ik weet niet of mensen dat opmerken maar het openbare leven is ondermeer hierdoor aan het ineenzakken. Ziet men bijvoorbeeld de toename van het aantal privéfeestjes, waarbij de genodigden via email-lijsten verwittigd worden? Of hoe autochtonen wegblijven uit openbare zwembaden en zelf een zwembad in hun tuin bouwen? Het zijn maar enkele voorbeelden.

Ik ben het met je eens dat de slappe reactie van de openbare macht - of zelfs het gebrek aan enige reactie - een van de belangrijkste oorzaken van dat wangedrag is. Maar hier lijk je hetzelfde te willen doen: minimaliseren en verder negeren. Niets om je zorgen over te maken...
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 11:17   #152
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

Ik heb de 'film' gezien, en mijn eerste reactie was...owkay... . Dit trok dus echt op niets. Als hij hiervan een 1 april grap gemaakt zou hebben, dan zou het nog grappig geweest zijn. Maar de inhoud is afkomstig uit de media, waarvan veel MOSLIMS ook slachtoffer van zijn; er werd een zorgvuldige selectie gemaakt wetend dat het maar om bepaalde groeperingen gaat, dus angst en haat zaaien tegen onschuldigen;...Het is écht een schandalige actie en hoofdzakelijk omdat dit van een erkende politieker komt. Politiek is niet meer het iets waarover je trots moet zijn als beoefenaar.
En omdat het van een bepaalde groepering komt, mag het niet gezegd worden of moet het genegeerd worden?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 19:56   #153
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Iron Maiden Bekijk bericht
Jullie wonen hier al 30 jaar ofzo en nog altijd geen woordvoerders??? Right.

Tuurlijk niet, want ze worden vermoord of moeten vluchten.

Jullie kunnen wel met 100.000 op straat komen om de boel af te breken en auto's in brand steken. Waarom komen jullie dan niet op straat om te betogen tegen die extremistische moslims?

Mein Kampf is toch ook verboden.

Kun je er niet tegen misschien dat de waarheid getoond wordt?
Weer ééne zot erbij die geinspireerd is door "de" waarheid !

Ga eens een pintje pakken makker !
Oud 1 april 2008, 08:18   #154
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

De film trekt op niets, vertegenwoordigd slechts een heel klein deel van de islamieten en is leugenachtig. Ik heb echt een hekel aan dat populisme van Wilders. Hopelijk komt er ooit een intellectueler rechts discours over de Islam, want dit komt ons absoluut niet ten goede.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:33   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
De film trekt op niets, vertegenwoordigd slechts een heel klein deel van de islamieten en is leugenachtig. Ik heb echt een hekel aan dat populisme van Wilders. Hopelijk komt er ooit een intellectueler rechts discours over de Islam, want dit komt ons absoluut niet ten goede.
wat is er leugenachtig aan waar gebeurde feiten die van de verschillende arabische nieuwszenders werden gehaald?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 10:07   #156
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus je beledigt moslims door hen hun teergeliefde koranverzen te serveren met beeldmateriaal over 'actieve' moslims ?
Wat zijn dat "actieve moslims"? Zijn er dan ook passieve moslims?
In wat verschillen ze (eventueel) van elkaar?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:11   #157
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat zijn dat "actieve moslims"? Zijn er dan ook passieve moslims?
In wat verschillen ze (eventueel) van elkaar?
Ik vermoed dat de "passieve" overeenkomen met in de koran genoemden als "niet de beteren"; ik weet zo gauw niet de vindplaats(en) voor dit tekstdeeltje zo uit het hoofd maar het ging over het mee optrekken in de strijd en verdeling van buit.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 april 2008 om 11:11.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:12   #158
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het debat over de Fitna gaat ondertussen iets verder dan over de inhoud van de film.

Als ik zo de commentaren en opinies in de reguliere media van de laatste drie dagen lees dan merk ik één positief punt bij de voorstanders van de film: ik merk dat meer en meer voorstanders, en zelfs ook tegenstanders, zich de vraag stellen waarom de meerheid bij de moslims het vertikt om ostentatief een standpunt in te nemen over een radicaliserende minderheid die Westerse waarden niet zo genegen is. Moby, enig idee wat de oorzaak is ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:22   #159
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
De film is niet meer dan een compilatie van toestanden die we buiten de Westerse regio kunnen waarnemen.

De film trekt op niets in die zin dat Wilders toestanden in Islamitische landen projecteert op het Westen. Moest Wilders enkel de toestanden in die islamitische landen aanklagen dan kreeg hij van mij groot gelijk: wie elementaire mensenrechten schendt is een klootzak. Echter, vriend Wilders sleurt ook de gematigde moslim burger over dezelfde kam, of die nu in het Westen of in het Oosten woont.

Wat dat intellectueel discours betreft, ik denk dat he nu al aan de gang is.
Oud 1 april 2008, 16:28   #160
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is er leugenachtig aan waar gebeurde feiten die van de verschillende arabische nieuwszenders werden gehaald?
Niks. Stel je wel eens vragen over de meerwaarde. Moeilijk te vergelijken met beelden over de holocaust die als verwijtend vingertje moeten dienen naar de kijker toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be