![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film... | |||
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
best meevallen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 39,62% |
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,53% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Moby maar nu vertel je onzin.
Dat jongeren niet luisteren komt niet door de vrijheid die hen hier gegeven wordt, en ja; ze gaan naar de disco en naar gesloten lezingen waar de ware islam gepredikt wordt, de grootste fout die je kunt maken is een broeder in de moskee zetten als ambtenaar, Salafisten nemen wel moskees over en zetten aan tot conflict, het respect voor ouders betekent niet dat ouders nog invloed hebben op hun jongeren, het gaat niet over stoer doen maar wel degelijk over brainwashen! Trouwens; over alcohol en meisjes wordt ronduit hypocriet gedaan hoor. Aangezien ik zelf ervaring heb met salafisten en nog kan ik alleen maar concluderen dat jij dat milieu eigenlijk helemaal niet kent? Anders begrijp ik niet waarom je hier zaken minimaliseert. Laatst gewijzigd door alice : 29 maart 2008 om 00:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De film zelf vond ik niet speciaal, zulke dingen zien we dagelijks op het nieuws, wél allemaal waar dus, spijtig genoeg, haat-speeche's en koranverzen inbegrepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens zou zich beginnen afvragen waarom een deel van de jongeren op school slechte resultaten behalen door de gebrekkige kennis van het Nederlands. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 maart 2008 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 maart 2008 om 02:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moby ; de reden waarom Jahjah met stille trom vertrokken is ligt aan het totale gebrek aan eenheid binnen de moslimgemeenschappen en het wantrouwen vanuit Berbers naar wie niet tot hun subgroep hoort. Bovendien lustte de oudere generatie hem niet; ze vonden hem eigenwijs en wie dacht hij wel te zijn door hen te vertellen wat ze wel of niet moesten doen? Ik heb van vooral oudere Marokkanen die kritiek vaak over Jah Jah gehoord. Er zijn wel groepen Marokkanen die dat hele rechtssysteem niet willen; de jongens van de ware islam bijvoorbeeld.De reden is simpel: volgens hen mag niets boven het woord van Allah staan en voor hen is religie een totalitair gegeven. Voor hen regelt Fikh en sharia sociale en juridische aspecten en dat streven ze ook hier wel degelijk als systeem na, anders moet je me eens uitleggen waarom dit aan jongeren onderwezen wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kun je er niet tegen misschien dat de waarheid getoond wordt? |
||||
![]() |
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() De spot drijven met de christelijke godsdienst is verheven tot 'kunst', denk maar aan de affiche van het muziekcentrum Amuz in Antwerpen waarbij met een christelijk symbool wordt gespot, wat kwetsend kan zijn voor veel gelovigen. Niemand die zich daar druk over maakt en er is geen enkele christen die het ooit maar in zijn/haar hoofd zou halen om gevoelens van gekwestheid om te zetten in geweld. Wat moslimpjes betreft, gaan zelfs politici uitzoeken of die niet op hun lange teentjes zouden kunnen zijn getrapt door een filmpje....want ze zouden hun gevoelens van gekwetstheid wel eens kunnen afreageren op een gewelddadige manier, want een aantal die kleine kleutertjes, moslimpjes genoemd, zou zijn frustraties wel eens kunnen afreageren door het gebruik van geweld.
Hugo Claus heeft zijn leven lang zijn afkeer van de kerk en haat voor het christelijke steeds duidelijk naar buiten gebracht (wat zijn recht was natuurlijk). In zijn diepgewortelde haat voor het katholicisme zei hij bij het voorbijgaan van de mooie kathedraal in Antwerpen vaak : 'dynamiteren die boel'. In pers en media werden zijn afkeer voor het christelijke, nog eens goed in de verf gezet, alsof dit normaal en progressief zou zijn. De pers voegde eraan toe dat hij met zijn laatste wilsbeschikking,euthanasie, de kerk nog een een hak heeft gezet. Waarom zou Wilders dan zijn afkeer voor de religie die islam heet niet mogen uiten, ook hij heeft dit democratisch recht. Gevoelens van afkeer of wat dan ook zijn vrij in een DEMOCRATIE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens dat de slappe reactie van de openbare macht - of zelfs het gebrek aan enige reactie - een van de belangrijkste oorzaken van dat wangedrag is. Maar hier lijk je hetzelfde te willen doen: minimaliseren en verder negeren. Niets om je zorgen over te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ga eens een pintje pakken makker ! ![]()
![]() |
![]() |
#154 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De film trekt op niets, vertegenwoordigd slechts een heel klein deel van de islamieten en is leugenachtig. Ik heb echt een hekel aan dat populisme van Wilders. Hopelijk komt er ooit een intellectueler rechts discours over de Islam, want dit komt ons absoluut niet ten goede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
In wat verschillen ze (eventueel) van elkaar?
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Ik vermoed dat de "passieve" overeenkomen met in de koran genoemden als "niet de beteren"; ik weet zo gauw niet de vindplaats(en) voor dit tekstdeeltje zo uit het hoofd maar het ging over het mee optrekken in de strijd en verdeling van buit.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 april 2008 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zo de commentaren en opinies in de reguliere media van de laatste drie dagen lees dan merk ik één positief punt bij de voorstanders van de film: ik merk dat meer en meer voorstanders, en zelfs ook tegenstanders, zich de vraag stellen waarom de meerheid bij de moslims het vertikt om ostentatief een standpunt in te nemen over een radicaliserende minderheid die Westerse waarden niet zo genegen is. Moby, enig idee wat de oorzaak is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De film trekt op niets in die zin dat Wilders toestanden in Islamitische landen projecteert op het Westen. Moest Wilders enkel de toestanden in die islamitische landen aanklagen dan kreeg hij van mij groot gelijk: wie elementaire mensenrechten schendt is een klootzak. Echter, vriend Wilders sleurt ook de gematigde moslim burger over dezelfde kam, of die nu in het Westen of in het Oosten woont. Wat dat intellectueel discours betreft, ik denk dat he nu al aan de gang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks. Stel je wel eens vragen over de meerwaarde. Moeilijk te vergelijken met beelden over de holocaust die als verwijtend vingertje moeten dienen naar de kijker toe.
|
![]() |
![]() |