Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 14:52   #141
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wat een idiote en belachelijke beschuldiging .
Waar heb ik trouwens de nazi's vernoemd in de post waarop u reageert?
Als een buitenlandse vader niet wilt dat zijn dochter met een ander ras thuis komt is dat ineens best, jullie multikullies zijn crypto-racisten.
Oud 4 juni 2009, 15:13   #142
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mij best hoor, even goede vrienden; Maar noteer wel dat ik u kon uitleggen waarom er niets te minimaliseren valt maar u mij niet waarin ik overdrijf.
De enige overdrijving die u maakte was het voorval (als ik het zo mag noemen) wijten aan racisme. Dat was hetgeen dat mij stoorde. Niet omdat ik 'blind' ben voor omgekeerd racisme (want dat is er weldegelijk), maar wel omdat dit eerder een geval was van uitbuiting en chantage.
En met 'zwakte' bedoel ik niet dat uw dochter, uzelf of wie dan ook zwak is (vandaar dat et tss aanhalingstekens stond), maar wel dat het voor die Marokkanen een 'makkelijk(er) slachtoffer' was.

Nuja, ik hoop dat dit alles een beetje duidelijker maakt naar uw kant toe.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:14   #143
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Als een buitenlandse vader niet wilt dat zijn dochter met een ander ras thuis komt is dat ineens best, jullie multikullies zijn crypto-racisten.
Dat heb ik nergens beweerd, maar als u daar toch bewijzen van hebt, dan zie ik die graag.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 4 juni 2009 om 15:15.
Oud 4 juni 2009, 15:30   #144
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En met 'zwakte' bedoel ik niet dat uw dochter, uzelf of wie dan ook zwak is (vandaar dat et tss aanhalingstekens stond), maar wel dat het voor die Marokkanen een 'makkelijk(er) slachtoffer' was.
Heeft u zich al eens afgevraagd hoe het komt dat in de samenleving van vandaag een gewoon, gezond en assertief meisje een "makkelijk slachtoffer" voor Marokkaanse jongens is? En of dat normaal is?
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:32   #145
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Het gedrag van die Marokkaanse jongeren is wel degelijk racisme. Zij beroofden mijn dochter omdat ze voor hen ongelijk is, want een goed meisje in hun ogen gaat niet uit, zeker niet met jongens en een goed meisje komt niet in dancings, pikken van mijn dochter is dan ook helemaal niet fout, daar vraagt ze zelf om volgens die jongeren omdat ze zichzelf in die situatie plaatst waar dit kan.

Dat is jouw verbeelding die hier speelt. Het is eerder een situatie zoals Witte Roos het beschrijft, jouw dochter was een gemakkelijk slachtoffer. Ze hebben jouw dochter echt niet besteeld om haar te straffen dat ze in dancings zat. Dat is veel te ver gezocht.

En het is beledigend en wraakroepend dat u dus een meisje wat werd opgevoed met het idee van gelijke kansen en behandeling als zwak ziet, en jongeren die hier misbruik van maken omdat hun opvoeding dat basisrespect voor iedereen niet meegeeft minimaliseert, want ze zijn toch niet allemaal zo!
Walgelijk uw houding hoor!

Ik begrijp uw emoties hier, maar daardoor verlies u de realiteit uit het oog. Uw dochter is geen zwakkeling, ze is slachtoffer geweest. Ze was wel gemakkelijk doelwit voor hen. En zou zij zeggen dat het haar vrienden waren?

Nee; ze zijn niet allemaal zo maar velen helaas wel, omdat hun opvoeding al meegeeft wat meisjes wel of niet mogen, en hoe je vrouwen die aan dat waanzinnig denkbeeld niet beantwoorden mag behandelen.

Velen zijn net niet zo. Het is jammer dat de enige Marokkanen waarmee jouw dochter in contact is gekomen, net diegenen waren die haar hebben bestolen. Maar dat is zeker geen meerderheid van de Marokkanen. Als jij denkt van wel, heb je daar dan een bron voor?
Ga als blank meisje maar eens een wandeling doen in de " Rue de Brabant ", nog niet eens s'avonds of s'nachts, gewoon in de namiddag, met een kort rokje en een topje aan...Dat zou toch moeten kunnen, we leven hier in een westers land. Wel, proberen maar.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:46   #146
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ga als blank meisje maar eens een wandeling doen in de " Rue de Brabant ", nog niet eens s'avonds of s'nachts, gewoon in de namiddag, met een kort rokje en een topje aan...Dat zou toch moeten kunnen, we leven hier in een westers land. Wel, proberen maar.
en laat datzelfde meisje in kort rokje en topje dan ook eens paraderen in "de hoofdstad" van het westen (New York, v) in een gelijkwaardig achtergestelde buurt (voorbeeld Harlem). ik vraag me af waar dat dat meisje eerder word aangevallen.

moslim zijn heeft er niets mee te maken.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juni 2009 om 15:49.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:46   #147
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heeft u zich al eens afgevraagd hoe het komt dat in de samenleving van vandaag een gewoon, gezond en assertief meisje een "makkelijk slachtoffer" voor Marokkaanse jongens is? En of dat normaal is?
Omdat jongens over het algemeen fysiek sterker staan dan meisjes? Omdat bepaalde meisjes sneller toegeven aan bepaalde verleidingen om dan van een kale reis thuis te komen?

En neen, ik vind het niet normaal dat zulke dingen gebeuren, maar ze zijn er wel. Dus moet er iets aan gedaan worden.
Oud 4 juni 2009, 15:47   #148
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en laat datzelfde meisje in kort rokje en topje dan ook eens paraderen in "de hoofdstad" van het westen (New York) in een gelijkwaardig achtergestelde buurt. ik vraag me af waar dat dat meisje eerder word aangevallen.

moslim zijn heeft er niets mee te maken.
.
Oud 4 juni 2009, 16:23   #149
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens beweerd, maar als u daar toch bewijzen van hebt, dan zie ik die graag.
Ik heb het over de multikul wereld in het algemeen slimmerd
Oud 4 juni 2009, 16:26   #150
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de multikul wereld in het algemeen slimmerd
Er stond weldegelijk 'jullie' in je post, waardoor ik me logischerwijze aangesproken voelde. vandaar mijn reactie.
Oud 4 juni 2009, 16:32   #151
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Er stond weldegelijk 'jullie' in je post, waardoor ik me logischerwijze aangesproken voelde. vandaar mijn reactie.
Ja jullie rechtse multikullies.
Oud 4 juni 2009, 16:39   #152
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja jullie rechtse multikullies.
'Rechts' en 'multicultuur' zijn niet bepaald begrippen die samen gaan. Dat is zoiets als 'Israeli en Palestijn' of 'zoet en zout'.
Oud 4 juni 2009, 16:46   #153
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
'Rechts' en 'multicultuur' zijn niet bepaald begrippen die samen gaan. Dat is zoiets als 'Israeli en Palestijn' of 'zoet en zout'.
Lang leve het dogmatisch denken. Bravo Weiße Rose! Driewerf bravo!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:52   #154
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Lang leve het dogmatisch denken. Bravo Weiße Rose! Driewerf bravo!
Helemaal niet!

Ik ga enkel af op de reacties die men hier op dit forum post. Er is geen enkele 'rechtse' poster hier op dit forum (althans degene die ik tegengekomen ben) die zich kan vereenzelvigen met de multicultuur.

Btw: wat heeft 'Driewerf' hiermee te maken?
Oud 4 juni 2009, 17:00   #155
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet!

Ik ga enkel af op de reacties die men hier op dit forum post. Er is geen enkele 'rechtse' poster hier op dit forum (althans degene die ik tegengekomen ben) die zich kan vereenzelvigen met de multicultuur.
Evenwel ben ik er al verschillende tegengekomen.

Citaat:
Btw: wat heeft 'Driewerf' hiermee te maken?
Bent u echt zo onderontwikkeld of doet u maar alsof?

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...woord=driewerf
Oud 4 juni 2009, 17:45   #156
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Evenwel ben ik er al verschillende tegengekomen.

Bent u echt zo onderontwikkeld of doet u maar alsof?

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...woord=driewerf
"Evenwel ben ik er al verschillende tegengekomen."

Wie dan? Ik ben eens benieuwd.

"Bent u echt zo onderontwikkeld of doet u maar alsof?"

Dat woord wordt in België amper gebruikt. Bij ons in België zegt men gewoon 'driemaal'.
Oud 4 juni 2009, 18:08   #157
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie dan? Ik ben eens benieuwd.
E.Gidius bijvoorbeeld. Of Kallikiles.

Citaat:
Dat woord wordt in België amper gebruikt. Bij ons in België zegt men gewoon 'driemaal'.
Vandaar dan ook dat er een Belgisch forumlid met de naam "driewerf" rondloopt...
Oud 4 juni 2009, 18:21   #158
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
E.Gidius bijvoorbeeld. Of Kallikiles.

Vandaar dan ook dat er een Belgisch forumlid met de naam "driewerf" rondloopt...
E. Gidius is nu niet bepaald 'rechts'. Meer centrum, althans dat heb ik begrijpen u 1 van zijn posts. Wat Kallikiles betreft zou ik het zo niet weten, al is die ook niet meteen uitgesproken 'rechts' vermoed ik (aan zijn posts te zien) . Alleszins niet meteen een overweldigende meerderheid hé .

"Vandaar dan ook dat er een Belgisch forumlid met de naam "driewerf" rondloopt..."

Ik zeg niet dat het nooit gebruikt wordt in België, maar alleszins niet overdadig, integendeel. Wij houden het simpel .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 4 juni 2009 om 18:23.
Oud 4 juni 2009, 18:26   #159
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en laat datzelfde meisje in kort rokje en topje dan ook eens paraderen in "de hoofdstad" van het westen (New York, v) in een gelijkwaardig achtergestelde buurt (voorbeeld Harlem). ik vraag me af waar dat dat meisje eerder word aangevallen.
In de rue du Brabant natuurlijk. Burgemeester Juliano heeft al jaren geleden zijn stad op gekuist. Het laatste dat de Brusselse PS-burgemeesters ook maar zouden overwegen. Tja, ze gaan hun kiesvee niet even tegen de haren inwrijven. Wat dacht je?

Citaat:
moslim zijn heeft er niets mee te maken
Het heeft er alles mee te maken. Opvoeding enzo, allemaal cultureel bepaald. De islam is meer dan religie, het is een way of life.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 18:31   #160
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat jongens over het algemeen fysiek sterker staan dan meisjes? Omdat bepaalde meisjes sneller toegeven aan bepaalde verleidingen om dan van een kale reis thuis te komen?

.

Typisch voor de appologeten om de verantwoordelijkheid steeds bij het vrouwelijke slachtoffer te leggen. Ik zeg apologeet, maar eigenlijk kan het evengoed bekeerling zijn, of moslim. In hun visie, zijn sexueel getinte agressies altijd de schuld van vrouw. Die provoceert immers louter door het feit dat ze vrouw/vrouwelijk is.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be