![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het voor vrouwen is: als je ziektes doorstaat die rechtstreeks betrekkingen hebben op je vrouwelijke organen, 'je vrouwelijkheid' dus, met daardoor vaak het amputeren van die organen lijkt het me moeilijker om vreemd te gaan. Je zelfbeeld heef dan vaak een dunk gekregen wat toch moet herstellen, en om zomaar een bv. nieuwe borst aan een vreemde man te laten zien ... Daarbij lijkt me zoiets een niet te onderschatten beproeving voor een relatie. Als je man je ondanks alle problemen toch is trouw gebleven en je heeft gesteund lijkt het me maar een vreemde reactie om hem bij wijze van bedankje (niet dat een bedankje nodig is natuurlijk, maar jeweetwel) te gaan bedriegen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 april 2008 om 17:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Je woont voor altijd samen met je beste vriendin en jullie kunnen alles samen doen zoals het huishoudelijk werk en de kinderen opvoeden. Een groter budget (met drie personen) en spannende seks. Ik ben er toch maar niet op ingegaan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh. Liefde, vriendschap, intimiteit,... lijken me positieve motivaties.
Wraak, frustratie,... lijken me negatieve motivaties. Achter iedere seksuele ontmoeting schuilen twee levensverhalen. Die ga ik niet proberen samenvatten in een paar woorden, dus bovenstaande schiet tekort. Wat vreemdgaan is moet overigens ieder voor zichzelf bepalen. Het lijkt mij dat je geen seks hoeft te hebben om vreemd te gaan, volgens sommige definities. Het lijkt me ook dat vreemdgaan helemaal niet hoeft te resulteren uit een tekort in je relatie of een tekort bij je partner. Precies alsof je iets tekort moet komen vooraleer je vreemdgaat. Dat zal wellicht vaak opgaan, zeker in een maatschappij waar monogaam zijn zowat de norm is, maar dat is daarom niet steeds zo.
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou zo'n polygame relatie nog wel doen op voorwaarde dat ik en mijn vriendin niet hoeven te werken. M.a.w. enkel indien hij het zich d�*n nog kan veroorloven, want dat zou o.a. betekenen dat hij een rijke zak is, mijn kinderen (materieel) niets tekort zullen komen, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, geen idee. Wanneer is iemand eigenlijk oversekst?
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefde?
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sowieso kun je niet altijd alle aandacht krijgen van je partner - die heeft doorgaans ook nog een eigen leven enzo. Ik denk dat jaloezie vaak sterker is in monogame relaties omdat velen de angst hebben dat hun partner er met een ander vandoor zullen gaan. Het lijkt me wel een slecht idee om een polygame relatie te hebben omdat je bang bent dat je partner er met een ander zal vandoor gaan en je daarom die ander maar 'toelaat'. Dat lijkt mij een zeer gewrongen, angstige constructie, die gedoemd is om te mislukken, en waarbij ook jaloezie zal ontstaan. Aandacht moet je verdelen, maar liefde niet. Je partner liefhebben betekent voor mij althans dat je hem laat liefhebben en de vrijeheid geeft liefde te ervaren. Ik zou niet weten waar de grens ligt tussen monogaam en polygaam. Ik ga in ieder geval niet tegen mijn partner zeggen dat hij niet mag liefhebben. Maar seffes begin ik hier weer over diepe seks, dus 'k ga maar zwijgen ![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Geen idee. Seksverslaving staat niet in de DSM geloof ik. Althans niet in de IV.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 april 2008 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat monogamie en polygamie maatschappelijke normen zijn, vastgelegd in huwelijkswetgeving.
Met de werkelijkheid hebben die begrippen volgens mij weinig te maken.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 april 2008 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
![]() Citaat:
bestaat dat?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 april 2008 om 19:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga dat maar eens betrouwbaar diagnosticeren.
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge moet eens 24u lang stomende seks hebben.
ik denk dat de meeste mensen dan wel over-sekst zijn.
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo vanuit mijn linkerooghoek lijkt uw avatar een beetje op een zeepaardje.
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nu nog altijd?
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, met "oversekst" bedoelde ik dus een "meer dan gemiddeld ontwikkelde seksuele drang". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*knip* u hoeft niet te gaan provoceren. Laatst gewijzigd door Kadee : 9 april 2008 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tot zover de laatste thread die niet over moslims of islam ging. Merci, Online.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |