![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja zeg! stel uw vragen dan opnieuw. Je bent echt niet zo belangrijk dat je mijn prioriteit bent, ik heb geen flauw idee wat je nu nog wil weten.
Je sprong zelf automatisch op mijn visje dat ik uitwierp, je toonde zèlf dat het nat langs je billen liep, we weet héél goed dat ik het bij het rechte eind heb, dat je jarenlang tijdens je werkuren aan het forummen waart via de pc van je werkgever. Wat wil je nu nog meer? Dat je er nu niet meer werkt? kan best zijn hoor, dat heb ik nooit beweerd. Dat je nooit de gegevens hebt opgevraagd? dat heb ik evenmin beweerd. Dus wat is nu toch je probleem?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alé Vlijm,is dat nu omdat kifkif er mee gestopt is dat je plotseling zo'n ruk naar rechts maakt? ![]() Maar effe serieus,die goed geïntegreerde moslim zoals Mbeya hem zo mooi beschrijft,hoe lang houdt die hier stand als de meer "fundamentalistische"moslims hier (nog)meer greep krijgen op hun geloofsgemeenschap?Hoe lang gaat het duren vooraleer de druk uit zijn gemeenschap te groot wordt en hij zijn vrouw en kinderen dan uiteindelijk ( tegen zijn zin ) toch maar verplicht om een hoofddoek te dragen? Hoe lang gaat hij met zijn ongelovige vrienden ( honden) nog mee op café ( al drinkt hij geen alcohol )?Laat hij zijn dochter/zoon trouwen met een Belgische niet-moslim?Zo lang wij hier de invloed van de islam kunnen beperken heeft deze "goed geïntegreerde" moslim de keuze over zaken zoals hierboven beschreven,van zodra de islam meer aan invloed wint zal hij zich (moeten) schikken naar hun regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() jamaar Discus,
het voorbeeld dat ik gaf, is niet de uitzondering he! ik ken alleen maar zulke moslims, de een al wat meer gelovig dan de ander en sommige zijn net zo gelovig als ik... niet dus. Wij discussiëren vaak over belgische en internationale actualiteit en ik kan u verzekeren dat die discussies net dezelfde zijn als met "belgen", evenveel verschillende meningen en even democratisch. Hun mening over fundamentalisten is dezelfde als de onze hoor! Deze mensen maken ook deel uit van "de islam" in ons land he |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De site bestaat nog steeds hoor
http://www.site.kifkif.be/kifkif/index.php
![]() |
#145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kan het niet zijn dat dat je het verkeerd inschat,kan het niet zijn dat niet-gelovigen zoals jij en critische gelovigen zoals uw vrienden in feiten een kleine minderheid vormen binnen de moslim gemeenschap?Ik hoop uiteraard van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou dat zijn, Discus? hoe weet jij dat de extremisten hier in de meerderheid zijn? de cijfers bewijzen van niet hé, je moet niet alles geloven wat ze bij het VB zeggen hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, ex-kifkiffers!
gaan jullie hier nu nog lang liggen mekkeren over kifkif? Feit blijft dat ze hun forum hebben gesloten omdat ze door het CGKR op de vingers werden getikt wegens negationisme en antisemitisme, teksten die ze zéér bewust hebben laten staan zelfs n�*dat CGKR had gevraagd ze te verwijderen. Om hun gezicht te sparen doen ze nu net alsof ze willen dat alle forums moeten gecontroleerd of gecensureerd worden omdat er teksten op zouden staan die hén niet zinnen. Iedereen weet van waar de wind waait, en nee de sharia is hier nog niet in voege, noch is kritiek op islam reeds tot verboden actie bestempeld (bijna, maar niet gelukt). Trek gewoon uw conclusies.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat weet je toch allemaal????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mbeya; natuurlijk zijn er moslims die hun geloof op een aanvaarbare manier beleven.
Aanvaarbaar is voor mij; binnen de grenzen die deze samenleving aan religie stelt. Maar zegt het begrip dawa u iets? Het zijn de radicale richtingen zoals salafisten en wahabieten die hier zeer actief en goed georganiseerd meer bezig zijn; onder meer gematigde moslims en 'ongelovigen'. Dat kun en mag je niet minimaliseren; wat voor mij zeker niet inhoudt dat iedere moslim een bedreiging voor de samenleving is.Wel zag ik vaak dubbele levens; een binnen de gemeenschap en een daarbuiten; met minnares en vrienden...erg onder de indruk van de ''praktijk' van veel moslims ben ik niet; nogal hypocriet vaak, net als veel Katholieken vijftig jaar geleden. Maar goed; de invloed van radicale organisaties ( niet te verwarren met fundamentalisten!) neemt toe en snel; daar blind voor zijn is echt heel dom en ontwricht steeds meer de samenleving; precies zoals die stromingen nastreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw Ahmed spreekt Nederlands, hoeveel zijn er in de tweede, derde generatie die dat zelfs dan nog niet kunnen en dat helemaal niet van plan zijn, en die steeds meer en meer mensen laten overkomen die geen jota van onze cultuur en taal kennen = dweilen met de kraan open! Ze zijn gelovig voor wat betreft de Islam: ok. Maar waarom dat enorme verschil in gedrag en mentaliteit met bvb de Joden die ook een hele andere manier hebben om hun godsdienst te belijden? Waarom lezen we in de media dat de "goede echte moslims" op andere plaatsen in de wereld (Darfour, hun gedrag tegen andere godsdiensten in hun eigen moslimlanden enz) die andere godsdiensten boycotten en wegjagen, soms letterlijk met de wapens, van zodra ze zich sterk genoeg voelen in die regio? Als men ze hier op dat gebied zou behandelen zoals zij de "ongelovige honden" behandelen daar waar ze er kans toe zien zouden ze er op dat gebied nog veel slechter aan toe zijn, denk je het niet? Wij drinken pintjes, wijn enz. Er zijn ook niet-moslims die ook geen alcoholische dranken drinken, en daar heeft niemand een probleem mee. Maken wij een probleem omdat zij geen alcohol drinken en wij wel? Of is het juist omgekeerd? Nog niet gehoord of gelezen over bepaalde enclaves in het Zuiden van Frankrijk waar de plaatselijke bevolking geen alcohol meer kan kopen in hun eigen dorp vanwege de moslims? Ze moeten een paar dorpen verder gaan ervoor... Zitten we hier daar op te wachten? Of heb je geen probleem met het feit dat zij willen bepalen wat wij mogen drinken? En voor wat die hoofddoek betreft, daar zijn al langdurige discussies geweest, niet in een paar zinnen samen te vatten! Misschien kun je eens uitleggen waarom nu in Turkijë ook boel is over het al dan niet dragen van hoofddoeken op bepaalde plaatsen? Indien zij, toch een beetje (of veel?) een moslimland, ook al veel mensen hebben die er anders over denken, dan wil dat toch zeggen dat er meer achter steekt zeker? Leg dat maar eens uit... Zeer kort samengevat: -de hoofddoek is niet zomaar "een foulard" op hun hoofd maar een manier van een mededeling te doen. Een mededeling waar wij in onze landen geen boodschap aan hebben... - indien zij menen in hun moslimlanden te mogen bepalen wat niet-gelovigen uit Europa en elders moeten dragen, waarom hebben wij dat recht niet? Probeer maar eens je vrouw in een licht kort zomerkleedje, zoals er hier zovele lopen, op straat te laten lopen ginder... Het komt kort weer hierop neer: als je naar een ander land trekt met een andere cultuur, godsdienst, taal enz dan pas je je aan zodat je aanwezigheid geen last is voor het ontvangende land, laat staan dat je ginder nog gaat vertellen wat zij te doen en te laten hebben volgens jou! Of anders gezegd: aanpassen of opkrassen... en dat is ook geldig voor mij wanneer ik naar een ander land trek. Te simpel? Waren ze maar allemaal zoals jouw Ahmed-model hierboven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aanpassen in de zin van alle gebruiken overnemen, of aanpassen in de zin dat ze de wet volgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het zo dat er veel te veel anderen zijn die wel helemaal of gedeeltelijk in je beschrijving hierboven passen! Ik had ook een tekst erbijgezet "uit de andere kant van de wereld" nml Australië, en ik heb daar precies nog geen reacties op gezien? Hoe zou dat komen? En het moeten trouwens niet allemaal extremisten of criminelen zijn hoor! Indien ze hier stilletjesaan met duizenden en duizenden via gezinsherenigingen en geboortes aangroeien, "Belg" worden gemaakt door politiekers die nieuw stemvee zoeken oa terwijl er voor al die mensen geen werk is, nu niet en straks niet... maar we die allemaal moeten onderdak, voedsel, onderwijs, kindergeld en noem maar op geven terwijl ze zelf nooit geen euro in het bakje hebben gestort... dan moet onze gemeenschap op termijn naar de bliksem: kan toch niet anders! En ja er zijn er die werken en belastingen betalen, maar er zijn er nog veel meer die te jong, te oud of gewoon werkloos zijn en zullen blijven! We hebben verse krachten nodig om de veroudering van de bevolking op te vangen, we hebben geen overrompeling nodig van mensen die zelf niets hebben en waarvoor we ook financieel mogen opdraaien, samen met onze oudjes... We voeren nu geen oplossing in, maar een bijkomend probleem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al tientallen keren als vb gegeven: nemen de Joden hier, met hun eigen godsdienst, al onze gebruiken over? Neen: maar ze passen zich voldoende aan zodat er niet dagelijks conflicten zijn met hen! Indien zij dat kunnen, waarom kunnen jullie dat niet??? Men kan gerust "de wetten volgen" en ganse dagen een lastpost zijn hoor! Misschien toch maar eens lezen wat men daarover in Australië bvb denkt, in één van mijn vorige postings... waar ik nog altijd geen commentaar op heb? Misschien omdat onze wetten nog niet aangepast zijn aan jullie komst oa? Laatst gewijzigd door andev : 9 april 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ah ok, .. juist die hadden ook een forum maar die was niet mooi, politics is beter!
bedankt
![]() |
#159 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn beeld wordt echter bepaald door mijn dagdagelijks leven, ontmoetingen van elke dag,... what can I say? Hoeveel mensen zijn er niet die zeggen "ik moet niet weten van Marokkanen, behalve mijn buurman, da's ne goeien" Zouden die allemaal dezelfde buurman hebben? ![]() |
|
![]() |
![]() |