![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: ik denk dat.. | |||
creationisme juist zit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
het creationisme ernstig genomen moet worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
ik geloof in de schepping, maar niet letterlijk (specifieer hoe dan wel) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
dat de evolutie (kosmologisch, geologisch, biologisch) juist zit |
![]() ![]() ![]() |
51 | 83,61% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien er op nogmaals op wijzen dat niet alle tegenstanders van de evolutietheorie op dit forum zich op de Bijbel (of meer algemeen op religie) beroepen.
dirk001 geeft tenminste zijn alternatief voor de evolutietheorie. Anderen zeggen gewoon dat de evolutietheorie niet klopt, zonder: a) te zeggen wat er nu precies niet klopt; b) een alternatieve (of aangepaste) theorie voor te stellen. Het onderzoek van de laatste 50 jaar op gebied van celbiologie was de ideale gelegenheid de evolutietheorie te falsifiëren. Darwin wist bijna niets over hoe cellen functioneren, hoe een embryo zich ontwikkelt, enz ... Toch blijken alle ontdekkingen netjes in de evolutietheorie te passen.
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze komen altijd wel waar ze willen zijn hoor, en wat maakt 1 verdraaiing nu uit? De bijbel/torah/koran staat er vol van. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Gouverneur
|
![]() Een eenvoudiger verklaring lijkt me dat god op de eerste dag het licht schiep. De sterren volgden pas later.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
x = 0.9999999... 1 ![]() 10x - x = 9.999... - 0.999... 9X = 9 X = 1 Zoek de fout... ![]() (Die is er dus niet, me dunkt.) Citaat:
Maar er zijn contexten, me dunkt, waar je dat niet kunt maken? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer die eerste zin eens te verkopen een een bioloog - of iemand die zich met biologie bezig houdt tout court.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw "standpunt" hierin is mij nog volslagen onduidelijk, hoewel ge hier al voldoende berichten hebt gezet. Hoe zou dat komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
sjongejonge; als ge het laatste woord maar hebt hé, ook al verkoopt ge dikke nonsens. Kijk, evolutie is niet per se biologisch. Er kan van alles evolueren, zelfs het niveau van uw forumberichten. En vervang desnoods (als ge het niet aankunt) geologische en kosmologische evolutie door platentektoniek (en alles wat daarmee gepaard gaat) en veranderingen in de kosmosgeometrie. Inhoudelijk zijn we over hetzelfde bezig, allé ik toch. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 mei 2008 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk omdat mijn mening niet relevant is?
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ge moet niet zo doen. Uw fouten mag je toegeven, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als u vraagt of die snelheid constant is ..... er zijn redenen om daaraan te twijfelen. Trouwens niet enkel creationisten twijfelen hieraan. Er zijn ook evolutionisten die eraan twijfelen. Men heeft nl vastgesteld dat ook voor de oerknaltheorie de snelheid van het licht vroeger groter moet geweest zijn. De metingen van de snelheid van het licht van de afgelopen 150 jaar of zo wijzen erop dat de snelheid daalt en dus vroeger een stuk hoger lag. Men heeft proefondervindelijk het licht kunnen versnellen en stoppen aan verschillende universiteiten. Dus het is zeker mogelijk dat de snelheid geen constante is. Als het licht geen constante zou blijken te zijn zou dit wel een ernstig probleem vormen voor bepaalde takken van de wetenschap of zie ik dat verkeerd ? Want Einstein ging er toch vanuit dat het wel een constante was ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Evolutie is nu éenmaal niet louter biologisch. Men spreekt van evolutiebiologie wanneer dat wel zo is. Nogmaals, het niveau van uw berichten evolueert constant, en niet ten gunste moet ik zeggen. Verder evolueert de toestand van mijn lachspieren. Ik hoop dat ge eindelijk inziet dat "evolutie" een heel algemeen woord is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie voor meer informatie. En doe zo niet, ge weet dat ge ongelijk hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zie, Ambio, gij zit te zeggen dat evolutie ook op de aarde is, dat het de evolutietheorie ondersteunt, omdat dat ook 'evolueert'. Ge weet toch dat dat olslagen onzin is? Dat ge 'evolutie' op allerlei manieren in de menselijke taal kunt gebruiken, heb je voldoende aangetoond, hoor. Maar daarover gaat het niet, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
het creationisme kan dit alles verklaren aan de hand van de bijbel. Niet moeilijk, me dunkt, maar wel als men dit wil staven met wetenschappelijke bewijzen, wat uiteraard een gigantische opdracht is. Diezelfde wetenschap spreekt het creationisme namelijk op zowat elk vlak tegen. Kortom, waar plaats jij je in dit debat? Wat precies stoort er u? Schiet de wetenschap te kort? Kan je een alternatief formuleren? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 mei 2008 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er nu onzin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie echter geen reden om aan te nemen dat de aarde geen paar miljard jaar oud is, dat wij geen gemeenschappelijke voorouders hebben, dat er geen evolutie is, etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel; doe dan niet alsof het wel zo is?
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() |
![]() |
![]() |