![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees: een opvoeding die ervoor zorgt dat je kinderen niet bij B&H gaan. ![]() Mocht dat toch het geval zijn, zou ik hem daarvoor niet fysiek aanpakken maar ik zou trachten om hem toch duidelijk te maken waar hij voor kiest en wat het leven zal zijn dat hij later zal leiden.
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Opvoeding is praktijk.
Wie te veel bezig is met 'stijl' of 'methode' ziet meestal het belangrijkste over het hoofd: het kind zelf. Ik heb er twee, en ik voed ze totaal verschillend op...omdat het totaal verschillende mensen zijn.
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou waarschijnlijk eerst even vragen of het een permanente tattoo is. Als hij affirmatief reageert zal ik mijn emoties voor mezelf houden. Hem over zijn hoofd aaien en zeggen 'ach jongen, we maken allemaal wel eens foute keuzes'. En hem vervolgens een geschiedenisboek geven waarin ik hem vraag om het samen te vatten voor mij tegen een bepaald tijdstip. De boodschap is dan duidelijk denk ik.
Een andere optie zou zijn om hem voor de hele groep vrienden te laten vertellen waarom hij een neonazi is. Maar dat is je kind en plein public belachelijk maken vind ik. Dat doe je beter niet want zo kan je kind zijn vertrouwen in jou kwijtgeraken, denk ik.
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelukkig ben ik opgegroeid met relatief veel 'serieuze' allochtonen in m'n omgeving, deze kinderen / jongeren gedroegen zich vaak heel serieus en schaamden zich vaak voor sommige 'lieden' van hun gemeenschap. Mijn allochtone vriendenkring zegt overigens dat Belgie of Antwerpen helemaal geen onverdraagzame bevolking kent en dat integratie perfect mogelijk is. Men moet uiteraard niet verwachten dat men alles in het leven op een presenteerblaadje krijgt, maar bij autochtonen is dit evenzeer het geval. En daar vringt nu eenmaal vaak het schoentje: die k*tallochtonen willen veel nemen, maar willen vooral niet geven. Als zij niet op school geslaagd zijn in hun jaar dan vinden de 'politiek corecten' dat die arme vreemdelingen te weinig kansen hebben gekregen en dat ze nu eenmaal tegen een racistisch en discriminerend establishment moeten opboksen. Als Belgische, beter gezegd blanke, leerlingen niet slagen dan zal het wel hun eigen schuld zijn of kunnen ze hun studies niet aan. ![]() Je hebt nog veel te leren Groentje-18, hopelijk brengt de leeftijd wat meer wijsheid bij jou !!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Heu ... ik zie eigenlijk weinig oordelen in mijn post Freespirit over wie zich a l dan niet moet aanpassen en dergelijke...
Ik probeer gewoon even heel kort weer te geven wat ik weet van de opvoeding binnen andere culturen en processen die daarin een rol kunnen spelen. Dus kruip maar terug van je paard af en slik die persoonlijke aanvallen (jammer dat je het niet op een andere manier kan halen ondanks je diploma) maar weer in. Als humaan wetenschapper zou u trouwens moeten weten dat een sterker vasthouden aan de eigen cultuur een veelvoorkomende reactie op de migratie is.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 mei 2008 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Dat weet ik ja ! Kan een verklaring zijn, maar geen excuus voor krapuleus of regelrecht crimineel gedrag. En daar schort het soms bij u, dat u een wetenschappelijke verklaring niet van een subjectief excuus kan onderscheiden. Maar het is u gepardonneerd !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Ik zou zeggen, leg contact met die kinderen.
Dat is meestal niet zo moeilijk als met 'volwassenen'. Dat hoeft heus niet autoritair en boos te zijn, daarmee geef je ze nog méér zin om vervelend te doen. Die kids willen aandacht, vervelen zich. Echt waar, noem me getikt, maar ik zou met een zak snoep aankomen. Dan zijn ze zo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Meer investeren in de jeugd, de Staat moet aan iedere jongere een uitkering geven, zo ze zich eens goed kunnen uitleven.
![]() Minder criminaliteit, meer bezigheid voor de jeugd die van de straat wordt gehouden ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Kinderen zijn onze spiegels. That's all!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Echter dat vergt moeite en inzicht, en veel ouders hebben daar helaas geen 'tijd' voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn een beetje zoals dieren. Die zijn ook lief wanneer je ok met ze bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Partijlid
|
![]() Als ik met een zak snoep in het deurgat zou verschijnen, vluchten ze waarschijnlijk als hazen weg!
![]()
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als d�*t geen bezigheid geven is ?! ![]() Laatst gewijzigd door forumspook : 13 mei 2008 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |