Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2008, 22:23   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat probeer ik de Brusselaars ook te laten geloven op het forum van le soir!!

Ze zijn er niet erg gelukkig mee, want alles wat ze willen valt daarmee in het honderd.
Ze willen dat de Vlamingen die in Brussel werken daar hun belastingen betalen, wat Brussel een serieus inkomen zou geven; als ik dan vertel dat de Vlaamse overheidsinstellingen en veel Vlaamse bedrijven dan uit Brussel gaan wegtrekken, zeggen ze eerst dat dit dan goed is voor hun werklozen!!

Op de vraag waar die dan zullen werken, vallen ze dan ineens stil!!!

Ik denk dus ook dat Brussel gewoon zal verkrotten als Vlaanderen zijn handen ervan af trekt, en wat in ieder geval zeker is, dat het Frans in Brussel een minderheidstaal zal worden.(zeker als het eventueel door Europa wordt bestuurd)

Nu wordt er meer Frans gesproken dan Nederlands, maar zelfs nu al is het Frans niet de meerderheid meer, en dat willen die Brusselaars niet geloven!!!
Laat ze het dan maar ondervinden. Ondervinding is de beste leerschool. Op hangende pootjes zullen ze zich terug aansluiten bij Vlaanderen na dat het water hen aan de lippen staat en geloof me, het zal rap, heel rap, aan de pippen staan.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 mei 2008 om 22:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:25   #142
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Prove me wrong, dear Kallikles. Jouw woordenschat bestaat enkel uit fascisten, racisten en meer van dat moois. Dus ik neem aan dat je niveau hoger ligt. We noemen iedereen een racist, iedereen een fascist en iedereen een zionist. En dan denk je dat je je niveau hoger hebt getild? Grapjas. Als ik al enkel merk dat je een rechtsschapen man als Luc Broes altijd aanvalt omdat hij een makkelijke prooi lijkt omwille van zijn leeftijd (moet je eens proberen tegen een mede-moslim van 78 jaar oud in jouw mollahbeek, lafaard) dan moet ik merken dat net jij hier een snert-figuur slaat. Durf je je verzetten tegen een moslim van 78? Durf het aan. I dare you to.

Je bent een ordinaire lafbek met veel praatjes. Ik spreek tegen jou zonder rem, Luc Broes zou waarschijnlijk meer eerlijk met je willen debatteren, maar ik noem jou een lafbek omdat je zo ingaat tegen een blanke op leeftijd (die gelukkig tegenover jou wel het overwicht heeft) terwijl je waarschijnlijk nooit zo'n toon zou durven aanslaan tegen ouderlingen van je eigen soort.

*knip*

Is dat duidelijke taal? Of wil je het duidelijker?
^2

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 16 mei 2008 om 02:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:26   #143
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je lijkt er nog fier op te zijn...
door uw soort fascist genoemd worden is een eretitel
Oud 14 mei 2008, 22:38   #144
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat is de cliché jammerklacht over alle grootsteden. Ken jij één grootstad die de gemoedelijkheid van Zoutleeuw heeft?
Neen ,daar heb je gelijk in maar.... indien die tegenstellingen blijven duren in een stad die zich de hoofdstad van alle belgen noemt komt het nooit meer goed.
De franstalige brusselaar die bekwaam is inzake vermogen trekt er weg en kiezen voor Vlaams-brabant,en de vlaming wil er niet komen wonen omdat ze er van geen tel zijn.
Ik bedoel maar dat deze stad 100 keer mag roepen dat er geen ongelijkheid is,de werkelijkheid is anders.
Voorts is brussel in de dag bevolkt door duizenden Vlamingen en walen die er hun boterham komen verdienen maar s'avonds naar huis trekken,terwijl er de hoogste werkeloosheid is onder de inwoners van brussel.
Ik zie dit allemaal zo rooskleurig niet in hoor,waarom willen ze vlaams grongebied annexeren om zo een corridor te hebben naar wallonie,is dat omdat ze de vlamingen zo graag zien,of is het omdat er door de tegenstellingen de mogelijkheid bestaat dat Vlaanderen zijn onhafhankelijkheid zal eisen en zijn handen van brussel zal aftrekken.
Ik begrijp de harstalligheid niet van de brusselaar en de waal die keer op keer vlaamse autonomie en verbeterde nationale voorstellen die ook voor hen goed zouden kunnen zijn afwijst.
Wat rest er de Vlaming nog om autonoom naar vooruitgang te zoeken dan de vlaamse onafhankelijkheid,waarom zou men zijn latijn blijven steken in een stad die hen niet wilt omdat ze vlaams zijn? is het daarom zo verwonderlijk dat men hetzelfde spelletje speelt met de franstaligen in de rand.
In het begin was het een spel,dat stilaan begint uit te groeien tot een stook en haat mentaliteit opgestookt door de politiek en op een bepaald ogenblik incontournable.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 14 mei 2008 om 22:40.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:41   #145
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat is de cliché jammerklacht over alle grootsteden. Ken jij één grootstad die de gemoedelijkheid van Zoutleeuw heeft?
Brussel is geen grootstad.
Oud 14 mei 2008, 22:44   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Neen ,daar heb je gelijk in maar.... indien die tegenstellingen blijven duren in een stad die zich de hoofdstad van alle belgen noemt komt het nooit meer goed.
De franstalige brusselaar die bekwaam is inzake vermogen trekt er weg en kiezen voor Vlaams-brabant,en de vlaming wil er niet komen wonen omdat ze er van geen tel zijn.
Ik bedoel maar dat deze stad 100 keer mag roepen dat er geen ongelijkheid is,de werkelijkheid is anders.
Voorts is brussel in de dag bevolkt door duizenden Vlamingen en walen die er hun boterham komen verdienen maar s'avonds naar huis trekken,terwijl er de hoogste werkeloosheid is onder de inwoners van brussel.
Ik zie dit allemaal zo rooskleurig niet in hoor,waarom willen ze vlaams grongebied annexeren om zo een corridor te hebben naar wallonie,is dat omdat ze de vlamingen zo graag zien,of is het omdat er door de tegenstellingen de mogelijkheid bestaat dat Vlaanderen zijn onhafhankelijkheid zal eisen en zijn handen van brussel zal aftrekken.
Ik begrijp de harstalligheid niet van de brusselaar en de waal die keer op keer vlaamse autonomie en verbeterde nationale voorstellen die ook voor hen goed zouden kunnen zijn afwijst.
Wat rest er de Vlaming nog om autonoom naar vooruitgang te zoeken dan de vlaamse onafhankelijkheid,waarom zou men zijn latijn blijven steken in een stad die hen niet wilt omdat ze vlaams zijn? is het daarom zo verwonderlijk dat men hetzelfde spelletje speelt met de franstaligen in de rand.
In het begin was het een spel,dat stilaan begint uit te groeien tot een stook en haat mentaliteit opgestookt door de politiek en op een bepaald ogenblik incontournable.
Wel, deze Vlaming hier is er wèl komen wonen, en is er ook niet de persoon naar om zomaar te aanvaarden dat hij er van geen tel zou zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:50   #147
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Heb jij gezopen of wat?
HIj is in volle voorbereiding op de onafhankelijkheid,Vlaamsen bruinen!
Oud 14 mei 2008, 22:53   #148
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Brussel is geen grootstad.
Nee, Brussel is een gootstad.
De laatste keer dat ik er moest gaan werken (voorjaar 2007) leek het of er in de Nieuwstraat een bedelaarscongres gehouden werd....
Zo'n 4 maanden lang aan een stuk.
Is het ondertussen al verbeterd ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 14 mei 2008 om 22:54.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:56   #149
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
door uw soort fascist genoemd worden is een eretitel
hierse, ons zonnetje.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:57   #150
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wel, deze Vlaming hier is er wèl komen wonen, en is er ook niet de persoon naar om zomaar te aanvaarden dat hij er van geen tel zou zijn.
Ik heb het mss een beetje cru uitgedrukt,maar in wezen zal ik er niet zo ver naast zitten he,pas u aan vlaming is dezelfde vraag in brussel als leer Vlaams waal of brusselaar in de rand,neen eerlijk ik heb er geen goed oog in,men heeft veel meer oog voor wat ons kan scheiden dan voor wat ons kan binden.
Oud 14 mei 2008, 22:58   #151
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hierse, ons zonnetje.
't is toch waar he, zo'n pluimgewicht

unbearable light
Oud 15 mei 2008, 00:55   #152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

In iedere Europese grootstad zie je politiemensen met een andere huidskleur, hier mogen hoofddoekjes achter de loketten niet.
Yves Desmet
Politiek hoofdredacteur

Is verzuurde hypocriet Desmet - als ik die zijn gezicht op tv zie doet mij dat altijd denken aan iemand die 's morgens een fles azijn drinkt inplaats van een tas koffie - al vergeten hoe zijn rode spitsbroeders decenia lang ijverden om alle katholieke tekens uit openbare gebouwen te verwijderen/verbieden?

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 mei 2008 om 00:56.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 00:59   #153
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tiens. Ik wist niet dat dit mogelijk was. Maar goed. Misschien kent u de uitslag van het Schots referendum al in 2010.
Ga je nu ook al camagne beginnen voeren tegen de Schotse Solidarity en tegen de SSP??

Ben je gefrustreerd dat je van Albert nog geen lintje gekregen hebt, dat je nu maar de Britse queen haar hielen gaat likken?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 01:00   #154
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
60% van de wetgeving is afkomstig van Europa. Zowel in een onafhankelijk Vlaanderen als Wallonië zal Europa het voor het zeggen hebben.
Onafhankelijk = onafhankelijk.
Dus geen lid van die liberale Europese Unie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 15 mei 2008, 01:04   #155
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of misschien hebben de Franstaligen gewoon een punt.
Doe geen moeite, solidarnosc. François Van Hoobrouck wil tóch geen lid worden van de LSP. Doe geen moeite.
Oud 15 mei 2008, 01:11   #156
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enigste manier om dit te realiseren is Brussel op te geven en als je op zeker wil spelen best een aantal gemeenten daar rond ook.
In tegenstelling tot u, geloof ik dat de geschiedenis beïnvloed wordt door krachtsverhoudingen tussen klassen. En in tegenstelling tot 30 �* 40 jaar terug heeft de heersende klasse in België geen economische machtsbasis meer waarop zij haar heerschappij zou kunnen legitimeren. De Brusselse elite kan dan wel nog altijd in de waan leven, dat zij overal haar dictaten kan opleggen, maar haar macht is op niets meer gestoeld. Wanneer de Vlaamse en Waalse bevolking zich daar van bewust wordt, dan beseft men ook dat een Klein-België (Brussels-DC) evenmin een reden van bestaan heeft.
Oud 15 mei 2008, 01:16   #157
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"This combination of national pride, rightist politics, language purity and racially tinged opposition to big-city mores and immigration is a classic formula these days in modern Europe, a kind of nonviolent fascism."
In België voldoet bij mijn weten maar één partij aan elk van die voorwaarden: het FDF.
Oud 15 mei 2008, 01:18   #158
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ja pa, ik heb 5 blz straf; maar euh...het is niet mijn schuld hoor; het is de schuld van de meester. Hij begrijpt er niets van.
Die meester, is dat de Raad van State? Of is dat het Arbitragehof?
Oud 15 mei 2008, 01:22   #159
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Geen enkel intelligent land, begrijpt dat wij ons bezig houden met TAALWETTEN te maken.
Ga jij ze in Frankrijk uitleggen dat ze een dom land zijn? Veel succes!!
Oud 15 mei 2008, 01:28   #160
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De Vlamingen moeten echt eens leren hoe ze hun belangen in het buitenland moeten behartigen.
De Vlamingen moeten echt eens leren, net als Israel en andere gelijkaardige gevallen, dat het grote gelijk niet altijd aan hun kant staat en dat de rest van de wereld wel eens gelijk kan hebben.
Zonder benoeming van de burgemeesters geen staatshervorming noch splitsing van BHV, zoveel is duidelijk. En het is inderdaad absurd dat een democratisch verkozen burgemeester niet benoemd wordt omdat hij eenmaal de taal van de meerderheid in zijn gemeente gebruikte. De Vlaamse politici zijn helemaal aan het flippen, en vinden symbolische kinderachtige pesterijen van franstaligen blijkbaar belangrijker dan een goede staatshervorming. Het wordt tijd dat de VLD Marino Keulen terugsturen naar het Limburgs boerengat waar hij vandaan komt, dan kan hij daar een beetje het lokale potentaatje spelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 mei 2008 om 01:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be