Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 00:06   #141
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Nogmaals , mijn beste, de inquisitie is anti-christelijk. Er bestaan naast het christendom sekten zoals de wachttoren, mormonen enz. Rooms-katholicisme is zo'n sekte die serieus succes gehad heeft ten koste van de christenen. Uw probleem is dat je dat verschil niet ziet tussen het echte en het valse. Tussen Kain en Abel. Tussen Fariseeën en Christus.
Idd dit lijkt het grote probleem te zijn met sommigen hier. Ze denken dat iedereen die zichzelf een christen noemt ook een christen is. Dit klopt niet !! Dit staat heel duidelijk in het NT en dan vooral in openbaring wordt hier een aantal keer op teruggekomen als het over die 7 kerken gaat. Maar ook in oa het boek van James staat het.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 00:34   #142
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dat is bizar, nu blijkt toch wel uit jarenlang onderzoek dat dat geweten cultuurbepaald is. Bepaalde gewetens zeggen zelfs dat je vrouwen moet gaan besnijden omdat ze anders nooit in de hemel komen. Blijkbaar is het christelijk geweten dan toch niet universeel? of ben je een beetje racistisch, denk je dat enkel westerlingen in de hemel kunnen komen?

In zowat alle landen ter wereld zijn er christenen en bijbels. Zelfs in Iraq en Iran leven er christenen. Zelfs in China en Rusland leven er christenen. Dus ja iedereen en overal kan een christen worden. Dat het op sommige plaatsen gemakkelijker is dat klopt ook, maar opvallend is vaak dat de christelijke kerken het beter doen in gebieden waar er vervolging is dan in andere gebieden.
China is het land waar het aantal christenen het snelst groeit en net daar worden ze vervolgd voor hun geloof. In de VS (een beetje het andere extreem ) gaat het christendom net heel erg snel achteruit alhoewel het daar makkelijker is dan in enig ander land ter wereld om erover te praten. Ook in europa hebben we de laatste 100 jaar een sterke ontkerkelijking gezien en ook hier is het nog steeds vrij makkelijk als christen.

Ik denk zelfs dat de grootste "bloeiperioden" voor de christenen in West-Europa waren gedurende de 300 jaar vervolging na de kruisiging van Jezus en daarna nog een keer gedurende de inquisitie/reformatie. Eigenaardig ...... maar ik zou zeggen als je het OT kent niet abnormaal want ook daar liep het telkens mis als er geen vervolging was of als ze een eigen natie hadden.

Het is jammer, want God beloont ons nl telkens voor die tijden dat het goed ging met het geloof zoals hij ook deed in het OT ..... en steeds loopt het dan mis omdat het plots goed gaat economisch en we niet meer denken aan God en we denken dat we hem niet meer nodig hebben of we vereren andere goden of we denken zelfs dat hij niet bestaat .. . En dan moet je niet verrast zijn dat er een straf komt ... . Binnenkort komt zelfs de ultieme straf nl het oordelen van de gehele wereld, maar eerst gaat God nog eens alles op alles zetten om toch nog zoveel mogelijk mensen te bekeren door de ergste tiran ooit de wereld te laten besturen voor een jaar of 7. Ik zou zeggen zorg dat je de eerste trein niet mist want dat is nog een redelijk goede trein waar de meeste christenen levend aarde zullen verlaten (de rapture ). Ik vrees dat wie zich daarna bekeert zijn leven zal moeten geven want dat wordt een vreselijke tijd van vervolging maar aarzel ook dan niet ...... geef uw leven maar op in ruil voor de hemel ! Want diegene die de antichrist zullen volgen gaan naar de hel samen met hem !!
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 01:04   #143
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Bestaat de hel nu eigenlijk echt?

Wel voor ieder die het lef heeft om deze film uit te kijken:

De ervaring van Bill Wiese 23 minuten in de hel.(helemaal onderaan)
http://www.biddenhelpt.net/index.php?file=downloads

Je kunt de film rechtstreeks bekijken op de site , maar beter is hem de downloaden en te bekijken met je mediaplayer.

Helemaal uitkijken, en dan.... doe er mee wat je wil, maar denk eerst goed na.

Weet dat mensen door de eeuwen heen zo'n ervaringen gehad hebben.
Wees gerust, de hel bestaat.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 04:10   #144
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
In zowat alle landen ter wereld zijn er christenen en bijbels. Zelfs in Iraq en Iran leven er christenen. Zelfs in China en Rusland leven er christenen. Dus ja iedereen en overal kan een christen worden. Dat het op sommige plaatsen gemakkelijker is dat klopt ook, maar opvallend is vaak dat de christelijke kerken het beter doen in gebieden waar er vervolging is dan in andere gebieden.
China is het land waar het aantal christenen het snelst groeit en net daar worden ze vervolgd voor hun geloof. In de VS (een beetje het andere extreem ) gaat het christendom net heel erg snel achteruit alhoewel het daar makkelijker is dan in enig ander land ter wereld om erover te praten. Ook in europa hebben we de laatste 100 jaar een sterke ontkerkelijking gezien en ook hier is het nog steeds vrij makkelijk als christen.

Ik denk zelfs dat de grootste "bloeiperioden" voor de christenen in West-Europa waren gedurende de 300 jaar vervolging na de kruisiging van Jezus en daarna nog een keer gedurende de inquisitie/reformatie. Eigenaardig ...... maar ik zou zeggen als je het OT kent niet abnormaal want ook daar liep het telkens mis als er geen vervolging was of als ze een eigen natie hadden.

Het is jammer, want God beloont ons nl telkens voor die tijden dat het goed ging met het geloof zoals hij ook deed in het OT ..... en steeds loopt het dan mis omdat het plots goed gaat economisch en we niet meer denken aan God en we denken dat we hem niet meer nodig hebben of we vereren andere goden of we denken zelfs dat hij niet bestaat .. . En dan moet je niet verrast zijn dat er een straf komt ... . Binnenkort komt zelfs de ultieme straf nl het oordelen van de gehele wereld, maar eerst gaat God nog eens alles op alles zetten om toch nog zoveel mogelijk mensen te bekeren door de ergste tiran ooit de wereld te laten besturen voor een jaar of 7. Ik zou zeggen zorg dat je de eerste trein niet mist want dat is nog een redelijk goede trein waar de meeste christenen levend aarde zullen verlaten (de rapture ). Ik vrees dat wie zich daarna bekeert zijn leven zal moeten geven want dat wordt een vreselijke tijd van vervolging maar aarzel ook dan niet ...... geef uw leven maar op in ruil voor de hemel ! Want diegene die de antichrist zullen volgen gaan naar de hel samen met hem !!
En dan vragen ze mij waarom religie misdadig is en moet bestreden worden.
Oud 26 mei 2008, 06:16   #145
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Idd dit lijkt het grote probleem te zijn met sommigen hier. Ze denken dat iedereen die zichzelf een christen noemt ook een christen is. Dit klopt niet !! Dit staat heel duidelijk in het NT en dan vooral in openbaring wordt hier een aantal keer op teruggekomen als het over die 7 kerken gaat. Maar ook in oa het boek van James staat het.
En natuurlijk zijn de Christenen van jouw secte de enige ware.
Oud 26 mei 2008, 06:35   #146
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn periodes van grote armoede, ontbering, onzekerheid, angst een goede voedingsbodem voor religie: wanhoop verduistert het verstand.
Doe daar nog onwetendheid bij en je hebt de perfekte mest voor religie.
Citaat:
Het is jammer, want God beloont ons nl telkens voor die tijden dat het goed ging met het geloof zoals hij ook deed in het OT ..... en steeds loopt het dan mis omdat het plots goed gaat economisch en we niet meer denken aan God en we denken dat we hem niet meer nodig hebben of we vereren andere goden of we denken zelfs dat hij niet bestaat .. .
Tja, als het goed gaat beginnen de mensen hun verstand terug te gebruiken, op enkele fanatiekers na die religie als machtsinstument gebruiken...

Citaat:
En dan moet je niet verrast zijn dat er een straf komt ... . Binnenkort komt zelfs de ultieme straf nl het oordelen van de gehele wereld, maar eerst gaat God nog eens alles op alles zetten om toch nog zoveel mogelijk mensen te bekeren door de ergste tiran ooit de wereld te laten besturen voor een jaar of 7. Ik zou zeggen zorg dat je de eerste trein niet mist want dat is nog een redelijk goede trein waar de meeste christenen levend aarde zullen verlaten (de rapture ). Ik vrees dat wie zich daarna bekeert zijn leven zal moeten geven want dat wordt een vreselijke tijd van vervolging maar aarzel ook dan niet ...... geef uw leven maar op in ruil voor de hemel ! Want diegene die de antichrist zullen volgen gaan naar de hel samen met hem !!
... en om hun greep op die macht te behouden preken die fanatiekers dan hel en verdoemenis en zijn zelfs bereid ervoor te moorden. Zoals verslaafden wiens drug wordt afgenomen, want macht is verslavend.
Oud 26 mei 2008, 06:36   #147
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Bekeer of brand voor eeuwig!

Zou evenzeer een uitspraak van A.Hitler kunnen geweest zijn
Oud 26 mei 2008, 08:30   #148
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wat bedoel je nu? Begrijp je het belang van religie, of begrijp je het niet, en bevestig je dat godsdienst moet worden vervolgd, en uitgeroeid?
Oud 26 mei 2008, 08:33   #149
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Bekeer of brand voor eeuwig!

Zou evenzeer een uitspraak van A.Hitler kunnen geweest zijn
Hitler was ook een mens, en in ieder mens zit ook een Hitler. De beste manier om een Hitler te worden is te vluchten voor onze duistere kant, omdat we de controle erover dan verliezen. De heilige boeken reiken ons een aantal inzichten aan om de controle over onze duistere kant te verkrijgen. Wat denk je dat er met jou gaat gebeuren als je die heilige boeken verbrandt?
Oud 26 mei 2008, 09:18   #150
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ook in oa het boek van James staat het.
Bedoel je hier de brief van James? Lijkt me vreemd dat die in jouw Bijbel zou staan?
Oud 26 mei 2008, 09:51   #151
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Hitler was ook een mens, en in ieder mens zit ook een Hitler. De beste manier om een Hitler te worden is te vluchten voor onze duistere kant, omdat we de controle erover dan verliezen. De heilige boeken reiken ons een aantal inzichten aan om de controle over onze duistere kant te verkrijgen.
Door te bidden tot een god? Door de schuld op de duivel te steken?
Nee, religie geeft absoluut geen inzicht op wat jij noemt "duistere kant" het verdringt hem alleen maar.
Citaat:
Wat denk je dat er met jou gaat gebeuren als je die heilige boeken verbrandt?
Veel warmte en de CO2 gaat stijgen.
Oud 26 mei 2008, 10:12   #152
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Door te bidden tot een god? Door de schuld op de duivel te steken?
Nee, religie geeft absoluut geen inzicht op wat jij noemt "duistere kant" het verdringt hem alleen maar.

Veel warmte en de CO2 gaat stijgen.
Ja, dat klassieke 'bidden' doe ik ook niet. De zin van het prevelend herhalen van voorgekouwde gebedjes ontsnapt mij ook, tenzij dat men door het herhalen van teksten met een diepere inhoud geleidelijk aan dieper kan doordringen in de diepere betekenis van die teksten. Het komt voor dat ik luister naar mensen die zo'n gebedjes aan het opzeggen zijn, en nadenk over de diepere betekenis ervan, maar ik vraag mij dan wel ook iedere keer af of die mensen daar zelf over nadenken terwijl ze die gebedjes luidop opzeggen. Ik heb er geen idee van of het helpt. Ik denk dat het helpt als je ervoor kiest te willen doordringen tot de diepte van de betekenis die erachter schuilt.

'Duivel' is een naam die gebruikt wordt om de duistere kant van ieder mens aan te duiden. Religie geeft wel degelijk inzicht in die duistere kant, ook in de goede kant, maar in de afwijzingen van religie zie ik vooral angst en onvermogen om met die duistere kant om te gaan. Alleen lever je jezelf dan natuurlijk over aan die duistere kant, en verlies je de controle, en dus ook je vrijheid. Dat is wat verdringen is. Niet bang zijn voor wat de religie zegt, en dus ook niet van je eigen duistere kant, maakt je sterker, vrijer, en meer in controle van jezelf. Dank zij het nadenken over de diepere betekenissen van religie vermindert de spanning waaronder je als mens staat, want door te vluchten voor je eigen duistere kant bezorg je jezelf veel stress.

Maar ik ben er ten volle van overtuigd dat je hier niks van zal snappen. Dus hou ik er maar mee op.

Laatst gewijzigd door Linda : 26 mei 2008 om 10:12.
Oud 26 mei 2008, 10:18   #153
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat er met jou gaat gebeuren als je die heilige boeken verbrandt?
Niet dat ik het van plan ben, doch ik heb geen flauw idee wat er met mij zou gebeuren mocht ik het wèl doen.

Heb jij enig idee? Een bliksemschicht op mijn hoofd? De grond die opensplijt?

Zeg het maar, ik luister...
Citaat:
Maar ik ben er ten volle van overtuigd dat je hier niks van zal snappen. Dus hou ik er maar mee op.
Misschien geen slecht idee. In minder dan een kwartier tijd heb jij namelijk in diverse topics holle, nietszeggende en uiterst banale opmerkingen gepost waar niemand iets kan mee aanvangen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 mei 2008 om 10:29.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:35   #154
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Niet dat ik het van plan ben, doch ik heb geen flauw idee wat er met mij zou gebeuren mocht ik het wèl doen.

Heb jij enig idee? Een bliksemschicht op mijn hoofd? De grond die opensplijt?

Zeg het maar, ik luister...Misschien geen slecht idee. In minder dan een kwartier tijd heb jij namelijk in diverse topics holle, nietszeggende en uiterst banale opmerkingen gepost waar niemand iets kan mee aanvangen.
Het is niet mijn taak om daar in jouw plaats over na te denken. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Ik heb al meer tijd in jullie gestoken dan jullie waard zijn.
Oud 26 mei 2008, 10:49   #155
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn taak om daar in jouw plaats over na te denken. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Eerst stellen dat "ons" iets gaat overkomen wanneer we - in het hypothetische geval - heilige boeken verbranden om daarna er niet verder op in te gaan? Mij goed, hoor. Ik snap evenwel niet wat je hier dan komt doen.
Citaat:
Ik heb al meer tijd in jullie gestoken....
Jullie? Ik heb zelfs geen flauw idee wie jij bent.

Naar wat ik het afgelopen halfuur van jouw hand heb gelezen ben ik niet echt onder de indruk.
Citaat:
...dan jullie waard zijn.
Last van superioriteitsgevoelens?

In een andere topic, op 7 posts, 5 ad hom aanvallen.

Verder nog iets zinnigs te vertellen?
Oud 26 mei 2008, 10:56   #156
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je nu? Begrijp je het belang van religie, of begrijp je het niet, en bevestig je dat godsdienst moet worden vervolgd, en uitgeroeid?
Religie moet niet vervolgd worden, er moet mee gelachen worden.
Zoals deze:
Ik geloof dat Maria maagd was maar dat geldt alleen als je anale sex niet meerekent.
Oud 26 mei 2008, 11:26   #157
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat klassieke 'bidden' doe ik ook niet. De zin van het prevelend herhalen van voorgekouwde gebedjes ontsnapt mij ook, tenzij dat men door het herhalen van teksten met een diepere inhoud geleidelijk aan dieper kan doordringen in de diepere betekenis van die teksten. Het komt voor dat ik luister naar mensen die zo'n gebedjes aan het opzeggen zijn, en nadenk over de diepere betekenis ervan, maar ik vraag mij dan wel ook iedere keer af of die mensen daar zelf over nadenken terwijl ze die gebedjes luidop opzeggen. Ik heb er geen idee van of het helpt. Ik denk dat het helpt als je ervoor kiest te willen doordringen tot de diepte van de betekenis die erachter schuilt.
Mensen die erin geloven denken dat ze door te bidden de goden gunstig stemmen, ze wentelen hun beslomeringen af of god en vinden zo rust.
Bovendien, door het herhalen van dezelfde zinnen helpt het het brein te ontspannen. Eigenlijk hetzelfde effect als relaxatie- of meditatietechnieken. Met het verschil dat je voor die laatsten natuurlijk niet moet geloven in een god.

Citaat:
'Duivel' is een naam die gebruikt wordt om de duistere kant van ieder mens aan te duiden. Religie geeft wel degelijk inzicht in die duistere kant, ook in de goede kant, maar in de afwijzingen van religie zie ik vooral angst en onvermogen om met die duistere kant om te gaan. Alleen lever je jezelf dan natuurlijk over aan die duistere kant, en verlies je de controle, en dus ook je vrijheid. Dat is wat verdringen is. Niet bang zijn voor wat de religie zegt, en dus ook niet van je eigen duistere kant, maakt je sterker, vrijer, en meer in controle van jezelf.
Als Atheist geloof ik niet dat Atheisten religie afwijzen uit angst ervoor. Ik zou ze in elk geval niet beschouwen als echte Atheisten. Ik ontken het bestaan van een god en beschouw derhalve religie als zinloos en niet omdat ik er bang voor ben.
Verder ken ik mezelf goed genoeg om mijn, wat jij noemt, "duistere kant" te kennen. Hij is dus niet duister voor mij en verdring hem dus ook niet.
Citaat:
Dank zij het nadenken over de diepere betekenissen van religie vermindert de spanning waaronder je als mens staat, want door te vluchten voor je eigen duistere kant bezorg je jezelf veel stress.

Ik heb nu wel de indruk dat jij iets ontvlucht door diep na te denken over religie en je je daardoor afleidt van je problemen en zo tot rust komt.
Oud 26 mei 2008, 11:41   #158
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Mensen die erin geloven denken dat ze door te bidden de goden gunstig stemmen, ze wentelen hun beslomeringen af of god en vinden zo rust.
Bovendien, door het herhalen van dezelfde zinnen helpt het het brein te ontspannen. Eigenlijk hetzelfde effect als relaxatie- of meditatietechnieken. Met het verschil dat je voor die laatsten natuurlijk niet moet geloven in een god.
Is dat zo? Zo zie ik het niet. het is een feit dat het accepteren van de godsdienst als waardevol, en te onderhouden niet noodzakelijk ook oplevert dat men er daadwerkelijk ook iets aan heeft, en er weet in door te dringen.
Voor mij kan 'bidden' soms een wandeling in de natuur zijn, of een kwaliteitsdocu op tv zien, of - het mag raar klinken - het strijken is voor mij altijd een moment om dieper over de dingen des levens door te denken. Dat beschouw ik als 'gebed', maar ik weet niet of de religieuze leiders het daar mee eens zijn.

Citaat:
Als Atheist geloof ik niet dat Atheisten religie afwijzen uit angst ervoor. Ik zou ze in elk geval niet beschouwen als echte Atheisten. Ik ontken het bestaan van een god en beschouw derhalve religie als zinloos en niet omdat ik er bang voor ben.
Verder ken ik mezelf goed genoeg om mijn, wat jij noemt, "duistere kant" te kennen. Hij is dus niet duister voor mij en verdring hem dus ook niet.
Ik ken jou niet, dus ik kan niet weten of het voor jou ook het geval is dat je de godsdienst afwijst uit angst, maar ik zie aan de reacties op dit forum en op andere fora wel dat dit voor de meerderheid het geval is. Ik ken ook andere atheïsten, mensen die zichzelf heel goed in evenwicht, en onder controle hebben. Maar ik durf niet te zeggen over wie het gaat, om te vermijden dat hun populariteit zou schade ondervinden. Nu kan ik er niet opkomen waar het was, maar ik las gisteren toch nog ergens dat iemand schreef dat 'verlichte humanisten' geen toonbeeld van verdraagzaamheid zijn.

Citaat:
Ik heb nu wel de indruk dat jij iets ontvlucht door diep na te denken over religie en je je daardoor afleidt van je problemen en zo tot rust komt.
Deze quote zou erop kunnen wijzen dat je toch met een angstprobleem zit, ook al ben je je daar niet bewust van. Waarom zou je anders de behoefte voelen om jouw probleem op mij te projecteren. Het denken over de diepere betekenissen van de dingen des levens behoort tot het normale menselijke, en het is ontzettend boeiend, en levensvervullend. Je krijgt er een stabiel prettig gevoel door. Jouw fysiologie verschilt niet van de mijne. De wetmatigheden waaraan wij onderworpen zijn, zijn voor iedereen dezelfde.
Oud 26 mei 2008, 11:54   #159
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit mijn voorgaande uitéénzettingen bleek duidelijk dat culturen en opveding een grote rol spelen in de positie die mensen innemen ten opzichte van christenen. Op een politiek forum kan je ook zien dat verschillende mensen, socialisten, liberalen en christenen allemaal het 'goede' proberen na te streven en het 'goede' voorhebben met de wereld. Nu zegt u dat van al die mensen die het zo goed voorhebben met dewereld, enkel de christenen naar de hemel mogen gaan, en dat alle anderen gestraft worden, oof probeerden zij op hun manier het 'goede' na te streven. Sommige kinderen worden opgevoed in een traditie dat katholicisme slecht is (ze zijn mischien geconfronteerd met één van uw valse slechte christelijke sekten), iedereen weet hoe essentieel opvoeding is. God heeft er blijkbaar voor gekozen dat zj zo opgevoed worden en anderen wel katholiek, is God dan zo willekeurig dat hij sommigen voortrekt en anderen benadeelt. God maakt het op aarde dus blijkbaar al moeilijker voor sommigen dan voor anderen (bijvoorbeeld ook om het geloof te vinden), en deze mensen die het al moeilijker hebben zouden dan ook nog eens gestraft worden? Niet eenmalig, maar voor de oneindigheid?

Als God bestaat en God zou liefde zijn, dan heeft hij al lang zijn handen van de aarde teruggetrokken... Hoe kan een goede God nu al deze ellende en ongelijkheid op aarde aanzien? Hoe kan een goede God nu niemand vergeven? Hoe kan een goede God mensen meer tijd geven en lanegr laten leven om het 'goede' te doen en anderen vlug laten sterven? Hoe kan een goede God mensen verkeerd laten opvoeden? De god die u aanbidt is een zeer wrede God, mischien is die God die u aanbidt wel de antichrist...
Oud 26 mei 2008, 11:58   #160
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I

Nu kan ik er niet opkomen waar het was, maar ik las gisteren toch nog ergens dat iemand schreef dat 'verlichte humanisten' geen toonbeeld van verdraagzaamheid zijn.
Verlichte humanisten zijn dan ook slechts een minieme stroming binnen het atheisme. Niet geloven in God wil niet noodzakelijk zeggen dat je alle godsdiensten wil verbieden of dat je in een verlichtingsdespotisme vervalt. Zo blijken vrijzinnig humanisten zelfs veel verdraagzamer dan vele aanlangers van Godsdiensten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be