![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jouw nag hamaddi rollen kent geen kat. Waarom? Ze zijn niet van God. De bijbel is overal in heel de wereld gekend,tot in de kleinste uithoek. Niet zoals de Koran bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 24 mei 2008 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is de bijbel allesbehalve tot in de kleinste uithoek bekend mijn beste..Alleen diegene die hem te vuur en te zwaard hebben moeten leren kennen weten van dit zogenaamd werk gods af...voor de anderen zal het helaas worst wezen...Tenzij U mijn beste hier een nieuwe inquisitie wil starten ,en dan zal ik liever op de brandstapel plaatsnemen dan gedwongen in Uw zelfverklaard sprookjesboek te gaan geloven.... Laatst gewijzigd door Svennies : 25 mei 2008 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevonden in 1945 of 1946 in Egypte, 4de eeuw, gnostisch, waarschijnlijk de oudst bewaarde bijbelcopie http://www.google.com/search?q=nag+h...7&rlz=1I7GGLG= http://en.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadi_library Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2008 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
parabel De wolf staat voor de Kerk, het rechte pad voor Atheisme. Als je ervan afwijkt omdat je de Kerk (Bijbel) gelooft, kost het jou en je familie geld en leven.
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vermoed ook niet dat kinderloos zijn de basis van een goed huwelijk is. Het is een combinatie van veel zaken, waaonder zelfs geld. Bijvoorbeeld: Mensen die er dik inzitten zullen minder wederzijdse irritaties opwekken. Als je elke cent om moet draaien voor je hem uitgeeft, kan de keuze om je kind wel of niet een nieuwe fiets te geven al uitlopen op een scheiding. Ach, deze opmerkingen van mij zijn maar bedenkingen en zeker geen wetten. Ik denk dat het er voor mij op neerkomt dat ik, door geen kinderen te nemen, minder struikelblokken heb, waardoor ik een grotere kans op succes heb. In mijn geval dus, met mijn karakter. Ik besef ook wel dat ik bepaalde dingen misloop. Dat jij bronnen van geluk hebt waar ik zelfs de waarde niet van kan inschatten. Maar ik vrees dat ik, als ik alles zou willen wat er voor mij zou kunnen weggelegd zijn, met niks zou achterblijven. Ik sta nog steeds achter mijn keuze, en het is goed voor jou dat dat voor jou ook geldt.
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#130 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Had jezus ook niet gezegd: De kans dat je in de hemel terrecht komt is zo klein als dat een kameel door het oog van een naald zou kruipen? Vriendelijke God dan: de hemel zal zeker niet overbevolkt geraken aangezien hij een onmogelijke opdracht voor de mensen stelt, en dan hen nog eens zwaar straft (tot in de eeuwigheid, geen enkele kans om te je daden goed te maken) omdat je het onmogelijke niet kon waarmaken...
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 25 mei 2008 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er in elk geval nooit last van gehad. ![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het echter in Uw ogen mijn beste, toch dat creatonisme niet zeker... Die zwaaien nog verder weg van de werkelijkheid dan de rooms-katholieken of de protestanten plachten te doen... Ik hoef hélemaal niet het verschil te zien tussen het échte en valse geloof...Immers ik ben atheïst ,wéét U nog,voor mij zijn alle geloven één pot nat...Allemaal al even erg,en géén van allen oprecht aangezien ze allen hun gelovigen willen domineren door er hel en verdoemenis over af te roepen als hun gelovigen ook maar enige twijfel bezitten wat hun geloof betreft.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard keurt dit besnijdenis nog lang niet goed. het toont wel echter aan waarom vrouwen in zulke culturen besnijden, en waarom zij dneken dat besnijdenis het beste is voor een meisje, het goede dus, want ze willen neit dat dat meisje eindigt als een gelsachtloos wezen met enkel dode kinderen. Uiteraard is dit niet het geval maar dat kunenn zij niet weten, zeker niet als die boodschap komt van het westen waar ze terrecht wantrouwig tegnover staan... Met een christelijk gevoel heeft dit dus weinig te maken, deze afrikaanse stammen (bijvoorbeeld de kikuyu) dachten zelfs dat de bijbel een boek was van dekolonisten, waarin zeschreven van wei ze nog allemaal land moesten afpakken. Al deze sociale omstandigheden zijn begrijpbaar (niet goedkeurbaar), en al bij al blijken deze mensen in hun ogen dus juist iets goed te doen. Kan God zulke mensen straffen voor hun onwetendheid? Voor zaken waar zij niet kunnen aandoen maar die cultureel zijn ingegegven? Kunenn zij er aan doen dat de kolonisten hun land afnamen en dat zij daardoor wantrouwig staan ten opzichte van vele zaken uit het westen? Kan men zulk mensen die het beste met hun dochters voor hebben, straffen door hen voor eeuwig naar de hel te sturen?
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Niets met de Westerse kolonisten te maken, de besnijdenis was er al lang voordien. Het werd tenandere ook door de Chistenen gedaan. Citaat:
Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 25 mei 2008 om 23:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.catholica.nl/archief/nr35/islam.html http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang36/26/09a.php Bekendste aanhangers in Europa: de bogomielen, de katharen, Newton. De Gothen, Ostrogothen, Vandalen ea namen delen vh arianisme over en verspreidden het tot in noord-Afrika. De Arianen hadden een grote invloed gedurende 900 jaar, maar verdwenen nooit echt ondanks de ketter-(etym. van "kathaar")-jacht gedurende 1000 jaar.. http://en.wikipedia.org/wiki/Interna..._Universalists http://nl.wikipedia.org/wiki/Unitarisme Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2008 om 23:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat neit wegneemt dater zeker ook stammen zullen bestaan die vrouwen het sexueel genot willen ontnemen. Hierdoor is men zeker dat de vrouw trouw blijft. Waarom zou ze anders vreemdgaan. Toch blijken vooral vrouwen deze traditie in ere te houden? Zij willen immers dat hun dochter niet vreemdgaat en vinden dit de ideale manier om dat te bekomen. Een soort opvoeding dus. Keur ik zulke praktijken af. Ja natuurlijk! Maar indien men zulke praktijken wil bestrijden moet men ze wel eerst begrijpen. De kans dat jullie dus deze problematiek oplossen is miniem.
![]() |
![]() |
#140 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en ik besprak ook waarom deze kikuyu toch bleven doorgaan met besnijdenissen zelfs nadat missionairssen deze praktijken (terrecht) hadden aangeklaagd, maar dus niet kondern verhelpen omdat zij deze niet begrepen...
![]() |