Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2008, 18:37   #141
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
The quest for an absolute freedom for the subject is tantamount to a quest for an unrestricted dislocation and the total disintegration of the social fabric. It also means that a democratic society which has become a viable social order will not be a totally free society, but one which has negotiated in a specific way the duality freedom/unfreedom.
E. Laclau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbertje
To the degree to which freedom from want, the concrete substance of all freedom, is becoming a real possibility
U zei iets van 'absolute vrijheid'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 18:40   #142
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

To the degree to which freedom from want, the concrete substance of all freedom, is becoming a real possibility, the liberties which pertain to a state of lower productivity are losing their former content. Independence of thought, autonomy, and the right to political opposition are being deprived of their basic critical function in a society which seems increasingly capable of satisfying the needs of the individuals through the way in which it is organized.

Volledig citeren kan wonderen doen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 juni 2008 om 18:41.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 18:43   #143
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is voor mietjes.
In ieder geval; als ge 'volledige' vrijheid wilt bashen, doe gerust. Ik vind dat ook maar wat belachelijk.

Slecht boek trouwens. Ik had er meer van verwacht.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 9 juni 2008, 18:44   #144
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik heb altijd al gedacht dat je een dickensiaanse conservatieve moralist bent, wees gerust.
Oud 9 juni 2008, 18:49   #145
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik heb altijd al gedacht dat je een dickensiaanse conservatieve moralist bent, wees gerust.
Omdat ik dat boek nu eens echt compleet irrelevant vond, ben ik een Dickensiaanse conservatieve moralist?

Alé dan.

In ieder geval; iemand die zich laat sponseren door de Rockefeller foundation, heeft mijn inziens niet al te veel meer te zeggen als kritiek op het 'kapitalisme'. Nee?
Oud 9 juni 2008, 18:52   #146
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Verder; iemand die een moord pleegt, kan inderdaad zelf zijn leven verliezen.
iemand die 50 euro steelt en gepakt wordt, moet als straf 50 euro betalen?

iemand die een auto pikt en gepakt wordt, moet de auto of een equivalente auto teruggeven?

Is dat uw alternatief voor geld- en gevangenisstraffen?

en wie gaat ervoor zorgen dat dit gebeurt?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 18:55   #147
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
iemand die 50 euro steelt en gepakt wordt, moet als straf 50 euro betalen?
iemand die een auto pikt en gepakt wordt, moet de auto of een equivalente auto teruggeven?[/quote]

+ (op zijn minst) elke keer een schadevergoeding en de vergoeding van de kosten. Lijkt mij.

Citaat:
Is dat uw alternatief voor geld- en gevangenisstraffen?
Mits de aanvullende correctie, kan dat een alternatief zijn voor redelijk wat zaken, ja.

Citaat:
en wie gaat ervoor zorgen dat dit gebeurt?
Wat ik niet snap is dat jij die vraag blijft herhalen. Ge krijgt altijd hetzelfde antwoord en altijd komde gij met dezelfde reply af.
Oud 9 juni 2008, 19:00   #148
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Wat ik niet snap is dat jij die vraag blijft herhalen. Ge krijgt altijd hetzelfde antwoord en altijd komde gij met dezelfde reply af.
tiens, ik heb nog nooit een concreet antwoord gekregen van jou.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 juni 2008 om 19:01.
Oud 9 juni 2008, 19:04   #149
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tiens, ik heb nog nooit een concreet antwoord gekregen van jou.
Maar wat gij met concreet bedoelt ('een centrale instelling die daar belastingen voor mag heffen') gade inderdaad nooit krijgen. Alé; wat wilde nog meer dan dat ik er wel een beetje vertrouwen in heb dat een centrale instelling dat niet gaat doen?

Meer kan ik niet zeggen maar met minder dan een overheid zijde niet tevreden. Waarom blijven proberen?
Oud 9 juni 2008, 19:09   #150
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Meer kan ik niet zeggen maar met minder dan een overheid zijde niet tevreden. Waarom blijven proberen?
bwa, ik wil iets uit u krijgen, maar idd - mss is dit tevergeefse moeite.

Ik zou willen weten hoe libertariërs concreet het behoud van de rechtstaat kúnnen garanderen (rechtspraak op een manier die gelijk is voor alle burgers van het land, en die volgens gelijke principes loopt, dezelfde wetten, etc).

Bovendien wil ik ook weten hoe ze concreet invulling zouden geven aan een aantal gemeenschappelijke voorzieningen, die blijkbaar allemaal geprivatiseerd zullen worden (of op "gemeenschappelijke basis"). Wie zal de politie vervangen? de wijkagenten zowel als de voormalige rijkswacht?

Bon, nog nooit CONCREET antwoord op gekomen. Alleen maar moeilijke woordjes en nietszeggende paragrafen, citaten van dwaze "denkers", etc.
Maar oh zo weinig realiteitsgehalte.
Oud 9 juni 2008, 19:12   #151
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bwa, ik wil iets uit u krijgen, maar idd - mss is dit tevergeefse moeite.
Ge wilt vooral uit mij krijgen dat er een overheid opgericht moet worden - geef maar toe!

Citaat:
Ik zou willen weten hoe libertariërs concreet het behoud van de rechtstaat kúnnen garanderen (rechtspraak op een manier die gelijk is voor alle burgers van het land, en die volgens gelijke principes loopt, dezelfde wetten, etc).
Waarbij 'concreet' natuurlijk betekent: toon aan dat het zal gebeuren onafhankelijk van het gegeven of mensen dat willen.
Dat wil je. Je bent helemaal niet geïnteresseerd in mogelijkheden.

Alé; een poging. Overal ter wereld, doorheen heel de geschiedenis, zijn er op 'privé'initiatief rechtspraak geweest. En neen; dat was niet altijd en overal 'corruptie alom'.

Citaat:
Bovendien wil ik ook weten hoe ze concreet invulling zouden geven aan een aantal gemeenschappelijke voorzieningen, die blijkbaar allemaal geprivatiseerd zullen worden (of op "gemeenschappelijke basis"). Wie zal de politie vervangen? de wijkagenten zowel als de voormalige rijkswacht?
Mensen die dat willend oen tegen een vergoeding?

Citaat:
Bon, nog nooit CONCREET antwoord op gekomen. Alleen maar moeilijke woordjes en nietszeggende paragrafen, citaten van dwaze "denkers", etc.
Maar oh zo weinig realiteitsgehalte.
Omdat wat jij met CONCREET hetvolgende bedoelt: 'ene overheid'. Dat is het enige wat voor u CONCREET is. Dat is het enige wat voor u conceptueel kenbaar is.
Tjah.
Oud 9 juni 2008, 19:22   #152
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Mensen die dat willend oen tegen een vergoeding?
tuurlijk, dat is nu ook zo
maar ge weet donders goed wat ik bedoel: wie of wat gaat de organiserende instelling "federale politie" vervangen. Niet van den domme houden aub.
Oud 9 juni 2008, 19:28   #153
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tuurlijk, dat is nu ook zo
maar ge weet donders goed wat ik bedoel: wie of wat gaat de organiserende instelling "federale politie" vervangen. Niet van den domme houden aub.
Het antwoord is nochtans hetzelfde: mensen die dat voor het geld willen doen.
Alé; wie verwacht je?

Ik denk dat de veronderstelling: 'mensen gaan veiligheid willen' niet totaal uit van de pot gerukt is? Ik denk ook dat mensen niet zo totaal achterlijk zijn - in tegenstelling tot wat links ervan maakt - om in staat te zijn om veiligheid te regelen?
Oud 9 juni 2008, 19:29   #154
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Alé; wie verwacht je?

Ik denk dat de veronderstelling: 'mensen gaan veiligheid willen' niet totaal uit van de pot gerukt is? Ik denk ook dat mensen niet zo totaal achterlijk zijn - in tegenstelling tot wat links ervan maakt - om in staat te zijn om veiligheid te regelen?
hehe. Kom, flap het er maar uit. Privé-firma's. Privé-firma's moeten dus de federale politie vervangen.

Ik wil dat je het zegt.
Oud 9 juni 2008, 19:31   #155
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hehe. Kom, flap het er maar uit. Privé-firma's. Privé-firma's moeten dus de federale politie vervangen.

Ik wil dat je het zegt.

Rustig jongen...
Oud 9 juni 2008, 19:41   #156
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik wil er gerust met mijn Militie voor zorgen dat mensen niet het slachtoffer worden van het willekeurige geweld van een organisatie met de naam Militie. 't Is heel simpel: je betaalt de Militie € 1.000 per jaar en ze zorgen ervoor dat misdadigers had gestraft worden en dat je niet het slachtoffer wordt van Militie zelf. Als dat geen garantie is voor veiligheid...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 19:44   #157
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik wil er gerust met mijn Militie voor zorgen dat mensen niet het slachtoffer worden van het willekeurige geweld van een organisatie met de naam Militie. 't Is heel simpel: je betaalt de Militie € 1.000 per jaar en ze zorgen ervoor dat misdadigers had gestraft worden en dat je niet het slachtoffer wordt van Militie zelf. Als dat geen garantie is voor veiligheid...
?
Oud 9 juni 2008, 19:45   #158
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

En hoeveel kost het om Adrian een rammeling te geven?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 19:46   #159
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
?
Je wilt veiligheid aan privé-bedrijven overlaten. Mensen mogen zelf kiezen door wie ze beveiligd worden. Aldus, ik richt de organisatie "Militie" op en mijn voorstel naar de mensen, ze mogen het voorstel gerust weigeren, is om € 1.000 per jaar te betalen aan "Militie" voor hun veiligheid. In ruil voor die € 1.000 zorg ik ervoor dat misdadigers hard gestrafd worden en dat "Militie" hun woningen en bedrijven met rust zal laten.

Volgens mijn kosten/batenanalyse is dit kassa kassa en de mensen die er zich bij aansluiten, zullen meer dan tevreden zijn. Mensen die er niet bijzijn, zullen wensen dat ze er bijzijn. Als dat geen unique selling position is!

Laatst gewijzigd door Metternich : 9 juni 2008 om 19:47.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 19:47   #160
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Rustig jongen...
Blijkbaar wordt het woord privé-firma angstvallig gemeden als het over een vervanging van de politie gaat.

Ik stel alleen maar vast hé..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be