Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ?
ja 174 64,21%
neen 97 35,79%
Aantal stemmers: 271. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2004, 16:40   #141
Attiladehun
Banneling

Standaard

Filo knock-out!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 20:50   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
bronnen?
Men moet zich werkelijk beginnen afvragen waar filo zijn naam aan ontleent. Zeker niet aan zijn denkvermogen.
Telkens iets hem niet bevalt vraagt hij bronnen. Bronnen! dat is het sleutelwoord. Men mag dus alleen iemand anders citeren!
Zelfstandig denken, een eigen origineel idee ontwikkelen, is volgens filo onmogelijk. Jazelfs verboden!

Nou ja, il faut de tout pour faire un monde... maar liefst niet te veel van dat soort....
Als iemand met cijfers en verhoudingen begint te goochelen of "grote waarheden" poneert vraag ik bronnen, logisch toch?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 20:52   #143
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Filo knock-out!
Ik voel me anders nog heel goed, wat wil je, een harde kop hé
trappel niet te veel, je gaat je nog pijn doen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 08:52   #144
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Er zijn te veel vreemdelingen en zolang het Vlaams Blok niet aan de macht komt zullen de buitenlandse profiteurs blijven komen en ons land verzieken tot we zelf moeten gaan uitkijken om uit te wijken.
Heeft het Blok er misschien al eens aan gedacht dat dat wel eens zeer moeilijk zou kunnen zijn? De meeste vreemdelingen hebben ondertussen een Belgische nationaliteit.

Allemaal de schuld van de snelle-Belgwet.
Dat is inderdaad iets wat we te danken hebben aan onze linkse vrienden en die mensen kunnen we niet zomaar uitwijzen aangezien ze juridisch gezien Belg zijn, maar als het blijkt dat deze criminele daden hebben gepleegd moet hun Belgische nationaliteit meteen afgenomen worden en dan kan men uitgewezen worden. Ik zeg ook niet dat alle vreemdelingen het land uit moeten, enkel diegene die zich verzetten tegen hun aanpassing aan de Belgische wet en diegene die criminele feiten plegen.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 14:34   #145
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Filo knock-out!
Ik voel me anders nog heel goed, wat wil je, een harde kop hé
trappel niet te veel, je gaat je nog pijn doen...
Oud 4 mei 2004, 17:46   #146
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Men moet zich werkelijk beginnen afvragen waar filo zijn naam aan ontleent. Zeker niet aan zijn denkvermogen.
Telkens iets hem niet bevalt vraagt hij bronnen. Bronnen! dat is het sleutelwoord. Men mag dus alleen iemand anders citeren!
Zelfstandig denken, een eigen origineel idee ontwikkelen, is volgens filo onmogelijk. Jazelfs verboden!

Nou ja, il faut de tout pour faire un monde... maar liefst niet te veel van dat soort....
Als iemand met cijfers en verhoudingen begint te goochelen of "grote waarheden" poneert vraag ik bronnen, logisch toch?
Alleen logisch als je tot het rechtse "kamp" behoort; als je tot het linkse "kamp" behoort en bronnen vraagt, ben je in de ogen van Doris alleen maar vervelend...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 18:36   #147
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Se, nog iene kier en k druk op het blaut knopke hé, schatje.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 21:29   #148
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Se, nog iene kier en k druk op het blaut knopke hé, schatje.
Je doet maar wat je niet laten kan...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 mei 2004, 09:15   #149
Attiladehun
Banneling

Standaard

Gelieve geen persoonlijke aanvallen te lanceren.

Peter Johan
Oud 5 mei 2004, 11:04   #150
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christof
Ik zou nu toch enkele kanttekeningen willen plaatsen bij wat je hier schrijft.

Wat u hier schrijft i.v.m. de frieten is bullshit. Men mag hier maniok, shoarma, kebab of ander voedsel eten. Alles wat je maar wil. Ik weet wel dat je een voorbeeld wilde geven, maar geef dan echter wel een beter voorbeeld. Wat voedsel betreft, is men in Belgie zeer soepel, bijn alles mag hier gegeten worden ( met uizondering misschien van honden en apehersenen). Maar iets anders is nu echter dat bepaalde culturele eigenheden hier wel niet mogen geuit worden. Dat is het aanpassingsgedeelte. Men mag ook niet in monokini rondlopen in Saoudi Arabie. Ieder land heeft zijn gewoontes en wetten waar men zich moet aan aanpassen. Point!! ( En de Belgen doen dat meestal wel in het buitenland. En hier spreek ik dan van gewoontes, taal en dergelijke). Dus ook hoofddoeken.

Op de vraag of der hier te veel vreemdelingen zijn. Moet ik genuanceerd antwoorden. Er zijn er te veel die gewoon gebruik maken van de situatie in Belgie( en waarvan al een groot gedeelte Belg geworden zijn). Maar bepaalde vreemdelingen zijn zeker welkom, diegene die zich willen aanpassen ( taal en cutluur, zonder hun eigen cultuur te verliezen, maar binnen de grenzen van het gastland) en een meerwaarde inhouden voor Belgie en Vlaanderen. Dus dat houdt in dat men de ecomisch interessante immigranten eerst zal binnenlaten ( al dan niet met beperkte duur). En daarnaast zal men ook een bepaald aantal minder economisch interessante vreemdelingen moeten binnenlaten en daar zal het debat over gaan. Want er zullen maar een beperkt aantal kunnen binnengelaten worden, Belgie kan niet alle miserie van de wereld proberen te helen. Zal me 1 miljard Chinezen moeten binnenlaten?
Al is de situate nog zo schrijnend voor bepaalde landen. Men kan niet iedereen binnenlaten en diegenen die men dan toelaat een goede omkadering geven. En diegenen die zich niet willen aanpassen, voor een duidelijke keuze stellen, aanpassen of teruggaan. Maar ik kan je vertellen dat diegenen die in een container hebben gezeten, zich maar al te graag willen aanpassen ( het zij dan ook de rijkere die kunnen vluchten en die moeten dan ook al een grote som terugbetalen)
Het is vooral de 2de of 3de generatie van bepaalde bevolkingsgroepen die moeilijk doen.

Dus ja men zal het simpel moeten maken.
Het is een simpel voorbeeld maar het klopt in zekere zin. Als u naar land X gaat, moet u zich daar ook aanpassen, dus ook geen fritten eten. Het is hetzelfde, weliswaar simplistischer uitgelegd, maar als zij ook hetzelfde motto hanteren: "niet aanpassen is oprotten! " en u weigert te stoppen met fritten te eten omdat het daar zo hun cultuur is, dan ligt u buiten e.

En neen, België kan de wereld niet verbeteren, daarvoor zijn wij veel te klein. Maar zoals ik al zei: als die immigranten hun hele inboedel geven om maar weg te vluchten, weten zij vaak niet eens waar zij naartoe gaan. Ze hopen enkel op een betere wereld. Denkt u dat een eenvoudige boer uit het zuiden van afrika, België weet liggen? Hij weet waarschijnlijk amper waar Europa ligt. Dus hij kiest niet om naar België te vluchten, hij wil gewoon WEGvluchten.
En de "economische interesante immigranten", is weer zoiets. Dat kunnen enkel diegene zijn die gestudeerd hebben en zo aan werk geraken. Maar dat boertje dat juist zijn familie verloren heeft, denkt u dat hij een diploma burgelijk ingenieur heeft? Laat staan, een diploma? Zou hij kunnen schrijven of lezen?
Neen, hij wil gewoon leven. Net zoals u en ik.
En vind u dat ook niet erg, als u dat zegt? Economisch interesante mensen? Vroeger heeft het Westen hun land al uitgebuit (waardoor men eigenlijk in de armoede is terechtgekomen waarin men nu zit) en nu wilt u ook nog die mensen zelf ""uitgebuiten"?. Het is hetzelfde als u gaat werken voor een minimum-loon terwijl het bedrijf waarvoor u werkt uw schamele meubels komt leeghalen en uw zussen,broers,ouders,tantes en nonkels vermoord. U zou het ook niet leuk vinden dacht ik.

En wat die mensen van de 2de a 3de generatie betreft. Er bestaat een wet en die luidt "al wie zich in het territorium bevindt, voor reeds 2 generaties lang, ontvangt automatisch het belgisch paspoort."(ik zal het juiste artikel wel nog eens geven)
Dus die immigranten zijn dan Belg, en dan gaat u in zekere zin, Belgen uit het land zetten. Dus kan men om het even wie buiten zetten e. Dus u ook. En vergeet niet, 2 generaties geleden, heeft de regering deze mensen naar hier gehaald om te werken e. Maja, ze waren economisch interesant zeker?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2004, 11:24   #151
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

We kunnen toch niet blijven het opvangtehuis van de derde wereld spelen. Vol is vol!
Oud 5 mei 2004, 11:32   #152
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
We kunnen toch niet blijven het opvangtehuis van de derde wereld spelen. Vol is vol!
idd. vlaanderen is al overbevolkt en straks moet dat laatste beetje schone natuur in ons landje ook nog verdwijnen
gelukzoekers moeten maar op een ander gaan. VS of canada, is nog plaats genoeg.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2004, 11:41   #153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
idd. vlaanderen is al overbevolkt en straks moet dat laatste beetje schone natuur in ons landje ook nog verdwijnen
Onzin! Er is hier nog méér dan genoeg plaats; er kunnen er best nog een paar miljoen bij.

Citaat:
Oud 5 mei 2004, 11:46   #154
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Onzin! Er is hier nog méér dan genoeg plaats; er kunnen er best nog een paar miljoen bij.
wadist rafke, wil je ze op elkaar stapelen?
zou jij wel willen hé.
viezerik
Oud 5 mei 2004, 11:48   #155
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

zou jij wel willen hé.
viezerik
Kom eens met iets zinnigs voor de pinnen i.p.v. altijd weer diezelfde kinderachtige toespelingen...

Citaat:
Oud 5 mei 2004, 11:49   #156
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wie gaat dat betalen? Wat een domme opmerking.
Oud 5 mei 2004, 11:54   #157
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

zou jij wel willen hé.
viezerik
Kom eens met iets zinnigs voor de pinnen i.p.v. altijd weer diezelfde kinderachtige toespelingen...
ik was begonnen met iets zinnigs nl. vlaanderen in overbevolkt (dichtstbevolkt van europa) en toen werd jij hitsig en schreef prompt dat er nog een paar miljoen bij kunnen, enkel om te provoceren natuurlijk want iedereen weet dat dat niet kan.
flauw hoor
Oud 5 mei 2004, 11:58   #158
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik was begonnen met iets zinnigs nl. vlaanderen in overbevolkt (dichtstbevolkt van europa) en toen werd jij hitsig en schreef prompt dat er nog een paar miljoen bij kunnen, enkel om te provoceren natuurlijk want iedereen weet dat dat niet kan.
flauw hoor
"iedereen weet" juist niks. Zo kan ik ook een hele discussie opzetten:

"Het is bewezen dat" <voeg hier uw favoriete cliché in> en "iedereen weet dat" <voeg hier uw favoriete cliché in> en "het is algemeen geweten dat" <voeg hier uw favoriete cliché in>...

Citaat:
Oud 5 mei 2004, 12:10   #159
Attiladehun
Banneling

Standaard

Awel ja, laat ze maar komen, maar die moeten dan wel allemaal in uw buurt komen wonen, he...
Oud 5 mei 2004, 12:24   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel ja, laat ze maar komen, maar die moeten dan wel allemaal in uw buurt komen wonen, he...
Niet alleen in mijn buurt, overal waar er plaats is.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be