![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En stop dan van zo te kakken op onze sociale zekerheid en belastingen... Dan moet je er niet meer aan meedragen, maar krijg je er evenveel voor terug... Citaat:
Niemand verdient dat... En betaal jij me dan de extra brandstof die ik nodig heb om naar de winkel te gaan, de kinderen naar school te brengen, naar een job te gaan (zoeken?) Citaat:
Ik kan niet beloven dat ik niet plots een week of 2 thuis zit met mijn rug... Niet omdat ik het leuk vind hoor, alleen maar omdat ik dan 3 spuitjes per dag nodig heb, gewoon om zonder hulp te gaan sch**ten... En jammer genoeg is het niet door leuke activiteiten dat mijn rug dit probleempje heeft, alleen maar door keihard te werken voor een baas die er dezelfde gedachten op nahield als jij... Eenmaal rug kapot, "voldeed" ik plots niet meer en kon ik opkrassen... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Burger
|
![]() Kortrijk is niet direct de duurste regio van het land. Met 450 zal je niet ver komen, maar met 500 vind je wel het 1 en het ander. Voor 700 heb je al echte luxe.
Je moet natuurlijk niet enkel via de immokantoren zoeken - de mooiste appartementen vind je nog altijd via via. Dus het is een tijdsrovend proces. Dat van dat kantoor dat 200 vraagt admin, en dan nog een maand bemiddeling vind ik erover. Kortrijk is nu niet echt direct een krappe woningmarkt waar je daar makkelijk mee wegkomt. En net buiten Kortijk, op een korte busreis zakken de prijzen nog eens. Dus ja, het is allemaal een stuk duurder geworden, maar echt overdreven is het nog niet. En natuurlijk heb je het als alleenstaande met kind moeilijker. Dat is logisch. Als je als alleenstaande huur makkelijk zou kunnen betalen, dan zou ik me pas echt zorgen maken over de huizenmarkt - dit zou betekenen dat tweeverdieners makkelijk een kasteel zouden kunnen kopen. Enne, appartementen kopen om te verhuren? De gouden tijden zijn echt wwel over. Ietwat appartement kost 150.000tegenwoordig, dus als je daar geen 750 in de maand kunt voor vragen dan is het niet echt een schitterende investering. Maar als je handig bent een kunt veerbouwen, dan zijn er inderdaad nog mooie kopen te doen. Het is maar hoe je prioriteiten liggen |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() vastgoed kopen zal altijd moeilijk zijn voor mensen met een gat in hun hand
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bedankt om dat op te helderen voor mij... Ik dacht tot vandaag dat een relatie iets van het hart en gevoelens was... Blijkbaar is een relatie voor jou enkel een zakelijke transactie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor jou dat je nooit "een gat in je hand zal hebben" waardoor je nog geen schelletje kaas op je boterhammetje kan leggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Maar het staat beter wat zielig te staan klagen uiteraard ![]() Citaat:
Je klaagt hier steen en been over de huizenmarkt en over het feit dat je niets betaalbaars vindt, maar met elke post die je doet, gaan je eisen meer en meer naar omhoog (hier terug, de stad is niet goed voor de kinderen, daarbuiten is niet goed voor de bereikbaarheid). Waarom ben je er uberhaupt nog verbaasd over dat je niets vindt? Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
inkomen: - 1200 euro uitgaven: - huur: 750 euro voor woning met 3 kamers, - electriciteit: 100 euro - gas: 75 euro - water: 40 euro - buzzy pass 2 kinderen: 41.80 Oeps, we zitten al aan 1006.80 euro we hebben nog geen eten gekocht voor onszelf of de kinderen, geen kleren, geen schoolgerei, ons eigen vervoer naar ons werk, dokter, medicijnen, wie weet een bril voor iemand in het gezin, kan jij dat allemaal kopen van 193.20 euro??? en dan nog de gemeente en provinciebelastingen, vuilzakken, studiereis, opvang voor en na school en in de vakanties, een occasioneel stukje speelgoed voor de kinderen (alleen met feestdagen en verjaarda |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en verliefd zijn op een keuze die je niet kan betalen is een domme keuze ook wel een luxe keuze die sommigen zich wel ontzeggen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hoe komt iemand in die situatie ? ... juist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Partijlid
|
![]() (alleen met feestdagen en verjaardagen gerekend hé)
Da's toch geen luxe hé... sorry voor de onderbroken post, mijn dochter had het klavier effe gevonden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je vergeet het kindergeld en de studiebeurzen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
niet echt consequent hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Partijlid
|
![]() 175 euro kindergeld en 1500 euro studiebeurs???
Weet jij wel wat schoolgaan kost??? of gaan jou kinderen naar een ondergesubsidieerde staatsschool gaan, waar de kans dat ze falen véél hoger ligt dan in de privé netten??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen sociale kas of hardwerkenden die dat voor jou gaan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toch niet echt complex hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() nee zo'n 300 euro kindergeld en 300 euro studiebeurs, waardoor je op zo'n 800 € komt om die maand van eten te voorzien ed ... haalbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dacht het niet hoor... waar haal jij 300 euro kindergeld... 2 kinderen hadden mijn ex en ik... 175 euro is wat we kregen... |
|
![]() |
![]() |