Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 09:47   #141
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Is het niet goed genoeg voor mijnheer?
mogen we geen eisen stellen?
wat met onze vrijheid om in een kwalitatieve woning te wonen?

of wacht, dat is niet het soort vrijheid dat het libertarisme met 'vrijheid' bedoelt hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:52   #142
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Op de manier waarop jij het doet wel ja. Wat trachtte je anders in die post te doen?
een droevige realiteit kan je niet mooier maken dan hij is... hij zal altijd droevig stemmen...

Citaat:
Waarom zou je inderdaad solidair zijn in een samenleving waar je massa's geld moet afstaan, maar waar je weinig tot niets voor terugkrijgt?
Wel Sfax, ga dan in een ontwikkelingsland wonen, daar betaal je géén belastingen, maar is er ook geen zuiver stromend water, zijn er geen verharde wegen, is er geen elektriciteitsnet, is er geen openbaar vervoer die naam waardig, kan je creperen als je ziek wordt en/of zonder werk valt, en is het normaal dat je in een hutje woont en nog geen dollar per dag verdient...

En stop dan van zo te kakken op onze sociale zekerheid en belastingen...
Dan moet je er niet meer aan meedragen, maar krijg je er evenveel voor terug...

Citaat:
Zoals ik al zei, als jij per se bepaalde eisen gaat opleggen, dan is het logisch gevolg dat je meer gaat betalen.
Dat gezegd zijnde, op de boerenbuiten kan je zeker voor goede prijsjes een deftige woonst krijgen.
Ga dan zelf eens in een krot wonen hé, been there, done that...
Niemand verdient dat...
En betaal jij me dan de extra brandstof die ik nodig heb om naar de winkel te gaan, de kinderen naar school te brengen, naar een job te gaan (zoeken?)

Citaat:
Je wil vanalles voor je kinderen, en dat is een mooie zaak; werk er maar voor. Meer stel ik niet. Klagen gaat je er niet brengen...
Ben jij bereid mij aan te nemen???
Ik kan niet beloven dat ik niet plots een week of 2 thuis zit met mijn rug...
Niet omdat ik het leuk vind hoor, alleen maar omdat ik dan 3 spuitjes per dag nodig heb, gewoon om zonder hulp te gaan sch**ten...

En jammer genoeg is het niet door leuke activiteiten dat mijn rug dit probleempje heeft, alleen maar door keihard te werken voor een baas die er dezelfde gedachten op nahield als jij...

Eenmaal rug kapot, "voldeed" ik plots niet meer en kon ik opkrassen...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:53   #143
stapas
Burger

Standaard

Kortrijk is niet direct de duurste regio van het land. Met 450 zal je niet ver komen, maar met 500 vind je wel het 1 en het ander. Voor 700 heb je al echte luxe.

Je moet natuurlijk niet enkel via de immokantoren zoeken - de mooiste appartementen vind je nog altijd via via. Dus het is een tijdsrovend proces. Dat van dat kantoor dat 200 vraagt admin, en dan nog een maand bemiddeling vind ik erover. Kortrijk is nu niet echt direct een krappe woningmarkt waar je daar makkelijk mee wegkomt. En net buiten Kortijk, op een korte busreis zakken de prijzen nog eens.

Dus ja, het is allemaal een stuk duurder geworden, maar echt overdreven is het nog niet. En natuurlijk heb je het als alleenstaande met kind moeilijker. Dat is logisch. Als je als alleenstaande huur makkelijk zou kunnen betalen, dan zou ik me pas echt zorgen maken over de huizenmarkt - dit zou betekenen dat tweeverdieners makkelijk een kasteel zouden kunnen kopen.

Enne, appartementen kopen om te verhuren? De gouden tijden zijn echt wwel over. Ietwat appartement kost 150.000tegenwoordig, dus als je daar geen 750 in de maand kunt voor vragen dan is het niet echt een schitterende investering.
Maar als je handig bent een kunt veerbouwen, dan zijn er inderdaad nog mooie kopen te doen. Het is maar hoe je prioriteiten liggen
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:55   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

of wacht, dat is niet het soort vrijheid dat het libertarisme met 'vrijheid' bedoelt hé.
vastgoed kopen zal altijd moeilijk zijn voor mensen met een gat in hun hand
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:55   #145
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alleen staand, weduwe(naar), slachtoffer zijn ... en die toestand niet wijzigen is idd een vrije keuze. de EIGEN vrije keuze zelfs ... dan moet je niet jaloers staan wijzen naar diegene die een andere keuze maakte.
aaaaah, verliefd zijn is een KEUZE!!!!!

Bedankt om dat op te helderen voor mij...
Ik dacht tot vandaag dat een relatie iets van het hart en gevoelens was...

Blijkbaar is een relatie voor jou enkel een zakelijke transactie...
Oud 29 juli 2008, 09:57   #146
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
vastgoed kopen zal altijd moeilijk zijn voor mensen met een gat in hun hand
Amaai, iemand die te weinig verdient om de besisbehoeften te veroorloven heeft een gat in zijn hand???

Ik hoop voor jou dat je nooit "een gat in je hand zal hebben" waardoor je nog geen schelletje kaas op je boterhammetje kan leggen...
Oud 29 juli 2008, 10:06   #147
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
een droevige realiteit kan je niet mooier maken dan hij is... hij zal altijd droevig stemmen...
Hetgeen verder irrelevant is in de opmerking die je maakte aan mijn adres. Dat was en blijft weinig meer dan sfeerschepping.

Citaat:
Wel Sfax, ga dan in een ontwikkelingsland wonen, daar betaal je géén belastingen, maar is er ook geen zuiver stromend water, zijn er geen verharde wegen, is er geen elektriciteitsnet, is er geen openbaar vervoer die naam waardig, kan je creperen als je ziek wordt en/of zonder werk valt, en is het normaal dat je in een hutje woont en nog geen dollar per dag verdient...
O, er zijn genoeg landen die weinig tot geen belastingen heffen, en die al die zaken wel voorzien en op de koop toe nog eens een betere service bieden . Zo dramatisch hoef je het dus zelfs niet eens te gaan zoeken .

Citaat:
En stop dan van zo te kakken op onze sociale zekerheid en belastingen...
Dan moet je er niet meer aan meedragen, maar krijg je er evenveel voor terug...
Ik zal zelf wel beslissen wanneer ik al dan niet stop met kappen op iets.

Citaat:
Ga dan zelf eens in een krot wonen hé, been there, done that...
Niemand verdient dat...
Zonder in een krot te wonen zelfs...
Maar het staat beter wat zielig te staan klagen uiteraard .

Citaat:
En betaal jij me dan de extra brandstof die ik nodig heb om naar de winkel te gaan, de kinderen naar school te brengen, naar een job te gaan (zoeken?)
Zie ik eruit als jouw geldschieter dan?
Je klaagt hier steen en been over de huizenmarkt en over het feit dat je niets betaalbaars vindt, maar met elke post die je doet, gaan je eisen meer en meer naar omhoog (hier terug, de stad is niet goed voor de kinderen, daarbuiten is niet goed voor de bereikbaarheid). Waarom ben je er uberhaupt nog verbaasd over dat je niets vindt?

Citaat:
Ben jij bereid mij aan te nemen???
Net zomin als ik een geldschieter ben, ben ik ook geen sociale dienst. Als jij voldoet aan de eisen, kan het wel eens gebeuren dat ik je aanneem ja. Op basis van hetgeen ik tot hiertoe al gehoord heb, schat ik die kans echter klein in.

Citaat:
Ik kan niet beloven dat ik niet plots een week of 2 thuis zit met mijn rug...
Niet omdat ik het leuk vind hoor, alleen maar omdat ik dan 3 spuitjes per dag nodig heb, gewoon om zonder hulp te gaan sch**ten...

En jammer genoeg is het niet door leuke activiteiten dat mijn rug dit probleempje heeft, alleen maar door keihard te werken voor een baas die er dezelfde gedachten op nahield als jij...

Eenmaal rug kapot, "voldeed" ik plots niet meer en kon ik opkrassen...
Als je niet meer in staat was het werk te doen waarvoor je aangenomen was, is dat toch logisch?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:08   #148
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Kortrijk is niet direct de duurste regio van het land. Met 450 zal je niet ver komen, maar met 500 vind je wel het 1 en het ander. Voor 700 heb je al echte luxe.

Je moet natuurlijk niet enkel via de immokantoren zoeken - de mooiste appartementen vind je nog altijd via via. Dus het is een tijdsrovend proces. Dat van dat kantoor dat 200 vraagt admin, en dan nog een maand bemiddeling vind ik erover. Kortrijk is nu niet echt direct een krappe woningmarkt waar je daar makkelijk mee wegkomt. En net buiten Kortijk, op een korte busreis zakken de prijzen nog eens.

Dus ja, het is allemaal een stuk duurder geworden, maar echt overdreven is het nog niet. En natuurlijk heb je het als alleenstaande met kind moeilijker. Dat is logisch. Als je als alleenstaande huur makkelijk zou kunnen betalen, dan zou ik me pas echt zorgen maken over de huizenmarkt - dit zou betekenen dat tweeverdieners makkelijk een kasteel zouden kunnen kopen.

Enne, appartementen kopen om te verhuren? De gouden tijden zijn echt wwel over. Ietwat appartement kost 150.000tegenwoordig, dus als je daar geen 750 in de maand kunt voor vragen dan is het niet echt een schitterende investering.
Maar als je handig bent een kunt veerbouwen, dan zijn er inderdaad nog mooie kopen te doen. Het is maar hoe je prioriteiten liggen
laat ons even tellen...

inkomen:

- 1200 euro

uitgaven:

- huur: 750 euro voor woning met 3 kamers,
- electriciteit: 100 euro
- gas: 75 euro
- water: 40 euro
- buzzy pass 2 kinderen: 41.80

Oeps, we zitten al aan 1006.80 euro

we hebben nog geen eten gekocht voor onszelf of de kinderen, geen kleren, geen schoolgerei, ons eigen vervoer naar ons werk, dokter, medicijnen, wie weet een bril voor iemand in het gezin, kan jij dat allemaal kopen van 193.20 euro??? en dan nog de gemeente en provinciebelastingen, vuilzakken, studiereis, opvang voor en na school en in de vakanties, een occasioneel stukje speelgoed voor de kinderen (alleen met feestdagen en verjaarda
Oud 29 juli 2008, 10:08   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
aaaaah, verliefd zijn is een KEUZE!!!!!

Bedankt om dat op te helderen voor mij...
Ik dacht tot vandaag dat een relatie iets van het hart en gevoelens was...

Blijkbaar is een relatie voor jou enkel een zakelijke transactie...
ja idd verliefd zijn is een keuze.
en verliefd zijn op een keuze die je niet kan betalen is een domme keuze ook wel een luxe keuze die sommigen zich wel ontzeggen ...
Oud 29 juli 2008, 10:09   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Amaai, iemand die te weinig verdient om de besisbehoeften te veroorloven heeft een gat in zijn hand???

Ik hoop voor jou dat je nooit "een gat in je hand zal hebben" waardoor je nog geen schelletje kaas op je boterhammetje kan leggen...

en hoe komt iemand in die situatie ? ... juist
Oud 29 juli 2008, 10:09   #151
DarkSoul
Partijlid

Standaard

(alleen met feestdagen en verjaardagen gerekend hé)
Da's toch geen luxe hé...

sorry voor de onderbroken post, mijn dochter had het klavier effe gevonden
Oud 29 juli 2008, 10:10   #152
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
laat ons even tellen...

inkomen:

- 1200 euro

uitgaven:

- huur: 750 euro voor woning met 3 kamers,
- electriciteit: 100 euro
- gas: 75 euro
- water: 40 euro
- buzzy pass 2 kinderen: 41.80

Oeps, we zitten al aan 1006.80 euro

we hebben nog geen eten gekocht voor onszelf of de kinderen, geen kleren, geen schoolgerei, ons eigen vervoer naar ons werk, dokter, medicijnen, wie weet een bril voor iemand in het gezin, kan jij dat allemaal kopen van 193.20 euro??? en dan nog de gemeente en provinciebelastingen, vuilzakken, studiereis, opvang voor en na school en in de vakanties, een occasioneel stukje speelgoed voor de kinderen (alleen met feestdagen en verjaarda

je vergeet het kindergeld en de studiebeurzen
Oud 29 juli 2008, 10:10   #153
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
en hoe komt iemand in die situatie ? ... juist
Het is door een gat in je hade dat je weduwe/weduwnaar wordt...

juist...
Oud 29 juli 2008, 10:11   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is door een gat in je hade dat je weduwe/weduwnaar wordt...

juist...
hier heb ik vandaag al eens op geantwoord he DS
Oud 29 juli 2008, 10:12   #155
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
ja idd verliefd zijn is een keuze.
en verliefd zijn op een keuze die je niet kan betalen is een domme keuze ook wel een luxe keuze die sommigen zich wel ontzeggen ...
nu volg ik je niet meer, daarnet is alleen zijn een luxe die je duur betaalt, en nu zeg je hetzelfde over verliefdheid en een relatie hebben?

niet echt consequent hé...
Oud 29 juli 2008, 10:15   #156
DarkSoul
Partijlid

Standaard

175 euro kindergeld en 1500 euro studiebeurs???

Weet jij wel wat schoolgaan kost???

of gaan jou kinderen naar een ondergesubsidieerde staatsschool gaan, waar de kans dat ze falen véél hoger ligt dan in de privé netten???
Oud 29 juli 2008, 10:44   #157
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Die eisen mag je zeker stellen, maar je zal er zelf voor moeten gaan werken

Geen sociale kas of hardwerkenden die dat voor jou gaan betalen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:44   #158
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nu volg ik je niet meer, daarnet is alleen zijn een luxe die je duur betaalt, en nu zeg je hetzelfde over verliefdheid en een relatie hebben?

niet echt consequent hé...
alleen zijn is een luxe die je duur betaalt, en ook verliefd zijn op iemand die je je niet kan veroorloven is een luxe die je duur betaalt

toch niet echt complex hé
Oud 29 juli 2008, 10:46   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
175 euro kindergeld en 1500 euro studiebeurs???

Weet jij wel wat schoolgaan kost???

of gaan jou kinderen naar een ondergesubsidieerde staatsschool gaan, waar de kans dat ze falen véél hoger ligt dan in de privé netten???
nee zo'n 300 euro kindergeld en 300 euro studiebeurs, waardoor je op zo'n 800 € komt om die maand van eten te voorzien ed ... haalbaar.
Oud 29 juli 2008, 10:54   #160
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
nee zo'n 300 euro kindergeld en 300 euro studiebeurs, waardoor je op zo'n 800 € komt om die maand van eten te voorzien ed ... haalbaar.
krijg je nu al studiebeurs in het kleuter en lager onderwijs ook???
Dacht het niet hoor...

waar haal jij 300 euro kindergeld...
2 kinderen hadden mijn ex en ik... 175 euro is wat we kregen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be