Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2008, 19:21   #141
vesivius
Partijlid

Standaard

Wat een onzin is hier maar weer eens te lezen. De commentaren hier geleverd lijken mij gegeven door jonge mensen die nog niets van het leven afweten.
Beschutte werkplaatsen: een prachtig initatief voor mensen die om een lichamelijke of geestelijke handikap niet op de normale arbeidsmarkt terecht kunnen. het geeft hen eigenwaarde (natuurlijk indien dit nog telt) en een bestaanszekerheid. Ik heb een familielid die dat doet en zij spaart nog van haar inkomen.
Pensioenen: iemand (werknemer) met een normale werk loopbaan heeft een pensioen waar hij zeker niet zal verhongeren, en indien hij er niet op los geleefd heeft zal hij ook nog wel een spaar centje hebben (of een groepsverzekering) waar hij jaren in betrekkelijke lux van kan leven. Natuurlijk zijn er die als ze jong zijn (tot 50 jaar) er alles doordraaien zij moeten nu maar de gevolgen dragen van hun gedrag.
Hetzelfde geld voor zelfstandigen, alhoewel die veel meer risiko's lopen, maar hun mentaliteit kennende zullen zij ook niet met uitgestoken hand naar het OCMW lopen.
Wie blijft er dan nog over als sociaal niet aangepasten? Drugverslaafden, dronkaards, en zij die om een of andere reden niet willen werken. Als het aan mij lag zou ik hen zelfs geen leefoon geven maar alleen (gemeenschappelijk) onderkomen en eten.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:23   #142
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Wat een onzin is hier maar weer eens te lezen. De commentaren hier geleverd lijken mij gegeven door jonge mensen die nog niets van het leven afweten.
Beschutte werkplaatsen: een prachtig initatief voor mensen die om een lichamelijke of geestelijke handikap niet op de normale arbeidsmarkt terecht kunnen. het geeft hen eigenwaarde (natuurlijk indien dit nog telt) en een bestaanszekerheid. Ik heb een familielid die dat doet en zij spaart nog van haar inkomen.
Pensioenen: iemand (werknemer) met een normale werk loopbaan heeft een pensioen waar hij zeker niet zal verhongeren, en indien hij er niet op los geleefd heeft zal hij ook nog wel een spaar centje hebben (of een groepsverzekering) waar hij jaren in betrekkelijke lux van kan leven. Natuurlijk zijn er die als ze jong zijn (tot 50 jaar) er alles doordraaien zij moeten nu maar de gevolgen dragen van hun gedrag.
Hetzelfde geld voor zelfstandigen, alhoewel die veel meer risiko's lopen, maar hun mentaliteit kennende zullen zij ook niet met uitgestoken hand naar het OCMW lopen.
Wie blijft er dan nog over als sociaal niet aangepasten? Drugverslaafden, dronkaards, en zij die om een of andere reden niet willen werken. Als het aan mij lag zou ik hen zelfs geen leefoon geven maar alleen (gemeenschappelijk) onderkomen en eten.
Gij denkt dus dat ze mensen mogen afdwingen in zo'n werkplaats te werken? Wat als ze zich daar slecht bij voelen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:23   #143
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De overheid doet dat, daar hebt gij geen last van. Ge zult er ni armer van worden.
De overheid doet dat met geld dat ze van de werkende mens afpakt.

Hoe meer werkschuwen, en hoe hoger hun uitkering, hoe meer ze van de werkende mensen moet afpakken.

En hoe minder er naar de pensioenen van mensen die dus wel recht op een uitkering hebben, kan gaan.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:24   #144
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
De overheid doet dat met geld dat ze van de werkende mens afpakt.

Hoe meer werkschuwen, en hoe hoger hun uitkering, hoe meer ze van de werkende mensen moet afpakken.

En hoe minder er naar de pensioenen van mensen die dus wel recht op een uitkering hebben, kan gaan.
Gij leeft nog met de illusie dat de overheid dat niet kan betalen.
Oud 25 augustus 2008, 19:25   #145
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat als ze zich daar slecht bij voelen?
Geen probleem, zolang ze hun quotum maar halen.

Anders een electrode in hun reet en ... ZOEM!
Oud 25 augustus 2008, 19:26   #146
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij leeft nog met de illusie dat de overheid dat niet kan betalen.
Wel eens gehoord van staatsschuld?
Oud 25 augustus 2008, 19:26   #147
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
het gaat hier wschl om mensen die al héél lang (jaren) in traject zitten bij het ocmw, en bij wie men al verschillende arbeidstrajecten geprobeerd heeft
Maar dan kan het nog altijd om een luie profiteur gaan toch? Die gasten geven er niet om weinig te hebben. De sukkelaar uithangen is juist hun enige charme waar mee ze indruk trachten te maken.

Ik ken er zo één die meent dat hij een groot schilder is, maar zijn schilderijen trekken op niks. "Wacht maar tot ik dood ben", zegt die kerel heel serieus. En hij meent het nog ook. Maar gaan werken? Daar voelt ie zich te verheven voor.

En zo zijn er heel veel hoor. Nog nooit een zelfverklaard gitarist zien spelen in de winkelstraat? Toch niet omdat er geen werk is zeker? Men moet jandorie werkvolk uit polen naar hier halen om de arbeidsmarkt te vullen. Is dat ook een sociaal gehandicapte?

Luiaards en profiteurs bestaan echt hoor.

Twijfel daar maar niet aan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:28   #148
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wel eens gehoord van staatsschuld?
Da's allemaal dikke zever.
Geld word gemaakt.
Oud 25 augustus 2008, 19:30   #149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geld word gemaakt.
Da 's goed. Laat de sociaal onaangepasten dan maar hun geld maken.

Paulus.
Oud 25 augustus 2008, 19:31   #150
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

@ paulus,
tis niet omdat er luiards en profiteurs bestaan (die zijn trouwens met veel méér dan 2000 denk ik) dat er geen mensen bestaan die nergens inpassen...
en het verschil is echt niet zo moeilijk om zien...

Laatst gewijzigd door Mbeya : 25 augustus 2008 om 19:32.
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:31   #151
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vertel mij eens....

Wie gaat bepalen wie er sociaal gehandicapt is en met welke normen zal dat afgewogen worden?

Met andere woorden. Wie is een sociaal gehandicapte en wie is er gewon een luie profiteur?

Zieke mensen krijgen ziekteverlof, kom daar dus niet mee af. Het gaat om andere gevallen.

Paulus.

Weet U,

Er bestaat sinds de tijd van Hippocratus zoiets als een medische wetenschap, die onderandere de pathologie van ziekten, inclusief die van de geest, en de sympthomen van deze ziekten definieerde.
Naar ik vernam wordt deze wetenschap sedert enige tijd onderwezen te Gent, Leuven, Brussel en elders. Indien U goegelt, vind U vast en zeker een contactnummer waar men U verder kan helpen met uw vraag hoe men makkelijk een zieke van een simulant kan onderscheiden.
Me dunkt dat U onzacht neekwam toen U van uw paard gebliksemd werd. Weet U zeker dat U ook die bliksem geen zinsbegoocheling was?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:34   #152
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ paulus,
tis niet omdat er luiards en profiteurs bestaan (die zijn trouwens met veel méér dan 2000 denk ik) dat er geen mensen bestaan die nergens inpassen...
en het verschil is echt niet zo moeilijk om zien...
Hoe zie je dat verschil dan wel?

Paulus.
Oud 25 augustus 2008, 19:35   #153
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Er bestaat sinds de tijd van Hippocratus zoiets als een medische wetenschap, die onderandere de pathologie van ziekten, inclusief die van de geest, en de sympthomen van deze ziekten definieerde.
Naar ik vernam wordt deze wetenschap sedert enige tijd onderwezen te Gent, Leuven, Brussel en elders. Indien U goegelt, vind U vast en zeker een contactnummer waar men U verder kan helpen met uw vraag hoe men makkelijk een zieke van een simulant kan onderscheiden.
Me dunkt dat U onzacht neekwam toen U van uw paard gebliksemd werd. Weet U zeker dat U ook die bliksem geen zinsbegoocheling was?
Mijn vraag was dus hoe men kan zien bij niet-zieke mensen of zij sociaal gehandicapt zijn, dan wel profiteur.

Probeer nog eens.

Paulus.
Oud 25 augustus 2008, 19:36   #154
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen probleem, zolang ze hun quotum maar halen.

Anders een electrode in hun reet en ... ZOEM!

Ach weet U, zoem oplossingen zijn zo passé.

Oud 25 augustus 2008, 19:37   #155
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Geld word gemaakt.
Inderdaad, maar al het geld tesamen is slechts evenveel waard als alles wat te koop is. Denk daar even over na, waarom dat zo is.

Dus met meer geld te maken dan de economie groeit creëer je enkel inflatie.
Oud 25 augustus 2008, 19:41   #156
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Mijn vraag was dus hoe men kan zien bij niet-zieke mensen of zij sociaal gehandicapt zijn, dan wel profiteur.

Probeer nog eens.

Paulus.
Paulus toch, een sociale handicap is een ziekte. Het verhindert om te beginnen - net zoals eender welke andere handicap overigens - te functioneren als een gezond mens. Een niet-zieke sociaal gehandicapte is dus een paradox.
Die stemmen in uw hoofd, spelen U de laatste tijd wel erg parten.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 augustus 2008 om 19:44.
Oud 25 augustus 2008, 19:45   #157
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

kijk, ik werk zelf niet voor een ocmw maar kom in mijn job wel véél van hun clienteel tegen
luiaards en profiteurs zijn meestal ook niet zo bijster slim en t zijn meestal ook gewoon slechte leugenaars ("ik kon niet komen want ik was ziek" "ik ben te laat want ik vond het niet" "ik ben te laat want de bus was te laat" etc etc)
ik denk dat zo iemand die "sociaal gehandicapt" is, bv wel op tijd zou komen maar dat je die bv geen 5 minuutjes allen kan laten of die is verloren en weet niet wat gedaan ofzo.
Het is soms bij laaggeschoolden al een werk van veel geduld om hen op te leiden. je kan bv niet zeggen "dweil de vloer" nee, je moet zeggen "neem een emmer uit het berghok, vul die met water, gebruik dat product, neem een dweil,..." en dan gaan ze nog vragen "welke dweil" bij wijze van spreken he

ik heb de indruk dat sommigen hier op het forum écht niet veel mensen van verschillende slag zijn tegengekomen
Oud 25 augustus 2008, 19:49   #158
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb de indruk dat sommigen hier op het forum écht niet veel mensen van verschillende slag zijn tegengekomen
Ik heb de indruk dat sommigen op dit forum nog geen dag in de privésector hebben gewerkt, en zelfs niet de beginselen van de economie kennen.
Oud 25 augustus 2008, 19:50   #159
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Paulus toch, een sociale handicap is een ziekte.
"sociaal gehandicapten" is een eufemisme voor werkschuw tuig.
Oud 25 augustus 2008, 19:52   #160
Bhairav

Standaard

Citaat:
"sociaal gehandicapten" is een eufemisme voor werkschuw tuig.
Gij hebt dus kennis van zaken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be