![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Partijlid
|
![]() Wat een onzin is hier maar weer eens te lezen. De commentaren hier geleverd lijken mij gegeven door jonge mensen die nog niets van het leven afweten.
Beschutte werkplaatsen: een prachtig initatief voor mensen die om een lichamelijke of geestelijke handikap niet op de normale arbeidsmarkt terecht kunnen. het geeft hen eigenwaarde (natuurlijk indien dit nog telt) en een bestaanszekerheid. Ik heb een familielid die dat doet en zij spaart nog van haar inkomen. Pensioenen: iemand (werknemer) met een normale werk loopbaan heeft een pensioen waar hij zeker niet zal verhongeren, en indien hij er niet op los geleefd heeft zal hij ook nog wel een spaar centje hebben (of een groepsverzekering) waar hij jaren in betrekkelijke lux van kan leven. Natuurlijk zijn er die als ze jong zijn (tot 50 jaar) er alles doordraaien zij moeten nu maar de gevolgen dragen van hun gedrag. Hetzelfde geld voor zelfstandigen, alhoewel die veel meer risiko's lopen, maar hun mentaliteit kennende zullen zij ook niet met uitgestoken hand naar het OCMW lopen. Wie blijft er dan nog over als sociaal niet aangepasten? Drugverslaafden, dronkaards, en zij die om een of andere reden niet willen werken. Als het aan mij lag zou ik hen zelfs geen leefoon geven maar alleen (gemeenschappelijk) onderkomen en eten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe meer werkschuwen, en hoe hoger hun uitkering, hoe meer ze van de werkende mensen moet afpakken. En hoe minder er naar de pensioenen van mensen die dus wel recht op een uitkering hebben, kan gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er zo één die meent dat hij een groot schilder is, maar zijn schilderijen trekken op niks. "Wacht maar tot ik dood ben", zegt die kerel heel serieus. En hij meent het nog ook. Maar gaan werken? Daar voelt ie zich te verheven voor. En zo zijn er heel veel hoor. Nog nooit een zelfverklaard gitarist zien spelen in de winkelstraat? Toch niet omdat er geen werk is zeker? Men moet jandorie werkvolk uit polen naar hier halen om de arbeidsmarkt te vullen. Is dat ook een sociaal gehandicapte? Luiaards en profiteurs bestaan echt hoor. Twijfel daar maar niet aan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ paulus,
tis niet omdat er luiards en profiteurs bestaan (die zijn trouwens met veel méér dan 2000 denk ik) dat er geen mensen bestaan die nergens inpassen... en het verschil is echt niet zo moeilijk om zien...
Putain putain c'est vachement bien Nous sommes quand même tous des Européens!!! ![]() Laatst gewijzigd door Mbeya : 25 augustus 2008 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weet U, Er bestaat sinds de tijd van Hippocratus zoiets als een medische wetenschap, die onderandere de pathologie van ziekten, inclusief die van de geest, en de sympthomen van deze ziekten definieerde. Naar ik vernam wordt deze wetenschap sedert enige tijd onderwezen te Gent, Leuven, Brussel en elders. Indien U goegelt, vind U vast en zeker een contactnummer waar men U verder kan helpen met uw vraag hoe men makkelijk een zieke van een simulant kan onderscheiden. Me dunkt dat U onzacht neekwam toen U van uw paard gebliksemd werd. Weet U zeker dat U ook die bliksem geen zinsbegoocheling was?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer nog eens. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ach weet U, zoem oplossingen zijn zo passé.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die stemmen in uw hoofd, spelen U de laatste tijd wel erg parten.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 augustus 2008 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() kijk, ik werk zelf niet voor een ocmw maar kom in mijn job wel véél van hun clienteel tegen
luiaards en profiteurs zijn meestal ook niet zo bijster slim en t zijn meestal ook gewoon slechte leugenaars ("ik kon niet komen want ik was ziek" "ik ben te laat want ik vond het niet" "ik ben te laat want de bus was te laat" etc etc) ik denk dat zo iemand die "sociaal gehandicapt" is, bv wel op tijd zou komen maar dat je die bv geen 5 minuutjes allen kan laten of die is verloren en weet niet wat gedaan ofzo. Het is soms bij laaggeschoolden al een werk van veel geduld om hen op te leiden. je kan bv niet zeggen "dweil de vloer" nee, je moet zeggen "neem een emmer uit het berghok, vul die met water, gebruik dat product, neem een dweil,..." en dan gaan ze nog vragen "welke dweil" bij wijze van spreken he ik heb de indruk dat sommigen hier op het forum écht niet veel mensen van verschillende slag zijn tegengekomen
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |