![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ongeveer 20% (fictief getal) houdt zich daar met enige regelmaat niet aan. Zelf doe je het ook niet altijd en je wordt geflitst. Ga je dan klagen dat het oneerlijk is, dat ze beter niet kunnen flitsen, als ze toch niet iedereen pakken? Als je het forumreglement overtreedt, kún je daar op aangepakt worden. Als de moderatie het zelf ziet, of als ze erop gewezen worden. Er is ook een kans dat je er mee weg komt. Meestal wel, waarschijnlijk. Ik heb mezelf ook al enkele keren zien zondigen, zonder strafpunten tot op heden. Verder is moderatie mensenwerk. Daar zullen best weleens foutjes gemaakt worden. Geef ze de ruimte om hun werk goed te doen. Geef ze via pb hints als je denkt dat ze het niet goed doen. Besef dat hun oordeel niet overeen hoeft te komen met jouw oordeel en dat ze in de positie zijn om hun oordeel zwaarder te laten wegen. Dat is niet oneerlijk, dat is een feit. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat mijn collega daar zeer duidelijk in geweest is. Wij hebben de melding binnengekregen maar de post in kwestie was redelijk onduidelijk. Er was géén link te zien tussen een bepaalde forummer en eventuele privacyschending, het kon evenzeer een fictieve naam zijn. Als de zaak echt zo dringend was als dat de forummer in kwestie liet uitschijnen, kon hij dit via pb aan ons melden. Dat heeft de forummer in kwestie echter niet gedaan waardoor wij ook wat in het ongewisse zaten over wat we uiteindelijk moesten doen. Was het melden om te melden (gezien de relatie tussen de twee forummers onderling) of was er een daadwerkelijk probleem? Er werd geopteerd voor het tweede en Maarten heeft dit ook opgelost. |
|
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik wil daar nog aan toevoegen dat elke moderator op dit forum aanwezig, modereert met de beste bedoelingen. De sfeer op het forum is voor iedereen belangrijk en we trachten die sfeer zo open mogelijk te houden. Bij inbreuken treden we op.
Dit wil echter niet zeggen dat we springen wanneer bepaalde forummers ons vragen om iets te doen, ook al zijn dat forummers die hier al enig tijd aanwezig zijn en om die reden dreigen om weg te gaan. Wanneer er geen inbreuken plaatsvinden op het forumreglement, verzoeken we deze persoon om zijn/haar ergernis om te zetten in het gebruik van de negeerlijst. |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie moeten steeds de prive sfeer van forummer garanderen,dat is wettelijk zo bepaald Ik vind het dan ook erg als beheerders van dit forum dat jullie laten begaan???? ![]() ![]() Waar zit jullie verantwoordelijkheidszin ergens? ![]() Sorry duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#145 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste Duveltje,
De klacht werd snel behandeld, ik zie niet in waar er zich nog een probleem stelt. |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik laat het hierbij,de juiste personen moeten maar vechten voor hun rechten Zaak gesloten voor mij duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan voor 1 keer uit persoonlijke redenen iets meldt, dan geven ze niet thuis. Natuurlijk heeft de moderatie een eigen leven en is het vrijwilligerswerk. Maar ik ben niet iemand die voor futiele dingen naar de moderatie stapt momenteel. Meestal was het om hen te helpen om het forum te vrijwaren van achtvoudige topics over hetzelfde artikel op hln.be of omwille van draadjes die eerder thuis hoorden in K&K die werden (en worden) gestart in Politiek Binnenland of Maatschappij en Samenleving. Ik kan me goed vinden in de taak van de vrijwillige moderatie, maar net om die reden gebruik ik het rode driehoekje soms. Amper voor persoonlijke dingen. Dus beste Starfire, uw toontje mag wat dat betreft iets of wat gematigd worden. Ik heb altijd van dit forum gehouden en zal het nu ook niks kwaads aandoen, maar je moet geen rare conclusies gaan trekken als je niet weet wat ik wel en niet meldt. Ik wil je echter niet echt betrekken in deze zaak. Die is afgehandeld door Maarten. En wat mij betreft is de zaak daarmee nu wel rond. Je moet maar op een maandag op het werk gaan zoeken naar het mail adres van Maarten om een klacht die de vorige dag was ingediend te laten respecteren. Zo diep moet je vallen. En ik die dit forum zo tof vond was erdoor gedegouteerd. Ik heb via PB nog wat verwijten gekregen van een zekere mod maar dat bespaar ik je. Citaat:
Ik noteer alvast dat je beter weet wie de beste moderator is naar wie je een PB kan sturen dan op de rode driehoek te duwen. Wie dat allemaal weet krijgt nooit geen problemen hier. Citaat:
En mijn bericht was wel duidelijk. De poster ervan kan zich intussen verheugen en ligt zichzelf waarschijnlijk een breuk te lachen. Intussen kreeg ik boodschappen van Tronca dat ik een permban riskeer.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 oktober 2008 om 02:52. |
||||
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind dat sommige mensen dit forum iets te ernstig nemen. het is en blijft maar internet hoor mensen, de echte wereld is het niet.
niemand moet dit persoonlijk opnemen, maar wat relativeringsvermogen zou soms van pas kunnen komen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wanneer er persoonlijke informatie over je wordt geplaatst, dan houdt internet op met puur internet te zijn. Info als (of zelfs hints naar): je naam, adres, telefoon, Ip, ... enz.
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, mijn privégegevens, die staan sowieso ergens op het net. ik vrees dat dit niet zo moeilijk is om te achterhalen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe doe je dat een pb aan de moderatie ? is dat dan aan geadresseerde 'moderator' of 'moderatie' ? edit, dit kwam ook al aan bod in de mail van Jaz. misschien is die account 'moderatie' wel een idee, daar kan elke mod die inlogt dan gaan zien of er 'dringende' meldingen zijn, of die pb's kunnen mss automatisch doorgestuurd worden naar alle mods, zodat de eerste die aanlogt ook alle 'dringende' meldingen ziet ? ps dat dreigement met een permban van Tronca is er wel ferm over hé, als jullie Jaz permbannen, permban mij dan maar mee hoor ... t is idd maar een forum, als we zulke zaken gaan doen, hoeft t voor mij ook niet meer. Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2008 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een pb naar een moderator sturen verloopt op dezelfde manier als een pb naar een andere forummer sturen.
Gewoon de naam van de moderator in kwestie selecteren en dan "privébericht versturen" kiezen. |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik bedoel maar : ik ken al die namen niet hoor ... daarvoor posten jullie veel te weinig spam in k&k ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Mensen komen afdreigen met ik zal u vinden en dan nog met klop dreigen
![]() ![]() en ja er zijn er die nu krom liggen van het lachen........ook ik zit hier te schateren, |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Als er om de zoveel tijd één of ander aanslepend conflict losbarst dat op een zeer bitsige en venijnige manier wordt gevoerd, zet dit wel een domper op 'het forum als ontspanning'. En er zijn nu eenmaal niet zoveel Vlaamse alternatieven. Bovendien ken je hier ook al snel mensen die je wel goed liggen en waar je mee in contact wil blijven, ook omdat je hun mening wil blijven kennen, en dat kan via dit forum. Negeren kan wel, maar dan weet je totaal niet meer wat iemand schrijft. Er zou dan een soort wederzijdse negeermodus moeten zijn, of bv de dringende vraag van de moderatie om op geen enkele wijze nog op mekaar te reageren omdat er anders strafpunten worden uitgedeeld, of dergelijke. Maar gewoon het gevoel krijgen dat het zin heeft als je klaagt omdat je je negatief bejegend wordt zou ook al vooruitgang zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |