Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 15:35   #141
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Lekker schelden op afwezigen.
Hoezo? Ik vind jou ook geen superforummer. Ben ik nu aan het schelden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 15:42   #142
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Was toch wel een goeie...die had ik goed bij z'n...
je bent schitterend !!!
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 15:43   #143
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het was geen scheldwoord, ondertussen wordt het wel gebruikt als een scheldwoord.
En een scheldwoord onderscheidt zich vaak door de intentie van de gebruiker. Zo was 'neger' bv altijd een neutraal woord vermoed ik, tot de kolonisatie begon en het een heel pejoratieve bijklank kreeg ...

Bovendien wordt het woord gebruikt om de discusie in de kiem te smoren. Waarom anders naamkaartjes gooien naar je tegenstanders en ze allemaal in een hokje duwen?

Dat iemand zichzelf linkse rat noemt of poco, is iets anders. Dat wil m.i. vooral zeggen dat die persoon een gezonde dosis zelfrelativeringsvermogen heeft en kan lachen met de beledigingen van anders. Iets waar ik enkel bewondering voor kan opbrengen. Ik ben hier ook heel vaak uitgescholden voor linkse rat of poco, maar heb het nooit grappig kunnen vinden.

En als iemand zijn post aanpast wil dat zeggen dat hij zijn menig heeft herzien en zijn woorden terugtrekt. Dat is toch enkel maar positief?

(Ik ben btw ook eens ooit op een ander forum waarop men mij eigenlijk niet kende versleten voor raciste. Ik heb daar toen niet tegen gereageerd maar als ik nu terugkijk (missschien zijn mensen ondertussen ook weer wat minder verdraagzaam en ligt alles wat gevoeliger) erop zou ik dat wel niet zo gelaten hebben... Een beschuldiging van racisme grenst idd aan laster en eerroof, gezien racisme strafbaar is.)

Poco is geen scheldwoord maar een afkorting
Oud 4 september 2008, 15:46   #144
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.

Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.
Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is. Iedereen die het in de context ziet begrijpt dat het bijzonder wreed is meisjes de islam op te dringen. Dit doe je toch je kinderen niet aan. Nu ja moslims zijn al wreed met dieren laat staan hoe ze met vrouwen omgaan. Nu ja mijn nakomelingen zullen me dankbaar zijn dat ik heb gevochten voor hun vrijheid. Zoals ik mijn overgrootouders dankbaar ben dat ze tegen de nazis hebben gevochten voor mijn vrijheid. Met dank nogmaals : geef nooit op beste andersdenkende !!! De islam is wreed en de meeste moslimas willen deze religie weg of sterk afgezwakt. Het is vreselijk om mishandelde vrouwen te zien te bedenken dat het zelfs nu gebeurt in Belgie !!! Uit naam van een religie de islam genaamt. Je kan pas praten als je gezien hebt wat ik heb gezien met mijn vrijwilligerswerk.

ps denk je nu echt dat dochters het afnemen van vrijheid en gelijkheid oke zullen vinden?? naief !!! Immers ik zal de waarheid blijven vertellen en de harde realiteit rond de islam ; zodat elke moslima zal kunnen opkomen voor haar rechten.

Laatst gewijzigd door shaddy : 4 september 2008 om 15:54.
Oud 4 september 2008, 15:52   #145
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet.
Ik bekijk het zo, ik rapporteer niks of niemand, van mij mag u - in het algemeen dan, alles zeggen.

Kwaad worden op iemand om wat die dan op een forum schrijft is tijdverlies denk ik zomaar.

Met èèn uitzondering, als ik die in het echte leven tegenkom dan gaat die schreeuwen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 15:53   #146
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik bekijk het zo, ik rapporteer niks of niemand, van mij mag u - in het algemeen dan, alles zeggen.

Kwaad worden op iemand om wat die dan op een forum schrijft is tijdverlies denk ik zomaar.

Met èèn uitzondering, als ik die in het echte leven tegenkom dan gaat die schreeuwen.
De vraag is dan: Wie?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 15:53   #147
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is.
Kinderen opvoeden op de islam manier - er dus een godsdienstwaanzinnige van maken, moest reeds lang verboden zijn.

Verschaeve
Oud 4 september 2008, 15:54   #148
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De vraag is dan: Wie?
Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen want het is nogal een bleter en dan wordt ik hier geband.

Edit: of is het verbannen?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 4 september 2008 om 15:54.
Oud 4 september 2008, 15:58   #149
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen want het is nogal een bleter en dan wordt ik hier geband.

Zwijg dan maar dat je zweet, of je wordt gebanned of verbannen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 16:01   #150
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zwijg dan maar dat je zweet, of je wordt gebanned of verbannen.
Dat was het plan.

Verschaeve
Oud 4 september 2008, 16:07   #151
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Over 1 ding is iedereen het eens ... 't Is allemaal de schuld van de linksgezinde forummers ...
Dat is zo : tegen die mannen kan een brave rechts-nationalist nu eens geen gelijk krijgen met als gevolg dat hemof zij niet meer graag mee wil spelen.

Het doet me denken aan een van mijn kleinkinderen in een klasje waar ook een klein zwart meisje aanwezig was. Eén van die kindjes wilde haar klasgenootjes overtuigen om niet met dat vuil zwart meisje te spelen (hoe worden kinderen tegenwoordig opgevoed ?).. Wel mijn zeer blanke kleindochter overtuigde de andere kindjes om toch met dat zwartje te spelen en onze superblanke discrimineerster werd zelf uitgesloten...

Wel op dat kinderniveau zijn we nu aangeland..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 16:10   #152
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat is zo : tegen die mannen kan een brave rechts-nationalist nu eens geen gelijk krijgen met als gevolg dat hemof zij niet meer graag mee wil spelen.

Het doet me denken aan een van mijn kleinkinderen in een klasje waar ook een klein zwart meisje aanwezig was. Eén van die kindjes wilde haar klasgenootjes overtuigen om niet met dat vuil zwart meisje te spelen (hoe worden kinderen tegenwoordig opgevoed ?).. Wel mijn zeer blanke kleindochter overtuigde de andere kindjes om toch met dat zwartje te spelen en onze superblanke discrimineerster werd zelf uitgesloten...

Wat is het verschil eigenlijk roger?

Iemand uitsluiten is iemand uitsluiten toch?

Verschaeve
Oud 4 september 2008, 16:12   #153
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, ik heb al meermaals zware beledigingen aan mijn adres gerapporteerd. Probleem is dat de moderatie er niets aan doet, of dat de betrokken poster zijn woorden plots gewist heeft.

Die kunnen dus ongestraft verder pesten, maar anderen, die zich van geen kwaad bewust iets schrijven, worden geband.

Daar stoor ik me dus enorm aan.

Maar waarom laat jij je dan altijd inpakken? Je moet dan niet klagen, t'is je eigen fout, je moet 'het spel maar slimmer spelen'.
Oud 4 september 2008, 16:24   #154
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

...
Oud 4 september 2008, 16:38   #155
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, ik heb al meermaals zware beledigingen aan mijn adres gerapporteerd. Probleem is dat de moderatie er niets aan doet, of dat de betrokken poster zijn woorden plots gewist heeft.

Die kunnen dus ongestraft verder pesten, maar anderen, die zich van geen kwaad bewust iets schrijven, worden geband.

Daar stoor ik me dus enorm aan.
Beledigingen die gewist worden kunnen hoogstens een half uur op het forum hebben gestaan. Ze zijn niet meer te lezen voor wie later de thread doorloopt, ze verstoren ook niet (meer) de discussie.

Let wel, mocht zoiets echt gebeuren, dan vind ik het kinderachtig beledigingen te posten en dan vlug vlug verwijderen, maar ik begrijp wel dat de moderatie daar weinig aan kan doen (behalve misschien een sanctie voor spam?).

Zoals reeds gezegd geloof ik niet dat de moderatie systematisch partijdig is, wel dat er soms blijkbaar willekeurig word gemodereerd.

Ik geloof nauwelijks dat iemand hier zonder meer mag schelden en beledigen zonder daarvoor, bij rapportering, gesanctioneerd te worden.

Je kunt als ervaren forummer inderdaad iemand moeiteloos de kast injagen, en toch netjes binnen het reglement blijven. De geviseerde kan dan de indruk krijgen dat hij/zij minder mag dan die andere.

Oplossing 1: dit soort pesters negeren (al dan niet met de negeerfunctie). Geloof me, niemand neemt ze op de duur nog ernstig.

Oplossing 2: ook binnen de lijntkes kleuren. Dat is voor jou, als niet-raciste, geen enkel probleem. Gewoon letten op de juiste formuleringen, de mening aanpakken en niet de poster.
Schrijf dus niet: "Firestone, je bent een rat", of "Firestone, je bent een leugenaar", maar "Firestone, wat je daar schrijft is smerig" en "Firestone, dat is flagrant gelogen". (*)

(*): voor alle duidelijkheid, dit zijn geen citaten van Boadicea, maar fictieve voorbeelden.
Oud 4 september 2008, 16:52   #156
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar waarom? Vond ie je brommer niet mooi of zo?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 16:55   #157
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is. Iedereen die het in de context ziet begrijpt dat het bijzonder wreed is meisjes de islam op te dringen. Dit doe je toch je kinderen niet aan. Nu ja moslims zijn al wreed met dieren laat staan hoe ze met vrouwen omgaan. Nu ja mijn nakomelingen zullen me dankbaar zijn dat ik heb gevochten voor hun vrijheid. Zoals ik mijn overgrootouders dankbaar ben dat ze tegen de nazis hebben gevochten voor mijn vrijheid. Met dank nogmaals : geef nooit op beste andersdenkende !!! De islam is wreed en de meeste moslimas willen deze religie weg of sterk afgezwakt. Het is vreselijk om mishandelde vrouwen te zien te bedenken dat het zelfs nu gebeurt in Belgie !!! Uit naam van een religie de islam genaamt. Je kan pas praten als je gezien hebt wat ik heb gezien met mijn vrijwilligerswerk.

ps denk je nu echt dat dochters het afnemen van vrijheid en gelijkheid oke zullen vinden?? naief !!! Immers ik zal de waarheid blijven vertellen en de harde realiteit rond de islam ; zodat elke moslima zal kunnen opkomen voor haar rechten.
Welke kinderen zadel ik op met de islam? Je zegt dat mijn kinderen later op mij gaan spuwen. Waarom? Mijn zoon is gedoopt en is voor zover ik weet, net zoals ik, niet bekeerd naar de islam en is dat ook niet van plan. Niet dat we daar al over gepraat hebben maar ik ben daar quasi zeker van. Waarom gaat mijn zoon dan volgens jou later op mij spuwen. Omdat ik met een moslim getrouwd ben?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 16:59   #158
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
'k Was aan't zwanzen Roger ...

Citaat:
Een soort kinderlijke positieve discriminatie ???
Citaat:
Awel , verschiet je er dan van dat de mods even de forummers laten verderspelen...
Zet je even achteruit en bekijk het zoals een objektieve mod dat zou doen ...
Overal beschuldigingen , hopen draadjes om door te lopen en overal ruzie ...
Begin maar in die wirwar te zoeken en te doen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:02   #159
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Enfin , 'k zal hier het voorbeeld geven se ...

Alle politiek linksgezinde forumsters krijgen ne knuf ...

Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:11   #160
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Beledigingen die gewist worden kunnen hoogstens een half uur op het forum hebben gestaan. Ze zijn niet meer te lezen voor wie later de thread doorloopt, ze verstoren ook niet (meer) de discussie.

Let wel, mocht zoiets echt gebeuren, dan vind ik het kinderachtig beledigingen te posten en dan vlug vlug verwijderen, maar ik begrijp wel dat de moderatie daar weinig aan kan doen (behalve misschien een sanctie voor spam?).

Zoals reeds gezegd geloof ik niet dat de moderatie systematisch partijdig is, wel dat er soms blijkbaar willekeurig word gemodereerd.

Ik geloof nauwelijks dat iemand hier zonder meer mag schelden en beledigen zonder daarvoor, bij rapportering, gesanctioneerd te worden.

Je kunt als ervaren forummer inderdaad iemand moeiteloos de kast injagen, en toch netjes binnen het reglement blijven. De geviseerde kan dan de indruk krijgen dat hij/zij minder mag dan die andere.

Oplossing 1: dit soort pesters negeren (al dan niet met de negeerfunctie). Geloof me, niemand neemt ze op de duur nog ernstig.

Oplossing 2: ook binnen de lijntkes kleuren. Dat is voor jou, als niet-raciste, geen enkel probleem. Gewoon letten op de juiste formuleringen, de mening aanpakken en niet de poster.
Schrijf dus niet: "Firestone, je bent een rat", of "Firestone, je bent een leugenaar", maar "Firestone, wat je daar schrijft is smerig" en "Firestone, dat is flagrant gelogen". (*)

(*): voor alle duidelijkheid, dit zijn geen citaten van Boadicea, maar fictieve voorbeelden.
Dank u Firestone en die laatste dingen zou ik inderdaad ook nooit over jou schrijven, omdat ik ze oprecht niet meen.

Probleem is dat ik hier van een bepaald persoon verschillende posts heb moeten lezen waarin staat dat ik een leugenaar ben, een haatzaaier, kortom ... De bron van alle kwaad.

Ik heb die posts destijds gerapporteert en er is niets mee gebeurd. Later is die persoon inderdaad gauw gauw posts gaan editeren, als die nog maar een vermoeden had, dat ik het gelezen had.

Het kan zijn dat het misschien is omdat hij wel eens een berisping heeft gehad, maar wat ik gerapporteert had ik die gevallen, is gewoon blijven staan, zonder meer. Men heeft dus gewoon niets geknipt en het staat er nog.

Persoonlijk heb ik geen zin om van mijn hart een moordkuil te maken en het allemaal te gaan opzoeken en hier te gaan citeren. Ik kan ook wel eens cru zijn, maar probeer zoveel mogelijk de argumenten aan te vallen. En ja, soms is dat misschien ook wel eens nadelig voor een persoon, maar dan koppel ik enkel feiten waar ik zeker van ben, aan diens woorden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be