Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2008, 17:11   #141
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
grappig eigenlijk dat net iemand die veggie is zo opkomt voor halal typisch zoiets als hitler ????? voor de gezondheid ????????? zoals ik al zei nazisme en islam hand in hand ik sla steeds de spijker op de kop jammer om steeds gelijk te hebben

kindjes ...je moet evenwichtig eten om gezond te zijn een chipsveggie is absoluut niet gezond
Ik ben niet voor halal.

Iedereen heeft het recht om te eten wat hij zelf wil.

Vegetarisme is een persoonlijke keuze.

Men mag mensen niet verplichten om vlees te eten net zoals men mensen niet mag verbieden om vlees te eten.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 17:12   #142
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
uiteraard u dient steeds bronnetjes typisch voor een doorsnee politiek correcteling met de rug tegen de muur want ja ze heeft gelijk, vlug een uitvlucht zoeken sorry ik spreek uit mijn ervaring met de echte multikul niet de opgelegde van de pocos die eisen dat de autochtone zich aanpast aan de islam en niet omgekeerd. in onz eigen landje ..
U hebt er dus geen?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 17:14.
Oud 29 november 2008, 17:13   #143
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
kom ne keer buiten en u zal zien
Cijfers? Artikel?

Oud 29 november 2008, 19:36   #144
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Riskeert onevenwichtig te zijn. (zou AH uit de bol zijn gegaan omdat hij veget-ariër was? Of werd hij veget-ariër omdat hij uit de bol ging?)
Daar gaan we weer; ene A.H. uit B. te O. wordt er weer eens volstrekt ten onpas bijgesleept. En dan zal ik dat quasi-spitsvondige, doch in feite erg zielige, "veget-ariër" verder nog maar buiten beschouwing laten. Zijn uw argumenten weer eens op dat u daarom naar dit soort goedkope truken moet grijpen?

Citaat:
Zijn die dan waardevoller?
Verkeerde vraagstelling. Dat zou eerder moeten zijn: Zijn allochtone halal-maaltijden waardevoller dan autochtone niet-halal-maaltijden?

Als ik u hier zo pro-halal zie praten, zult u die mening waarschijnlijk wel toegedaan zijn, edoch, �*k heb er geen enkele behoefte aan om bijvoorbeeld mijn kinderen op school verplicht halal te laten eten (laat staan thuis), zoals op vele scholen reeds gebruikelijk is om de dames en heren muzelmannen en -vrouwen maar niet voor het hoofd te stoten.

Citaat:
?? Dus letterlijk "van Satan"? demonizering?
Wederom een erg doorzichtige poging om mensen meningen aan te wrijven en zaken uit de context te trekken teneinde te... tja, hoe noemt men zoiets ook alweer? Te demoniseren, inderdaad ja.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 19:41   #145
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Bestaat al reeds een tiental jaar. Verkrijgbaar in natuur of biologische winkels als ik me niet vergis.
Het bestaat al wel langer ook.

Citaat:
Iedereen eet toch wat hij wil.
It's a free country remember
Op het moment dat ik dat in de kantine op mijn werk of dat mijn kinderen dat op school ongevraagd letterlijk voorgeschoteld krijgen, omdat er daar halal-maaltijden zijn ingevoerd om toch vooral maar niet op die ellenlange moslimtenen te trappen, is er geen vrije keus meer, he? Tot zover "it's a free country, remember"...
Oud 29 november 2008, 19:44   #146
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Op het moment dat ik dat in de kantine op mijn werk of dat mijn kinderen dat op school ongevraagd letterlijk voorgeschoteld krijgen, omdat er daar halal-maaltijden zijn ingevoerd om toch vooral maar niet op die ellenlange moslimtenen te trappen, is er geen vrije keus meer, he? Tot zover "it's a free country, remember"...
Wat is er mis met de verschillende menukeuzes tussen halal, niet halal, vegetarisch, koosjer, etc in de schoolkantine?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 19:45.
Oud 29 november 2008, 19:47   #147
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met de verschillende menukeuzes tussen halal, niet halal, vegetarisch, koosjer, etc in de schoolkantine?
Dáár is niets mis mee en daar ga ik ook mee akkoord. Waar ik echter niet mee akkoord ga, is het feit dat op vele scholen en in vele kantines er louter en alleen halal geserveerd wordt, en dan is er dus geen keuze meer, maar wordt het ongevraagd opgedrongen.
Oud 29 november 2008, 19:48   #148
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dáár is niets mis mee en daar ga ik ook mee akkoord. Waar ik echter niet mee akkoord ga, is het feit dat op vele scholen en in vele kantines er louter en alleen halal geserveerd wordt, en dan is er dus geen keuze meer, maar wordt het ongevraagd opgedrongen.
Link? Artikel?

Oud 29 november 2008, 20:01   #149
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Link? Artikel?
Zucht... bent u werkelijk te lui om dingen zelf op te zoeken? Maar goed, hier even een bloemlezing:

Halal op school:
http://gva.typepad.com/standpuntantw...vlees_op_.html
http://forum.parkstadveendam.nl/view...p?f=42&t=21070
http://www.depers.nl/binnenland/1055...ijden-ROC.html
http://www.brusselblogt.be/2006/02/1...op-school.html

Voorbeelden van halal op school in Groot-Brittanië:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ool-meals.html
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle3160175.ece
Oud 29 november 2008, 20:08   #150
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Is alles soms Halal ?
Dan geven wij een bal !

(vooral na zonsondergang tijdens de ramadan dansant/mangeant)

Eten wij koosher en halal
zijn wij de besten van al !

Erwtenzoep met spek
daarna kreeft of wat mossels
zet de broeksriuem maar wat lossels...

Wiens halals men eet, diens woold men spleekt...

Chorba Hamra.. de specialiteit van het huis !

Veel eten en drinken de s.. zullen stinken !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 20:23   #151
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zucht... bent u werkelijk te lui om dingen zelf op te zoeken? Maar goed, hier even een bloemlezing:

Halal op school:
http://gva.typepad.com/standpuntantw...vlees_op_.html
http://www.brusselblogt.be/2006/02/1...op-school.html
De artikels uit België:

Het eerste artikel spreekt over een schooluitstap waarbij een brief is rondgestuurd aan de ouders om moslimouders te melden dat er halal vlees zal geserveerd worden.
Verder in het artikel wordt er echter duidelijk vermeld dat er in de Antwerpse scholen wel degelijk keuze is voor diegenen die dat willen.

Het tweede artikel is nogal vaag en berust enkel op een lezersbrief.
Buiten enkele referenties op de Vlaams Belang site zijn er geen externe referenties.
Noch van de scholen zelf noch van moslimorganisaties noch van lokale overheden.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 20:36.
Oud 29 november 2008, 21:56   #152
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De artikels uit België:

Het eerste artikel spreekt over een schooluitstap waarbij een brief is rondgestuurd aan de ouders om moslimouders te melden dat er halal vlees zal geserveerd worden.
Verder in het artikel wordt er echter duidelijk vermeld dat er in de Antwerpse scholen wel degelijk keuze is voor diegenen die dat willen.

Het tweede artikel is nogal vaag en berust enkel op een lezersbrief.
Buiten enkele referenties op de Vlaams Belang site zijn er geen externe referenties.
Noch van de scholen zelf noch van moslimorganisaties noch van lokale overheden.
Dus referenties op de Vlaams Belang site tellen blijkbaar niet of zo?

U geeft ook geen reactie op de Nederlandse links, noch op de Britse.
Oud 29 november 2008, 22:13   #153
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus referenties op de Vlaams Belang site tellen blijkbaar niet of zo?
Ik check het liefst verschillende bronnen (liefst met verschillende politieke achtergrond).
Wanneer slechts 1 bron over iets bericht is dit meestal een teken aan de wand (ook voor linkse media).

Citaat:
U geeft ook geen reactie op de Nederlandse links, noch op de Britse.
Omdat we in België wonen en het over de Belgische situatie hebben.
De regelgeving in andere landen is niet relevant net zoals dat het schoolmenu op de Zuidelijke Sandwich eilanden niet relevant is om te kijken wat een school hier in België serveert.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 22:17.
Oud 29 november 2008, 22:52   #154
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Beschavingen zijn bijna altijd ten onder gegaan door deze oorzaken: hongersnood, ziekte, oorlog, natuurrampen en economie.
Vier op vijf juist, zeer goed! Hongersnood, ziekte, oorlog en een slabakkende economie behoren inderdaad steevast tot de gevolgen van de onomkeerbare reeks die ik heb opgesomd. Bedankt voor het aanvullend bewijs dat het macabere lijstje (dat ik hieronder nog even voor de duidelijkheid herhaal) klopt. U had alleen natuurrampen mis, maar het is u vergeven.

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang (met o.a. hongersnood, ziekte, oorlog, en een teloor gegane economie) is niet meer te stoppen.

Laatst gewijzigd door Jukes : 29 november 2008 om 22:54.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:45   #155
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet voor halal.

Iedereen heeft het recht om te eten wat hij zelf wil.

Vegetarisme is een persoonlijke keuze.

Men mag mensen niet verplichten om vlees te eten net zoals men mensen niet mag verbieden om vlees te eten.
Neen het gaat over halal. Dat halal in de scholen volledig is opgedrongen. Binnenkort in de rusthuizen. daar zijn ze nu al voor aan het lobbyen of beter gezegd pushen en dreigen met chantage. Wij dierenrechtenvoorstaanders hebben gevochten voor rechten voor het dier. De pocos hebben weer toegevingen gedaan aan de islam wederom zakken we terug af naar het niet humane verleden. Het gaat om halal niet om het eten van vlees. tsj tsj

Laatst gewijzigd door shaddy : 29 november 2008 om 23:46.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:48   #156
shaddy
Banneling

Standaard

[quote=Fallen Angel;3829130]De artikels uit België:

QUOTE]

Ik kan u verzekeren dat er geen alternatieven zijn. Deze brief is waarschijnlijk bijzonder fait divers, vlug opgeroepen om de mensen zand in de ogen te strooien ! tsj tsj De leraars zijn doodsbang voor de repressies van de pocos als ze durven tegen de islamleraar ingaan en wees gerust maak u zelf niets wijs de islam leraar zwait de plak.
Oud 29 november 2008, 23:51   #157
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is de waarheid maar de pocos dreigen steeds met bronnen, terwijl ze goed genoeg weten dat net die dreigementen ervoor zorgen dat leraars niets meer durven zeggen. Net zoals de nazis de mensen onder de knoet hadden. En dan maar roepen geef ons bewijzen terwijl ze het weten dat er angst heerst. Weet je wij mogen niet eens meer vreedzaam betogen tegen halal want dat valt onder racisme, kun je het inbeelden in dit vrije land, racisme als je opkomt voor dierenrechten. Vreedzaam nota bene heel braaf de mensen bewust maken van de verislamisering overal, een sluipend gif dat de pocos mooi aan mee werken. dreigen met processen van racisme houdt de man in de straat met kinderen wel klein. Bah !

Laatst gewijzigd door shaddy : 29 november 2008 om 23:52.
Oud 29 november 2008, 23:52   #158
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat we in België wonen en het over de Belgische situatie hebben.
De regelgeving in andere landen is niet relevant net zoals dat het schoolmenu op de Zuidelijke Sandwich eilanden niet relevant is om te kijken wat een school hier in België serveert.
Als u met 'we' u en ik bedoelt, dan heeft u het mis. Ik kom uit Nederland en ik had het over de situatie in Nederland, Vlaanderen en vergelijkbare West-Europese landen.
Dus het is wel degelijk relevant, zeker in een EU waarvan de landen steeds meer op elkaar lijken. Wat in de buurlanden gebeurt, gebeurt binnenkort ook bij u in de voor- en achtertuin.
Oud 29 november 2008, 23:55   #159
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bestaat al wel langer ook.

Inderdaad geen vrije wereld meer waar mensen worden gedwongen te islamiseren. Die pocos en de volgelingen van mo hand in hand met de nazis en de collaborateurs. Wij hadden rechten voor dieren gekregen maar de pocos namen ze weer af, en durf niet betogen want dat is racisme . tsj tsj en dan durven ze hier roepen dat het een vrije wereld is hypocriet ten top. bah ! Net zoals men met eremoorden en erewraken een islamexpert inhuren om de rechtbank bij te staan. Dit kan toch niet , een moord is een moord gelieve geen religie erbij te sleuren.
Oud 29 november 2008, 23:57   #160
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u met 'we' u en ik bedoelt, dan heeft u het mis. Ik kom uit Nederland en ik had het over de situatie in Nederland, Vlaanderen en vergelijkbare West-Europese landen.
Dus het is wel degelijk relevant, zeker in een EU waarvan de landen steeds meer op elkaar lijken. Wat in de buurlanden gebeurt, gebeurt binnenkort ook bij u in de voor- en achtertuin.
Inderdaad in de antwerpse scholen is het identiek hetzelfde mar de pocos houden de leraars onder de knoet met processen van racisme als ze niet akoord gaan met halal. Afschuwelijk hoe diep de islamisering hier al aanwezig is. een sluipend gif voor onze niet zo vrije maatschappij meer als je wil betogen voor meer rechten voor dieren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be