Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 22:47   #141
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Humphreys spreekt voor zichzelf. Ik ben uitsluitend geintereseerd in argumenten tegen de onderwerpen die hij op tafel legt.
Nee, dat ben je niet.
Oud 1 oktober 2008, 23:31   #142
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Als god 6.000 jaar geleden zo knap was dat hij vanuit het niets een aarde kon scheppen, direct al helemaal stabiel met water, wolken, planten, dieren, voedsel, enz., dan kan hij ook het licht onderweg van de sterren naar de aarde, aardlagen, olie, alle andere sporen die wijzen op een veel oudere aarde, erbij hebben geschapen. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Een beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.

Dat ik die onzin ooit geloofd heb.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 02:22   #143
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier is een voorbeeld:Ik ben niet geintereseerd in een her-interpretatie van de tekst van Humphreys.

Humphreys spreekt voor zichzelf. Ik ben uitsluitend geintereseerd in argumenten tegen de onderwerpen die hij op tafel legt.

Geen interpretaties - niet woorden in de mond leggen, geen gedraai - just the facts.
Her-interpretatie? Woorden in de mond leggen? Er werd volgens mij enkel aangetoond dat jouw argumenten onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd zijn en daarenboven volkomen weerlegbaar. Je weet gewoon geen raad met je leugens die worden doorzien en dan kakel je maar raak.
Oud 2 oktober 2008, 07:19   #144
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Bertie.

Jij stelt 'de dateringstechnieken in vraag". Maak je niet ongerust. Die zullen nog verfijnen.

Maar je moet wel eerlijk blijven. Als je deze technieken in vraag stelt. Dan is er ook geen grond om een conclusies te trekken rond "een jonge aarde".

En dan nog kan mij de ouderdom van de aarde niet veel schelen. En dan nog zal de aarde wel hopeloos veel ouder zijn dan 'het leven'.

Een jonge aarde brengt totaal niks bij aan het acceptabel maken van het bijbelse scheppingsverhaal.

Want er zijn nog twee meer directere vragen.

Geef mij eens een voldoende gefundeerd argument waar ik uit kan afleiden dat 'het leven' slechts een paar dagen later is ontstaan dan de planeet aarde.

Geef mij eens een voldoende gefundeerd argument waar ik kan uit afleiden dat 'de zelfbewuste mens' reeds een dag na het ontstaan van 'het leven' effectief bestond.

groetjes.
Oud 2 oktober 2008, 09:08   #145
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andromeda had geen tegenargumenten.

Zij had het alleen maar over "Humphreys zus" en "Humphreys zo" (Argumentum ad hominem). Ging nauwelijks in op de argumenten zelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiki
An ad hominem argument, also known as argumentum ad hominem (Latin: "argument to the man", "argument against the man") consists of replying to an argument or factual claim by attacking or appealing to a characteristic or belief of the person making the argument or claim, rather than by addressing the substance of the argument or producing evidence against the claim.
In tegenstelling tot wat jij hier beweert draagt Andromeda argumenten aan tegen Humphries stelling. Samengevat komt het erop neer dat de computersimulatie die Humphries gebruikt om zijn stelling te bewijzen een oversimplificatie is van de werkelijkheid. De realiteit toont een onderlinge aantrekkingskracht tussen de verschillende hemellichamen.

Citaat:
Ik ben niet geintereseerd in een her-interpretatie van de tekst van Humphreys.
als je het werkelijk gelezen had zou je zien dat het geen herinterpretatie is maar een weerlegging.

Citaat:
ben je daar wel zeker van?

Citaat:
Geen interpretaties - niet woorden in de mond leggen, geen gedraai - just the facts.
Iets in de trend van dit als tegenargument voor je eerste claim?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 10:58   #146
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij had het alleen maar over "Humphreys zus" en "Humphreys zo" (Argumentum ad hominem). Ging nauwelijks in op de argumenten zelf. .[/i]

Raadpleeg beter een woordenboek alvorens moeilijke woorden in de mond te willen nemen
Oud 2 oktober 2008, 15:12   #147
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Dat wordt lachen geblazen.
In mijn ogen bestaat de aarde sinds mijn geboorte. Wat er daarvoor gebeurde zou ik niet kunnen zeggen (bewijzen).
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 15:29   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
In mijn ogen bestaat de aarde sinds mijn geboorte. Wat er daarvoor gebeurde zou ik niet kunnen zeggen (bewijzen).
Wel, daarvoor heeft de mens verstand gekregen om ook na te kunnen denken buiten wat enkel haar zintuigen waarnemen.

Een denkvraag: Uw grootouders zijn ouder als u. Maar hoe weet u dat ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 15:52   #149
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
jij hebt geen flauw idee wat "ad hominem" betekent hé ?
Spreek voor jezelf
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 15:56   #150
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Als god 6.000 jaar geleden zo knap was dat hij vanuit het niets een aarde kon scheppen, direct al helemaal stabiel met water, wolken, planten, dieren, voedsel, enz., dan kan hij ook het licht onderweg van de sterren naar de aarde, aardlagen, olie, alle andere sporen die wijzen op een veel oudere aarde, erbij hebben geschapen. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Een beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.
Oud 2 oktober 2008, 16:02   #151
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Her-interpretatie? Woorden in de mond leggen? Er werd volgens mij enkel aangetoond dat jouw argumenten onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd zijn en daarenboven volkomen weerlegbaar.
Nope. Niks aangetoond. Alleen maar ingeroepen.
Oud 2 oktober 2008, 16:13   #152
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf
leg het eens uit ?

verder dient vastgesteld dat bertie zijn stellingen wéér niet inhoudelijk verdedigt tegen andro's bemerkingen.

ik heb zo'n flauw vermoeden waarom
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 16:36   #153
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Bertie.

Jij stelt 'de dateringstechnieken in vraag". Maak je niet ongerust. Die zullen nog verfijnen.
idd. - darwinisten moeten voortdurend flip-floppen om de schijn hoog te houden.

Citaat:
Maar je moet wel eerlijk blijven. Als je deze technieken in vraag stelt. Dan is er ook geen grond om een conclusies te trekken rond "een jonge aarde".
Welke conclusies? Je moet niet vergeten dat een jonge aarde het uitgangspunt is. Wij bevinden ons immers "hier en nu".

Citaat:
En dan nog kan mij de ouderdom van de aarde niet veel schelen. En dan nog zal de aarde wel hopeloos veel ouder zijn dan 'het leven'.

Een jonge aarde brengt totaal niks bij aan het acceptabel maken van het bijbelse scheppingsverhaal.

Geef mij eens een voldoende gefundeerd argument waar ik uit kan afleiden dat 'het leven' slechts een paar dagen later is ontstaan dan de planeet aarde.
Waaruit leid je af dat de aarde ziljoenen jaar lang leeg en inhoudsloos bij lag. Waarom is dat je uitgangspunt?
Oud 2 oktober 2008, 16:50   #154
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
leg het eens uit ?
Dat is niet nodig. Adromedia (of eigenlijk de schrijver van dat artiekel) speelt op de man

Citaat:
Argumentum ad hominem - Wikipedia

Ad hominem is een begrip uit het Latijn en betekent "op de man".

In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.

De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:

1. A doet bewering 'B'.
2. Er is iets mis met A.
3. Dus bewering 'B' is onwaar.
1. Humphreys doet bewering 'B' (aarde = jong).
2. Er is iets mis met Humphreys (Hij is fundi, pseudo... enz enz).
Oud 2 oktober 2008, 16:55   #155
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig. Adromedia (of eigenlijk de schrijver van dat artiekel) speelt op de man

Hoe noem je de volgende redenering van gelovigen dan?

1. Darwin doet bewering 'A' (de aarde is lang geleden ontstaan en evolueert continue)
2. De theorie van Darwin lijkt in sommige gevallen incompleet
3. Dus creationisme klopt

liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:01   #156
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
lverder dient vastgesteld dat bertie zijn stellingen wéér niet inhoudelijk verdedigt tegen andro's bemerkingen.
Ik hoef niets te verdedigen. Andro ging alleen maar op vijf v.d punten in. Dus, ik ben nog lang niet aan zet
Oud 2 oktober 2008, 17:04   #157
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Selectief quoten is uw hobby he...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:10   #158
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waar komt punt 2 precies voor in dat artikel? Het énige wat jij hebt gedaan is Humphreys naam in het roze gezet. Iemands naam vermelden terwijl je zijn argumenten weerlegt is niét hetzelfde als op de man spelen
Oud 2 oktober 2008, 17:23   #159
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke conclusies? Je moet niet vergeten dat een jonge aarde het uitgangspunt is. Wij bevinden ons immers "hier en nu".

Citaat:

Geef mij eens een voldoende gefundeerd argument waar ik kan uit afleiden dat 'de zelfbewuste mens' reeds een dag na het ontstaan van 'het leven' effectief bestond.

Waaruit leid je af dat de aarde ziljoenen jaar lang leeg en inhoudsloos bij lag. Waarom is dat je uitgangspunt?
Antwoord nu eens niet naast de kwestie. 2 duidelijke vragen.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 2 oktober 2008 om 17:25.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:38   #160
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiermee toon je definitief dat je niet geinteresseerd bent in de feiten. "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk" en daarmee is de kous af. Hallucinant eigenlijk hoe jij snelle conclusies van een professor voor waar aanneemt, en gefundeerde weerleggingen van de wetenschap negeert. Jij wilt niet zien hoe de dingen ineensteken, je hebt immers al lang je ziel verkocht aan een imaginaire macht waarvan je nooit enig bewijs van bestaan zal zien.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be