Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 09:49   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Wat jij hier nu schrijft, staat wel mijlenver van wat de BUB schrijft: zij verkondigen dat de KBC doelbewust Fortis heeft gesaboteerd uit politieke -lees: anti-Belgische overwegingen. Ik kan me best voorstellen dat dergelijke strategische spelletjes worden gespeeld, maar om daar dan meteen een politiek etiket op te kleven, is meteen een brug te ver. Dat was dan ook de motivatie van deze discussie: niet zozeer de economische spelletjes, maar de idee dat er een grote flamingante samenzwering zou zijn -die overigens de KBC overstijgt- tegen Belgische symbolen als Fortis.
Maar ik ben de BUB ook niet.

Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2008 om 09:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 10:27   #142
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar ik ben de BUB ook niet.
Beweer ik dat dan? Ik wilde de discussie even opnieuw in zijn oorspronkelijke context plaatsen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 11:19   #143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Beweer ik dat dan? Ik wilde de discussie even opnieuw in zijn oorspronkelijke context plaatsen.
Daar is al op geantwoord. Niemand kan dat weten. Dat zijn hypoheses die niemand kan bevestigen noch ontkennen. Dus een -in de feiten- zinloze discussie.
Oud 1 oktober 2008, 11:55   #144
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Of KBC nu Belgicistisch of Vlaamsgezind is, maakt niet uit. Zolang ze uw geld maar goed beheren.
Oud 1 oktober 2008, 11:59   #145
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vragen zijn:
1) heeft KBC iets te maken met de neergang van Fortis?

Wie zal het zeggen? De volgende parlementaire onderzoekscommissie?

2) zoja, heeft dit te maken met de Vlaamsgezindheid van de top van KBC?

Zoals gezegd, is KBC een flamingantische bank, dus deze beweegreden is dan heel plausibel naast die van de concurrentie natuurlijk.

3) zoja, waarom steunt een Franstalig lid van de rvb dit??
Wie is die Franstalige? Eén zwaluw maakt de lente niet. Heeft hij er invloed? Wist hij het?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 12:02   #146
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Wie is die Franstalige? Eén zwaluw maakt de lente niet. Heeft hij er invloed? Wist hij het?
De bocht is genomen
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 12:25   #147
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Dit was het bericht dat op 18 september in de pers verscheen:

Fikse rel tussen KBC en Fortis

07u36 - Het zit er bovenarms op tussen Fortis en KBC. Fortis verdenkt KBC van een indirecte rol in onheilspellende e-mails. En KBC helpt spaarders van bank te wisselen. Dat schrijven de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag."Spreken van een oorlog tussen KBC en Fortis is overdreven, maar er is niet veel nodig om de situatie te laten ontsporen", klinkt het. Dinsdag al meende de top van Fortis dat KBC een indirecte rol heeft gespeeld in de spammails die vanuit de finance-boetiek Axitis zijn verspreid en waarin werd gesproken over een nieuwe nakende kapitaalverhoging bij Fortis tegen 4 euro. Fortis tilt zwaar aan de zaak omdat ook al op 15 juli het aandeel gedestabiliseerd werd nadat er vergelijkbare spamberichten gecirculeerd hadden. Onder meer de financiële toezichthouder CBFA (Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen) heeft zich daarom op de zaak gestort.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 12:36   #148
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

07u36 - Het zit er bovenarms op tussen Fortis en KBC. Fortis verdenkt KBC van een indirecte rol in onheilspellende e-mails. En KBC helpt spaarders van bank te wisselen. Dat schrijven de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag."Spreken van een oorlog tussen KBC en Fortis is overdreven, maar er is niet veel nodig om de situatie te laten ontsporen", klinkt het. Dinsdag al meende de top van Fortis dat KBC een indirecte rol heeft gespeeld in de spammails die vanuit de finance-boetiek Axitis zijn verspreid en waarin werd gesproken over een nieuwe nakende kapitaalverhoging bij Fortis tegen 4 euro. Fortis tilt zwaar aan de zaak omdat ook al op 15 juli het aandeel gedestabiliseerd werd nadat er vergelijkbare spamberichten gecirculeerd hadden. Onder meer de financiële toezichthouder CBFA (Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen) heeft zich daarom op de zaak gestort.
ja, allé, je hebt gelijk, het is de fout van KBC dat Fortis bijna failliet is gegaan, de kredietcrisis, de overname van ABN heeft er allemaal niets mee te maken.

maar blijf je erbij dat dit enkel te maken heeft met de Vlaamsgezindheid van KBC?
Oud 1 oktober 2008, 13:16   #149
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er spookt een naam door mijn hoofd.... Lippens....Lippens.....Lippens... Is die man op één of andere manier met BUB gelinkt?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 13:17   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

als hier niks van aan blijkt, wordt Fortis dan vervolgd wegens het trachten onderuit te halen van KBC ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 13:53   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die 'top' van Fortis heeft de afgelopen weken/maanden/jaren bewezen een bijzonder betrouwbare bron te zijn, niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 oktober 2008 om 13:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 13:55   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als hier niks van aan blijkt, wordt Fortis dan vervolgd wegens het trachten onderuit te halen van KBC ?
Fortis doet het niet slecht zie ik. Dexia boekt ook een mooie vooruitgang. Maar twee zwaluwen maken de lente niet natuurlijk. En KBC is nu eindelijk ook uit het rood.

Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2008 om 13:56.
Oud 1 oktober 2008, 14:59   #153
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Fortis doet het niet slecht zie ik. Dexia boekt ook een mooie vooruitgang. Maar twee zwaluwen maken de lente niet natuurlijk. En KBC is nu eindelijk ook uit het rood.
Goh, laat rood nu net mijn lievelingskleur zijn...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 1 oktober 2008, 17:43   #154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Goh, laat rood nu net mijn lievelingskleur zijn...
Rood uw lievelingkleur? In het land der blinden zeker. Rood-zwart misschien, dat zou kunnen.
Oud 1 oktober 2008, 17:57   #155
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
ik heb nog nooit een leeuw zonder nagellak zien hangen bij de KBC Kim, denk dat het in t beste geval iets persoonlijk van je bankdirecteur is.
Wel, doe dan eens de moeite om op 11 juli langs het kantoor aan de Kaai te rijden (richting Mexico natie, op de hoek van de straat waar vroeger de Zillion was). Ook in Hoboken, Wilrijk en Wommelgem hangt de zwart geklauwde leeuw buiten bij Dexia.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 17:58   #156
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim, als vandaag of morgen het aandeel van KBC of Almanij 30% keldert , denk je dan dat de Belgische regering zal klaarstaan om zoals bij Dexia en Fortis de verliezen van de aandeelhouders te vergoeden met belastinggeld ?
Ik denk dat ze weinig keuze hebben. Ik zie Leterme al verantwoorden waarom hij het voor de ene bank wél doet en voor de andere niet.
Oud 1 oktober 2008, 17:59   #157
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Eigenlijk is het erg triest dat er mensen bestaan die daar op letten.
Het zegt meer over jou, dan over de KBC.
Wat jij denkt wat dat al dan niet over mij moet zeggen, zal mij worst wezen.
Oud 1 oktober 2008, 18:00   #158
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mss omdat Vlaamsgezindheid nog maar eens door het slijkt wordt gehaald hierdoor? allé, dat wordt geprobeerd natuurlijk, maar toch.
Ik zie niet in op welke manier? Ik ga niet mee in de hypothese van Hans. Ik post gewoon een louter gegeven.

Het ene heeft uiteindelijk weinig te maken met het andere, ik hoop dat je dat inziet.
Oud 1 oktober 2008, 18:28   #159
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

07u36 - Het zit er bovenarms op tussen Fortis en KBC. Fortis verdenkt KBC van een indirecte rol in onheilspellende e-mails. En KBC helpt spaarders van bank te wisselen. Dat schrijven de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag..
Beste Hans, het vette spreekt duidelijk over: "Fortis verdenkt ...... ". Niet de beursautoriteiten of de bankcommisie.
Wie gelooft de woorden van een Lippens of gelijk welke andere CEO die Fortis naar de verdoemenis helpt en de aandeelhouders oplicht.

Laatst gewijzigd door garfield : 1 oktober 2008 om 18:32.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 19:09   #160
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat vinden jullie hiervan?

http://nl.youtube.com/watch?v=mva3k0...eature=related
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be