![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
...zo...ben je nou gelukkig? Ik heb Nederland bestraft. We zijn in ons lieflijk Katholiek Noord-Brabant echter maar WAT blij dat we de dans zijn ontsprongen en nog mooi bij Nederland horen. Deze week heb ik wat zakelijke contacten gehad met Friezen. Heel ander slag volk dan de Brabanders, maar het contact ging lekker. Toch jammer dat Noord-Brabanders en Friezen dat wel met elkaar kunnen hebben en West-Limburgers en Noord-Brabanders zouden dan opeens een wereld van verschil met elkaar hebben waardoor normale contacten niet mogelijk zijn. Immers..Noord-Brabanders zijn Nederlanders en dus volgens jou zuinig, arrogant, betweterig, schreeuwerig en onbetrouwbaar. En dat op zo'n korte afstand. Wat zo'n staatsgrens allemaal niet met een mens kan doen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind je beweringen klinklare onzin. En het is jammer dat je zo over NEderlanders denkt. Vooral ook omdat een deel van jouw eigen mini-volkje, de Limburgers, ook Nederlanders zijn. Maar is het omdat zij Limburgers zijn dat zij allen betrouwbaar zijn? Of hebben we hier een schijnbare tegenstelling? Vooralsnog zie ik grote betrokkenheid van Oost-Limburgse kant bij Nederland door een groot aantal mensen uit die provincie in onze nationale politiek (ook al zijn ze dan gekoloniseerd!) en ook van de zakelijke en privé-contacten die ik heb met Limburgers heb ik nog niet echt vernomen dat zij Nederland en de andere Nederlanders de rug toe willen keren. Is er dan zo'n verschil tussen West-Limburgers en Oost-Limburgers?!?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben een inwoner van een democratisch land. In dat democratische aspect staat Belgié niet zo heel hoog op de internatione ladder (ver onder Nederland), maar dat zielige ''bemoei je met je eigen zaken'' kun je beter in een creche roepen. Zolang jullie je mond vol hebben over de Nederlanders, doen we ons mondje terug open. Er moet nog heel wat water door de Schelde stromen willen jullie ons monddood maken. Het is trouwens een geheel zielige vertoning in die Belgische politiek. Daar is een meerderheid van de mensen met een beetje verstand van zaken het toch wel over eens. Of vind jij dat het zo lekker loopt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 oktober 2008 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 18:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zei ik niet. Nederlander is een heel breed begrip. Omdat Vlamingen bijna alleen maar in de Randstad komen en zelf Randstedelingen tegenkomen, kennen zij het begrip Nederlander enkel toe aan hen. Dit terwijl Brabanders, Friezen, Limburgers etc. net zo goed Nederlanders zijn. We begrijpen elkaar, leven met elkaar, en zijn solidair met elkaar. Dit begrijpen veel Vlamingen niet in Belgische context omdat zij enkel met zichzelf leven, omdat zij dezelfde taal spreken. Vandaar dat taal zo'n belangrijk gegeven is. Ook economisch gezien hangt een significant deel van de taal af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() Pfft, dat programma blijft maar doorgaan. Saai, zwak, ondermaats, beschamend, dom, humorloos, klagerig, racistisch. Voor welke doelgroep maken ze dit programma?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik woon hier al jaren in de Kempen en merk niets van racisme of negatieve reacties over mijn Nederlandse afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is het hier nu nog steeds niet afgelopen over dat marginale programma?
Nog één overdenking. Wie snapt er iets van Yves Desmet? 10 jaar geleden idolaat van Nederland en de Nederlanders, 6 jaar geleden vol leedvermaak over onze 'politieke moord' en 'koekje van eigen deeg en nu dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |