Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 17:51   #141
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Calvinistische noorden heeft heel zuiderlijk Nederland stevig onder de knoet gehouden. En gedurende zeer lange tijd. Maar daar bent u altijd zeer stilzwijgend over. En nu nog is Den Haag en zijn de Haagse kringen stijf en Calvinistisch in mentaliteit.
Foei Foei, Stout Stout Nederland! Foei!
...zo...ben je nou gelukkig? Ik heb Nederland bestraft.
We zijn in ons lieflijk Katholiek Noord-Brabant echter maar WAT blij dat we de dans zijn ontsprongen en nog mooi bij Nederland horen.
Deze week heb ik wat zakelijke contacten gehad met Friezen. Heel ander slag volk dan de Brabanders, maar het contact ging lekker. Toch jammer dat Noord-Brabanders en Friezen dat wel met elkaar kunnen hebben en West-Limburgers en Noord-Brabanders zouden dan opeens een wereld van verschil met elkaar hebben waardoor normale contacten niet mogelijk zijn. Immers..Noord-Brabanders zijn Nederlanders en dus volgens jou zuinig, arrogant, betweterig, schreeuwerig en onbetrouwbaar. En dat op zo'n korte afstand. Wat zo'n staatsgrens allemaal niet met een mens kan doen..
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 17:52   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Het klinkt prachtig, maar als er een ding duidelijk is geworden in de geschiedenis en ook vandaag-de-dag, dan is het toch altijd weer dat in de ogen van de meeste Belgen de Nederlanders en Nederland als natie het altijd hebben gedaan. Wij zijn voor veel Belgen en zeker voor de Fransgerichte Belgische regeringen altijd de door de duivel zelf gezonden anti-christen. Als Nederlander leer je dan 1 ding: laat ze maar in hun sop gaar koken daar. Het is jammer, maar het enorme minderwaardigheidscomplex wat België heeft tegenover de wereld wordt constant gespuid tegen de Noorderburen en dat is ook heel logisch. Wij staan als enige een Frans-Belgisch huwelijk in de weg. Als Leterme nou zo'n grote vent was, dan had hij niet in die regering gestapt zonder die staatshervorming en was België al een stuk verder nu dan na anderhalf jaar nog steeds politiek in crisis na crisis te glijden en economisch gaat het ze ook niet echt voor de wind. Daar moet je een schuldige voor vinden en tatarataaaaaa...dat zijn dan weer die Ollanders...die stijfkoppen van Ollanders....
Wie bent u om u te komen bemoeien met Belgische politieke problemen. Wij moeien ons toch ook niet met uw Haagse politiek.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 17:54   #143
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn er Belgen die goede zaken doen met Nederlanders. Dat is nu zo en dat was vroeger ook zo. Maar toch maar goed uit uw doppen kijken als ge u met Nederlanders op het commerciële pad begeeft.
Ik vind je beweringen klinklare onzin. En het is jammer dat je zo over NEderlanders denkt. Vooral ook omdat een deel van jouw eigen mini-volkje, de Limburgers, ook Nederlanders zijn. Maar is het omdat zij Limburgers zijn dat zij allen betrouwbaar zijn? Of hebben we hier een schijnbare tegenstelling? Vooralsnog zie ik grote betrokkenheid van Oost-Limburgse kant bij Nederland door een groot aantal mensen uit die provincie in onze nationale politiek (ook al zijn ze dan gekoloniseerd!) en ook van de zakelijke en privé-contacten die ik heb met Limburgers heb ik nog niet echt vernomen dat zij Nederland en de andere Nederlanders de rug toe willen keren. Is er dan zo'n verschil tussen West-Limburgers en Oost-Limburgers?!?!
Oud 8 oktober 2008, 17:57   #144
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wie bent u om u te komen bemoeien met Belgische politieke problemen. Wij moeien ons toch ook niet met uw Haagse politiek.
Ik ben een inwoner van een democratisch land. In dat democratische aspect staat Belgié niet zo heel hoog op de internatione ladder (ver onder Nederland), maar dat zielige ''bemoei je met je eigen zaken'' kun je beter in een creche roepen. Zolang jullie je mond vol hebben over de Nederlanders, doen we ons mondje terug open. Er moet nog heel wat water door de Schelde stromen willen jullie ons monddood maken. Het is trouwens een geheel zielige vertoning in die Belgische politiek. Daar is een meerderheid van de mensen met een beetje verstand van zaken het toch wel over eens. Of vind jij dat het zo lekker loopt?
Oud 8 oktober 2008, 18:04   #145
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een inwoner van een democratisch land. In dat democratische aspect staat Belgié niet zo heel hoog op de internatione ladder (ver onder Nederland), maar dat zielige ''bemoei je met je eigen zaken'' kun je beter in een creche roepen. Zolang jullie je mond vol hebben over de Nederlanders, doen we ons mondje terug open. Er moet nog heel wat water door de Schelde stromen willen jullie ons monddood maken. Het is trouwens een geheel zielige vertoning in die Belgische politiek. Daar is een meerderheid van de mensen met een beetje verstand van zaken het toch wel over eens. Of vind jij dat het zo lekker loopt?
Dat noem ik nu alweer een typisch voorbeeld van Hollandse zedenmeesterij.
Oud 8 oktober 2008, 18:05   #146
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Calvinistische noorden heeft heel zuiderlijk Nederland stevig onder de knoet gehouden. En gedurende zeer lange tijd. Maar daar bent u altijd zeer stilzwijgend over. En nu nog is Den Haag en zijn de Haagse kringen stijf en Calvinistisch in mentaliteit.
Dat is aan het veranderen met Limburger Geert en meedogenloze Rita.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 oktober 2008 om 18:06.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 18:07   #147
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat noem ik nu alweer een typisch voorbeeld van Hollandse zedenmeesterij.
Wat is dat? Als ik naar het woord zoek krijg ik allemaal links naar homoseksuele sites.
Oud 8 oktober 2008, 18:08   #148
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind je beweringen klinklare onzin. En het is jammer dat je zo over NEderlanders denkt. Vooral ook omdat een deel van jouw eigen mini-volkje, de Limburgers, ook Nederlanders zijn. Maar is het omdat zij Limburgers zijn dat zij allen betrouwbaar zijn? Of hebben we hier een schijnbare tegenstelling? Vooralsnog zie ik grote betrokkenheid van Oost-Limburgse kant bij Nederland door een groot aantal mensen uit die provincie in onze nationale politiek (ook al zijn ze dan gekoloniseerd!) en ook van de zakelijke en privé-contacten die ik heb met Limburgers heb ik nog niet echt vernomen dat zij Nederland en de andere Nederlanders de rug toe willen keren. Is er dan zo'n verschil tussen West-Limburgers en Oost-Limburgers?!?!
Volgens System zijn Limburgers niet 'echte Nederlanders'.
Oud 8 oktober 2008, 18:17   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat is dat? Als ik naar het woord zoek krijg ik allemaal links naar homoseksuele sites.
Dat is toch eigenaardig. Als ik het woord intik dan kom ik op de site:

Citaat:
NOORDEGRAAF HERMAN Moet moraal weer? Voorbij de vrijblijvendheid en zedenmeesterij.
Kampen, Kok, 1994. In samenwerking met het Multidiciplinair Centrum voor kerk en Samenleving (MCKS), Driebergen 125 blz. Paperback
Misschien moet de moraal ook wat weer. En wat minder Hollandse vingertjes naar omhoog.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 18:18.
Oud 8 oktober 2008, 18:26   #150
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens System zijn Limburgers niet 'echte Nederlanders'.
En zeker geen 'Hollanders'.
Oud 8 oktober 2008, 18:30   #151
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zeker geen 'Hollanders'.
Dat zei ik niet. Nederlander is een heel breed begrip. Omdat Vlamingen bijna alleen maar in de Randstad komen en zelf Randstedelingen tegenkomen, kennen zij het begrip Nederlander enkel toe aan hen. Dit terwijl Brabanders, Friezen, Limburgers etc. net zo goed Nederlanders zijn. We begrijpen elkaar, leven met elkaar, en zijn solidair met elkaar. Dit begrijpen veel Vlamingen niet in Belgische context omdat zij enkel met zichzelf leven, omdat zij dezelfde taal spreken. Vandaar dat taal zo'n belangrijk gegeven is. Ook economisch gezien hangt een significant deel van de taal af.
Oud 8 oktober 2008, 18:36   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zei ik niet. Nederlander is een heel breed begrip. Omdat Vlamingen bijna alleen maar in de Randstad komen en zelf Randstedelingen tegenkomen, kennen zij het begrip Nederlander enkel toe aan hen. Dit terwijl Brabanders, Friezen, Limburgers etc. net zo goed Nederlanders zijn. We begrijpen elkaar, leven met elkaar, en zijn solidair met elkaar. Dit begrijpen veel Vlamingen niet in Belgische context omdat zij enkel met zichzelf leven, omdat zij dezelfde taal spreken. Vandaar dat taal zo'n belangrijk gegeven is. Ook economisch gezien hangt een significant deel van de taal af.
Dat wisten we zo ongeveer wel. Hollanders zijn Nederlanders, maar niet alle Nederlanders zijn Hollanders. Enfin, er is wel degelijk een verschil tussen Nederlanders en Belgen. Tussen Nederlanders en Vlamingen. Daar kunnen we niet buiten, hoe sommigen dit ook anders zouden willen zien. Nu, let wel, Haagse Hopjes vond ik altijd lekker. Daar niet van.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 18:36.
Oud 8 oktober 2008, 18:52   #153
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wisten we zo ongeveer wel. Hollanders zijn Nederlanders, maar niet alle Nederlanders zijn Hollanders. Enfin, er is wel degelijk een verschil tussen Nederlanders en Belgen. Tussen Nederlanders en Vlamingen. Daar kunnen we niet buiten, hoe sommigen dit ook anders zouden willen zien. Nu, let wel, Haagse Hopjes vond ik altijd lekker. Daar niet van.
Natuurlijk, maar sommigen (waaronder ik) zien het breder. Wat nou als je Vlamingen ook als Nederlander zou rekenen en die verscheidenheid als regionaal zou bestempelen? Hiermee probeer ik niet de verscheidenheid en de uniekheid van Vlaanderen mee te ondermijden, maar zeg nu zelf; een Fries verschilt echt wel meer van een Hollander, dan een Hollander van een Vlaming. Zeker Limburgers en Limburgers, en Brabanders en Brabanders verschillen nauwelijks. Het ligt er allemaal aan hoe breed je het wilt trekken. Voor u geldt er dan nog een ander argument; het Belgische argument. U bent gehecht aan het land en dat maakt dat u zich niet als Nederlander zou kunnen (of willen) identificeren. Allemaal hartstikke prima, natuurlijk.
Oud 8 oktober 2008, 19:45   #154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar sommigen (waaronder ik) zien het breder. Wat nou als je Vlamingen ook als Nederlander zou rekenen en die verscheidenheid als regionaal zou bestempelen? Hiermee probeer ik niet de verscheidenheid en de uniekheid van Vlaanderen mee te ondermijden, maar zeg nu zelf; een Fries verschilt echt wel meer van een Hollander, dan een Hollander van een Vlaming. Zeker Limburgers en Limburgers, en Brabanders en Brabanders verschillen nauwelijks. Het ligt er allemaal aan hoe breed je het wilt trekken. Voor u geldt er dan nog een ander argument; het Belgische argument. U bent gehecht aan het land en dat maakt dat u zich niet als Nederlander zou kunnen (of willen) identificeren. Allemaal hartstikke prima, natuurlijk.
Ja, daar zit wel wat in.
Oud 8 oktober 2008, 20:43   #155
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mixter of een koffiezetapparaat kopen in Nederland, noem ik geen 'zaken doen'. Ik doe geen zaken met Nederlanders. Maar mijn vader in de tijd wel. Veel zaken.Hij zei altijd dat men op zijn hoede moest zijn voor Nederlanders. Nederlanders belazeren u terwijl ge erbij staat, zo beweerde hij. Ze willen altijd het onderste uit de kan en gaan over lijken als het moet. En ik heb dit nog gehoord. Maar goed, misschien is het allemaal veranderd. Edoch, als ik Kabouter Wouter nu weer bezig zie, dan vrees ik dat er niet zoveel veranderd is.
Ah, uw racisme komt niet van ver. Wees er maar trots op.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 20:57   #156
André de Hollander
Minister

Standaard

Pfft, dat programma blijft maar doorgaan. Saai, zwak, ondermaats, beschamend, dom, humorloos, klagerig, racistisch. Voor welke doelgroep maken ze dit programma?
Oud 8 oktober 2008, 20:59   #157
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Dat is 1 van de reden waarom ik dat bekrompen regiootje aan de Noordzee sinds 4 jaar achter mij heb gelaten. Vlaanderen is gewoon een mislukte kopie van Frankrijk. "Ik wil Fransman zijn maar ik ben het niet". Een trip door Vlaanderen alleen is zo fascinerend dat je je niet in een Westers land voelt maar in 1 of andere regio ergens in het Zuiden van de voormalige Sovjet-Unie. Verroeste wegsignalisatie, hoog gras en onkruid dat woekert door de met pek aan elkaar geplakte betonplaten dat ze in Vlaanderen "Wegen" noemen, spuuglelijke lintbebouwing met huizen met oranje steen, witte steen met een hoog dak,plat dak, penthouses, "Belles étages" alles door elkaar alsof je Spaghetti, zo mixen met currysaus daar nog wat Friet en scampi,s bij gemixt en wat cornflaxes en nadien het goedje zou nuttigen. Racisten en onverdraagzamen zijn het die Vlamingen,hautain menen ze te zijn maar indien er een vreemdeling voorbij wandelt hoor je ze vaak sissen als slangen in hun verschrikkelijke platte tongval "edde diene zwette gezien", of "ej vuile makak" of "amai dieje neger stinkt". Snappen die Heelnederlandsen dan niet dat onze cultuur gewoon niet bij elkaar past. Hoeven we die beledigende arrogantie van die Vlaminckjes nog langer te tolereren? Laat ze toch op hun eigen svp, voor hen bestaan er geen positieve beelden over Nederlanders, Duitsers, Engelsen of Fransen. Neen, enkel de kerktorens en de pensenkermissen zijn heilig, "Avé Maria zei de lokale dorpspastoor terwijl zijn handen glijden in het broekje van een jong koormeisje".....

Lintbebouwing of...

...hoe waanzinnig kan je zijn
Bent u de troll-versie van System? Even racistisch. Zou een Israël liefhebber zich niet 2x moeten bedenken voor hij zich tot racisme verlaagt?

Ik woon hier al jaren in de Kempen en merk niets van racisme of negatieve reacties over mijn Nederlandse afkomst.
Oud 8 oktober 2008, 22:48   #158
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Is het hier nu nog steeds niet afgelopen over dat marginale programma?

Nog één overdenking. Wie snapt er iets van Yves Desmet? 10 jaar geleden idolaat van Nederland en de Nederlanders, 6 jaar geleden vol leedvermaak over onze 'politieke moord' en 'koekje van eigen deeg en nu dit?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 22:56   #159
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is het hier nu nog steeds niet afgelopen over dat marginale programma?

Nog één overdenking. Wie snapt er iets van Yves Desmet? 10 jaar geleden idolaat van Nederland en de Nederlanders, 6 jaar geleden vol leedvermaak over onze 'politieke moord' en 'koekje van eigen deeg en nu dit?
Vast gedumpt door een Hollandse griet.
Oud 8 oktober 2008, 23:16   #160
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vast gedumpt door een Hollandse griet.
Niet erg, er zitten nog genoeg visjes in de Hollandse vijver

moser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be