![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() System jongen, ben je zeker dat je geen kabouterprofeet bent die de boodschap komt brengen?
Zet dat allemaal eens netjes op schrift (liefst in oud-nederlands, anders begrijpt iedereen het onmiddellijk). Waar is de topicstarter trouwens gebleven?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, neen, ik heb wel vertrouwen in de wijsheid van Het Kleine Volkje. Nu komt het er alleen nog op aan die wijsheid in ook voor mensenkinderen verstaanbare taal te gieten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Elke keer als een verwelkt kind en een weinig vernieuwde mens zeggen :'ik geloof niet in Elfen', valt er ergens een kleine elf dood'." Men zegge het voort, men zegge het voort. Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2008 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als de laatste boom geveld is, ..." enzovoorts, ge weet wel. Hopelijk zijn er dan nog Elfen of Kabouters die het niet over hun hart kunnen krijgen de Grote Lawaaimaker aan zijn Welverdiende Lot over te laten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 oktober 2008 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een indicatie hiervoor zou je kunnen krijgen als je bv. op een wereldomspannend p2p netwerk zoals eMule een zoek doet op de naam 'KabouterBond', zo is mij verteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie dat er dan nog hoop is voor mij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sneeuwwitje was op de vlucht voor haar stiefmoeder, niet voor een schoonmoeder. Het is belangrijk dat sprookjes correct worden verteld.
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaneigens da! Als ge u maar klein genoeg kunt maken
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Ooops, sorry. Beroepsmisvorming na twee schoonmoeders.
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=ZD-UX...eature=related
Zie! Er is meer bewijs voor het bestaan van kabouters dan van god! (Of den anderen idioot)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Aardmannen … Ja, aardmannetjes…Wat men moet weten is, dat toen de menselijke mijnwerkers voor het eerst schachten in de bergwanden groeven, liepen ze voor het eerst deze dwergen tegen het lijf. Ze wisten niet wat ze zagen. Sommige soorten dwergen zoals kobolden en kloppers waren de menselijke indringers gunstig gezind. Dat zou men toch niet verwachten. En dat toonden ze ook, want ze leidden de mensenkinderen door hun geklop van hun kleine houwelen naar de rijkste ertslagen. Meer nog, ze waarschuwden de mijnwerkers voor instortingen en grauwvuur. En nu moet ik u iets zeggen wat bijna niemand weet. Sommige Kobolden werden zo bevriend met deze koolputters, dat ze regelmatig bij hen thuis op bezoek kwamen en er allerlei werkjes opknapten. En als ze niet tevreden waren –want deze dwergen doen soms knorrig- dan begonnen ze in het huis van de gebuur te kloppen. En niemand kond vinden vanwaar dat geklop kwam. Nu doen ze dat nog soms en dan denken de mensen dat in dat huis een klopgeest woont. Maar dat is niet zo. Dat zijn meestal kobolden die hun slecht humeur uitwerken. Helemaal ongelijk hebben de mensen nu ook weer niet, want kobolden zijn halfgeesten. Nu, Kobolden wisten vaneigens veel over mineralen. En zo leerden ze de mijnwerkers de waarde kennen van het kobalt. Van deze aardmannen zijn de mensen veel te weten gekomen over het kaboutergeloof. En wat meer is! In Limburg is van oud-mijnwerkers bekend, dat zij plotseling zeer rijk werden en zich een ruime villa konden permitteren in de duinen aan de kust, ja zelfs in de Provence en in de Ardeche en zeker in het Zwarte Woud. Het waren wel van die oude huizen aan de zoom van een mooi maar uitgestrekt en donker bos omdat…euh… neen, dat ga ik niet onthullen. Niemand wist hoe ze aan zoveel centen kwamen, zelf niet de beste buren. Maar ik weet -uit vertrouwelijke informatie- dat die rijkdom van de Kobolden komt. Want, wat de meesten niet weten, is dat de sommige rigkobolden ook schatten bewaken onder de grond. Ook in Limburg. En in de Eiffel. Maar ook op vele, andere verborgen plaatsen, diep in moeder aarde. Ja aardmannen… en toch…ja, eigenlijk moet ik ze niet erg. Want ik heb er rare dingen over gehoord. Zeer, zeer rare dingen. Dat is het minste wat men kan zeggen.
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2008 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Vreemdeling
|
![]() Deze hele diskussie is best grappig. Ik denk dat Liberalist_NL 't goed samenvat : "Religie is een eufemisme voor mythologie."
Het probleem is dat er vele godsdiensten zijn met de raarste regels en gewoonten, en 'buitenstaanders' worden verondersteld om daar 'respekt' voor op te brengen. Maar waarom zou een element van een verzonnen verhaal waar sommigen in blijke te geloven enige 'kracht' of 'verdedigbaarheid' of 'onantastbaarheid' putten ? Het zou net hetzelfde zijn als ik zou beweren dat ik voor mijn geloof absoluut niet achteraan in een rij mag staan, daar wat oude boeken bijsleuren over mensen die niet graag in de rij staan, een paar gedichten over wachtrijen opzeggen, en daar dan het 'recht' uithalen om in een rij voor te kruipen. En anderen in de rij worden dan verondersteld om dit kritiekloos te aanvaarden. Erg vreemd. Nochtans zijn alle godsdiensten niet meer en niet minder dan zonderlinge gedragingen op basis van achterhaalde mythologische en andere verhalen, gedreven door een flink gebrek aan kritische zin (volgzaamheid heet dat), een snuifje persoonlijk gewin, een misplaatst superioriteitsgevoel (zeker bij sommige godsdiensten die weinig plaats laten voor andere sprookjes). Tja, er wordt nogal gesmurfd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, het zal vermoedelijk de wind geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees maar voorzichtig, in het verhaal van Erlkönig dacht de vader ook dat het alleen maar de wind was, maar dat liep slecht af.