Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie zou jouw stem krijgen?
Obama 68 69,39%
McCain 30 30,61%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2008, 16:15   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Een mening die toch veel meer door de wetenschap gesteund wordt dan het creationisme.
Ongetwijfeld, maar niettemin nog steeds een mening.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:22   #142
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld, maar niettemin nog steeds een mening.
Maar dan wel een bijzonder idiote mening. Een idiotie van zulke proporties dat die weinig of zelfs helemaal geen vertrouwen wekt in iemand die één van de belangrijkste posities ter wereld wil bekleden.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:26   #143
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ontwaar daar hoegenaamd niets "zots" aan. Dat lijken me heel acceptabele standpunten, zelfs al deelt u ze niet en verwerpt u die.
Je ontwaart daar niets zots aan? Iemand die beweert dat haar sekte homofilie kan genezen, mist meer dan één hoek, als je't mij vraagt. Dat er sekten zijn die hun leden zodanig weten te brainwashen dat ze hun homofiele gevoelens onderdrukken, wil ik nog aannemen, maar een vice-presidentskandidate die er dergelijke achterlijke standpunten op nahoudt, lijkt me niet alleen volkomen ongeschikt, ze boezemt me zelfs angst in. Zo iemand hoort niet op een belangrijke politieke positie.
Oud 26 oktober 2008, 16:44   #144
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Volledig akkoord met Patsy
Het kan toch niet dat men een presidente heeft die elementaire wetenschap gewoon negeert (evolutieleer, global warming, homofilie)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:48   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dan wel een bijzonder idiote mening. Een idiotie van zulke proporties dat die weinig of zelfs helemaal geen vertrouwen wekt in iemand die één van de belangrijkste posities ter wereld wil bekleden.
Mij lijkt er niets idioots aan. Ook die invalshoek is slechts een persoonlijke appreciatie van u.
Oud 26 oktober 2008, 16:49   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ontwaart daar niets zots aan? Iemand die beweert dat haar sekte homofilie kan genezen, mist meer dan één hoek, als je't mij vraagt. Dat er sekten zijn die hun leden zodanig weten te brainwashen dat ze hun homofiele gevoelens onderdrukken, wil ik nog aannemen, maar een vice-presidentskandidate die er dergelijke achterlijke standpunten op nahoudt, lijkt me niet alleen volkomen ongeschikt, ze boezemt me zelfs angst in. Zo iemand hoort niet op een belangrijke politieke positie.
Dat is slechts uw persoonlijke mening ingegeven door een bijna neurotische haat tegen alles wat religieus en godsdienstig is.
Oud 26 oktober 2008, 16:53   #147
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is slechts uw persoonlijke mening ingegeven door een bijna neurotische haat tegen alles wat religieus en godsdienstig is.
Religie en godsdienst horen dan ook niet in het openbare leven thuis.
Oud 26 oktober 2008, 16:56   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Religie en godsdienst horen dan ook niet in het openbare leven thuis.
Ook dat is nu eenmaal slechts een persoonlijke visie. Ik ben de mening toegedaan dat godsdienst weldegelijk een plaats heeft in het openbare leven. Opinie tegen opinie.
Oud 26 oktober 2008, 16:58   #149
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook dat is nu eenmaal slechts een persoonlijke visie. Ik ben de mening toegedaan dat godsdienst weldegelijk een plaats heeft in het openbare leven. Opinie tegen opinie.
Bedoelt u dat u tegen scheiding kerk en staat bent of dat het ok is dat politici op basis van een bepaalde godsdienstige principes aan politiek doen?
(groot verschil)

Oud 26 oktober 2008, 17:00   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Bedoelt u dat u tegen scheiding kerk en staat bent of dat het ok is dat politici op basis van een bepaalde godsdienstige principes aan politiek doen?
(groot verschil)
Al vele malen heb ik mijn standpunt uit te doeken gedaan. Natuurlijk respecteer ik de wezenlijke grondslag van onze rechtstaat, nl. de scheiding van Kerk en Staat, en de daaruit voortvloeiende gevolgen. Wel vind ik het geen enkel probleem dat politici of partijen hun religieuze of filosofische opvattingen meenemen in een politiek debat. Ook dit is immers een element in de wereldbeschouwing die zich vertaalt in concrete wetten.
Oud 26 oktober 2008, 17:03   #151
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Al vele malen heb ik mijn standpunt uit te doeken gedaan. Natuurlijk respecteer ik de wezenlijke grondslag van onze rechtstaat, nl. de scheiding van Kerk en Staat, en de daaruit voortvloeiende gevolgen. Wel vind ik het geen enkel probleem dat politici of partijen hun religieuze of filosofische opvattingen meenemen in een politiek debat. Ook dit is immers een element in de wereldbeschouwing die zich vertaalt in concrete wetten.
ok
Sorry ik heb het godsdienst forum nooit echt gevolgd waardoor ik niet wist wat u juist bedoelde, mijn excuses
Met politici die vanuit godsdienstig perspectief aan politiek heb ik op zich geen probleem, ik zal er uit principe nooit op stemmen (ze hebben de neiging wetenschap te ontkennen/negeren en dat is zéér gevaarlijk)

Laatst gewijzigd door toccata : 26 oktober 2008 om 17:03.
Oud 26 oktober 2008, 17:08   #152
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gelukkig deel jij de opinie van een minderheid en ik die van een meerderheid.
Oud 26 oktober 2008, 17:09   #153
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Met politici die vanuit godsdienstig perspectief aan politiek heb ik op zich geen probleem, ik zal er uit principe nooit op stemmen (ze hebben de neiging wetenschap te ontkennen/negeren en dat is zéér gevaarlijk)
Mee eens.
Oud 26 oktober 2008, 17:10   #154
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Obama. Geen twijfel mogelijk. Zijn programma staat op alle vlakken dichter bij mijneigen politieke meningen dan die van McCain. McCain-Palin is een antithese van alles waar ik voor sta.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:23   #155
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is slechts uw mening, meer niet.
Alle wetenschappeljke waarnemingen en alles wat we weten over de oorsprong van het heelal, de aarde, en het leven, geven mij gelijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:26   #156
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme Jezus, hij draait zich om in zijn graf. Was hij niet degene die zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus volgens Mattheüs - 6
1 Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet.

2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.

3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet.

4 Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

5 En wanneer jullie bidden, doe dan niet als de huichelaars die graag in de synagoge en op elke straathoek staan te bidden, zodat iedereen hen ziet. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.

6 Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

7 Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden.

8 Doe hen niet na! Jullie Vader weet immers wat jullie nodig hebben, nog vóór jullie het hem vragen.
Als u denkt dat hij hier niet mee wil zeggen dat godsdienst een persoonlijke, maar publieke relatie is met God, dan zou ik zeer snel een cursus begrijpend lezen nemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 18:14   #157
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Dat de zo gehate amerikanen een goeie behandeling zouden gekregen in vietnamese gevangenschap is gewoon onmogelijk.
Inderdaad. Net alsof ze die Amerikanen daar in de watten hebben gelegd
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 18:29   #158
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En u geeft les aan kinderen?! In welke gemeente aub?
Dat ik ze kan behoeden om bij u terecht te komen! Opus Dei heeft afgedaan tegenwoordig zenne!
Oud 26 oktober 2008, 18:30   #159
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
En u geeft les aan kinderen?! In welke gemeente aub?
Dat ik ze kan behoeden om bij u terecht te komen! Opus Dei heeft afgedaan tegenwoordig zenne!
Een leerkracht mag toch (zeer) gelovig zijn?
(zolang hij maar correct les geeft)

Oud 26 oktober 2008, 18:39   #160
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een leerkracht mag toch (zeer) gelovig zijn?
(zolang hij maar correct les geeft)
Inderdaad, maar welk standpunt gaat die leraar innemen indien het in de klas, toevallig of niet, over Mevrouw Palin gaat? Stel dat ze werkelijk verkozen wordt en dino McCain een hartaanvalleke krijgt? Want dan is Palingske wel president van de USA hé!

"Ze heeft gelijk, de dinosaurussen liepen hier 6000 jaar geleden inderdaad samen met de mens rond"

Helaas is creationisme onlosmakelijk verbonden met religie, anders klopt hun verhaaltje niet meer

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be