![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit verhaal klopt toch iets niet? Er zijn net meer kinderen nodig om het sociale zekerheidsstelsel te redden, om de veroudering op te vangen. Daarmee worden we toch om de oren geslagen.
Zo'n maatregel zou vermijden dat bepaalde ouders kinderen op de wereld zouden kunnen zetten.. Daarvoor is dan die prikpil nodig. Dat is goed voor de pharma-industrie, ongetwijfeld. Heel slecht voor het gemoed van de moeders in kwestie, want die zitten voor de rest van hun leven met schuldgevoelens. En dit, voornamelijk gebaseerd op een situatie waarin die mensen zich dan zouden bevinden. Aan de situatie zelf kan niks gedaan worden? Ik denk ook aan de werking van Kind&Gezin... Hier klopt iets niet helemaal...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wie zei het hierboven dat sterilizatie bij de man zijn MANNELIJKHEID zou aantasten? ![]() Kortom, er zijn voldoende middelen om een koppel dat niet geschikt is als ouderpaar te behoeden van zwangerschap. Bijvoorbeeld door het plaatsen van een hormonenspiraaltje dat gedurende vijf jaar werkt. Is het nadien nog nodig om te verlengen dat gebeurt dat, zijn het vb. druggebruikers die afgekickt zijn, dan kan men het spiraaltje voortijdig verwijderen. Waarom daar toch allemaal zoveel heisa om maken? Heb je liever dat die asociale sociopaten dan misvormde en mishandelde kinderen gaan voortbrengen? Verdorie toch! in al hun scheten en ijver voor privacy is ons leven nog nooit zo beperkt geweest als tegenwoordig! In de tijd dat de kerk nog aan de macht was mocht ge verdorie nog meer zeggen en doen dan nu!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ah ja! Tis juist, die crisis ik ook al zo fake als wat. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2008 om 17:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 november 2008 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op den duur gaat het ook nog fout worden om kinderen te krijgen omdat je gewoon graag kinderen wil. Omdat het je waardevol lijkt om een kind te zien opgroeien en de voornaamste rol op te nemen in het opvoedingsproces. Omdat het je waardevol lijkt om een kind te voelen groeien in je buik, en er compleet verliefd op te zijn eens het geboren is. Ontzettend egoïstisch, hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je mag niet de armen bevechten, maar de armoede.
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook nog een verschil tussen ouders die hun verantwoordelijkheid opnemen en zeggen dat ze na drie kinderen stoppen met produceren omdat ze die kinderen anders geen volwaardige opvoeding kunnen geven.... maar dat is een andere discussie. Waar ik NIET mee akkoord ga, is dat IK (die dus bewust wegens beperkte financiele mogelijkheden, mijn kinderaantal heb beperkt) moet gaan extra betalen omdat anderen die die beperking niet willen nemen �* volonté zouden kunnen reproduceren (op mijn kosten dan wel te verstaan!). Daar doe ik niet aan mee.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is onzin om de overheid repressief te laten optreden omdat ze zelf faalt. Als kinderen zo belangrijk zijn (en in mijn ogen zijn ze belangrijk) dan moet het kind-beleid hoog op alle politieke agenda's staan. Elke dag. Citaat:
Citaat:
Die straffen, die rechtspraak en die wetten zijn reeds aanwezig. Van zodra je kan zeggen dat: 'deze ouders hebben bewezen dat ze niet in staat zijn om op te voeden', heeft het systeem gefaald. En moet het systeem onder vuur liggen. Niet de mensen, die meestal ook slachtoffer zijn. Van ouders die hun kinderen moeten afgeven is er minstens één (bijna altijd) reeds genoeg gestraft. Wat met een gezin waarin de vader zowel de moeder als de kinderen mishandeld heeft ? In de huidige maatschappij is er voor zo'n moeder een enorme drempel om daar mee naar buiten te komen. Angst voor repressieve straffen lossen het probleem nooit op. Integendeel, vele problemen blijven verborgen tot het bij wijze van spreken 'ontploft'. Angst voor repressie is altijd nadelig. Tenslotte vind ik enkel de vrouwelijke ouder straffen een flagrante discriminatie. De mannelijke ouder op de zelfde manier straffen betekent een chirurgische ingreep. Die is nooit zonder risico. Heel deze regel zal enkel pillendraaiers en dokters spijzen. Een wet die niet zonder discriminatie kan ingevoerd worden is een foute wet. En dan het principe alleen al. 1/ Medicamenten verplichten. Wanneer gaan we iedereen verplichten tot 't nemen van pillen die 'opstandigheid' onderdrukt ? Dit is een precedent dat niet kan. En ééntje van wat je niet weet waar het nog allemaal toe kan en zal leiden. 2/ Een chirurgische ingreep verplichten. Wanneer komen de lobotomie operaties terug ? Besef je wel welk gevaarlijk paard je daarmee binnenhaalt ?
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 november 2008 om 19:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze wil er gewoon geen meer hebben die ze MOETEN als eigen kinderen opvoeden... ze doen dus aan geboortebeperking. Ik neem aan dat je daar ook tegen bent? Kweekmaaropjef? maar dan op eigen kosten ! De rest van je post: leer eerst zelf wat verantwoordelijkheid is. Als kinderen worden verwaarloosd is dat NIET de fout van de overheid! hoe ridicuul kan men wel worden. Steek dan ineens alle kinderen in de kibboets en laat ze ineens allemaal door de overheid opvoeden. op JOUW kosten wel te verstaan! Of nog leuker: richt gewoon wat kweekfabrieken op! beetje Brave New World gaan spelen. Dan hebben de kwekers inderdaad geen enkele eigen verantwoordelijkheid te nemen en is alles de verantwoordelijkheid van de overheid. leuk toch als je puberaal wil blijven heel je leven?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het blijft echter aan de andere kant wel heel heikel om over zoiets als overheid adequaat te kunnen oordelen maar indien iemand onterecht de mogelijkheid op voortplanting wordt ontzegd dan is dat toch nog niet zo erg (in tijden van overbevolking ) als wanneer iemand het onterecht behoudt - daar is er namelijk een extra betrokken partij - het kind - slachtoffer. geen gemakkelijk vraagstuk in ieder geval - maar de bespreekbaarheid ervan hoeft toch ook weer geen taboe te zijn een groot gedeelte ( niet alle ) van de probleemgezinnen hun kernprobleem is overigens idd armoede - structurele bestrijding van armoede zou het voor deze mensen mogelijk maken om wel of toch veel beter hun verantwoordelijkheden te nemen armoede rukt immers ook gezinnen stuk, en zet druk op zowieso vaak al broze relaties - het is desastreus voor het sociaal weefsel - het kan idd mensen "verplichten" hun kinderen te "verwaarlozen". En hoe vaak zou de dreiging van armoede al niet tot gezinsdramas hebben geleid ? kortom eerst de armoede en veel zal dan inderdaad, vanzelf als gevolg daarvan, meteen mee opgelost zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat de rest van jouw post betreft. Het is wel degelijk de taak van de overheid en ons allemaal om tekens te herkennen die kunnen leiden naar een situatie die niet kan getolereerd worden. Ook jouw voorstel draait rond het zelfde: beter voorkomen dan genezen. Ook merk ik op dat je geen enkel weerwoord hebt voor de constructieve voorstellen die ik doe.
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Repressieve maatregelen zullen enkel de tijd dat men de dingen verborgen houd verlengen. En, op 't moment dat het probleem naar buiten komt zijn de gevolgen niet meer te overzien. Veel belangrijker dan repressief optreden is de drempel voor 'het vragen om hulp' te verlagen.
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() En ? Wat heeft overbevolking met dit wetsvoorstel te maken ? Dat argument houd totaal geen steek.
Is het doel van het wetsvoorstel overbevolking tegengaan ? NEE ! Zal het wetsvoorstel overbevolking tegen gaan ? NEE ! Het gaat hier namelijk over een zeer beperkte groep mensen. In proportie tot bevolkingscijfers totaal verwaarloosbaar. Het eerste kind van deze beperkte groep mensen valt zo wie zo buiten de jurisdictie van het wetsvoorstel. Ook. De 'grote problemen' beginnen zelden bij het eerste kind. En meestal ook niet bij het tweede kind. De geviseerde groep mensen zal meestal reeds twee kinderen hebben. Realistisch gaat het dus over het voorkomen van de geboorte van een derde kind. Hoe gaat dat impact hebben op de overbevolking (als er die al is) ?
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komt redelijk overeen met hetgeen jij hier opnoemt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nochtans zie ik kinderen krijgen niet als iets verwerpelijk egoïstisch. Een kind willen en het met liefde willen omringen vind ik niet verwerpelijk of fout. Ik vind het wel fout dat onze mogelijkheden tot bewuste zwangerschapsplanning ertoe leiden dat iets moois en natuurlijk als kinderen krijgen en de liefde tussen ouder en biologisch kind wordt gedegradeerd tot 'fout' en 'egoistisch'. Maar je hebt niet geantwoord op mijn vraag: Wat is er onbaatzuchtig aan het krijgen van kinderen? Hoe kan dat ooit volkomen onbaatzuchtig zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Concluderen dat egoïsme uitsluitend fout of verkeerd zou zijn is wat mij betreft een stap te ver. Het verwekken van kinderen kan deels (zelfs grotendeels) als onbaatzuchtig worden beschouwd in het geval de ouders hun belangen wegcijferen voor die van het kind, hetgeen wel eens gebeurd. Je hebt wellicht gelijk dat volkomen onbaatzuchtigheid in deze praktisch nooit bereikt kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mij zul je dus niet volkomen onbaatzuchtig zien handelen, want dan leer ik aan mijn kinderen dat dit the way to go is. Overigens zadel je kinderen met een serieus trauma op als je jezelf zo wegcijfert voor je kinderen dat je er zelf ongelukkig van wordt. Qua existentieel schuldgevoel kan dat wel tellen. Als ouder gelukkig zijn, niet ten koste van de kinderen maar net omwille van de kinderen, lijkt me dan eerder het te bereiken ideaal. Kinderen krijgen omdat je er zelf gelukkig van wordt, lijkt me een heel mooi startpunt voor de ontwikkeling van psychisch gezonde kinderen. (ik ben het dus globaal genomen eens met je post, dit is een toevoeging) |
|
![]() |
![]() |