![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Responsabilisering van vakbonden? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 59,26% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 37,04% |
Ik heb meer informatie nodig / geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zit daar wel op uw plaats, ginds in de "farwest", Horn. Hier in België, moet beschaafd worden omgegaan met werknemers.
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een neutrale vakbond willen is nog helemaal wat anders dan helemaal geen vakbond willen, wat u er van maakt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of die 26000 slachtoffers in Zaventem vinden dat ze beschaafd behandeld werden. Maar ik zit hier inderdaad op mijn plaats. Het ondernemen zit in mijn bloed en het Belgisch systeem is nogal onvriendelijk tegenover mensen zoals mezelf. By the way, ik behandel werknemers heel correct en beschaafd, zonder vakbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heeft marierose ooit gezegd dat het VB een vakbond ging oprichten antwoorden met ja of neen graag Heeft marierose nu gezegd dat het VB er geen meer ging oprichten? antwoorden met ja of neen aub Laat het VB hiermee de leden die hierop gerekend hadden en met dit vooruitzicht op lijsten zijn gaan staan in de steek? graag antworden met ja of neen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan zo ver niet kijken, dus laat ik je het voordeel vd twijfel.
![]() |
![]() |
#147 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom richten fascisten geen eigen zuil op? Daar, onder gelijkgezinden, kunnen zij zich best organiseren. Waarom altijd dat fascisten-gezaag? Citaat:
Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 november 2008 om 23:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar precies omdat het Vlaams Belang van mening is dat een vakbond niet politiek gekleurd mag zijn, is dat een verkeerde vooronderstelling. Maar ik geef grif toe dat ook ik teleurgesteld ben in het falen van Marie-Rose Morel in haar opzet. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgende reeks voor Paulus, anderen mogn uiteraard ook reageren
Is de vakbond een privé-vereniging? ja of neen Is het een prvé vereniging vrij haar statuten op te maken ? ja of neen Sluiten leden op vrijwillige basis aan bij een vereniging of vakbond? ja of neen Is het normaak dat de leden die willen toetreden de regels van de vereniging waartoe ze vrijwillig toetreden respecteren en volgen? ja of neen Laat de europese rechtspraak uitsluiting van leden op basis van een ander gedachtengoed dan dat van de privéverenigng toe? ja of neen Heeft het belgisch gerecht onlangs in de zaak van het VB-militant tegen LBC gezegd dat het princiepe van het uitsluiten van lid uit de vakbond niet zou kunnen? ja of neen Is de vakbond gestoeld op solidariteit tussen werkenden en werkzoekenden wat ook hun afkomst, kleur, geslacht, taal godsdienst? ja of neen Staat het eigen volk princiepe voor onvoorwaardelijke solidariteit tussen bevolkingsgroepen in zonderheid tussen oude en nieuwe belgen, tussen vlamingen en walen, tusen vlamingen en buitenlanders? ja of neen Mag de vakbond het behoud van zijn princiepes veilig stellen door openlijk militerende andersdenkenden te verwijderen, zodat die militerenden voor ander gedachtengoed niet de schijn zouden kunnen ophouden dt de vakbond door niets te doen impliciet zou akkoord gaan met hun ideologie? Ja of neen Bij de neen antwooden trekt u de parallel met een politikepartij, het VB bvb en vraag u af of zij in gelijkaardige sitiaties anders reageren op vervuiling van hun gedachtengoed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar wordt er beslist over de loonnormen, de indexkoppeling, de indexkorf, de pensioenplannen, de belasting op arbeid, de sociale zekerheid in al zijn facetten, de banenplannen, ......
Wil er mij eens een VB-sympathisant uitleggen hoe zijn patij kan volhouden dat vakbonden niet aan politiek mogen doen, en toch als taak hebben de rechten van hun leden te verdedigen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de vakbond beslist over de loonnormen, de indexkoppeling, de indexkorf, de pensioenplannen, de belasting op arbeid, de sociale zekerheid in al zijn facetten, de banenplannen, ...... De regering doet dat. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom richten fascisten geen eigen zuil op?
Het "nazi-verbond", of zoiets ...
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgie vertegenwoordigen de 2 groten 3,2 miljoen werknemers. Belgie is, samen met de Scandinavische landen, een land waar de syndicaliseringsgraad hoog is én nog toeneemt. Opvallend veel jongeren sluiten aan bij het ABVV. We zien waar het toe leidt in landen waar ze méér macht hebben dan in Frankrijk en Duitsland, nl de Scandinavische landen: de hoogste welvaart v.d. GANSE wereld ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 15 november 2008 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, maar dat is ook het principe niet van elke politieke partij. Het Vlaams Belang is daarin geen uitzondering. Citaat:
Neen. Men mag niet discrimineren op grond van politiek overtuiging. Citaat:
Uw vragen zijn niet met een simpel ja of neen te beantwoorden. Sorry dat ik niet zo symplistisch denk als u wel zou willen blijkbaar. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 november 2008 om 00:18. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 november 2008 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
antw: omdat dat niet bestaat. Waarom niet "de vakbond" vervolgen? antw: omdat dit ook maar een begrip is. Het gaat inderdaad om groepen, maar ook om mensen die mekaar niet eens kennen, die geen duidelijke afspraken hebben dan dat ze in hun eigen belang en in het sociaal belang samenwerken. Het patronaat doet dat voor een minderheid van dieven de vakbonden doen dat om diefstal tegen te gaan. simpel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dan: indien je nu eens een tegenpool van jou tegenkomt: moet men dan ook braaf zijn? |
|
![]() |
![]() |