![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 22 november 2008 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, als je naar de Afrekening kijkt (lijst met populairste alternatieve nummers) dan zijn de helft van de nummers van Vlamingen.
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=25AsfkriHQc
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ik Humo weinig of niet lees, had ik van in het begin de overtuiging dat die groep helemaal niet werd beoordeeld op basis van een of andere Franse tongval. En al evenmin de bewering dat ze doelbewust daarom werden geweerd uit de muziekwereld in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Denk je dat ik alle Humo's uit het hoofd ken? maar ik geef toe; misschien was het in de +/- Franstalige tegenhanger Télémoustique dat al eens bij mijn schoonbroer ligt. Merkwaardig dat je 1 uitspraak niet gelooft en een andere als zoete koek slikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Het zou ook in
http://www.levif.be/articles/index.j...ID=5&siteID=38 kunnen geweest zijn: Le match ROCK Flandre- Wallonie |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Het is blijkbaar in Knack dat ik het gelezen heb:
Het Vlaamse publiek wil geen Engelstalige bands die met een Frans accent zingen. http://www.knack.be/cmp/29/48/3673/E...!-article.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
10 keer harder je best doen en toch 10 keer minder waardering: 'Ghinzu en Girls In Hawaii verkochten samen wereldwijd meer dan 150.000 platen', vertelt Damien Waselle van het Waalse platenlabel Bang! 'Maar in Vlaanderen geraken ze - samen - met moeite aan 1500. En nochtans vechten we hier tien keer harder dan elders.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azert, nogmaals:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=126 |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik het overigens fantastisch vinden mocht het Afrikaans een grotere invloed op het Nederlands beginnen uitoefenen of zelfs zo goed als volledig worden overgenomen (waarna de onderlinge beïnvloeding van alle mogelijke dialecten rustig verder kan gaan). Stel je voor dat dat 'Nieuwste Nederlands' werkelijkheid wordt. Ik vind dat een mooie science-fiction roman waard. Ik zal er toch eens aan moeten beginnen, zucht. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, wordt er veel Nederlandstalige muziek gespeeld op pakweg Pure FM? Monza, Gorki, Lais, de mens, etc? Ik luister af en toe wel eens naar Pure FM als ik in Brussel ben, maar naar mijn weten heb ik nog geen Nederlandstalige nummers gehoord. Omgekeerd hoor ik tal van anderstalige muziek op de Vlaamse radio, tot Ijslandse toe (Sigur Ros).
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest zijn er al zoveel Franstalige nummers dat er ze enkel nog af en toe wat Engels draaien. Wegens het overaanbod in die 2 talen moet men de moeite niet meer doen om nog naar andere talen te luisteren. Zeker geen Nederlands want, jammer voor ons, de gemiddelde anderstalige vindt dat geen mooie taal. Als er nog iets anders moet dan FR of Engels dan komt eerder het - volgens veel Europeanen - Italiaans in aanmerking. In Vlaanderen kan men helaas zijn dag niet vullen met enkel degelijke Vlaamse muziek wat wel mogelijk is met groepen/zangers uit Franstalige landen. Ik heb eens in De standaard (geloof ik) een lovend artikel gelezen over Frankrijk waar men erin geslaagd was om de Engelstalige R&B op een geloofwaardige manier ook in het Frans te brengen met eigen artiesten i.p.v. enkel te luisteren naar Angelsaksische artiesten. Voor la petite histoire: ooit had Twarres in Wallonië een kleine hit met een liedje in het Fries. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1% van 6 miljard is 60 miljoen. 1% van 60 miljoen is 600.000. 600.000 gedeeld door vier is 150.000. In Vlaanderen wonen iets meer dan 6 miljoen mensen. 1% van 6 miljoen is 60.000. 1% van 60.000 is 600. 600 gedeeld door vier is 150. Tien maal 150 is 1500. Dat tien keer harder vechten brengt dus netjes op. Frankrijk heeft een bevolking van ongeveer 60 miljoen. 1% daarvan is 600.000. 1% van 6.000 is 6.000. Zesduizend gedeeld door vier is duizendvijfhonderd. Vlaanderen koopt dus genoeg platen van Ghinzu en Girls In Hawaii om Frankrijk aan z'n wereldgemiddelde te helpen. Ofwel kan Daniel Waselle niet rekenen, ofwel is Daniel Waselle ter kwade trouw en een zoveelste meeloper in het wedstrijdje 'omtermeest de Flamins zwart maken'. Voorgaande zin kan blijkbaar ook voor u gelden. Ik geef hem het voordeel van het eerste, maar dan hoop ik wèl dat zijn functie binnen Bang! géén rekenkundige arbeid vergt. Ook u krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel. Anders zal 't met Bang! rap gedaan zijn. En als Ghinzu en Girls In Hawaii er niet tevreden mee zijn dat ze wereldwijd slechts een vierde van één percent van één percent van de bevolking bereiken, dat ze dan een andere hobby zoeken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Maar in Vlaanderen geraken ze - samen - met moeite aan 1500. en de Walen staan in elk geval meer open voor Vlaamse groepen (als die Engels zingen) dan omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik daar dan aan toevoeg: "Maar als we hard genoeg werken, zijn we misschien op tijd klaar, en rest ons het einde van de les voor alle liedjes die jullie maar willen." Het is ergens wel spijtig dat ik niet mag filmen wat er dan gebeurt. Bijkomende informatie: 'Laat ons een bloem' van Louis Neefs, 'Een vrolijk lentelied' van Jan De Wilde, 'Medelij' van AedO', 'Geen wonder dat ik ween' van Paul Severs' en 'Pieter Bruegel in Brussel' van Wannes Van De Velde zijn voorlopig het meest gevraagd. Volgende week leer ik ze de 'Vlaamse Leeuw'. Op uitdrukkelijk verzoek! Grote kans dat dat òòk een hit wordt. Vrolijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou gaan voor de meezinger Geen wonder dat ik leef. Of Tussen Antwerpen en Rotterdam wat Jef zelf een van zijn betere nummers vindt. En in Brussel: http://home.scarlet.be/waltertje/wal...esbouchers.htm Ook Een Leeuw in een kooi van Willy Sommers (vindt H. Brusselmans 1 vd betere Vlaamse liedjes) Of nu De eerste sneeuw Of hier ook genoeg keuze: http://www.radio1.be/programmas/100op1/1313740/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet. Misschien moeten ze nog net ietsje meer moeite doen. Hun woordvoerder Daniel Waselle voorlopige zwijgplicht opleggen is misschien een goed begin. En het kan ook aan de muziek liggen, hé. Waarom proberen ze niet zoals André Bialek iets in hun eigen taal? 'Urban Trad' wordt geleid door een Waal, en die groep is in Vlaanderen goed ontvangen. Al komt dat natuurlijk ook wel door de speciale samenstelling van die groep, dat geef ik grif toe. Ik zal evenwel niet ontkennen dat er tussen Vlaanderen en Wallonië (of misschien beter: Franstalig België) een behoorlijk diepe 'kloof' bestaat. En die werd/wordt m.i. door 'Belgique' zoals het hier en nù nog stééds bestaat gegraven respectievelijk uitgediept.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |