Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2008, 10:16   #141
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik gebruik hier markt als een verzameling van mensen die handelen.
Maar dat is uitstekend hoor.

Citaat:
Overheid en markt waren elkaars coëfficiënten in het logaritmisch escaleren van de crisis.
Correct. In elk geval is het dus duidelijk dat een overheid op zichzelf geen positieve invloed heeft. Maw: de overheid kan even sterk escaleren als de markt zelf.

Citaat:
Tot overmaat van ramp hebben wij Europeanen het protectionisme beantwoord met protectionisme. Dat was geen economische noodzaak. Dat was puur represaille. Ook op vraag van 't Europese bedrijfsleven. Niet ingegeven door economie. Maar door afgunst, jaloezie, boosheid en een misplaatst rechtvaardigheidsgevoel.
Juist. En dat protectionisme was enkel mogelijk met ... de overheid. zonder overheid hebben de "vragende" bedrijven geen poot tot protectionisme.
Citaat:
't Moet gezegd worden dat de effecten van de inmenging anders hadden kunnen uitdraaien, mocht de markt niet geantwoord hebben met ook een vorm van 'dwang' en 'protest'.
Juist. Maar die vorm was er juist via de mix overheid-bedrijven.

Citaat:
Zelf vind ik dat inmengingen van de overheid tijd en resultaat gebonden zouden moeten zijn. Zelf ben ik tegen elke inmenging van de overheid die enkel dient om geld in 't laadje te brengen, zonder een duidelijke meerwaarde op beleidsgebied. Ook ik ben niet 'happy' met 't opkopen van banken. Ik ben van mening dat door de inertie van de markt je enorme hoeveelheden geld nodig hebt om een héél klein beetje effect te ressorteren, als overheid. Geografisch gebonden protectionisme vind ik onzin. Ik vind dat de inmengingen van de overheid meer zichtbaar zouden moeten zijn. Ik vind dat de overheid beter zou streven naar vereenvoudiging. Maar. Tegelijk zie ik ook voordelen in het concept 'overheid'. Al is het maar om 'geweld' en 'bestraffing' relatief veilig onder te brengen in mandaten. Al is het maar het principe dat we 't met zijn allen (beter zouden) eens zijn over autoriteit, gehoorzaamheid en onpartijdigheid van tenminste één overkoepelend orgaan.
Een overheid die niet actief poogt te zijn in de markt is in elk geval een goede start. Ik ben zelf ook minarchist.

Citaat:
Ik ben niet bang om gecorrigeerd te worden. Niet bang om fout te zijn. Niet bang om te tonen dat ik wel eens slecht geïnformeerd kan zijn. Ik heb geen reputatie te verdedigen. Ik gooi 't gewoon open naar je toe. Er is in dit 'vakgebied' geen waarheid te verdedigen, geen gelijk te halen, geen wet te stellen.
tof van jou.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:53   #142
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En dat protectionisme was enkel mogelijk met ... de overheid. zonder overheid hebben de "vragende" bedrijven geen poot tot protectionisme.
Steben,

mijn grootvader zei dikwijls: Ne paard en ne'n hond vallen over n'en stront.

Elk systeem is 'gevoelig' op 'punten'.

Als ik jullie lees dan argumenteren jullie om renpaarden zonder poten te kweken.

Dit gewoon ter illustratie, een beeld zegt soms meer dan een woord.
Oud 27 november 2008, 11:10   #143
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Steben,

mijn grootvader zei dikwijls: Ne paard en ne'n hond vallen over n'en stront.

Elk systeem is 'gevoelig' op 'punten'.

Als ik jullie lees dan argumenteren jullie om renpaarden zonder poten te kweken.

Dit gewoon ter illustratie, een beeld zegt soms meer dan een woord.
Wat wij eigenlijk zeggen is het volgende:

laat de roofdieren gewoon jagen op eigen ritme.

in plaats van

het hertenvlees in stukken te kappen en snijden, er een strikje rond te doen en dan zeggen: kijk, wij verbieden vanaf heden de roofdieren te jagen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 17:00   #144
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Een hert is geen roofdier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be