Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2008, 23:22   #141
geert van hout
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Op VTM kwam Jef Vermassen nog eens uitleggen hoe dramatisch dit allemaal is voor het kind in kwestie. Hij wees erop dat dit gesjacher met een mensenleven walgelijk is. Een expert had het over 'traumatische schade' voor het kind. En toch zijn er op dit forum nog nitwits die deze pure mensenhandel goedkeuren.
  • Wat is, vanuit het standpunt van het kind bekeken, het verschil tussen deze situatie en een 'vechtscheiding' van de ouders?

Traumatiserende echtscheidingen zijn dagelijkse kost, als maatschappelijk verschijnsel even aanvaard als alcoholisme: iedereen vindt het doodjammer voor de betrokkenen, die hun leven en dat van hun naasten tot een hel maken, maar niemand denkt eraan om het wettelijk te verbieden. En de kranten zwijgen er doorgaans zedig over.

• Het is perfect mogelijk dat een adoptie zonder enige psychische schade voor het kind verloopt, een echtscheiding ook, de verkoop van een baby ook. Of en hoezeer een kind getraumatiseerd wordt hangt uitsluitend af van de houding van de betrokkenen volwassenen.

Natuurlijk kunnen ook journalisten het leven van een kind (en de ouders en pleegouders) kapotmaken, door een probleem dat mensen privé onder elkaar geregeld hebben (in dit geval zelfs met de hulp van advocaten en therapeuten) in de schandaalsfeer te tillen. De opgehitste publieke opiniemeute kan vervolgens het werk afmaken.

• En wat Jef Vermassen betreft : als 'dramatisch voor het kind' (of traumatisch) aanvaard wordt als criterium om adoptie of andere vormen van kinderverkoop streng te reglementeren, moet dat argument logischerwijs dan niet ook toegepast worden om het recht op echtscheiding in te perken?
geert van hout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 13:17   #142
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Het kind gaat wellicht terug naar de biologische ouders, voorlopig heeft een pleeggezin de zorg op zich genomen.
Het is te hopen dat dit kind nooit zal weten wat zich om haar heeft afgespeeld.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 14:43   #143
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het kind gaat wellicht terug naar de biologische ouders, voorlopig heeft een pleeggezin de zorg op zich genomen.
Het is te hopen dat dit kind nooit zal weten wat zich om haar heeft afgespeeld.
Ik vind dat die biologische ouders het niet waard zijn om hun kind terug te krijgen, ze hebben het één keer verkocht, wie weet wat ze er nog voor in petto hebben.
Dit arme kind heeft wel een heel slechte start gekregen in het leven. Ik wens van harte dat zijn toekomst op één of andere manier beter wordt en dat hij mag omringd worden door mensen die oprecht van hem houden en hem als volwaardig mens zien, niet zomaar als een voorwerp. Ik wens ook dat geen enkel ander kind nog ooit zoiets moet meemaken.
Oud 29 november 2008, 19:10   #144
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vind dat die biologische ouders het niet waard zijn om hun kind terug te krijgen, ze hebben het één keer verkocht, wie weet wat ze er nog voor in petto hebben.
Dit arme kind heeft wel een heel slechte start gekregen in het leven. Ik wens van harte dat zijn toekomst op één of andere manier beter wordt en dat hij mag omringd worden door mensen die oprecht van hem houden en hem als volwaardig mens zien, niet zomaar als een voorwerp. Ik wens ook dat geen enkel ander kind nog ooit zoiets moet meemaken.
Goed verwoord!
Oud 29 november 2008, 22:40   #145
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jukes heeft dat ook al geprobeerd. Het is toch niet omdat ik niets mis zie met het concept van adoptie tegen betaling, dat ik daarom zomaar goedkeur dat er in dit geval een juridisch spelletje is begonnen dat heel reëel het kind negatief zal beïnvloeden?
Je draait en keert als een windvaan om toch maar niet te moeten toegeven
dat je in het begin een totaal verkeerd en ondoordacht standpunt hebt ingenomen. Je was nochtans duidelijk: een kind verkopen kon voor jou. En dat bevestig je nu nogmaals: bij een wettelijke geregelde adoptie is er immers nooit sprake van een vergoeding aan de natuurlijke ouders in ruil voor hun kind. Want dan is het immers mensenhandel en daar is iedere beschaafde mens tegen. Behalve jij, blijkbaar.
Oud 30 november 2008, 02:27   #146
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
: een kind verkopen kon voor jou.
Correctie: ik heb geen fundamentele (i.e. rechtsfilosofische) problemen met de overdracht van het voogdijschap (of voogdschap of wat is het nu?) tegen betaling. Dat heb ik vanaf het begin gezegd, dat klopt. Dat heb ik in't verleden op politics ook al verdedigt en zal ik blijven doen.

Citaat:
En dat bevestig je nu nogmaals: bij een wettelijke geregelde adoptie is er immers nooit sprake van een vergoeding aan de natuurlijke ouders in ruil voor hun kind.
Maa rik heb eigenlijk lak aan wat 'de wet' zegt. De wet maakt het onderscheid tussen wettelijk en onwettelijk - niet tussen recht en onrecht.

Citaat:
Want dan is het immers mensenhandel en daar is iedere beschaafde mens tegen. Behalve jij, blijkbaar.
Maar dit is natuurlijk een semantisch trucje, dat je probeert toe te passen. Kun je niet gewoon formuleren wat ik zeg en dan stellen dat iedereen gezond mens daar tegen is? Waarom moet je het zo herformuleren?

Ik wil je er overigens op wijzen dat er in dit topic alleen al verschillende mensen zijn geweest die dit ook niet fundamenteel erg vonden. Patsy, bijvoorbeeld.

Als iemand overigens, tegen betaling, een immigrant in een bepaald land probeert te krijgen, buiten de wet om, heb ik daar ook geen problemen mee. Ik vind immigratierestricties inherent slecht en ik heb dan ook geen enkele zin om mensen die die restricties omzeilen moreel af te keuren. Open die grenzen - hoe sneller hoe liever.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 november 2008 om 02:28.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 10:40   #147
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het is nog bizarder dan ik dacht. De vrouw uit Gent heeft zich verschillende keren laten betalen voor een wensbaby. Als ze niet zwanger werd dan was het gewoon "sorry, volgende keer beter".
Hiermee komt de zaak in een ander daglicht te staan.
Ik gun nu de baby aan de wensouders.
Oud 4 december 2008, 11:00   #148
Jukes
Parlementslid

Standaard

Zoals ik al schreef: allemaal de doos in, en de sleutel weggooien. Crapuul van het laagste allooi is dit.
Oud 4 december 2008, 12:00   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al schreef: allemaal de doos in, en de sleutel weggooien. Crapuul van het laagste allooi is dit.
²
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be