![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt ook een heel feestelijke Vlaamse Leeuw zonder rood hebben. Er bestaan wel nog meer modellen Vlaamse Leeuwen dan die van de Vlaamse overheid en Vlaanderen Vlagt hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Net zoals vorige week - bij de Ronde van Vlaanderen - hoop ik dat er weer vele vlaggers zullen zijn morgen bij de kasseien van het noorden - Paris-Roubaix dus.
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat mij ook ik is opgevallen is dat er veel minder Vlaamse Leeuwen langs het parcours wapperde dan 5 jaren terug. Het mindert trouwens ieder jaar. Niet dat ik ze tel maar ik merk dat het mindert.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander van een opsplitsing van vlaanderen: ik wel GEEEEN limbug meer: immers, ik betrouw dat niet. Fabrieken zoals ford genk die sluiten etc... => werkloosheid..... Foei ! Al dat geld van de sociale zekerheid dat naar limburg stroomt ... als de walen niets mogen hebben, dan moeten de limburgers ook niet profiteren ... weg ermee ! ik wil GEEEN onveiligheid. Ikzelf heb totaal geen last van vreemdelingen, verre van, MAAR : naar ik hoor van antwerpse blokkers is dat in antwerpen niet goed => ik wil antwerpen weg ! Neen, geen antwerpen in mijn land, met al hun onveiligheid en gekibbel ... Dus geen kunstmatig vlaanderen met antwerpen en limburg met al hun problemen met criminaliteit en sociale problemen.... dit is een belemmering voor het welzijn van mijn eigen welvarende VLAAMSE STAAT !! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb geen ideologische problemen met de rood getongde en genagelde leeuw, integendeel. Ik vraag mij alleen af waarom de Vlaamse overheid in een tijd dat de zwart-gele leeuw hét symbool bij uitstek van de Vlaamse Beweging en de Vlaamse ontvoogdingsstrijd was, voor haar officiële wapen opeens teruggrijpt naar de zwart-geel-rode, en de verklaring dat de Vlaamse overheid afstand wou nemen van de separatistische connotatie van de zwart-gele, en in de zwart-geel-rode de drie kleuren van België terugkomen, heeft mij altijd plausibel geleken. Misschien ten onrechte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schild van de Vlaamse Gemeenschap is trouwens voorgelegd aan de Heraldische Raad van België (dat is trouwens verplicht en gebeurde ook voor de Waalse haan). In het ontwerp waren de klauwen en tong al rood, maar stond er een koninklijke kroon boven de Leeuw. Dat was overeenkomstig het eerste schild dat de "Cultuurraad van de Nederlandse Gemeenschap van België" (oef, een hele mondvol) droeg. De Heraldische Raad heeft die kroon laten verwijderen, omdat het heraldisch geen steek houdt. Leest u dus goed: de koninklijke kroon werd op aanraden van de Heraldische Raad verwijderd. Zou er geen mooier symbool zijn dat naar België verwees dan die kroon? En die heeft die Raad (een federale instelling, niet vergeten!) laten wegnemen. Al de rest is gezever en dolgedraaide verbeelding van sommige hardleerse Vlaamsnationalisten: het rood heeft NIETS te maken met een verwijzing naar België. Heel die zaak is een broodje aap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eerst de vlaggen, dan de mensen langs de kant van de weg, vervolgens het rondvliegend zwerfvuil, dan het stof dat in hun ogen waait, ... zouden we wielerwedstrijden in het vervolg niet beter organiseren in gymzalen op hometrainers ![]() Variabele weersomstandigheden en onvoorspelbare hindernissen op de weg zijn inherent aan de wielersport op de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Roze tong en klauwen, zou dat niets zijn voor de Roze Leeuwen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Voor sommige mensen zal zwaaien met de Vlaamse Leeuw nooit spontaan overkomen, omdat ze nooit in staat zullen zijn hun eigen belgicistische gevoelens niet te projecteren op de vlaggers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bovendien beginnen de cameralui ook meer en meer ervaring te krijgen in het buiten beeld houden van de vlaggen. |
|
![]() |
![]() |