![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Vreemdeling
|
![]() Dat heb ik dan perfect verstaan. En ik blijf dus weer achter mijn standpunt van een te éénzijdig perspectief. Maar ja, uw schuld is het zeker niet; wat zou ik ook verbaasd zijn moesten ze in de kranten reuzegrote foto's laten verschijnen met karkassen van schapen en ik weet niet wat allemaal en het allemaal klasseren onder de noemer 'offerfeest'.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar bent u uw eigen woorden al vergeten:
Citaat:
- gift - aan organisaties - die armoede bestrijden Dat laatste is veel meer dan ervoor zorgen dat een of andere plaatselijke schapenboer geld met hopen verdient waarna men het vlees eenmalig uitdeelt aan de armen. Daar bestrijdt men de armoede niet mee. Men lenigt dan tijdelijk de armoede. Heel wereld van verschil tussen "de armoede bestrijden" en "de armoede tijdelijk lenigen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
( "Lachwekkend? jullie? onze?") No comment. Hoe dieper we ingaan op dit onderwerp, hoe zichtbaarder uw haat en onbegrip jegens andere religieuze stromingen en rituelen wordt. Als u denkt van de wereld een perfecte plek te kunnen maken, gaat u uw gang.
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En wat doen w<ij? 1 op 7 Belgen leeft ONDER de armoedegrens!!!!!! Laatst gewijzigd door Boontjes : 16 december 2008 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Zo is het. Het feit al dat u beweert iets 'gruwelijks' te zien bewijst van een foute media-invloed.
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, "haat", "onbegrip"... Daar zijn we weer eens met dergelijke etiketten wanneer de argumentatie weer eens achterblijft. Ik denk dat ik trouwens een heel ruime belangstelling heb voor "andere religieuze stromingen". Er staan in mijn persoonlijke bibliotheek trouwens heel wat boeken over de islam die ook geschreven zijn door moslims. Ik heb trouwens ook heel veel gecorresponeerd met een vooraanstaand lid van het Ahmaddiyagenootschap. "Haat" is dan ook een totaal verkeerd woord en "onbegrip" eveneens. Mij past eerder het woord kritisch. Aan u om er volwassen mee om te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tenslotte, wat vroeger was, was vroeger. Wij leven nu in het heden. Zoals al eerder opgemerkt: misschien wordt het de hoogste tijd dat moslims beseffen in welke tijd ze leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt u hier nu mee? Het is juist of u ervan uitgaat dat moslims enkel en alleen naastenliefde vertonen tijdens het offerfeest door armen wat vlees te schenken. Neen, omdat het in deze topic gaat over het 'offerfeest', gaan wij in op de aspecten van dat ritueel. Gaan we dan ook eens beginnen over de verplichte aalmoezen die dienen te gegeven worden tijdens de Ramadan? Als u het dan toch over naastenliefde wilt hebben of over substantiele bedragen.
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 16 december 2008 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar staat dat ergens te lezen? Ik heb toch een niet onaardig aantal geschriften van hen hier in huis en ik heb ook veel online gelezen, maar dat kwam ik nog nergens tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wel zal de Ahmadiyyagemeenschap, net zoals ik dat doe, kritisch doen over zaken die in geen enkele instantie getolereerd worden, bijvoorbeeld het onwettig vervoeren van slachtdieren of het storten van slachtafval in de omgeving tijdens het offerfeest ( aangezien de Islam elke vorm van zulk gedrag verbiedt).
![]() |
![]() |
#159 |
Vreemdeling
|
![]() Op basis waarvan beweert u dit? Hebt u bronnenmateriaal, cijfermateriaal, statistieken? De Ahmadiyyagemeenschap is één van de meest actieve organisaties in het kader van interreligieuze en interculturele dialoog in België in nauwe samenwerking met zowel Belgische, Turkse ( uit mijn ervaring) en andere organisaties. Foei!
![]() |
#160 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Weet u iets over de achterliggende betekenis van het offerfeest? Waarom wordt er tijdens het offerfeest bijvoorbeeld een schaap geslacht?
![]() |