![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dubbel
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wapen nemen. Kijken wie het is. Indien iemand onbekend roepen wie het is en dat hij het huis direct moet verlaten. Geen reactie of aanval => slechte bedoeling => schieten (desnoods eerst met rubberkogels en als dat niet helpt met scherpe munitie).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De dag dat de politie me kan garanderen dat er niemand met kwade bedoelingen ongewenst mijn huis binnen komt leg ik mijn wapen in mijn kluis 's nachts. Tot dan neem neem ik het risico niet.
Wat doe ik als ik iets hoor? Mijn pistool nemen, mijn madam wakker maken en vervolgens gaan kijken. Als er eentje staat te prutsen aan een deur of poort, wachten tot hij binnen is en vervolgens neerleggen. Het was trouwens de politie zelve, enen met redelijk wat strepen op zijn outfit, die ons heeft AANGERADEN zelf voor onze veiligheid in te staan want ze hebben in het w.e. maar 1 combi voor een 6-tal gemeenten... Laatst gewijzigd door lantjes : 10 december 2008 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=VyBKJw9gG2k bijl: http://www.youtube.com/watch?v=Prl3YFep7TE De middeleeuwen zijn allang voorbij hoor ![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net omdat mensen zoals u reageren ben ik tegen wapenbezit. Misschien is de mens een pool en verstaat hij u niet. Misschien heeft de mens ook opeens enorm veel schrik omdat hij betrapt is. Kortom, meestal gaan inbrekers zelf lopen als ze betrapt worden. U schiet iemand af die al dan niet gewapend is. Als hij zelf met een mes staat te zwaaien of een wapen draagt, vind ik dat u gelijk hebt, maar zoals u zegt, u schiet, ook al draagt hij geen wapen. Ik vind dat een overdreven reactie. U houdt hem staande en informeert de politie. Kortom, iemand dringt bij u thuis binnen, en dat is zijn doodsvonnis. Ik vind dat erover. Iemand bedreigt u met een wapen, dan hebt u gelijk. Laatst gewijzigd door Tavek : 10 december 2008 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=YL3flCbryAM Blijft een van de grappigste.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
godzilla of wa?
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand die in uw huis inbreekt weet het risico. Die heeft daar trouwens geen zaken, laat staan rechten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Ik ben zeker geen voorstander van vrije wapendracht. Inzake wapenbezit is mij mening genuanceerder, maar ook dit dient streng gereglementeerd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet kunnen om een oude dame die zich vergist heeft van openstaande deur te gaan bewerken met 100 messteken
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 10 december 2008 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Als iemand uw servies komt pikken vind ik niet dat hij daar de doodstraf voor verdient.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een onbekende heeft in mijn huis niks te zoeken ik zal achteraf wel een gaatje in mijn plafond schieten Laatst gewijzigd door Anna List : 10 december 2008 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
enfin, zulke gevallen heb ik toch al veel meer gelezen in de gazet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En inderdaad onbekenden hebben niks in uw huis te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Tavek Ik had u een lastige vraag gesteld hier:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127 Ik zou daar graag een antwoord op hebben.
![]() |
![]() |