![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Overheidsmaatregelen... daar pleit ik al zo lang voor als ik op dit forum zit, dan is iedereen gelijk voor de wet... kan me moeilijk voorstellen dat jij dat nooit gezien hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het is wat mij betreft een ongeoorloofd instrument, ja, omdat het ervan uitgaat dat er goede (de "morele") mensen en slechte (de "amorele") mensen bestaan. Moraal wordt al zolang er mensen bestaan gebruikt om anderen te controleren.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 december 2008 om 08:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() En waar is die uitleg over de oorzaken van de vroegere klimaatevoluties dan te vinden? U postuleert hier gewoon iets: omdat ze voorspellen hebben ze per definitie voldoende kennis van het verleden. Beseft u wel hoe belachelijk en anti-wetenschappelijk zo'n redenering is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Schepen
|
![]() Hoe worden klimaatmodellen gevalideerd?
(en als je een link hebt naar online code, dan graag. Altijd leuk om zelf eens te kijken hoe het in elkaar zit)
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je gaat echt met meer moeten afkomen dan: IPCC zegt dit en IPCC zegt dat. Je gaat ze daar iets concréét moeten geven. Iets waar ze mee aan de slag kunnen. Iets meer, zelfs véél meer dan CO2 reductiepercentages. Weet je, wie het 'grote gelijk' heeft, interessert me niet eens. Wie gaat het grote gelijk krijgen en hoe? Want voor de rest is deze draad weer 'as usual': de morele hooghartigheid van de IPCC-aanhangers genre 'het milieu is belangrijker dan ons allemaal' en 'wees niet zo egoïstisch'. Dat soort studentenpraat van weldoorvoede, in goed verwarmde huizen wonende en vlijtig consumerende luxepaardjes laat ik al lang niet meer aan mijn hart komen.
![]() |
![]() |
#147 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Overheid zeg je? OVERHEID? Voorbeeldje betreffende mijn vader: - Probeert een biogasinstallatie voor eigen energiewinning geplaatst te krijgen in samenwerking met aanpalende eigenaars. De tegenstand van de overheid is werkelijk hallucinant. - Heeft jarenlang taksen mogen afdokken voor waterzuivering en riolering. Begin dit jaar laten ze hem doodleuk weten dat ze hem niet gaan aansluiten op de riolering wegens te afgelegen. Gelieve zelf uw beek te graven en waterzuivering te plaatsen. Maar de taksen houden we wel. Mijn vader is ingenieur met veel kennis over (klassieke en alternatieve) energie. Hij heeft een aantal ideeën die hij graag eens zou willen uitwerken. Maar hier in België is het absoluut hopeloos om samen te werken met de overheid voor de nodige vergunningen. Hij is nu zijn definitief vertrek naar de VS aan het plannen (eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat ons typische Belgisch weertje er voor iets tussen zit ![]() De overheid maakt hier veel individueel initiatief kapot. Algemeen belang, maatschappelijk belang, altijd wordt met abstracte, boven de hoofden zwevende belangen geschermd tegenover elk individu dat meent een idee te hebben dat afwijkt van de common line. Je mag hier nooit denken dat je een uitzonderlijk idee hebt. Nee, eerst kijken naar de grote hoop en dan bijtrimmen tot maaiveldniveau.
![]() |
![]() |
#148 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aansluitend bij mijn vorige post wens ik nog te beklemtonen dat ik ervan overtuigd ben dat deze problemen voor een heel groot deel moeten aangepakt worden op kleinschalig niveau. Maatwerk in functie van de omstandigheden.
Laat Bart Staes maar zitten mokken in het Europees parlement omdat iedereen niet zomaar achter hem en zijn technocratische plannetjes aan marcheert. Ondertussen zijn er wel degelijk veel dingen die we zelf kunnen doen. Maar de overheid verstopt zich achter ons en wij achter de overheid. Maar ondertussen wel de moralistische kaart trekken. Of nog erger, basisvoorzieningen van veel mensen gaan afpakken in naam van het milieu, en ondertussen zich geen reet aantrekken van mogelijke alternatieven.
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is de ene referentielijst van 't IPCC dan belangrijker of anders dan de andere referentielijst van 't IPC ? Goed. Zoals je wenst. Breng dan zelf een lijst en punt mij werken aan van sceptici. Of is 't misschien dan toch zo dat 't IPCC sceptici weert en enkel studies verzamelt die de boodschap die ze uiteindelijk willen brengen voorzeggen en ondersteunen ? Het IPCC verzamelt studies met een doel. En dat kan je helaas niet ontkennen of anders aantonen. Daarbij. Vanwaar al dat 'tegen gekakel' ? Ik aanvaard 't IPCC niet als een waarheidsgetrouwe wetenschappelijke organisatie. De organisatie is duidelijk politiek. Kijk maar eens naar de scnarios die in de modellen worden gestoken. Ik vind dat 't IPCC vooral een brede rug aanbied, waarachter overheden netjes kunnen schuilen met een beleid dat, hoewel 't tegemoet komt aan IPCC normen, mateloos onvoldoende is. Ik vind dat 't IPCC vooral de rijkere geindustrialiseerde landen dient. Tegelijk ben ik nieuwsgierig naar de 'global warming' debunking raporten, vind ik dat opkomende prille industrieen 'moeten' gehoord worden. En vooral, ik vind en geloof dat er een zeer grote geloofwaardigheid zit in de studies waar 't IPCC zich op baseert, meer dan er terug te vinden is in de samenvattingen naar de politici toe. Politici, namelijk, maken op 't compromis dat besloten ligt in de eindrapporten nog eens compromis. En dat werkt kwadratisch !
![]() |
![]() |
#150 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik vier dokters bezoek, en drie ervan vertellen mij dat ik kanker heb, dat besef ik maar al te goed dat het wel eens waar zou kunnen zijn.
Maar als: -dokter 1 zegt: chemo en bestraling is de weg -dokter 2 zegt: kruidenthee en veel bidden is de weg -dokter 3 zegt: het is gedaan, er is geen weg Wat heb ik dan aan die waarheid? Want ik weet nog steeds niet wat doen.
![]() |
#151 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
just fuckin google it ![]() (voor de goede orde, ik ken de url ook ni vanbuiten) Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 18 december 2008 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||||
Banneling
|
![]() geef eens mee welke studies mee hadden opgenomen worden ?
Anders wordt het moeilijk je ervan te verdenken dat die opmerking inhoudelijk was. ik vind 17 pagina's referenties naar papers voor het eerste hoofdstuk alleen, zeker niet weinig. Citaat:
Citaat:
En dat dat toontje dus overbodig is. Citaat:
ik herhaal : er is géén politieke bemoeienis met de technical notes. meer zelfs : de technical notes worden bij héél wat politici allesbehgalve op gejuich onthaald. Of denk je dat een Dedecker, Een Neeocon, een libertariër, een saudi blij is met de conclusies ? Citaat:
![]() een wetenschap kan iets aandragen, maar het is niet aan de wetenschap om het beleid te voeren, dat dient te gebeuren door .... (politiek, libertrairsche burgers, whatever) de conservatieve conclusies van het IPCC verdedigen leverde me van bv. AdrianHealy al het verwijt "alarmist" op. ![]() . Citaat:
referenties in een paper gaan meestal naar de auteurs die voor dat subdomein belangrijk zijn. Welk belang had een Ferdinand Engelbeen voor het schrijven van die technical note ? Pieke haalt terecht aan dat er in het eigenlijke IPCC AR4 ook gerefereerd wordt naar mensen die gekend staan als kritisch/skeptisch als een Pielke of Dick Lindzen. Ik geloof dus dat je geschimp een schampschot is ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 18 december 2008 om 13:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de wetenschap komt tot conclusies die lijnrecht indruisen tegen wat de machthebbers willen horen. We weten dat bv de Bush administratie op verschillende vlakken heeft gepoogd de conclusies van klimaatwetenschappers te minimaliseren. Dat die administratie dat wil doen, is een gevolg van het feit dat de wetenschap niet netjes concludeert wat de machthebbers willen. En gaat bijgevolg toch lijnrecht in tegen de veelgehoorde stelling dat de wetenschap de overheid naar de mond praat ? En dat die 'overheidscorrumpeerde' argumenten dus niet noodzakelijk effectief waar zijn ? En dat mensen die die paranoïde visie aanhangen dan ook mogelijks fout zitten ? Iets wat niet zo verwonderlijk is, omdat door de veelheid aan opinies in het politieke spectrum, er domweg niet één standpunt is, en het dan ook moelijk wordt dat de wetenschap niet bestaande standpunt moet behagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
en ik ben het oneens met die persoon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou het leuk vinden als je met behulp van logische argumenten mijn redenering zou weerleggen. Ik onderwerp mijn mening namelijk graag aan kritische toetsen en ben heel leergierig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||
Minister
|
![]() Scenario's die op één of andere wetenschappelijke manier in de modellen gestopt worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
***** lacht *****
![]() |
![]() |
#160 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, om het in een iets mindere NWO-taal te formuleren: wrslk horen de meeste politici niet graag dat een nakende ramp te gebeuren staat. (Wat volgens sommigen echt wel zo is - ik ontmoet soms politici.) Wat ze echter ook in hun hoofd hebben gehaald (al dan niet terecht) is dat als ze maar 'goed' en 'genoeg' reguleren, dat het allemaal nog wel zal meevallen! Dus: we moeten gewoon goede wetten maken! Geen aanval op hun integriteit - integendeel - wel op de manier waarop ze die integriteit gaan omzetten. Beetje zoals een olifant die vrijwilliger gaat worden in een porseleinwinkel. 't is vriendelijk ze - maar nee, bedankt! Citaat:
Citaat:
Maar los van alles: het feit dat klimaatopwarming overal wordt aangegrepen om te reguleren - ja, ook in de USA - betekent dat klimaatopwarming een leuk excuus is om de goedbedoelende mensen in de structuren van de overheid zichzelf goed te doen voelen en ondertussen macht te etaleren (goedbedoeld hoor, daar niet van) en geld te absorberen. Citaat:
![]() |
![]() |