![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand die door een religie opgelegde kledijvoorschriften blindelings volgt aanzie ik niet direct als iemand die een "eigen" mening hieromtrent heeft. Iemand die die bepaalde kledijvoorschriften volgt omdat het van móeten is, kun je nog veel minder bestempelen als iemand met een "eigen" mening.Of GeenStijl al dan niet een heksenjacht ontketende weet ik niet. Ik dien evenwel vast te stellen dat betrokkene niet al te consequent is.
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat laatste het geval, en dat moet nog steeds aangetoond worden, dan zou ik -als ik de uitbater van die sportschool geweest zou zijn- de uitspraak van die rechter tot aan het Hooggerechtshof in Straatsburg blijven aanvechten. Meestal zijn bedrijven echter nogal huiverig om dat te doen omdat zulks jaren kan duren, enorm veel geld aan advocaten e.d. kost, en nogal wat ongewenste publiciteit kan opleveren die het bedrijf schade zou kunnen berokkenen. U begrijpt het niet helemaal, of wilt het niet begrijpen he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tegen wie dacht je dat de regel werd ingevoerd? Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2009 om 15:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() Het probleem van dat het hoofddoekje ergens achter kan blijven haken en tot beschading voert, is vermijdbaar. Als er een burkini (om in te zemmen) kan worden uitgevonden, dan kan er ook best wel een anti-wurg hoofdoek bedacht worden.
Buschauffeurs en sociale dienst ambtenaren dragen ook anti-wurg stropdassen. Neem nu het voetballen: er wordt af en toe aan kleding getrokken en daar fluit de scheidsrechter voor. Maar wat als er in het meidenvoetbal dames lopen met hoofddoekjes. Wordt daaraan getrokken en gaan die af waardoor de haren zichtbaar worden, dan heeft de dame in kwestie een heel groot psychologisch/geestelijk probleem als ze echt geloofd dat ze zo de Toorn van Allah over zich heen krijgt. En wat als dan de hoofdoekstrekster vervolgens beschiuldigd wordt van een hate-crime? Hoe kan zij bewijzen dat dit niet het geval is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Door deze vraag te stellen, geeft u dus gewoon zelf al aan dat u er ofwel helemaal niets van begrepen hebt, ofwel dat u het discriminatiespook ziet of liever nog, graag wilt zien. (waarschijnlijk omdat u er dan als linkse "Gutmensch" tegen kunt ageren om uw dagelijkse aflaat te verdienen of zo, maar dit terzijde)
Deze huisregel van die sportschool is namelijk helemaal niet ergens tegen ingevoerd, maar die is ergens voor ingevoerd, te weten de veiligheid van de sporter. En dát weigert u halstarrig in te zien, laat staan dat u dat ooit zal (kunnen) toegeven vanuit uw bekrompen pro-islam visie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat je toch op het verkeerde forum zit als je complottheorieën wil hebben. Straks beweer je nod dat we in Europa café's geopend hebben om de moslims te choqueen... Denk je nu echt dat zo'n kledingsvoorschrift er is wegens racistische redenen? Dat deze regel er is uit veiligheids- of hygiënische overwegingen is zeke onmogelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is elke regel dat nadelig lijkt voor een bepaalde groep, per definitie discriminerend?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Schepen
|
![]() Ze wilde snel geld vangen door een sportschool aan te klagen maar was te dom ervoor, ze heeft op haar werk helemaal geen doek op
![]()
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() Tennis is een sport waarbij de vrouwen schaars gekleed zijn (net zoals strand-volleybal). In Australië is nu stennis uitgebroken in de tennisbond want een dame wil nu mohammedaans verantwoord tennissen en wedstrijden spelen.
Maar tja, er zijn voor wedstrijdtennis kledingvoorschriften en daaraan voldoet onderstaande kledij niet. Dus... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit het persbericht van de Stichting Ontsluiert: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Misschien dat ik het verkeerd begrijp. Maar zo'n zwarte lijst van zaken, verenigingen, clubs , winkels etc. die als no-go area zijn verklaard voor de ware Mohammedanen, lijkt mij heel handig. Als scholen erop kunnen komen lijkt met dat helemaal prima.
Want zoek ik een hoofddoekjes-vrije sportschool oid. dan kan ik die lijst raadplegen. Ik kan mij voorstellen dat nogal wat organisaties dolgraag op die lijst willen staan. Prima reclame en voortaan geen gezeur meer van een speciaal soort extra-bijzondere rechten opeisende klanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je geeft het zelf aan: vrouwentennis is een spectakel geworden van schaars gekleed zijn, (zoals beachvolley, dat tot "olympisch sport" werd verheven door een stel oude kwijlers van het IOC omwille de bikinitjes)Belachelijk, die kledingvoorschriften. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2009 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Partijlid
|
![]() de moslims willen dit de moslims willen dat...maar ze doen er niets voor.
integreren? dat kennen de meesten niet. als men naar een land komt, is het de normaalste zaak dat men zich aanpast en "integreert" ik vind het erg, in de stad waar ik woon, is het stedelijk zwembad een paar uurtjes per week alleen toegankelijk voor vrouwen. (en wie zou dit gevraagd hebben?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Even een vraagje, Fabke.
Is dat zwemuurtje voor vrouwen alleen bedoeld voor Mohammedaanse vrouwen? Of staan die vrouwen ook toe dat ze samen in het water zijn met ongelovige vrouwen? Vaak niet, namelijk; ze willen 'onder elkaar' zijn. Dus niet alleen segregatie naar sexe wordt geeist maar ook segregatie naar geloof (of moet ik nu 'cultuur' zeggen?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ik verwacht ook het omgekeerde. Zij zijn hier te gast en worden geacht zich aan de lokale gewoontes aan te passen. En in die hele hoofddoekdiscussie ook nog een belangrijk punt aanhalen (dat ik van Hirsi Ali heb): De hoofddoek wordt hier NIET gebruikt zoals in Arabië. De hoofddoek moet er beletten dat de vrouw de aandacht van de mannen trekt. Hier in het Westen trekken de vrouwen net de aandacht door die hoofddoek. Dat is dus contraproductief. Hier dient de hoofddoek om de Islamitische afkomst te benadrukken. Het is een symbool van 'anders zijn', van segregatie, dus een agressief statement van niet willen integreren in de brede maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |