Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 16 januari 2009, 14:43   #141
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De zwakke schakel in je betoog is dat je de analyse van waarom de anderhalf miljoen Gazanen een absolute meerderheid aan Hamas gaven, achterwege laat.

Dat is nochtans de sleutel tot de oplossing.

Je zegt toch zelf dat het op de WestOever beter gaat. Waarom hebben ze daar Fatah verkozen en waarom in Gaza Hamas?
Zouden ze nu nog de absolute meerderheid aan Hamas geven?
de mensen is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:24   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
ik spreek ff voor mezelf dus niet voor Antoon, maar Hamas staat natuurlijk niet op zichzelf. Het is een by-proxy oorlog door en voor Iran .
Ik vind het betoog van Antoon helemaal niet zwak. de oorzaak dat de Ghaza gegijseld is door Hamas/Iran hoef je niet automatisch bij Israel te zoeken. Immers in de westbank wordt tegenwoordig al een stuk volwassener gereageerd. De sleutel tot de oplossing ligt dus niet zo zeer in het veroordelen van alles wat Israel doet, maar meer in het bestrijden van jodenhaat/israelhaat.

Hamas : Soennieten

Iran : Shiieten

Allemaal moslims, maar de 'ondelinge liefde' gaat niet erg diep.

Diep genoeg om Soennieten (absolute meerderheid binnen de Islam) zo ver te krijgen dat ze een oorlog gaan voeren om Shiieten (een niet onbeduidende, maar door héél veel Soennieten als 'ketters' beschouwde minderheid) te plezieren?

Het zou mij verwonderen, maar als u overtuigend bewijsmateriaal kunt aanbrengen, ben ik best bereid uw stelling te aanvaarden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:53   #143
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dank voor de lovende woorden.

Scherp gezien ook, je analyse van waarom zovele Vlamingen met Palestina sympathiseren.

Twee correcties toch:
- alvast in België vechten we niet voor "hetzelfde land": de Franstaligen vechten voor de verovering van Vlaams land, en de Vlamingen verzetten zich daar tegen
- heel veel Vlamingen supporteren ook voor Israël, vaak traditionele liberalen en christendemocraten, en vaak zeer hevig.
Ik geloof eerder dat het feit dat de Vlamingen hier op de site eerder pro palestina zijn gewoon een toeval is. Op andere fora zie ik namelijk het omgekeerde.
speurneus is offline  
Oud 16 januari 2009, 16:06   #144
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Blijkbaar wil u enkel een antwoord lezen dat u ook zint.
Ik zou graag een antwoord hebben op de vraag wat Isräël zou moeten doen, dat als resultaat heet dat de Hams hun eed om Israël te vernietigen weer intrekt zoals ook gesteld wordt in de vraag.

Citaat:
hier is al meerdere malen geschreven dat het lot van de palestijnen moet verbeteren. Zolang israel de controle over het gebied niet afgeeft is het volgens internationaal recht verantwoordelijk voor het hele gebied, en zou het moeten toezien dat al de burgers onder zijn toezicht gelijk behandeld worden.
Israël heeft de controle over het gebied afgestaan. Daartoe heeft ze de Gazastrook ontruimt van eigen bevolking en 40 000 Palestijnse politiemensen uitgerust en gefinancierdt met de bedoeling dat zij zelf zouden toezien om zelfmoordterorristen en het willekeurig afschieten van raketten.

Citaat:
Mensen die het goed hebben, en iets te verliezen hebben, zijn veel minder radicaal. De steun voor de radicale bewegingen zal afnemen, en de dreiging verminderen.
Wie zelfbestuur wil, dat ook krijgt en zelfs gefinancierd worden zoals afgesproken in het stappenplan onderweg naar een onafhankelijke Palestijnse staat, heeft alle redens om de ingeslagen weg verder te volgen. Maar dat doen ze niet. Ze blijven raketten afschieten op Israël. Het lijkt me dan ook logisch dat Israël een stap terugzet. De bevolking van Israël kreeg de inbdruk dat zij de Palestijnse raketten aan het betalen waren en dat is niet geheel onterecht.

Citaat:
Dit zal lang moeten volgehouden worden, misschien wel zolang als de huidige methode van onderdrukking en behandeling als "untermensch" Je kan nu éénmaal het onrecht van tientallen jaren niet rechtzetten op een paar maanden.
Maar dat is toch onzin? Israël is akkoord met een onafhankelijke Palestijnse staat en houdt zich ook aan het stappenplan op weg daar naar toe. Wat hebben de Palestijnen gedaan als teken van goede wil? Niets anders bij Allah staan zweren dat Israël weg moet gepaard met een dagelijkse portie raketten.

Citaat:
Een kleine oefening:
Onder welke voorwaarden zou jij bereid zijn om een zelfmoordaanslag te plegen voor één of andere voor u belangrijke zaak ?Het eerste aantwoord zal waarschijnlijk "nooit" zijn.
Waarschijnlijk door een rotsvast geloof dat God dat van mij vraagt en dat in Gods ogen het beste is wat ik kan doen met mijn leven.

Citaat:
Denk verder, je hebt niks, nauwelijk eten genoeg, geen voldoende medsische verzorging, geen werk, geen uitzicht op verbetering, kortom niet veel om naar uit te zien. Waarschijnlijk zal je nog steeds geen aanslag beramen.
Je verliest familie, vrienden die niets misdaan hebben bij willekeurige vergeldingsakties van israel, het besef groeit dat iedereen zowat het volgende slachtoffer kan zijn van deze blinde vergelding. Je beseft dat je ongewild aan het meedoen bent met een russische roulette. En je weet wat je mogelijkheden zijn, geluk hebben en in miserie oud worden, pech hebben en omkomen bij een blinde actie of de derde weg, troost zoeken in geloof, luisteren naar de fundi's, en er zelf een einde aan maken mits een statement, en wraak nemen op dezelfde manier als de gehate bezetter/onderdrukker door ook willekeurige slachtoffers te zoeken, en die mee te nemen in de dood.
Hoe komt het dan dat in andere plaatsen op de wereld en in andere tijden ook als je wil, extreme armoede helemaal niet tot uiting komt op de manier waarop de Palestijnen dat doen?

Citaat:
Beide kanten zijn elkaar meer dan waard qua onmenselijkheid, alleen mag je van israel verwachten dat het zich niet gedraagt als een schrurkenstaat en niet aan staatsterrorisme doet, en enige terughoudenheid aan de dag legt tov de burgers die onder haar controle vallen. Ook de tellers van de slachtoffers geven een veelvoud aan palestijse kant, wat een maat is voor de bloeddorstigheid van het schurkenregime in israel, die zelfs de bijbelse oog om oog, tand om tand niet meer voldoende acht om zijn wraak te koelen.
Daarom ook mijn vraag wat ze dan wel moeten doen. Daar geef je geen afdoend antwoord op. Trouwens, zo arm zijn de Palestijnen ook niet hoor.

Citaat:
Bovendien heeft het superieur westen al voor minden schendingen van internationale verdragen en mensenrechten een land binnengevallen, en andere landen tot schurkenstaat gedegradeerd. Niemand kan argumenten aandragen waarom israel niet volgens dezelfde normen zou gewogen en behandeld moeten worden.
Blijkbaar wel. Israël werd erkend door de overgrote meerderheid van de wereldbevolking. Nog altijd trouwens. Misschien zijn er dingen die jij niet wil zien? Wat gebeurd is bij de oprichting van Israël was volkomen legaal en zelfs normaal in die periode. Heel wat landkaarten werden hertekend toen.

Citaat:
Deze gewilde twee maten en twee gewichten methode van het westen kan objectief slecht genade vinden in de ogen van islamofobe mensen en verenigingen. Het is wel een mooi geschenk aan de fundis, die hierdoor geen moeite hebben om mensen met terechte en juiste argumenten te overtuigen dat het westen anti-islam is, en de islam wil vernietigen.
U heeft blijkbaar geen flauw benul van wat er beschouwd wordt als 'het huis van de islam'.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 januari 2009, 16:35   #145
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
Ze zijn allebei verkeerd. Als de Palestijnse en Israëlische leiders echt een oplossing zouden willen zou deze al lang moeten tot stand zijn gekomen. De enige die hier echt de dupe van zijn is de burgerbevolking zowel aan Joodse als aan Palestijnse kant. Men vecht al sinds mensenheugenis in dit gebied dat ooit "Het Beloofde Land" werd genoemd. Wordt het niet tijd dat men deze term kan gebruiken? Joden en moslims die naast elkaar kunnen leven zonder dat ze elkaar de kop willen inslagen? Partij trekken voor 1 van deze partijen zal enkel de breuklijn versterken. Ik begrijp niet dat niet meer mensen gewoon objectief naar deze situatie kunnen kijken en beide partijen verantwoordelijk achten. Pro-palestijns of pro-israël? Wat maakt het uit? Zowel Hamas als het Israëlische leger doodt onschuldige burgers
Joden enPalestijnen hebben gedurende eeuwen op een relatief vreedzame wijze naast elkaar geleefd. In de negentiende eeuw kwamen, naar aanleiding van het opkomende anti-semitismede in europa, Joodse kolonisten hun geestesgenoten in Palestina vervoegen. Deze immigratie betekende welvaart voor de streek zodat ze door de palestijnen zelfs werd aangemoedigd. De echte problemen zijn dan ook pas begonnen eind jaren 20 van vorige eeuw.
Omdat er aan beide kanten al zoveel bloed is gevloeid geloof ik niet in een één land waar beide bevolkingsgroepen naast en met elkaar zouden leven. Ten andere Israel zal hier waarschijnlijk nooit mee akkoord gaan.Een eventuele oplossing zou er in kunnen bestaan terug te keren tot de grenzen van voor 67. Gezien de massale immigratie van oostblokjoden sinds de val de muur, stel ik me wel de vraag of Israel gans zijn huidige overwegend jonge bevolking kan herbergen binnen die oorspronkelijke grenzen.
speurneus is offline  
Oud 16 januari 2009, 16:40   #146
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gezien de massale immigratie van oostblokjoden sinds de val de muur, stel ik me wel de vraag of Israel gans zijn huidige overwegend jonge bevolking kan herbergen binnen die oorspronkelijke grenzen.
Ik denk persoonlijk dat daar geen probleem zit. Maar ik denk dat Israel, om politieke redenen geen tienduizenden kolonisten zal willen verdrijven en dus naar grensaanpassingen zal streven;
Maar theoretisch moet het mogelijk zijn de huidige bevolking op te vangen binnen de grenzen van 1967.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 16:58   #147
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zou graag een antwoord hebben op de vraag wat Isräël zou moeten doen, dat als resultaat heet dat de Hams hun eed om Israël te vernietigen weer intrekt zoals ook gesteld wordt in de vraag.
.
Dat stond er, maar zoals steed aanvaard je maar dat anderen je napraten.
Er stond de levensomstandigheden verbeteren.
Hierdoor zal het radicalisme afnemen en de aanhang van de extremisten verminderen. Dus als er al een eed gezworen is, en als die nu nog van toepassing is, zal dat ras uitsterven omdat hun voedingsbodem wegvalt.
Citaat:
Israël heeft de controle over het gebied afgestaan. Daartoe heeft ze de Gazastrook ontruimt van eigen bevolking en 40 000 Palestijnse politiemensen uitgerust en gefinancierdt met de bedoeling dat zij zelf zouden toezien om zelfmoordterorristen en het willekeurig afschieten van raketten.
.
Israel heeft de cipiers uit de gevangenis gehaald en rondom op de muren gezet dat is alles. Voor de interne orde hebben ze wat stokchampetters toegelaten, en geen uitgeruste politiemacht, die op zijn beurt een militie tegen henzelf zou kunnen worden. Bovendien was dat voor de fatha leiding, en niet voor hamas. Bovendien weet je net als ik dat zelfs de meest toegewijde politiemacht niet alles oplost, anders was de misdaad uit de wereld. Zeker als wat israel terroristen noemt, daar gezien worden als vrijheidstrijders. de juiste term zal vastgelegd worden na het conflict naargelang wie wint.

Citaat:
Wie zelfbestuur wil, dat ook krijgt en zelfs gefinancierd worden zoals afgesproken in het stappenplan onderweg naar een onafhankelijke Palestijnse staat, heeft alle redens om de ingeslagen weg verder te volgen. Maar dat doen ze niet. Ze blijven raketten afschieten op Israël. Het lijkt me dan ook logisch dat Israël een stap terugzet. De bevolking van Israël kreeg de inbdruk dat zij de Palestijnse raketten aan het betalen waren en dat is niet geheel onterecht.
.
Israel heeft zich evenmin gehouden aan dat stappenplan, en we zitten weer bij de kip en het ei. Bovendien zou het me sterk verwonderen dat de palestijen door israel zouden gefinacierd worden, en natie die zelf leeft bij de steun uit het buitenland. hoogstens dat zoals bij alle internationale betalingen israel als haperend doorgeefluik functioneert. Het werd tenandere al door buitenlandse sponsors aangemaand om de betalingen tijdig en correct door te storten aan de palestijnen. eén van de meer dagelijkse pesterijtjes tov palestijnen.

Citaat:
Maar dat is toch onzin? Israël is akkoord met een onafhankelijke Palestijnse staat en houdt zich ook aan het stappenplan op weg daar naar toe. Wat hebben de Palestijnen gedaan als teken van goede wil? Niets anders bij Allah staan zweren dat Israël weg moet gepaard met een dagelijkse portie raketten.
.
Dat liegt u, hier is duidelijk aangetoond wie bestanden schendt, en wie bij cruciale stappen steeds aanleidingen zoekt op iets niet te doen wat afgesproken was. Bovendien stel u zelf eens de vraag hoe israel ooit de westbank zal vrijgeven zonder een burgeroorlog onder joden. Laat het u dan duidelijk zijn dat israel eeuwig zal geprovoceerd worden, desnoodsn en misschien is dat nu al zo, organiseren ze het zelf. Die mossad, dat zijn geen koorknapen. Ik hoop lang genoeg te leven om daarover wat lekken te lezen. Ik ben er van overtuigd dat dit is om duimen en vingers van af te likken.

Citaat:
Waarschijnlijk door een rotsvast geloof dat God dat van mij vraagt en dat in Gods ogen het beste is wat ik kan doen met mijn leven.
.
Dat zal dan inderdaad een triestig leven zijn, als de dood te verkiezen valt. Wie neemt alle uitzicht op beterschap weg, wie venielt alle infrastructuur gemiddeld om de 4 jaar, wie houd noodzakelijke hulpmiddelen tegen, .......
Citaat:
Hoe komt het dan dat in andere plaatsen op de wereld en in andere tijden ook als je wil, extreme armoede helemaal niet tot uiting komt op de manier waarop de Palestijnen dat doen?
.
Leer je geschiedenis, en zie dat elke staat die met een intern conflict zit een vijand zoekt, en die in stand houdt, voor binnelands gebruik. Ben je de oorlogen in europ al vergeten? verzetstrijders, partizanen tegen bezetters.
Wilde vergeldingen van de bezetter buiten iedere proportie, grenzen sluiten, valse aanleidingen zoeken om binnen te vallen ..... Dit is een "normaal" conflict tussen een bezetter met alle faciliteiten, en een groep verzetstrijders met beperkte middelen.
Citaat:
Daarom ook mijn vraag wat ze dan wel moeten doen. Daar geef je geen afdoend antwoord op. Trouwens, zo arm zijn de Palestijnen ook niet hoor.
.
Ja natuurlijk, braspartijen en orgien elke dag, overdaad dat het een schande is overkonsumptie ind e medische sector, overduidelijk zou ik zo zeggen.
Citaat:
Blijkbaar wel. Israël werd erkend door de overgrote meerderheid van de wereldbevolking. Nog altijd trouwens. Misschien zijn er dingen die jij niet wil zien? Wat gebeurd is bij de oprichting van Israël was volkomen legaal en zelfs normaal in die periode. Heel wat landkaarten werden hertekend toen.
.
Lees eens de resoluties van de verenigde naties, dan lees je wat de volkeren willen. Had israel de VS niet gehad met zijn veto, deze resoluties waren allang afgedwongen en dan was er misschien geen conflict meer.
Als jij morgen een asielzoeker gestuurd door een of andere overheid je woning laat overnemen, zonder protest en zonder vergoeding, dan en pas dan zal ik je in deze geloven. Tot zolang lul je er wat op los. En geef je zonder enige betrokkenheid goedkeuring aan het wegschenken van andermans eigendom.
Citaat:
U heeft blijkbaar geen flauw benul van wat er beschouwd wordt als 'het huis van de islam'.

Paulus.
Neen, ik ben niet zo goed in het wij - zij denken
spherelike is offline  
Oud 16 januari 2009, 19:28   #148
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat stond er, maar zoals steed aanvaard je maar dat anderen je napraten.
Er stond de levensomstandigheden verbeteren.
Hierdoor zal het radicalisme afnemen en de aanhang van de extremisten verminderen. Dus als er al een eed gezworen is, en als die nu nog van toepassing is, zal dat ras uitsterven omdat hun voedingsbodem wegvalt.
Ik begrijp dat dit je mening is, maar volgens mij is deze verkeerd en ik zeg ook waarom. In de praktijk blijkt dat nog extremere armoede op andere plaatsen te wereld, niet sowieso leidt tot fundamentalisme. Kijk bijvoorbeeld Naar Haïti of naar Nepal.

Ook omgekeerd wordt je mening tegengesproken. Osama Bin Laden bijvoorbeeld is één van de meest bekenden extremistische fundamentalisten ter wereld. Maar tegelijkertijd is hij ook schatrijk.

Daarom is het volgens mij verkeerd om fundamentalisme sowieso aan armoede te koppelen. En ik staaf dat ook, mùeen ik te mogen zeggen.

Citaat:
Israel heeft de cipiers uit de gevangenis gehaald en rondom op de muren gezet dat is alles. Voor de interne orde hebben ze wat stokchampetters toegelaten, en geen uitgeruste politiemacht, die op zijn beurt een militie tegen henzelf zou kunnen worden.
Dat is niet zo. Pas nadat Hamas het bestand met Israël schond, nauwelijks een week nadat het bestand bestond nl. op 26 juni vorig jaar, hebben de Israëli's als tegenreactie enkele grensovergangen met Gaza. Let wel 'enkele' niet allemaal. Geleidelijk aan heeft ze er meer gesloten in evenredigheid met de toenemende raketaanvallen.

Israël ziet het zo: Eerst onderhandelen tot een bestand. Dat mislukte, dan economische maatregelen. Dat mislukte ook. De economische maatregelen werden opgedreven tot inderdaad uiteindelijk alle grensovergangen gesloten werden. Maar ook dat mislukte. Wat ze ook deden, de raketaanvallen bleven komen. Tot uiteindelijk een militair ingrijpen zich opdrong.

Je vergist je ook in het feit dat Israël alleen maar wat 'stokchampettersé zou hebben toegelaten. Dat is onjuist. Israël stelde als voorwaarde (de enige voorwaarde trouwens) om mee te gaan in het stappenplan naar een onafhankelijk Palestina, dat de zelfmoordaanslagen en raketaanvallen op haar bevolking zouden stoppen. De Palestijnse overheid antwoorde dat ze daar in principe mee akkoord gaan maar noch de middelen, noch de manschappen voor had om dat te verzekeren. En daarop heeft Israël, onder luid protest van de eiegen bevolking, 40 000 Palestijnse politiemensen bewapend en betaald. De palestijnen gingen daaruiteraard mee akkoord. Alleen is er door diezelfde politie nog niemand opgepakt voor gewelddadige acties tegen Israël terwijl de raketten onophoudelijk bleven komen. Je begrijpt toch wel dat Israël stilletjes aan genoeg begint te krijgen van die zogezegd onderhandelingen?

Citaat:
Bovendien was dat voor de fatha leiding, en niet voor hamas. Bovendien weet je net als ik dat zelfs de meest toegewijde politiemacht niet alles oplost, anders was de misdaad uit de wereld. Zeker als wat israel terroristen noemt, daar gezien worden als vrijheidstrijders. de juiste term zal vastgelegd worden na het conflict naargelang wie wint.
Dat is juist. Het was voor de Palestijnen. Maar de Hamas zijn ook Palestijnen hoor. Net zoals het VB ook Vlamingen zijn. Ik vraag me eigenlijk af wat de Hamas te verliezen heeft bij een stappenplan naar een onafhankelijke Palestijnse staat? Het kan bijna niet anders of het gaat hier inderdaad om een fanatiek religieuze groepering, die Israël eerder weg wil uit religieuze overwegingen, dan wel om politieke. Dat blijkt trouwens ook uit wat ze zelf zeggen. Hun eis is vooral dat Israël daar weg gaat. En dat is onredelijk. Volgens mij is het niet verstandig om dergelijke groeperingen als Hamas te steunen. Ook niet met onze sympatie. Trouwens voor de meeste staten is en blijft Hamas een terroristische organisatie. En inderdaad voldoet ze ook aan alle eisen die gesteld wodren om van een terroristische organisatie te kunnen spreken.

Citaat:
Israel heeft zich evenmin gehouden aan dat stappenplan, en we zitten weer bij de kip en het ei.
Dat is niet waar. Israël heeft dat wel gedaan. Ze heeft wél de Palestijnse regering erkend als gelijk waardige gesprekspartner, ze heeft wél de Palestijnen geholpen met een politiemacht, ze heeft wél de Gazastrook ontruimt van eiegen bevolking. Het zijn de Palestijnen, Hamas op kop, die niets gedaan hebben. Uitgezonderd aanhoudende raketaanvallen.

Citaat:
Bovendien zou het me sterk verwonderen dat de palestijen door israel zouden gefinacierd worden, en natie die zelf leeft bij de steun uit het buitenland. hoogstens dat zoals bij alle internationale betalingen israel als haperend doorgeefluik functioneert. Het werd tenandere al door buitenlandse sponsors aangemaand om de betalingen tijdig en correct door te storten aan de palestijnen. eén van de meer dagelijkse pesterijtjes tov palestijnen.
Hier kan ik je echt niet volgen. Als Israël centen geeft aan de Palestijnen, op hun vraag dan nog (stel nu nog slechts als doorgeefluik), dan ziet u dat als een dagelijkse pesterij?

Citaat:
Dat liegt u, hier is duidelijk aangetoond wie bestanden schendt, en wie bij cruciale stappen steeds aanleidingen zoekt op iets niet te doen wat afgesproken was.
Ik heb geen belang bij leugens. Ik verfoei mensen die hun gelijk trachten te halen met leugenachte argumenten. Ik bedoel als ze dat welbewust doen.

Niet israël, maar Hamas schond het bestand door zonder ingrijpen toe te laten dat er raketten werden afgevuurd op Israël vanaf haar grondgebied. Zogezegd een wraakactie voor iets wat zich afspeelde op de Westoever die buiten het bestand viel.

http://www.dag.nl/buitenland/bestand...-wankelt-59622

Citaat:
Bovendien stel u zelf eens de vraag hoe israel ooit de westbank zal vrijgeven zonder een burgeroorlog onder joden.
Dat is hun probleem. Niet die van de Palestijnen.

Citaat:
Laat het u dan duidelijk zijn dat israel eeuwig zal geprovoceerd worden, desnoodsn en misschien is dat nu al zo, organiseren ze het zelf.
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Citaat:
Die mossad, dat zijn geen koorknapen. Ik hoop lang genoeg te leven om daarover wat lekken te lezen. Ik ben er van overtuigd dat dit is om duimen en vingers van af te likken.
Ze plegen alvast geen zelfmoordaanslagen integenstelling tot de Hamas en pakweg de Hesbollah. Laten we dus maar in het midden laten wie hier geen koorknaap is.

Citaat:
Dat zal dan inderdaad een triestig leven zijn, als de dood te verkiezen valt. Wie neemt alle uitzicht op beterschap weg, wie venielt alle infrastructuur gemiddeld om de 4 jaar, wie houd noodzakelijke hulpmiddelen tegen, .......
De Hamas door voortdurend Israël te provoceren.

Citaat:
Leer je geschiedenis, en zie dat elke staat die met een intern conflict zit een vijand zoekt, en die in stand houdt, voor binnelands gebruik. Ben je de oorlogen in europ al vergeten? verzetstrijders, partizanen tegen bezetters.
Wilde vergeldingen van de bezetter buiten iedere proportie, grenzen sluiten, valse aanleidingen zoeken om binnen te vallen ..... Dit is een "normaal" conflict tussen een bezetter met alle faciliteiten, en een groep verzetstrijders met beperkte middelen.
Ondanks dat de geschiedenis mij iets anders leert, zou ik het argument dat je hier gebruikt net zo goed kunnen gebruiken. Ook de Palestijnen zijn verdeeld.

Citaat:
Ja natuurlijk, braspartijen en orgien elke dag, overdaad dat het een schande is overkonsumptie ind e medische sector, overduidelijk zou ik zo zeggen.
Je weet best dat er veel armere gebieden zijn in de werled zonder scholen, zonder universiteiten, zonder wapens zelf....

Citaat:
Lees eens de resoluties van de verenigde naties, dan lees je wat de volkeren willen. Had israel de VS niet gehad met zijn veto, deze resoluties waren allang afgedwongen en dan was er misschien geen conflict meer.
Je bent tegen militair geweld tegen de Palestijnen maar niet tegen Israël?

Citaat:
Als jij morgen een asielzoeker gestuurd door een of andere overheid je woning laat overnemen, zonder protest en zonder vergoeding, dan en pas dan zal ik je in deze geloven. Tot zolang lul je er wat op los. En geef je zonder enige betrokkenheid goedkeuring aan het wegschenken van andermans eigendom.
Ik heb geen zin om ook jou persoonlijk aan te vallen. Je vergelijking gaat absoluut niet op en dat weet je best. Je zoekt emotionele argumenten in niet opgaande vergelijkingen.

Citaat:
Neen, ik ben niet zo goed in het wij - zij denken
De moslims zijn daar een meester in, geloof me. 'Het huis van de Islam' is er zeer goed gekend.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 januari 2009 om 19:30.
Paulus is offline  
Oud 16 januari 2009, 21:48   #149
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

In Vlaanderen vormt de Palestijnse kwestie in de meeste partijen voor een breuklijn. Het minst bij groen! en PVDA. Maar in de grotere partijen heb je zowel zionisten als anti zionisten en zeker bij CD&V, Open VLD, Lijst Dedecker en Vlaams Belang heb je dat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 januari 2009, 22:57   #150
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Of misschien zijn de media in Nederland veel objectiever... en/of laat een Nederlander zich zo vlug niet manipuleren...
Heeft Palestina dan het apparaat om buitenlandse media te beïnvloeden? De zionistische lobby anders wel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 januari 2009, 16:01   #151
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen belang bij leugens. Ik verfoei mensen die hun gelijk trachten te halen met leugenachte argumenten. Ik bedoel als ze dat welbewust doen.
Ik heb zoiets van: Ge moet lef hebben om dat te schrijven Paulus. Gij zijt extreem katholiek en radicaal creationist. Jouw extremistisch godsdienstige kant komt netjes om de hoek piepen in:

Citaat:
Citaat:

Onder welke voorwaarden zou jij bereid zijn om een zelfmoordaanslag te plegen voor één of andere voor u belangrijke zaak ?Het eerste aantwoord zal waarschijnlijk "nooit" zijn.

Waarschijnlijk door een rotsvast geloof dat God dat van mij vraagt en dat in Gods ogen het beste is wat ik kan doen met mijn leve
Jij hebt een verborgen extreem religieuze agenda. En dat is alles waar het jouw om te doen is. Dikwijls leert men uit beschuldigingen meer over degene die beschuldigd dan over de beschuldigden. Zoals hier:

Citaat:
Het kan bijna niet anders of het gaat hier inderdaad om een fanatiek religieuze groepering, die Israël eerder weg wil uit religieuze overwegingen, dan wel om politieke.
Ik heb jouw ergens iets zien schrijven in de trend van: Wie anders kan de heilige gronden beter verdedigen dan de diep godsdienstige Joden. Ik heb geen zin om dat citaat op te duikelen. Maar ik zal dat zeker doen als je ontkent.

Jouw argumenten zijn navenant. Zinloos en naast de feiten. Je houd je godsdienst fanatisme terecht voor de creationisme draden. Je weet best dat je in deze draden geen kant op kan met argumenten die putten uit je eigen godsdienst fanatisme.

En dan kom ik, geheel in de stijl, berechten van jouw tegen als dit:
Citaat:
Niet israël, maar Hamas schond het bestand door zonder ingrijpen toe te laten dat er raketten werden afgevuurd op Israël vanaf haar grondgebied. Zogezegd een wraakactie voor iets wat zich afspeelde op de Westoever die buiten het bestand viel.

http://www.dag.nl/buitenland/bestand...-wankelt-59622

Mocht je nu het artikel zelf lezen. Daar staat duidelijk dat de raketten afgevuurd zijn door de de Islamitische Jihad. En dit als vergelding voor de moord door Israel op de commandant van de Islamitische Jihad: Nablus. De Islamitische Jihad is niet Hamas. Het bestand was tussen Hamas en Israël. Een bestand dat trouwens door Hamas werd afgekondigd en eerst door Israël voor een dagje werd ontkent, met ballistieke reden. Bijgevolg is het bestand daar niet door Hamas geschonden.

Citaat:
Ik moet toegeven dat creationisten lef hebben. Veel lef.

Speciaal voor jou post ik hier een correcte tijdlijn. Die je kan raadplegen bij je volgende berichten. Ik ben graag behulpzaam.

8 jan 2009, 19:22 Buitenlanders verlaten Gazastrook
8 jan 2009, 02:53 Operatie in Gazastrook heviger
8 jan 2009, 02:24 Palestijnen ontvluchten zuiden Gazastrook
7 jan 2009, 16:00 Offensief Gazastrook uitgebreid
7 jan 2009, 12:37 Tekort aan drinkwater in Gazastrook'
6 jan 2009, 17:17 Spanningen in België door strijd Gazastrook
5 jan 2009, 23:39 Verkiezingen spelen rol in aanval op Gazastrook
5 jan 2009, 13:56 Geen debat over inval Gaza
4 jan 2009, 16:38 Fracties bespreken maandag situatie Gazastrook
4 jan 2009, 13:20 Inval in Gazastrook gewettigd'
3 jan 2009, 20:54 SP wil Kamer terug van reces om inval Gazastrook
3 jan 2009, 13:42 Japan zegt Gazastrook humanitaire hulp toe
2 jan 2009, 19:42 'Situatie in Gaza is afgrijselijk'
2 jan 2009, 12:28 Israël dropt flyers in Gazastrook
2 jan 2009, 11:21 Wereldwijd protesten tegen Israël
30 dec 2008, 10:18 Strijd Gazastrook in beeld
29 dec 2008, 20:56 EU bespreekt toestand Gazastrook
29 dec 2008, 11:06 Militaire zone rond Gazastrook
28 dec 2008, 16:41 Israël bombardeert tunnels Gaza
28 dec 2008, 16:29 Israël bombardeert tunnels Gazastrook-Egypte
28 dec 2008, 07:46 Dodental Gazastrook loopt op
24 dec 2008, 08:46 Israël houdt Gazastrook potdicht
20 dec 2008, 08:55 Israël bestookt Gazastrook
11 dec 2008, 17:56 Israël staat geldtransport Gazastrook toe
25 nov 2008, 11:31 Energiecentrale Gazastrook kapot
12 nov 2008, 13:48 Israël doodt Palestijnen in Gazastrook
20 sep 2008, 10:07 Grenspost Gazastrook open voor moslimpelgrims
30 aug 2008, 16:39 Egyptye stelt grens Gazastrook open voor ramadan
30 aug 2008, 16:06 Egypte stelt grens Gazastrook open
26 aug 2008, 08:38 Israël sluit grens Gazastrook
23 aug 2008, 17:34 Actievoerders bereiken Gazastrook
11 aug 2008, 18:54 Tekort aan contant geld in Gaza
2 aug 2008, 22:40 Weer doden Gazastrook
7 jul 2008, 14:10' Mortieraanval bij grens Gaza'
6 jul 2008, 15:41 Israël heropent grensovergangen bij Gazastrook
6 jul 2008, 14:53 Israël heropent grensovergang
26 jun 2008, 13:44 Raket uit Gazastrook landt in Israël
25 jun 2008, 13:53 Israël sluit grenzen Gazastrook
24 jun 2008 16:25 Israël doodt Nablus
19 jun 2008, 07:12 Bestand Gazastrook van kracht
18 jun 2008, 23:40 Hamas is niet langer de paria in de Gazastrook
12 jun 2008, 06:58 Geen Israëlische invasie Gazastrook
10 jun 2008, 14:49 Israël doodt drie Hamas-strijders
6 jun 2008, 09:13 Leger Israël beschiet Gazastrook
6 jun 2008, 09:09 Israël beschiet de Gazastrook
6 jun 2008, 07:37 Leger Israël beschiet Gazastrook
31 mei 2008, 16:14 Gewonde door raket uit Gazastrook
15 mei 2008, 11:11 Bijval voor offensief in Gazastrook
15 apr 2008, 08:11 Levering brandstof Gaza hervat
9 apr 2008, 09:24 Hamas-strijder en soldaat gedood
6 mrt 2008, 15:05 Humanitaire situatie in Gazastrook rampzalig
6 mrt 2008, 12:35 Israëlische soldaat gedood
4 mrt 2008, 16:01 Livni: zo nodig Gazastrook herbezetten
3 mrt 2008, 12:24 Israëlische leger weg uit Gazastrook
9 feb 2008, 19:36 Raket verwondt Israëlisch kind
9 feb 2008, 19:01 Raket uit Gazastrook verwondt jongetje
7 feb 2008, 20:01 Israël valt Gazastrook binnen
7 feb 2008, 09:23 Leraar gedood door Israëlische raket
6 feb 2008, 19:59 Ierse vrouw met dochter vast in Gaza
3 feb 2008, 11:26 Egyptische troepen sluiten grens
23 jan 2008, 09:00 Grensafscheiding Gazastrook Egypte opgeblazen
23 jan 2008, 07:41 Palestijnen mogen inkopen doen in Egypte
22 jan 2008, 08:22 Brandstof uit Israël naar Gazastrook
22 jan 2008, 02:03 Gazastrook even van het slot
20 jan 2008, 17:12 Stroomcentrale Gazastrook stilgelegd
18 jan 2008, 22:56 Felle kritiek afsluiten Gazastrook
18 jan 2008, 13:11 Israël sluit grenzen met Gazastrook
12 jan 2008, 15:35 Vernielingen in school Gazastrook
11 dec 2007, 09:57 Israël valt Gazastrook binnen
7 dec 2007, 11:01 Soldaten schieten boer dood in Gaza
14 nov 2007, 19:22 Hamas beperkt journalisten in Gaza
30 okt 2007, 09:15 Rechter: beperk brandstof Gaza niet
29 okt 2007, 06:54 Israël beperkt brandstof Gazastrook
25 okt 2007, 20:53 Barak akkoord met afsluiten stroom
4 okt 2007, 17:29 Drie miljoen voor noodhulp Gaza
3 okt 2007, 11:00 Autobom ontploft in Gazastrook: 4 doden
2 okt 2007, 13:44I sraël toont Abbas goede wil
30 sep 2007, 13:27 Vooraanstaand Fatah-lid gearresteerd
27 sep 2007, 15:08 Elf doden door acties Israël in Gaza
26 sep 2007, 18:45 Acht doden door raketaanval Israël
19 sep 2007, 21:53 Israël wil elektriciteit Gazastrook afsluiten
11 sep 2007, 07:40 Raket treft Israëlische legerbasis
4 sep 2007, 20:11 Hamas verbiedt openbaar gebed
21 aug 2007, 17:32 EU hervat brandstofbetalingen Gaza
20 aug 2007, 10:54 Bewoners Gazastrook zonder stroom
17 aug 2007, 19:41 Israëlisch leger bestookt militanten in Gazastrook
15 aug 2007, 20:31 Israël vindt tunnel in Gazastrook
14 aug 2007, 09:51 Vier Palestijnen omgekomen bij Israëlische inval in Gazastrook
11 aug 2007, 07:07 Hamas arresteert Fatah-leden in Gazastrook
9 aug 2007, 17:54 VN: ramp door blokkade Gazastrook
9 aug 2007, 15:51 VN waarschuwen voor ramp door blokkade Gazastrook
4 aug 2007, 20:41 Doden bij Israëlische luchtaanval
Oud 17 januari 2009, 16:03   #152
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In Vlaanderen vormt de Palestijnse kwestie in de meeste partijen voor een breuklijn. Het minst bij groen! en PVDA. Maar in de grotere partijen heb je zowel zionisten als anti zionisten en zeker bij CD&V, Open VLD, Lijst Dedecker en Vlaams Belang heb je dat.
Voor het eerst ben ik het met jou eens.

In nagenoeg alle partijen heb je veel vrienden van Israel, of mensen die tenminste begrip hebben voor hun acties, en vrienden van de Palestijnen, en soms nog erger, mensen die onvoorwaardelijk alles van die makkers aanvaarden, inclusief het terrorisme van Hamas.

Behalve dan bij de groenen en de extreem-linkse partijtjes, maar kom.

Opvallend is dan weer dat zelfs de Nederlandse Groenlinks een veel genuanceerder standpunt heeft dan onze eenzijdige Groen!
Oud 17 januari 2009, 16:06   #153
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Heeft Palestina dan het apparaat om buitenlandse media te beïnvloeden? De zionistische lobby anders wel.
Oh maar de internationale pers volgt reeds jarenlang de meldingen van de Palestijnse persagentschappen, soms letterlijk en ongeverifieerd.. De Joden hebben dan weer veel meer invloed in Hollywood en dergelijke, maar de pers is veel meer pro-Palestijns dan pro-Israel. Overduidelijk.
Oud 17 januari 2009, 16:31   #154
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De Joden hebben dan weer veel meer invloed in Hollywood
LOL

Judiewood!
Oud 17 januari 2009, 16:34   #155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik heb zoiets van: Ge moet lef hebben om dat te schrijven Paulus. Gij zijt extreem katholiek en radicaal creationist. Jouw extremistisch godsdienstige kant komt netjes om de hoek piepen in:
Ik ben geen extreem katholiek en geen radicaal creationist. Het citaat dat je aanhaalt was een hypothetisch antwoord op een hypothetische vraag die begint met het woordje 'Waarschijnlijk'.

Citaat:
Jij hebt een verborgen extreem religieuze agenda. En dat is alles waar het jouw om te doen is. Dikwijls leert men uit beschuldigingen meer over degene die beschuldigd dan over de beschuldigden. Zoals hier:
Ik heb geen verborgen agenda's en dat kun je ook niet afleiden uit mijn postings waarin ik anderen wijs op religieus extremisme.

Citaat:
Ik heb jouw ergens iets zien schrijven in de trend van: Wie anders kan de heilige gronden beter verdedigen dan de diep godsdienstige Joden. Ik heb geen zin om dat citaat op te duikelen. Maar ik zal dat zeker doen als je ontkent.
Ik ontken het ten stelligste en ben vragende partij naar dat citaat.

Citaat:
Jouw argumenten zijn navenant. Zinloos en naast de feiten. Je houd je godsdienst fanatisme terecht voor de creationisme draden. Je weet best dat je in deze draden geen kant op kan met argumenten die putten uit je eigen godsdienst fanatisme.
Dit beschouw ik als een beleding. Ik gebruik geen religieuse argumenten en probeer zoveel mogelijk mijn bronnen mee te geven.

Citaat:
En dan kom ik, geheel in de stijl, berechten van jouw tegen als dit:

Mocht je nu het artikel zelf lezen. Daar staat duidelijk dat de raketten afgevuurd zijn door de de Islamitische Jihad. En dit als vergelding voor de moord door Israel op de commandant van de Islamitische Jihad: Nablus. De Islamitische Jihad is niet Hamas. Het bestand was tussen Hamas en Israël. Een bestand dat trouwens door Hamas werd afgekondigd en eerst door Israël voor een dagje werd ontkent, met ballistieke reden. Bijgevolg is het bestand daar niet door Hamas geschonden.
Daar staat heel duidelijk:

Met de beschieting, waarbij geen gewonden vielen, is opnieuw het bestand geschonden dat Israël heeft gesloten met de machthebbers in de Gazastrook.

De commandant van de Islamitische Jihad werd dinsdag in Nablus op de Westoever doodgeschoten door Israëlische soldaten. Het bestand geldt niet voor de Westoever, maar de Islamitische Jihad beschouwde de inval waarbij zijn commandant werd gedood toch als een bestandsschending. Hamas, die het voor het zeggen heeft in de Gazastrook, zegt niet van plan te zijn op te treden tegen Palestijnse strijders die het bestand schenden.

Intussen heeft Hertog van Herle al aangetoond dat het weldegelijk de Hamas was, daar ze erover opscheppen op hun eigen website.

Citaat:
Speciaal voor jou post ik hier een correcte tijdlijn. Die je kan raadplegen bij je volgende berichten. Ik ben graag behulpzaam.

826 jun 2008, 13:44 Raket uit Gazastrook landt in Israël
25 jun 2008, 13:53 Israël sluit grenzen Gazastrook
24 jun 2008 16:25 Israël doodt Nablus
19 jun 2008, 07:12 Bestand Gazastrook van kracht
uw tijdlijn is niet correct. Israël sloot slechts enkele (lang niet allemaal) gensovergangen, als recactie op de raketaanvallen die kwamen als reactie op het doden van de Hamascommandant die wilde ontsnappen.

bron: http://www.dag.nl/buitenland/bestand...-wankelt-59622

Het is duidelijk dat je meer op de man speelt dan op de bal en dat ontsiert je meer dan me lief is. Ik hoop dat het de discussie niet gaat ondermijnen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 januari 2009, 20:03   #156
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen extreem katholiek en geen radicaal creationist.
Als jij 't zegt, met Jezus in je hart, dan zal 't wel zo zijn zekers.

Citaat:
Het citaat dat je aanhaalt was een hypothetisch antwoord op een hypothetische vraag die begint met het woordje 'Waarschijnlijk'.
M.a.w. neem mij niet ernstig ? Ok.

Citaat:
Het is duidelijk dat je meer op de man speelt dan op de bal en dat ontsiert je meer dan me lief is.
Ik post niet om te versieren en ik heb geen affiniteit met wat 'men' op dit forum over mij denkt.

Citaat:
Ik hoop dat het de discussie niet gaat ondermijnen.
Wees gerust, dankzij het intelligent php ontwerp.
Oud 19 januari 2009, 11:00   #157
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... en vrienden van de Palestijnen, en soms nog erger, mensen die ...
Begrip hebben voor de Palestijnen (los van "ergere" Hamas) is dus wel al wat "erg"?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:02   #158
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik denk persoonlijk dat daar geen probleem zit. Maar ik denk dat Israel, om politieke redenen geen tienduizenden kolonisten zal willen verdrijven en dus naar grensaanpassingen zal streven;
Maar theoretisch moet het mogelijk zijn de huidige bevolking op te vangen binnen de grenzen van 1967.
Israel kan de huidige bevolking zelfs met de kolonies niet onderhouden: daarvoor heeft het buitenlandse fondsen nodig (VS, sympathiserende Joden).
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 januari 2009 om 11:02.
Steben is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:04   #159
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Begrip hebben voor de Palestijnen (los van "ergere" Hamas) is dus wel al wat "erg"?
Dat heb ik nooit geschreven, dat is jouw interpretatie.
Oud 19 januari 2009, 11:06   #160
Steben

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit geschreven, dat is jouw interpretatie.
je zei toch "nog erger", niet waar? Of was dat een onbewuste onhandigheid?
leve de manmanman club
Steben is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be