![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
Bekijk resultaten enquête: Ik steun... | |||
Israël |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,53% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
39 | 45,35% |
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,12% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik neem aan dat dit de oorlogsvariate is op ramptoeristen?
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik steun iedereen die een langdurige oplossing nastreeft, aan beide kanten van het conflict. Maar goed, als ik echt partij moet kiezen zal het voor de zwaksten, in casu de Palestijnen zijn. Zolang Israël geen ernstige scheiding van kerk/etnie en staat kent, zal het conflict zich nog lang verderzetten op een religieus-etnische as.
|
![]() |
![]() |
#143 |
Staatssecretaris
|
![]() Het heeft geen zin om steun uit te spreken ofwel voor een op etnisch-religieus grondslag gebaseerd regime als het Israëlische, ofwel voor een religieus totalitarisme �* la Hamas. Zolang dat soort ideeën in de koppen van de mensen rondspookt, komt men geen stap verder en gaat men van ramp tot ramp. Het is als het ware de ene demon die de andere oproept. Een oplossing kan er enkel komen indien men opteert voor een samenleving gebaseerd op vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid. Bijkomend voordeel zou in dit geval zijn dat men ook de gasvoorraden ter plaatse zou kunnen exploiteren ten voordele van iedereen, terwijl men nu mekaar kapot schiet terwijl dat gas onder de grond blijft zitten.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 10 januari 2009 om 12:08. |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Ik wist niet dat dat tegenwoordig ook al als een excuus geldt.
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat oorlogsmisdaden 'entertainment' kunnen worden, vind ik niet zomaar 'onbegrijpelijk', ik vind dat mens-onterend. Ik ben alleszins heel erg blij dat mijn ouders van een �*nder kaliber zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U denkt teveel vanuit westers democratisch standpunt. Praktisch geen enkel islamitisch land is een democratie. |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het jodendom is het heel simpel: men heeft de joden ("uitverkoren volk") en de niet-joden. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de niet-joden omdat hun heilige geschriften dateren van voor het ontstaan van het christendom en de islam. De joden weten maw over het algemeen niet zo goed hoe ze vanuit religieus opzicht moeten omgaan met christenen en moslims die ook in één God beweren te geloven, e.d. Dit in tegenstelling tot de koran, waarin er een onderscheid wordt gemaakt in de niet-moslims en joden en christenen, aangeduid als "mensen van het boek", wel apart worden vermeld en zelfs de manier waarop moslims met hen zouden moeten omgaan. Nu, ik weet dat die omgang niet steeds correct was maar toen bijv. het Ottomaanse rijk zijn bloetijd kende in de 16e eeuw, zijn er joden geweest die met veel lovende woorden over Turkije schreven (zoals ze dat in onze tijd over de VS doen). Het was toen een heel aantrekkelijk land voor de joden: Isaac Zarfati, a refugee from Germany, wrote: "I proclaim to you that Turkey is a land wherein nothing is lacking, and where, if you will, all shall yet be well with you . . . Here every man may dwell at peace under his own vine and fig tree. Here you are allowed to wear the most precious garments. In Christendom, on the contrary, you dare not even venture to clothe your children in red or in blue, according to our taste, without exposing them to the insult of beaten black and blue, or kicked green and red . . . O Israel, wherefore sleepest though? Arise! And leave this accursed land forever!" Similarly, in the 16th century Portuguese refugee Samuel Usque described Turkey as "a broad and spacious sea which God opened with the rod of His mercy as He opened the Red Sea at the time of the exodus . .. here the gates of liberty are always open for the observance of Judaism" Uit: "The jews of islam" - Bernard Lewis |
|
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Burger
|
![]() Waarom kan ik niet stemmen?
|
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen pas na zoveel post, kan 100 of 500 honderd zijn.
Je hebt nu nog "vreemdeling" onder je naam staan. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 januari 2009 om 14:32. |
![]() |
![]() |
#154 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Burger
|
![]() Thanks
|
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Vreemdeling
|
![]() hemelsbreed verschil ,ik ben het oneens zeker niet als je burgerslachttoffers met opzet treft dan ben je ook tegen Palastina
|
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
2) Uw fatalisme gaat natuurlijk geen vooruitgang inluiden, zoveel is duidelijk. Er zijn nochtans stimulansen die vroeger of later de noodzaak aan een scheiding van kerk en staat urgenter maken: de afkeer van oorlogen en van alle collateral damage die ermee gepaard gaat bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |