Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 12:00   #141
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet eigenlijk niet of LDD van overdreven mediabelangstelling mag genieten
(NVA is tegenwoordig een ander paar mouwen, het blijkt wel of Dewever zijn ziel verkocht heeft aan de media).
Van welke planeet kom jij? Toen ik mijn bovenstaande bericht schreef was hij in De zevende dag alweer aan het woord. Toch onvoorstelbaar dat zaken die te meten zijn, toch nog worden tegengesproken.
Ik vertrouw DD voor geen haar. Wellicht heb je niet gelezen wat hij zopas gezegd heeft? Ik zie ik DD de grootste toekomstige kazakkendraaier, en dat allemaal voor een ministerpost. Zoals hij zelf zegt: Ze kunnen niet iedereen gaan uitsluiten (m.a.w. ze hebben mij nodig! België gered!).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 12:19   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het rotte van particratie is dat je feitelijk personen ziet benoemd worden waar je absoluut niet voor gestemd hebt. Je kunt natuurlijk niet voor iedereen stemmen, maar kopstemmenregel bvb zorgt toch wel voor een goeie vertekening van de waarheid.
We zitten hier nog ver af van de toestand als in de VS, waar je kon kiezen tussen twee personen. En punt.
En daarvoor konden de mensen van die ene partij kiezen tussen twee personen (den Barrak of het Clinton-wijf) (vergelijk met de sossenpartij in Frankrijk, of met de presidentsverkiezingen in Frankrijk)

Wat zou jij eigenlijk willen? Liefst iets dat werkbaar is?

Pollentieke partijen in Vlaanderen (en ook in Wallonië) staan voor iets, en ze staan er al lang voor. Ze hebben interne verkiezingen enz. Ze hebben wel wat mogelijkheden om beloftevolle figuren naar voor te schuiven, in plaats van dat over te laten aan ... de media? het toeval? .... Ze hebben een traditie.
(zelfs de PS heeft een traditie; een heel slechte, maar 't is er een ...)

Ik denk dus dat jouw probleem eer is dat je iets tegen de bestaande partijen hebt, in plaats van tegen het partijensisteem. Of is het toch iets met je karakter alleen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 17:23   #143
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zitten hier nog ver af van de toestand als in de VS, waar je kon kiezen tussen twee personen. En punt.
En daarvoor konden de mensen van die ene partij kiezen tussen twee personen (den Barrak of het Clinton-wijf) (vergelijk met de sossenpartij in Frankrijk, of met de presidentsverkiezingen in Frankrijk)

..............
Informeren voordat je zo iets schrijft.

Nooit gehoord van : George Wallace, Ross Perot, Ralph Nader ?

De bekende A. Lincoln werd verkozen met 39,65 % tegen 3 andere ernstige kandidaten.

Even grasduinen in : http://uselectionatlas.org

Het Anglo-Saksische "the winner takes it all" laat geen compromissen politiek toe. Daar en boven komt nog het getrapte kiessysteem.
Oud 18 januari 2009, 17:44   #144
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Van welke planeet kom jij? Toen ik mijn bovenstaande bericht schreef was hij in De zevende dag alweer aan het woord. Toch onvoorstelbaar dat zaken die te meten zijn, toch nog worden tegengesproken.
Ik vertrouw DD voor geen haar. Wellicht heb je niet gelezen wat hij zopas gezegd heeft? Ik zie ik DD de grootste toekomstige kazakkendraaier, en dat allemaal voor een ministerpost. Zoals hij zelf zegt: Ze kunnen niet iedereen gaan uitsluiten (m.a.w. ze hebben mij nodig! België gered!).
Kom. Laat ons ze dan meten. In vergelijking met de machtspartijen denk ik niet dat hij overdreven in beeld komt. Komt hij meer in beeld dan de spa, den vld, den cdv ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:04   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom. Laat ons ze dan meten. In vergelijking met de machtspartijen denk ik niet dat hij overdreven in beeld komt. Komt hij meer in beeld dan de spa, den vld, den cdv ?
De SP.A ( NSP volgens de BUB ) is niet te kloppen,vrijwel dagelijks moeten we de lulkoek van die partij aanhoren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2009 om 18:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:29   #146
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ZEER ZEKER! JM had net gedaan met spreken of ik zag Verstrepen op ATV. Kom zeg. Soms hoef je zelfs niet meer te meten om te weten wie de dikste heeft.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:53   #147
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ZEER ZEKER! JM had net gedaan met spreken of ik zag Verstrepen op ATV. Kom zeg. Soms hoef je zelfs niet meer te meten om te weten wie de dikste heeft.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 19:05   #148
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Was een programmapunt van VIVANT dat nu de O van OVLD geworden is.
Ik heb daar nog eens ooit een discussie met VIVANT-leden over gehad. Indertijd zijn ze hier ook eens langsgekomen voor een handtekening voor een 'referendum'. Heb toen, hoewel ik hun partij alles behalve genegen ben, mijn handtekening daaronder geplaatst omdat het doel mij wel aanstond. nml het behoudt van het motorcrosscircuit hier. Ook weet ik dat die petitie hier toen echt wel een succes was, echter is daar nooit gevolg aan gegeven net als aan het concept VIVANT.

Want uiteindelijk is Duchatelet gewoon een aanhangsel van vrfhsdt & co geworden. Mede daarom dat ik hier duidelijk refereer met het gegeven woord 'consequent'. Herinner U maar gewoon de Turkse toedreding tot de EU, of de Europese grondwet. Bij mijn weten, alhoewel VIVANT een aanhangsel is van vrhfsdt's eurofile vld, heb ik daarover nooit mijn stem kunnen laten horen...
Oud 18 januari 2009, 20:29   #149
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Wat zou jij eigenlijk willen? Liefst iets dat werkbaar is?

Pollentieke partijen in Vlaanderen (en ook in Wallonië) staan voor iets, en ze staan er al lang voor. Ze hebben interne verkiezingen enz. Ze hebben wel wat mogelijkheden om beloftevolle figuren naar voor te schuiven, in plaats van dat over te laten aan ... de media? het toeval? .... Ze hebben een traditie.
(zelfs de PS heeft een traditie; een heel slechte, maar 't is er een ...)

Ik denk dus dat jouw probleem eer is dat je iets tegen de bestaande partijen hebt, in plaats van tegen het partijensisteem. Of is het toch iets met je karakter alleen?

Nee, ik vind bvb een Leterme terecht zijn plaatsje verdient in de regering. En ik vind het rotbelachelijk als eentje met 1000 voorkeursstemmen dan evenveel noten op zijn zang heeft.

Nu je ziet ook dat democratie niet in slaagt de goeie kandidaat te kiezen in Belgie, en dat zegt dan weer alles over democratie, ondanks de megascore van Leterme, is die mens afgegaan lijk een gieter.

Ik heb het wel meer over van die compromistoestanden, waar iemand bvb een post krijgt omdat er een of ander obscuur evenwicht bvb tussen ACV en Middenstand moet gewaarborgd blijven.

Persoonlijk ben ik meer voor een technokratie dan een democratie, laten we zeggen we zouden bvb voor alle functies in de regering verschillende kandidaten moeten rechtstreeks verkiezen, bvb 10 kandidaten voor Minister van Financien, denk ik dat we een meer werkbaar model zouden hebben, dan de modder politiek die we nu bedrijven.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 22:55   #150
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De SP.A ( NSP volgens de BUB ) is niet te kloppen,vrijwel dagelijks moeten we de lulkoek van die partij aanhoren.
Moesten ze het tv-land in zuilen indelen, zoals in Nederland, dan kunnen ze in elk geval de vrt al behouden als spa-zuil.
Oud 18 januari 2009, 22:56   #151
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel, meten is weten
Oud 19 januari 2009, 00:35   #152
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moesten ze het tv-land in zuilen indelen, zoals in Nederland, dan kunnen ze in elk geval de vrt al behouden als spa-zuil.
Het zou in ieder geval een grote verandering zijn, want die nieuwe zuil zou slechts 15 % van de totale zendtijd krijgen.
Oud 19 januari 2009, 08:02   #153
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Dat er in Vlaanderen misschien wel eens veel mensen met een liberaal gedachtegoed zijn komt nooit in hun gedachten.

Vlaanderen is inderdaad ernstig ziek ja. Een reden te meer om dit politieke systeem aan de kant te schuiven.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 08:27   #154
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
hoe zou dat komen? *kuch VRT rood bastion kuch*

ge zult et zien; voor de verkiezingen zitten alle quiz programma's (zoals de Slimste Mens vorig jaar met Freya VDB), alle shows (De Laatste Show), alle politieke programma's (Terzake, Zevende Dag,...) vol met sossen.

Sigfried Bracke zorgt voor een eerlijke verdeling
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 08:34   #155
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Vlaanderen is inderdaad ernstig ziek ja. Een reden te meer om dit politieke systeem aan de kant te schuiven.
Echt fascistische trekjes ??? Als ze niet meer democratisch stemmen voor u, dan schuiven we het democratisch systeem aan de kant ????
Oud 19 januari 2009, 11:40   #156
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier ook niet veel mensen met een liberaal gedachtegoed. De vakbondsacties tegen het generatiepact konden op de steun van honderdduizenden rekenen. Ik moet de eerste massabetoging voor privatiseringen nog zien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 14:15   #157
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er zijn hier ook niet veel mensen met een liberaal gedachtegoed. De vakbondsacties tegen het generatiepact konden op de steun van honderdduizenden rekenen. Ik moet de eerste massabetoging voor privatiseringen nog zien.
nogal moeilijk, het kiesvee laat zich opjutten door de massa, als het over solidariteit etc gaat, ttz wij hebben egoistisch recht op een deel van de overheidskoek dan kunnen ze natuurlijk allemaal op straat komen

terwijl de winst precies een egoistische bedoening is/ Van ik slimme belegger ben u nu eens flink te slim afgeweest.
Oud 19 januari 2009, 15:07   #158
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik heb daar nog eens ooit een discussie met VIVANT-leden over gehad. Indertijd zijn ze hier ook eens langsgekomen voor een handtekening voor een 'referendum'. Heb toen, hoewel ik hun partij alles behalve genegen ben, mijn handtekening daaronder geplaatst omdat het doel mij wel aanstond. nml het behoudt van het motorcrosscircuit hier. Ook weet ik dat die petitie hier toen echt wel een succes was, echter is daar nooit gevolg aan gegeven net als aan het concept VIVANT.

Want uiteindelijk is Duchatelet gewoon een aanhangsel van vrfhsdt & co geworden. Mede daarom dat ik hier duidelijk refereer met het gegeven woord 'consequent'. Herinner U maar gewoon de Turkse toedreding tot de EU, of de Europese grondwet. Bij mijn weten, alhoewel VIVANT een aanhangsel is van vrhfsdt's eurofile vld, heb ik daarover nooit mijn stem kunnen laten horen...

Als je voor het motorcrosscircuit in Neeroeteren zijt, dan kan je dus niet op LDD stemmen!
Oud 19 januari 2009, 15:31   #159
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nogal moeilijk, het kiesvee laat zich opjutten door de massa, als het over solidariteit etc gaat, ttz wij hebben egoistisch recht op een deel van de overheidskoek dan kunnen ze natuurlijk allemaal op straat komen

terwijl de winst precies een egoistische bedoening is/ Van ik slimme belegger ben u nu eens flink te slim afgeweest.
De mensen zijn eenmaal slimmer, tegenover de tijd toen het patronaat nog zijn gang kon gaan eh.

Dat moet inderdaad wel pijn doen bij liberalen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:33   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Persoonlijk ben ik meer voor een technokratie dan een democratie, laten we zeggen we zouden bvb voor alle functies in de regering verschillende kandidaten moeten rechtstreeks verkiezen, bvb 10 kandidaten voor Minister van Financien, denk ik dat we een meer werkbaar model zouden hebben, dan de modder politiek die we nu bedrijven.
Eerwaarde broeder Paulus moet zeer dringend terug aan het studeren slaan rond het tema: de demokratie is de minst slechte vorm van staatsbestuur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be